Przed GP Japonii

Forum dotyczące bieżących informacji ze świata F1.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Chipita
Posty: 2345
Rejestracja: pn 22 paź, 2007 16:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Przed GP Japonii

Post autor: Chipita » ndz 05 paź, 2008 00:27

[center]FUJI TELEVISION JAPANESE GRAND PRIX 2008[/center]


Plakat reklamowy


MAPA TORU:

Obrazek


ONBOARD:

Fernando Alonso - 2007 - sucho
Lewis Hamilton - 2007 - mokro


TIMETABLE:

Piątek, 10 października 2008
Friday Practice 1 3:00 - 4:30
Friday Practice 2 7:00 - 8:30

Sobota, 11 października 2008
Saturday Practice 4:00 - 5:00
Qualifying 7:00

Niedziela, 12 października 2008
Race 6:30


WYNIKI 2007:
WYŚCIG
Fastest Lap - Lewis Hamilton - 1:28.193
KWALIFIKACJE
Pole Position - Lewis Hamilton - 1:25.368


INFORMACJE OGÓLNE

Nazwa toru: Fuji International Speedway
Liczba okrążeń: 67
Długość toru: 4.563 km

Długość wyścigu: 305.416 km
Rekord okrążenia: 1:28.193
Liczba zakrętów: 16 (10 w prawo, 6 w lewo)

Rok budowy: 1965
Ilość rozegranych GP: 3 (1976, 1977, 2007)
Najdłuższa prosta: 1475 m

Szerokość toru: 15-25 m
Rodzaj ogumienia: miękkie i średnie
ESPAÑA !!!

Awatar użytkownika
arek25
Posty: 887
Rejestracja: sob 21 cze, 2008 09:36
Kontakt:

Post autor: arek25 » ndz 05 paź, 2008 10:09

Chipita pisze: TIMETABLE:

Piątek, 10 października 2008
Friday Practice 1 3:00 - 4:30
Friday Practice 2 7:00 - 8:30

Sobota, 11 października 2008
Saturday Practice 4:00 - 5:00
Qualifying 7:00

Niedziela, 12 października 2008
Race 6:30
Wielkie dzięki za podanie tych informacji. Jakoś nie mogłem ich znaleźć na necie. Pewnie słabo szukałem :)
Rzucony w wir zajęć, pochłonięty ambitnym planem tworzenia...

Awatar użytkownika
Matthias
Posty: 518
Rejestracja: ndz 05 sie, 2007 10:46
Lokalizacja: Wolbrom
Kontakt:

Post autor: Matthias » ndz 05 paź, 2008 11:41

<3 Wyścigi tak wcześnie rano :)
Nareszcie obejrzę sobie Friday Practice i w ogóle.

Co do samego wyścigu nie można być niczego pewnym, zobaczymy jak ułoży się pogoda, która chyba będzie czynnikiem decydującym w tym GP.
Sucho - McLaren/Ferrari
Mokro - ?, być może nawet FI.

Awatar użytkownika
arek25
Posty: 887
Rejestracja: sob 21 cze, 2008 09:36
Kontakt:

Post autor: arek25 » ndz 05 paź, 2008 12:25

Mokro - ?, być może nawet FI.
Jeśli będzie mokro Hamilton zmiecie rywali. McLaren w deszczu jest w tym sezonie nie do pokonania. Ferrari tutaj straci kolejne punkty. Przynajmniej mnie się tak wydaje. Liczę, że Robert pokaże się z dobrej strony, może podium :))
Rzucony w wir zajęć, pochłonięty ambitnym planem tworzenia...

Awatar użytkownika
Piguch
Posty: 14
Rejestracja: ndz 05 paź, 2008 12:11

Post autor: Piguch » ndz 05 paź, 2008 12:26

Co do samego wyścigu nie można być niczego pewnym, zobaczymy jak ułoży się pogoda, która chyba będzie czynnikiem decydującym w tym GP.
Sucho - McLaren/Ferrari
Mokro - ?, być może nawet FI.
Zwłaszcza w świetle obecnych przepisów o SC. Tancerz Piquet jr., może zrobić kolejną podobną niespodzienkę. Liczę na deszczyk, ale nie taką ulewę jak rok temu.

Wydaje mi się, że faworytem wyścigu będzie mimo wszystko Muzin - rok temu McLaren tu dominował.

Ziobuleq
Posty: 42
Rejestracja: sob 26 kwie, 2008 19:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przed GP Japonii

Post autor: Ziobuleq » ndz 05 paź, 2008 14:05

Chipita pisze:
MAPA TORU:
Coca-Cola Corner, Panasonic Corner :?: Ja rozumiem, że te sport jak wiele innych żyje ze sponsoringu ale bez przesady. Który tor ma bardziej obciachowe nazwy :?:
Pozdrówka dla wszystkich fanów F1

Awatar użytkownika
Kubicuj
Posty: 87
Rejestracja: ndz 05 paź, 2008 15:59
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kubicuj » ndz 05 paź, 2008 16:37

Tor dość ciekawy według mnie. Jak będzie padało tak jak rok temu może być ciekawie i niespodziewanie, ale przy takiej pogodzie Ferarki mogą nie mieć szans z McL. :cry: Zna ktoś może prognozy pogody długo terminowe godne zaufania ( jeżeli w ogóle takie istnieją :mrgreen: )

Witam to mój pierwszy post na tym forum. Pozdrawiam wszystkich fanów F1 :)
The future starts today, not tomorrow.

j4c3k1988
Posty: 67
Rejestracja: ndz 30 gru, 2007 14:34

Post autor: j4c3k1988 » ndz 05 paź, 2008 17:38

Kubicuj pisze:]Jak będzie padało tak jak rok temu .
To wyscig prawdopodobnie sie nie odbedzie. Juz w zeszlym roku znakomita wiekszosc kierowcow skrytykowala dyrektora wyscigu za to, ze w ogole pozwolim im na sciganie sie, a dodaj do tego brak tc, wiec mogloby byc bardzo niebezpiecznie.

michal
Posty: 181
Rejestracja: pt 15 cze, 2007 21:10

Post autor: michal » ndz 05 paź, 2008 19:03

arek25 pisze:
Mokro - ?, być może nawet FI.
Jeśli będzie mokro Hamilton zmiecie rywali. McLaren w deszczu jest w tym sezonie nie do pokonania. Ferrari tutaj straci kolejne punkty. Przynajmniej mnie się tak wydaje. Liczę, że Robert pokaże się z dobrej strony, może podium :))
Ta informacja przeszła niezauważona, ale Ferrari sugerowało niedawno, że poprawili kilka rzeczy w "mokrych" ustawieniach bolidu w czasie ostatniego dnia testów w Mugello. Od tamtej pory nie było deszczowego GP, więc kto wie, może odzyskają nieco szybkości w takich warunkach.

Awatar użytkownika
Piguch
Posty: 14
Rejestracja: ndz 05 paź, 2008 12:11

Post autor: Piguch » ndz 05 paź, 2008 20:30

Tak czy siak to nie zmienia faktu, że najlepsze 'motorówki' mają McLaren i STR. Wydaje mi się, że jeżeli w obecnym bolidzie Ferrari faktycznie coś poprawiono, to na tyle, by kierowcy tej stajni przestali się ośmieszać w deszczowych wyścigach. Lepiej niech wyrzucą ten swój cały system elektronicznej sygnalizacji na złom i powrócą do zwykłego lizakowego, bo sieją postrach na pitlane. Coraz częściej.

Awatar użytkownika
Kubicuj
Posty: 87
Rejestracja: ndz 05 paź, 2008 15:59
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kubicuj » ndz 05 paź, 2008 20:41

Piguch pisze:Tak czy siak to nie zmienia faktu, że najlepsze 'motorówki' mają McLaren i STR. Wydaje mi się, że jeżeli w obecnym bolidzie Ferrari faktycznie coś poprawiono, to na tyle, by kierowcy tej stajni przestali się ośmieszać w deszczowych wyścigach. Lepiej niech wyrzucą ten swój cały system elektronicznej sygnalizacji na złom i powrócą do zwykłego lizakowego, bo sieją postrach na pitlane. Coraz częściej.
Mam nadzieje że Ferrari zrobiło duży krok do przodu jeżeli chodzi o zachowanie bolidu na deszczu, bo jak na Ferrari przystało powinno ono jeździć dobrze i w deszczu i w słoneczną pogodę :).A co do tego Systemu Elektronicznej sygnalizacji...to chyba już wycofali go, bo z tego co pamiętam przy 2 picie Kimiego stał już mechanik z lizakiem :D
The future starts today, not tomorrow.

Awatar użytkownika
Piguch
Posty: 14
Rejestracja: ndz 05 paź, 2008 12:11

Post autor: Piguch » ndz 05 paź, 2008 21:26

arek25 pisze:McLaren w deszczu jest w tym sezonie nie do pokonania.
A jednak Vettelowi się udało. :razz:
Kubicuj pisze:A co do tego Systemu Elektronicznej sygnalizacji...to chyba już wycofali go, bo z tego co pamiętam przy 2 picie Kimiego stał już mechanik z lizakiem
Z tych informacji, które posiadam wynika, że Domenicali i cała jego banda, przygląda się właśnie swojemu wynalazkowi i debatuje nad tym czy jest przydatny. Mam nadzieję, że tego bubla do Japonii już nie wezmą. Ciekawie byłoby, gdyby przez ten system przegrali dwa Mistrzostwa Świata...

Tola
Posty: 1163
Rejestracja: pt 04 kwie, 2008 01:03
Lokalizacja: opolskie

Post autor: Tola » pn 06 paź, 2008 00:01

Nie system zawiódł, tylko człowiek, który go obsługiwał. Jak lizakowy, który za wcześnie podniesie lizaka. Tyle, że ten drugi może go jeszcze opuścić i zatrzymać kierowcę, co się już przecież zdarzało, a powrót do czerwonego światła po stwierdzeniu pomyłki jest , jakby to powiedzieć, za mało "inwazyjny", żeby zwrócić uwagę ruszającego kierowcy ;)

Co do Vettela, można gdybać, ale prawdopodobnie udało mu się m.in. dlatego, że jak wszyscy pamiętamy McLaren Hamiltona nagle przestał jechać w deszczu ;)

Ja jestem ciekawa, jakie innowacje wprowadzi BMW. Jakieś drobne zapowiadają.
Boorfree Forum!

aerodynamik
Posty: 548
Rejestracja: wt 14 sie, 2007 13:57

Post autor: aerodynamik » pn 06 paź, 2008 08:02

W tym roku nie spodziewałbym się deszczu - w zeszłym roku był i nic dobrego to nie przyniosło - a w szczególności 20 kółek od startu za SC.

Ferrari wciąż ma sporą szansę na tytuł, nie należy więc ich przekreślać. Poza tym każdy może popełnić błąd, nawet Hamilton na mokrym. Kiedyś mu się ten limit fuksiarstwa musi skończyć.

Mam również sporą nadzieję, że Kimi wreszcie przestanie się rozbijać i zacznie jeździć normalnie, bo to się robi powoli żenujące, co on wyprawia.

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pn 06 paź, 2008 08:19

aerodynamik pisze:Poza tym każdy może popełnić błąd, nawet Hamilton na mokrym. Kiedyś mu się ten limit fuksiarstwa musi skończyć.
co musiałby zrobić Hamilton, byś przestał nazywać jego jazdę fuksem i przyznał że jest wybitnie utalentowanym kierowcą ?
aerodynamik pisze:Mam również sporą nadzieję, że Kimi wreszcie przestanie się rozbijać i zacznie jeździć normalnie, bo to się robi powoli żenujące, co on wyprawia.
żenujące to było do czasu belgii, od belgii można już jedynie płakać nad tym co on w tym bolidzie wyprawia.... SFM straciło około 14 punktów w ostatnich 2 wyścigach, dlatego że on nie potrafił nerwów utrzymać na wodzy do ostatniego metra.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

aerodynamik
Posty: 548
Rejestracja: wt 14 sie, 2007 13:57

Post autor: aerodynamik » pn 06 paź, 2008 08:28

hideto pisze:
aerodynamik pisze:Poza tym każdy może popełnić błąd, nawet Hamilton na mokrym. Kiedyś mu się ten limit fuksiarstwa musi skończyć.
co musiałby zrobić Hamilton, byś przestał nazywać jego jazdę fuksem i przyznał że jest wybitnie utalentowanym kierowcą ?
Ja mam prawo wyrażać swoją opinię. Nie zmusisz mnie do tego, żebym go nazywał super utalentowanym kierowcą, bo z pewnością nie jest lepszy od Alonso, Kubicy, Vettela i Rosberga. Poza tym wielu znawców WYRAŹNIE podkreślało, że jeśli ta czwórka dostanie znacznie lepsze bolidy, to on będzie mógł tylko minimalizować straty.

Widać robi się z ciebie chyba ostatnio Brytol. Wyładowujesz swoje kompleksy na innych, próbując zmusić do przyznania racji innym. A inni tego słuchać nie mają zamiaru.

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pn 06 paź, 2008 08:31

ja ci zadałem proste pytanie, niczego nie narzucając... szkoda że nie umiałeś na nie odpowiedzieć bo byłem ciekaw odpowiedzi po prostu... :]
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

aerodynamik
Posty: 548
Rejestracja: wt 14 sie, 2007 13:57

Post autor: aerodynamik » pn 06 paź, 2008 08:36

hideto pisze:ja ci zadałem proste pytanie, niczego nie narzucając... szkoda że nie umiałeś na nie odpowiedzieć bo byłem ciekaw odpowiedzi po prostu... :]
A jak Ci miałem odpowiedzieć? Ja go nigdy nie uznam za wielkiego kierowcę. Za to co robi on i jego ojciec poza torem.

Awatar użytkownika
lg2000
Posty: 1842
Rejestracja: pn 02 lip, 2007 10:25
Lokalizacja: EPML

Post autor: lg2000 » pn 06 paź, 2008 08:38

W ostatnim wywiadzie Kubica pytany o to jak by był szefem zespołu F1 to jak skompletował by swoich kierowców stwierdził: Hamilton i Alonso. :razz:

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » pn 06 paź, 2008 11:26

No dobra... Ja stawiam, że na tym torze Massa rozniesie wszystkich. Ponadto w deszczu być może też. Ferrari chwalą się przecież że na testach zoptymalizowali bolid pod jazdę w deszczu.

Zauważcie, że do czasu rozwałki PIQ w Singapurze Ferrari było bezkonkurencyjne, gdyby nie wpadka Kimasa w Q3 byłoby 1,2, a i tak Kimas nieźle gonił Hamiltona. A przecież to jest tor uliczny, a na Fuji...
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

Awatar użytkownika
don
Posty: 783
Rejestracja: wt 11 gru, 2007 12:41
Lokalizacja: Krk/Lkr

Post autor: don » pn 06 paź, 2008 12:13

aerodynamik pisze:A jak Ci miałem odpowiedzieć? Ja go nigdy nie uznam za wielkiego kierowcę. Za to co robi on i jego ojciec poza torem.
Takie myślenie to dla mnie szczyt głupoty, którą faszerują niestety ludzi media.

Podam taki mały, nośny i modny przykład : czy gdyby Einstein okazał się być pedofilem, mówiłbyś, że jest kiepskim fizykiem i przypadkowo odkrył teorię względności? WTF? Co ma piernik do wiatraka?

A w wyścigu stawiam właśnie na Hamilton'a - jest szybki wszędzie, potrafi walczyć i myślę, że przybliży się znacznie do mistrzostwa.
lg2000 pisze:W ostatnim wywiadzie Kubica pytany o to jak by był szefem zespołu F1 to jak skompletował by swoich kierowców stwierdził: Hamilton i Alonso. :razz:
Obiektywnie to chyba rzeczywiście najsilniejsza para. :)

lukaszlew77
Posty: 691
Rejestracja: czw 02 sie, 2007 14:44
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukaszlew77 » pn 06 paź, 2008 13:02

Hamilton jeździ genialnie w deszczu i jeśli ktoś twierdzi inaczej to jest kretynem. Fuksem to on by mógł wygrać raz, a udało mu się: Japonia 07, Monaco 08, Wlk. Brytania 08,, na Monza gdy padało to szło mu genialnie, więc wniosek jest oczywisty.

Najprawdopodobniej jak nie będzie padać to i tak będzie mocny, bo Maki dobrze się na tym torze spisują.

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » pn 06 paź, 2008 13:11

lukaszlew77 pisze: Najprawdopodobniej jak nie będzie padać to i tak będzie mocny, bo Maki dobrze się na tym torze spisują.
Co tu dużo gadać... od po prostu jest mocny. Ale Massa wg mnie dojrzał - choroby wieku dziecięcego trwały długo, ale jest już kompletnym driverem.

Powiem tak... Z całego serca kibicuję Massie, zaboli mnie, kiedy nie zostanie mistrzem... Ale jeżeli Hamilton wygra na Fuji i jeszcze być może w deszczu, nie zdobycie przez Anglika mistrzostwa byłoby historyczną niesprawiedliwością.
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

Niels
Posty: 15
Rejestracja: sob 09 cze, 2007 20:20

Post autor: Niels » pn 06 paź, 2008 13:21

don pisze:Podam taki mały, nośny i modny przykład : czy gdyby Einstein okazał się być pedofilem, mówiłbyś, że jest kiepskim fizykiem i przypadkowo odkrył teorię względności? WTF? Co ma piernik do wiatraka?
Co do Einsteina to on akurat w swoich teoriach (nie mowie tu o teorii wzglednosci) wykazywal sie brakiem odwagi/jaj i nie pociagnal ich tak daleko jak mogl. Musieli to za niego zrobic potem inni:)
W dodatku jako slawny juz fizyk mial brzydki zwyczaj publikowania prac - przysylanych mu przez mlodych naukowcow do recenzji - jako swoich wlasnych...
Wiec niekoniecznie zachowanie decyduje o tym czy ktos jest wielkim kierowca, fizykiem czy chocby hydraulikiem:P

A swoja droga Ci sami co uwazaja, ze Hamiltonowi za to jak jezdzi nalezy sie szacunek o Alonso wypowiadali sie odwrotnie i jedynym argumentem bylo to, ze sie w niewlasciwy sposob cieszy po wygranych wyscigach:)

Niewazne kogo lubimy to jednak mistrzem swiata zostanie najlepszy a na dzis wyglada na to, ze jest nim Hamilton i pewnie udowodni to tez w Japoni.

Tola
Posty: 1163
Rejestracja: pt 04 kwie, 2008 01:03
Lokalizacja: opolskie

Post autor: Tola » pn 06 paź, 2008 13:56

Niels, szacunek a przyznanie, że ktoś jest dobrym kierowcą to dwie różne sprawy. Argumenty aero są po prostu denerwujące, bo ocenianie czyiś kompetencji na podstawie tego, z jaką częstotliwością pokazywany jest jego ojciec w telewizji, jest średnio uczciwe, nie mówiąc o tym, czy w ogóle mądre?
Boorfree Forum!

michal
Posty: 181
Rejestracja: pt 15 cze, 2007 21:10

Post autor: michal » pn 06 paź, 2008 14:24

lukaszlew77 pisze:Fuksem to on by mógł wygrać raz, a udało mu się: Japonia 07, Monaco 08, Wlk. Brytania 08,, na Monza gdy padało to szło mu genialnie, więc wniosek jest oczywisty.
Również uważam Lewisa za świetnego kierowcę, który fantastycznie jeździ w deszczu, ale akurat w Monako'08 miał więcej szczęścia niż niejeden kierowca ma przez cały sezon.

Awatar użytkownika
arek25
Posty: 887
Rejestracja: sob 21 cze, 2008 09:36
Kontakt:

Post autor: arek25 » pn 06 paź, 2008 15:27

arek25 pisze:McLaren w deszczu jest w tym sezonie nie do pokonania.
Piquch pisze: A jednak Vettelowi się udało. :razz:

Tak, tyle, że Hamilton startował z 15 pozycji, a potem już nie miał warunków, żeby doganiać bo było sucho, a Kovalainen, który startował z 2 pozycji, no nie ukrywajmy, jest najsłabszym kierowcą w stawce i jest za słaby, żeby w tak dobrym bolidzie McLarena gonić STR, a to przecież Hamilton jest "Demonem Szybkości" jeśli chodzi o jazdę w deszczu, jeśli można go tak nazwać :)

Panowie, Panie, to temat o GP Japonii nie Lewisie. yarpen.zirgin
Ostatnio zmieniony pn 06 paź, 2008 15:49 przez arek25, łącznie zmieniany 1 raz.
Rzucony w wir zajęć, pochłonięty ambitnym planem tworzenia...

Tola
Posty: 1163
Rejestracja: pt 04 kwie, 2008 01:03
Lokalizacja: opolskie

Post autor: Tola » pn 06 paź, 2008 18:31

Panowie, Panie, to temat o GP Japonii nie Lewisie. yarpen.zirgin
Tak to jest, jak się temat na tydzień przed GP zakłada. O czym tu dyskutować. Zawsze ostatecznie schodzi na pogodę i Lewisa Hamiltona ;)
Ja tylko może dodam, że zeszłoroczne GP ze słynną końcówką Massa kontra Kubica było dla mnie jednym z najciekawszych wydarzeń sezonu! (w końcu mogłam udowodnić moim braciom, że w F1 jest coś ciekawszego od 7-sekundowej wymiany kół) :)
Boorfree Forum!

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » pn 06 paź, 2008 19:31

Tola pisze:
Panowie, Panie, to temat o GP Japonii nie Lewisie. yarpen.zirgin
Tak to jest, jak się temat na tydzień przed GP zakłada. O czym tu dyskutować. Zawsze ostatecznie schodzi na pogodę i Lewisa Hamiltona ;)
Dodam jeszcze, że statystycznie jeden na trzy tego typu tematy obfitują w starcia Hid-Aero, z komentarzem publiczności. :razz:
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

Awatar użytkownika
CeZaR83
Posty: 8
Rejestracja: czw 07 lut, 2008 00:05
Lokalizacja: 100lica

Post autor: CeZaR83 » wt 07 paź, 2008 00:10

Ja stawiam Jednak na Ferrake Filipka, z racji tego ze Maców nie lubie i tego całego HAMa! :???: w deszczu, może będą przetasowania i BMW Roberta moze gdzieś sie przesunie wyżej. Na razie trudno powiedzieć co i jak , dopóki Q sie nie odbędą.

Pozdro
For FanFone
...nie wszyscy mogą jeździć Mazdą, niech jeżdżą golfami tak jak wszyscy...

Zablokowany

Wróć do „Formuła 1 - aktualne wydarzenia i komentarze”