Przed GP Chin

Forum dotyczące bieżących informacji ze świata F1.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
kajka
Posty: 150
Rejestracja: wt 31 mar, 2009 23:30
Lokalizacja: Szczecin

Przed GP Chin

Post autor: kajka » pn 13 kwie, 2009 11:10

Jak przed każdym wyścigiem, tradycyjnie co nieco o torze :smile:

Lokalizacja - Shanghai, Chiny
Nazwa toru - Shanghai International Circuit
Data utworzenia - 2004
Długość toru - 5,451 km
Liczba okrążeń - 56
Dystans - 305,066 km
Rekord toru - 1:32,238 - Michael Schumacher, 2004
Dostępne mieszanki opon - supermiękka, średnia
Mapa toru -

Obrazek



Timetable (czas lokalny) -

Trening 1 - 17 Kwietnia, 10:00 - 11:30
Trening 2 - 17 Kwietnia, 14:00 - 15:30
Trening 3 - 18 Kwietnia, 11:00 - 12:00
Kwalifikacje - 18 Kwietnia, 14:00
Wyścig - 19 Kwietnia, 15:00


Timetable (czas polski) -

Trening 1 - 17 Kwietnia, 4:00 - 5:30
Trening 2 - 17 Kwietnia, 8:00 - 9:30
Trening 3 - 18 Kwietnia, 5:00 - 6:00
Kwalifikacje - 18 Kwietnia, 8:00
Wyścig - 19 Kwietnia, 9:00


Jak coś Wam przyjdzie do głowy, dorzucajcie.
Pozdrawiam :wink:

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pn 13 kwie, 2009 11:31

Igor zrobiłeś sobie nowe alterego ?
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
Leeloo
Posty: 1210
Rejestracja: pt 17 sie, 2007 19:51

Post autor: Leeloo » wt 14 kwie, 2009 12:01

jeśli mogę dopisać to dodam że:

pełny gaz: 53%
poziom przyczepności: wysoki
siła docisku: średnia/wysoka
zużycie hamulców: niewielkie
zmiany biegów/okrążenie: 52
zużycie paliwa/okrążenie: 3,5 litra
liczba pit stopów zwycięzcy z 2008: 2 (15 i 38 okrążenie)
największa prędkość podczas wyścigu 2008: 318,6 (Kovalainen)
"Kto walczy do końca, czasem przegrywa, kto się poddaje, przegrywa zawsze".

Awatar użytkownika
tReNt
Posty: 494
Rejestracja: ndz 17 lut, 2008 16:07
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: tReNt » śr 15 kwie, 2009 20:33

Jak sądzicie... czy opony będą się zachowywały podobnie jak w Australii??? Mięka mieszanka będzie się rozpadała po kilku okrążeniach (nie we wszystkich zespołach rzecz jasna)???
Tutaj mieszanki mają być podobne. Temperatura powietrza też... ok 20st Celcjusza.
faster - farther - higher

Awatar użytkownika
Rav
Posty: 353
Rejestracja: pt 03 sie, 2007 17:55

Post autor: Rav » śr 15 kwie, 2009 20:38

mysle ze mimo wszystko opony lepiej to zniosą bo chyba jednak bedzie troche zimniej a i tor jest bardziej przyczepny.

grzesiula
Posty: 21
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 15:31

Post autor: grzesiula » śr 15 kwie, 2009 21:49

http://www.f1ultra.pl/index.php/wiadomo ... worze.html

Czyżby nie było transmisji 1 treningu na żywo?
Sprawdzałem też na stronie PSE i też nic nie ma o 1 treningu, tylko retransmisja.http://www.f1ultra.pl/index.php/wiadomo ... worze.html
Ostatnio zmieniony czw 16 kwie, 2009 16:04 przez grzesiula, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jacek_jez
Posty: 56
Rejestracja: pn 19 sty, 2009 14:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jacek_jez » czw 16 kwie, 2009 08:53

Bardzo ciekawa informacja

http://www.sport.pl/F1/1,96297,6503868, ... atek_.html

Wreszcie coś zaczynają robić!

Awatar użytkownika
surykatek
Posty: 352
Rejestracja: czw 26 mar, 2009 22:31

Post autor: surykatek » czw 16 kwie, 2009 09:06

Kubica z KERS w Chinach startuje :cool:



ale ciekawi mnie czy to wynik przerabiania bolidu, czy po prostu wybor ze wgledu na charakterystykę toru tylko?

bo cos mi sie wydaje ze to drugie a Bolid ten sam ciagle co w Australii i Malezji
w zeszłym sezonie -> i had a dream :) Vettel 2010 F1 world champion!! <-! i ten sen się spełnił!!!!!

Awatar użytkownika
tReNt
Posty: 494
Rejestracja: ndz 17 lut, 2008 16:07
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: tReNt » czw 16 kwie, 2009 10:07

i tak pojedzie bez KERS. jestem tego prawie pewien. To chodzi nie tylko o lepszą prędkość na zakrętach ale również mniejsze zużycie opon, co może być kluczowe w tym wyścigu.
faster - farther - higher

Awatar użytkownika
jankes15
Posty: 260
Rejestracja: pn 09 mar, 2009 23:07
Lokalizacja: Soshą

Post autor: jankes15 » czw 16 kwie, 2009 10:23

w 2007 Hamilton przegrał wyścig przez złe traktowanie opon zatem będą one miały znaczenie na tym torze. Pewnie BMW przeprowadziło symulacje i wyszło, że KERS jednak daje sporą przewagę na tym torze skoro zdecydowali się go z nim puścić, ale jak to będzie w rzeczywistości sprawdzą jutro. Jeśli okaże się, że z balansem nie będzie tak źle i opony wytrzymają, (szczególnie miękka mieszanka) to pewnie pojedzie z :?: :!:

[ Dodano: Czw 16 Kwi, 09 10:26 ]
tReNt pisze:i tak pojedzie bez KERS. jestem tego prawie pewien. To chodzi nie tylko o lepszą prędkość na zakrętach ale również mniejsze zużycie opon, co może być kluczowe w tym wyścigu.
Na tej długiej prostej KERS będzie miał znaczenie a w zakrętach jakoś sobie dadzą rade. Wydaje mi się, że przede wszystkim chodzi o opony.

O ile w Q balans będzie miał większe znaczenie o tyle już w wyścigu KERS się bardzo przyda.

Awatar użytkownika
surykatek
Posty: 352
Rejestracja: czw 26 mar, 2009 22:31

Post autor: surykatek » czw 16 kwie, 2009 11:47

40% szansy na deszcz w niedzielę, całkiem niemało :cool:

czy w shanghaiu są dobre miejsca do wyprzedzania? jesli nie to zostaja do wyprzedzania dlugie proste na ktorych KERSowcy moga pokazac na co stac ten system,,,, i moze faktycznie lepiej zaryzykowc gorszym balansem na rzecz dodatkowych KM na prostej?
Ostatnio zmieniony czw 16 kwie, 2009 12:49 przez surykatek, łącznie zmieniany 2 razy.
w zeszłym sezonie -> i had a dream :) Vettel 2010 F1 world champion!! <-! i ten sen się spełnił!!!!!

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » czw 16 kwie, 2009 11:48

Założenie KERSu w Chinach jest ryzykownym posunięciem... Owszem, bardzo długa "tylna prosta" aż się prosi o ten system, jednak super-miękka mieszanka używana wcześniej w Australii już daje do myślenia.... zwłaszcza w kontekście słów Alonso:
http://www.formula1.pl/F1_news-5748-Alo ... ienia.html

mfm
Posty: 71
Rejestracja: ndz 09 lis, 2008 16:25
Lokalizacja: z Liceum

Post autor: mfm » czw 16 kwie, 2009 13:37

tReNt pisze:Jak sądzicie... czy opony będą się zachowywały podobnie jak w Australii??? Mięka mieszanka będzie się rozpadała po kilku okrążeniach (nie we wszystkich zespołach rzecz jasna)???
Podejrzewam, że niektóre zespoły (ot choćby BMW) zaryzykują z taktyką. Bolidy zostaną zatankowane małą ilością paliwa (na 5-6 kółek) aby wykręcić dobre czasy w kwalifikacjach. Na starcie zostaną założone do nich opony z supermiękkiej mieszanki, kierowcy przejadą na nich kółko wyjazdowe i 4-5 kółek wyścigu po czym zjadą do boksu po paliwo i opony średniej twardości. Jeżeli Robert stwierdzi, że KERS daje mu przewagę to nie sądze, aby obrał On inną taktykę. Chociaż trzeba brać na poprawkę to, że KERS wspomaga odpieranie ataku a nie jego powodowanie. W takiej sytuacji byłoby łatwiej startować z większą ilością paliwa by ataki odpierać, niż by po kilku kółkach i wizycie w boksie spaść w środek lub pod koniec stawki nie mogąc już nic z tym zrobić...
Status loading: 5/19 (26,3%)

Rtoipb
Posty: 153
Rejestracja: pn 19 mar, 2007 15:38
Lokalizacja: Prawie Gliwice

Post autor: Rtoipb » czw 16 kwie, 2009 15:42

O Panie daj mi dojechać do mety
Obrazek
ale przed nimi
Obrazek
Kubicomaniak ;-)
Syberyjskie ślicznoty

Awatar użytkownika
Szymono101
Posty: 84
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 13:21
Lokalizacja: Gdańsk

;D

Post autor: Szymono101 » czw 16 kwie, 2009 17:42

Zdjęcia po prostu BOSKIE :razz: hehehe!! Mam nadzieję, że Bóg ma w planie go wysłuchać...

Nie chcę deszczu. Ostatnio było go tyle (malezja) że naprawdę starczy na kilka wyścigów :shock:
Ostatnio zmieniony czw 16 kwie, 2009 20:30 przez Szymono101, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kimi, kaski mają specjalne znaczenie dla wielu kierowców. Jak ważny jest dla Ciebie twój kask?
- Chroni moją głowę.

Awatar użytkownika
jaro738
Posty: 2949
Rejestracja: śr 13 gru, 2006 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jaro738 » czw 16 kwie, 2009 18:15

Szymono101 pisze:Zdjęcia po prostu BOSKIE hehehe!! Mam nadzieję, że Bóg ma w planie go wysłuchać...
on pokazywał na Fisico i Sutila :P

Ferrari bez kersu - bardzo sie ciesze, te zakrety wymagaja cholernie dobrego balansu - kazdy jeden. Kubica w piatek pojezdzi z, dojda do tych samych wnoskow co maranello i w sobote moze nick tez bedzie jechal "czystym" samochodem

michal
Posty: 181
Rejestracja: pt 15 cze, 2007 21:10

Post autor: michal » czw 16 kwie, 2009 18:31

Chyba całkiem ciekawa informacja, chociaż źródło średnie, a redaktor Leniarski o ile wiem to raczej się zajmuje boksem, a nie f1 (i to widać w niektórych artykułach), ale warto zobaczyć:

http://www.sport.pl/F1/1,96398,6506633, ... teraz.html

Awatar użytkownika
gomez
Posty: 1315
Rejestracja: śr 04 paź, 2006 13:10
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: gomez » czw 16 kwie, 2009 20:51

Kumpel z Chin mi dzisiaj wysłał ;) Zauważcie jak na końcu kolega pyta o formę :) Robert odpowiada SŁABO :P

http://rapidshare.com/files/222149363/s ... forma.html

Może da to ktoś na Youtuba??? Da link? Pleaseeee
Szumi dokoła las....

Awatar użytkownika
jankes15
Posty: 260
Rejestracja: pn 09 mar, 2009 23:07
Lokalizacja: Soshą

Post autor: jankes15 » czw 16 kwie, 2009 21:08

mam nadzieje, że autor mnie nie zabije, jutro wyrzucam :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=QzL--8KeKDs

Awatar użytkownika
surykatek
Posty: 352
Rejestracja: czw 26 mar, 2009 22:31

Post autor: surykatek » czw 16 kwie, 2009 22:11

Robert chyba mowil ze średnio a nie że słabo

ale śrendio nie brzmiało optymistycznie :/

no cóż, moze Vettel przynajmniej dobrze dojedzie :P
w zeszłym sezonie -> i had a dream :) Vettel 2010 F1 world champion!! <-! i ten sen się spełnił!!!!!

Awatar użytkownika
eManitou
Posty: 16
Rejestracja: ndz 22 mar, 2009 09:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: eManitou » czw 16 kwie, 2009 22:58

mfm pisze: Podejrzewam, że niektóre zespoły (ot choćby BMW) zaryzykują z taktyką. Bolidy zostaną zatankowane małą ilością paliwa (na 5-6 kółek) aby wykręcić dobre czasy w kwalifikacjach. Na starcie zostaną założone do nich opony z supermiękkiej mieszanki, kierowcy przejadą na nich kółko wyjazdowe i 4-5 kółek wyścigu po czym zjadą do boksu po paliwo i opony średniej twardości.
Taka taktyka ma poważne wady. Krótki pierwszy stint powoduje, że po wizycie w boksach tracisz mnóstwo pozycji (przez 5 kółek nie da się wypracować sensownej przewagi). Raczej większość zostawi sobie supersofty na koniec gdy stawka będzie już mocno rozciągnięta ewentualnie niektórzy może pojadą na 3 stopy. Ktoś wie ile czasu traci się w PL w Chinach ?

Flacha
Posty: 9
Rejestracja: pt 17 kwie, 2009 08:14
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Flacha » pt 17 kwie, 2009 08:43

Witam

Forum obserwuje od kilku miesiecy ale dopiero dzisiaj zdecydowalem sie zarejestrowac :).
No i zaczely sie treningi. Jak uwazacie pojedzie Robert z KERS jutro czy nie? Ma jakies szanse wywalczc w koncu pierwsze punkty?

I dlaczego McLaren zdazyl przygotowac nowe dyfuzory a BMW ktore tez niby od dawna nad nimi pracuje nie??

Awatar użytkownika
majkeljot
Posty: 161
Rejestracja: sob 29 mar, 2008 14:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: majkeljot » pt 17 kwie, 2009 08:53

Sędziowie powinni się chyba bliżej przyjrzeć przedniemu skrzydłu RedBulla. Może mam zwidy ale oglądałem kilka razy powoli i dokładnie i wyraźnie skrzydełko jest bardzo elastyczne. Porównując do innych jest wyraźna różnica.
Jeśli ktoś nagrywał sobie sesje treningowe to całość dobrze widać od momentu kiedy pozostały czas to 1:02.30 II sesji. Warto zobaczyć.
KRAFTWERK-Minimum maximum the best

muze76
Posty: 93
Rejestracja: pn 17 wrz, 2007 13:24

Post autor: muze76 » pt 17 kwie, 2009 09:15

Jednak póki co, Red Bull jako jedyny nawiązuje walkę z Williamsem, Toyotą i Brawn GP
Bmw patrząc po czasach na live timing dużo traci w drugim i trzecim sektorze, czego to wina?? balans bolidu czy prędkość maksymalna?

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » pt 17 kwie, 2009 09:40

Drugi to balans, trzeci to prędkość + balans.
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

muze76
Posty: 93
Rejestracja: pn 17 wrz, 2007 13:24

Post autor: muze76 » pt 17 kwie, 2009 09:45

No i po 2-gim treningu, zanosi się wynik w kwalifikacjach podobny do 2 pierwszych GP
Czyżby McLaren się już poprawił, chociaż to trening, ale treningi w tym sezonie w jakimś sensie dają obraz wyników jaki będzie w kwalifikacjach
BMW "tradycyjnie" na końcu stawki,nie wiem czy zatankowani jechali, Ferrari też przepaść do czołowych
Chyba Kubica pojedzie bez KERS, skąd Button taki czas wykręcił w Q3 gdzie tam KERS powinien przeważać i max prędkości chyba docisk od dyfuzora robi taka różnice ze mogą cisnąć w zakręcie 12 i 13

zyzyx
Posty: 26
Rejestracja: sob 24 maja, 2008 17:05

Post autor: zyzyx » pt 17 kwie, 2009 10:10

Coś czuje że ten po*** Hamilton jako pierwszy dostanie bolid który pozwoli mu o walke o najwyższe cele. Pomijając drugi trening na którym ewidentnie skupili się nad ustawieniami i różnego rodzaju próbami, pierwszy pokazał że wracają do gry.

Radzę uważać na słowa. A.
Ostatnio zmieniony pt 17 kwie, 2009 10:25 przez zyzyx, łącznie zmieniany 1 raz.
Każda porażka Hamiltona to dla mnie powód do świętowania. W boksie Hamiltona brakuje mi jeszcze jego babci.

Awatar użytkownika
tReNt
Posty: 494
Rejestracja: ndz 17 lut, 2008 16:07
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: tReNt » pt 17 kwie, 2009 10:11

S3 a nie Q3
Bardziej pewnie to co mówił Mikołaj. BGP mają skrzydła pod mniejszym kątem pewnie i mogą osiągać dobrą prędkość.

Ktoś obserwował kolejne kółka RK? Różnice czasowe?
faster - farther - higher

michal
Posty: 181
Rejestracja: pt 15 cze, 2007 21:10

Post autor: michal » pt 17 kwie, 2009 10:51

Zawsze można znaleźć dane o kółkach na stronie fia:

Pierwsza sesja: http://fia.com/en-GB/mediacentre/f1_med ... _times.pdf

Druga sesja: http://fia.com/en-GB/mediacentre/f1_med ... _times.pdf

Awatar użytkownika
crazyhorse
Posty: 32
Rejestracja: śr 25 mar, 2009 18:11

Post autor: crazyhorse » pt 17 kwie, 2009 11:12

muze76 pisze:Chyba Kubica pojedzie bez KERS
Czy ja wiem? jeśli dobrze zrozumiałem to w drugim treningu Robert też miał KERS. Poprawcie jeśli się mylę ale wyjęcie KERSa chyba wiązałoby się z ponownym ustawianiem i balansowaniem bolidu... :?: A jedna sesja w sobotę przed Q to chyba za mało żeby od nowa ustawić auto... :?:
Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą. / Williams F1

ODPOWIEDZ

Wróć do „Formuła 1 - aktualne wydarzenia i komentarze”