F1 Forum
FAQSzukajUżytkownicyGrupyRejestracjaZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Williams FW16
Autor Wiadomość
elvisek179 

Dołączył: 27 Mar 2011
Ostrzeżeń:
 2/3/4
Wysłany: Czw 28 Lip, 2011 14:55   Williams FW16

Nie ulega wątpliwości ze to jeden z najbardziej feralnych bolidów F1. Wiemy dlaczego. Wróćmy wiec do roku 1994 na tor Imola. Interesuje mnie głównie to co działo się wtedy z bolidem. Jak sie zachowywał? Senna bardzo na niego narzekał. Ale chodzi mi konkretnie gp San Marino. Co się wtedy z nim działo i dlaczego taki był?
 
 
karolVTEC 


Dołączył: 05 Lis 2008
Skąd: Rybnik
Wysłany: Czw 28 Lip, 2011 15:26   

Senna bardzo narzekał na cały bolid, a konkretnie na to że nie trzymał balansu. Raz w zakręcie był podsterowny, a na kolejnym okrążeniu w tym samym zakręcie był nadsterowny. Ponadto bolid miał problem z utrzymaniem odpowiedniej temperatury opon. Została wtedy również zmieniona kolumna kierownicy. I, choć to nie zostało nigdy do końca wyjaśnione, właśnie ta kolumna była przyczyną jego tragicznego wypadku. Bo na sam wyścig, o ile z balansem sobie poradzono, to z dogrzaniem opon nie do końca. A wyjazd samochodu bezpieczeństwa jeszcze pogorszył tę sytuacje. Bo było widać że Senna wiele razy dobijał do toru i możliwe że te dobicia spowodowane nieodpowiednim ciśnieniem w zbyt zimnych oponach doprowadziły do wibracji których w zakręcie Tamburello kolumna nie wytrzymała. Ale ja już wcześniej powiedziałem... nigdy nie potwierdzono tej wersji, jednak eksperci opowiadają się za nią jako za najbardziej prawdopodobną.
_________________
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna
 
 
 
lc1 


Dołączył: 09 Lut 2011
Skąd: Kraków
Ostrzeżeń:
 1/3/4
Wysłany: Czw 28 Lip, 2011 16:05   

Teoria zbyt zimnych opon została obalona podczas procesu. Senna na pierwszym szybkim okrążeniu po zjeździe SC ustanowił 3 czas gorszy tylko od kierowców którzy mieli mniej paliwa, więc nie mógł uzyskać tak dobrego okrążenia na niedogrzanych oponach.
Co do kolumny kierownicy to inna sprawa. Została ona skrócona na prośbę Senny. Zespół jednak nie zdążył przygotować krótszej wersji, więc skrócono starą i połączono za pomocą rurki. Na nagraniu z kamery w bolidzie widać jak kierownica zmienia swoje położenie w pionie, ale zespół zdementował jakoby miało być to awarią. Była to amortyzacja która miała odciążyć ręce kierowcy podczas przeciążeń. Najbardziej prawdopodobna jest jednak awaria kolumny.
Moim zdaniem także było to spowodowane zmniejszeniem ciśnienia w oponach. Sam Senna wyrażał obawy o nowe przepisy dotyczące samochodu bezpieczeństwa. Uważał, że nie będzie możliwe utrzymanie odpowiedniej temperatury opon podążając za SC.
Pewne jest że ta tragedia nie miała jednej przyczyny, a był to szereg niefortunnych zdarzeń.
_________________
McLaren Mercedes
 
 
 
elvisek179 

Dołączył: 27 Mar 2011
Ostrzeżeń:
 2/3/4
Wysłany: Czw 28 Lip, 2011 17:26   

lc1 napisał/a:
Teoria zbyt zimnych opon została obalona podczas procesu. Senna na pierwszym szybkim okrążeniu po zjeździe SC ustanowił 3 czas gorszy tylko od kierowców którzy mieli mniej paliwa, więc nie mógł uzyskać tak dobrego okrążenia na niedogrzanych oponach.
Co do kolumny kierownicy to inna sprawa. Została ona skrócona na prośbę Senny. Zespół jednak nie zdążył przygotować krótszej wersji, więc skrócono starą i połączono za pomocą rurki. Na nagraniu z kamery w bolidzie widać jak kierownica zmienia swoje położenie w pionie, ale zespół zdementował jakoby miało być to awarią. Była to amortyzacja która miała odciążyć ręce kierowcy podczas przeciążeń. Najbardziej prawdopodobna jest jednak awaria kolumny.
Moim zdaniem także było to spowodowane zmniejszeniem ciśnienia w oponach. Sam Senna wyrażał obawy o nowe przepisy dotyczące samochodu bezpieczeństwa. Uważał, że nie będzie możliwe utrzymanie odpowiedniej temperatury opon podążając za SC.
Pewne jest że ta tragedia nie miała jednej przyczyny, a był to szereg niefortunnych zdarzeń.


Teoria pękniętej kolumny też została obalona, ponieważ wykresy telemetrii wykazały iż układ kierowniczy pracował do samego końca. Szkoda również że nagranie urwało się 1,5 sekundy przed uderzeniem. Gdyby kamera pracowała do końca wiedzielibyśmy czy to wina kierownicy i którą częścią zawieszenia dostał Ayrton. Oczywiscie wiele jest kontrowersji na ten temat nagrania, ze raz jest dłuższe a raz krótsze. Myślę że to temat warty spekulacji, ponieważ (nie wiem jak was) ale mnie to bardzo ciekawi:)
 
 
R90 

Dołączył: 14 Maj 2011
Wysłany: Pią 29 Lip, 2011 22:41   

Być może film istnieje bądź istniał i wiedziało o nim baardzo wąskie grono. Generalnie film ten mógł być przyczyną wyroków dla ludzi którzy byli pośrednio lub bezpośrednio odpowiedzialni za te tragedie
 
 
elvisek179 

Dołączył: 27 Mar 2011
Ostrzeżeń:
 2/3/4
Wysłany: Pią 29 Lip, 2011 23:09   

R90 napisał/a:
Być może film istnieje bądź istniał i wiedziało o nim baardzo wąskie grono. Generalnie film ten mógł być przyczyną wyroków dla ludzi którzy byli pośrednio lub bezpośrednio odpowiedzialni za te tragedie


To baardzo wąskie grono to nie to inny jak realizator, szef FIA, Frank Williams i może jeszcze ze 3 osoby. A jeśli film byłby cały i widzielibyśmy Senne z urwaną kierownicą to pociagnięty do odpowiedzialnosci zostałby sam Frank Williams i moze jeszcze ze 3 osoby z jego bliskiego srodowiska.
 
 
annaya 

Dołączył: 14 Kwi 2015
Wysłany: Wto 14 Kwi, 2015 11:31   

Teoria zbyt zimnych opon została obalona podczas procesu. Senna na pierwszym szybkim okrążeniu po zjeździe SC ustanowił 3 czas gorszy tylko od kierowców którzy mieli mniej paliwa, więc nie mógł uzyskać tak dobrego okrążenia na niedogrzanych oponach.
______________
emma
 
 
nikaenen

Dołączył: 01 Wrz 2016
Wysłany: Czw 22 Wrz, 2016 08:59   

No i wszystko jasne.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 24