Przed GP Bahrajnu

Forum dotyczące bieżących informacji ze świata F1.

Moderator: Moderatorzy

Lesiex
Posty: 28
Rejestracja: sob 15 mar, 2008 22:24

Post autor: Lesiex » czw 23 kwie, 2009 22:29

Moim zdaniem ten weekend zdominuje Red Bull, ale coś czuje że ten wyścig to mogą być pierwsze punkty dla FR.
A jeżeli chodzi o BMW to widzę Nicka i Robsona w Q3 a w wyścigu zdobędą punkty.

Pamietajcie
Mario Theissen mówi "Będzie spoko"
Obrazek




Artek535 a trudno wejść na oficjalna stronę f1.com i zobaczyć.
Masz tam czas lokalny i jak klikniesz to pokaże ci tez nasz czas

Awatar użytkownika
eismax
Posty: 28
Rejestracja: czw 19 mar, 2009 11:29

Post autor: eismax » czw 23 kwie, 2009 23:54

A ja bede jeszcze bardziej wywrotowy i powiem, ze ani kubica, ani Heidfeld nie wejda do q3, a jeden nawet do q2 :)

Awatar użytkownika
Invinciblee
Posty: 1262
Rejestracja: sob 27 gru, 2008 11:38
Kontakt:

Post autor: Invinciblee » czw 23 kwie, 2009 23:58

tReNt pisze:I swoją drogą, jeśli tu Robert nie będzie używał KERS, to oznacza to, że KERS bardzo mało daje - komukolwiek.
Na Sakhir jest potrzebny średnio - mały docisk i są w sumie 4 proste!
Niech mi ktoś wytłumaczy co daje ilość prostych skoro cały ładunek z baterii KERS'u zostanie zapewne zużyty na jednej?

Awatar użytkownika
MikeF1
Posty: 433
Rejestracja: pt 10 sie, 2007 16:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MikeF1 » pt 24 kwie, 2009 00:05

Invinciblee pisze:Niech mi ktoś wytłumaczy co daje ilość prostych skoro cały ładunek z baterii KERS'u zostanie zapewne zużyty na jednej?
Nie ma sensu marnować całego KERS na jednej prostej, bo bolidy są ustawione też po części pod wolne zakręty, więc mają ograniczoną prędkość max przez opór aero i dyfuzor. Lepiej użyć KERS do wyjścia na każdą prostą po 2 sekundy, niż większość zmarnować walcząc z oporem aero.

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pt 24 kwie, 2009 00:09

To jest akurat kwestia sytuacji na torze, do wyprzedzenia lepiej użyć wszystkiego na raz.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
MikeF1
Posty: 433
Rejestracja: pt 10 sie, 2007 16:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MikeF1 » pt 24 kwie, 2009 01:05

zgadzam się w zupełnosci z Hideto, ja bardziej myślałem o czasach okrążeń.

Awatar użytkownika
MrDudek
Posty: 75
Rejestracja: pn 28 kwie, 2008 23:01
Lokalizacja: Chełm

Post autor: MrDudek » pt 24 kwie, 2009 08:41

Obserwując sposób używania KERS można stwierdzić, że, poza przypadkami obrony pozycji lub ataku, używany jest on na wyjściu na prostą do momentu osiągnięcia przez silnik maksymalnych dopuszczalnych obrotów (wg mnie, ograniczenie maksymalnych obrotów silnika jest jedną z głównych przyczyn psucia całej zabawy). Jakże często widzi się przypadki, kiedy oba samochody jadą na prostej jeden za drugim wyjąc (i tak śmiesznie chichocząc) na maksymalnych obrotach i fakt, że ten z tyłu jedzie w rozrzedzonej strudze poprzedzającego nie dodaje mu za grosz prędkości, bo silnik musiałby się rozkręcić poza dopuszczalną granicę. Ach, gdzież te czasy, kiedy wyprzedzania polegały głównie na załapaniu się na wyjściu z zakrętu w strugę poprzedzającego bolidu! Jadący z tyłu był dosłownie wsysany, a następnie wyskakiwał bokiem jak wystrzelony z katapulty.

makaveli
Posty: 97
Rejestracja: wt 24 lip, 2007 09:42

Post autor: makaveli » pt 24 kwie, 2009 09:34

ten z tylu to raczej ma przesrane przez gorszy docisk.. to nie sa wyscigi zwyklych samochdow, gdzie jechanie w czymis tunelu aero daje przewage..

Awatar użytkownika
Madman
Posty: 941
Rejestracja: wt 08 sty, 2008 17:21
Lokalizacja: Tychy/Kraków
Kontakt:

Post autor: Madman » pt 24 kwie, 2009 09:46

przesrane przez docisk na prostej? Właśnie jazda w tunelu daje przewagę...
Ramiona mężnych wojów pną Twój posąg wzwyż
Tyś nie herezją, ale prawda plunął w krzyż

Awatar użytkownika
arek25
Posty: 887
Rejestracja: sob 21 cze, 2008 09:36
Kontakt:

Post autor: arek25 » pt 24 kwie, 2009 09:48

makaveli pisze:ten z tylu to raczej ma przesrane przez gorszy docisk.. to nie sa wyscigi zwyklych samochdow, gdzie jechanie w czymis tunelu aero daje przewage..
"Przesrane" ma w szybkich łukach, gdzie docisk się bardzo liczy. Na prostej, jeśli jest wystarczająco blisko, to daje mu to przewagę w prędkości. Np. na Monza '07 Kubica miał najwyższą prędkość weekendu, bodajże 351km/h dzięki Rosbergowi, bo jechał w jego tunelu.

EDIT.

Madman byłeś pierwszy :P
Rzucony w wir zajęć, pochłonięty ambitnym planem tworzenia...

Awatar użytkownika
MrDudek
Posty: 75
Rejestracja: pn 28 kwie, 2008 23:01
Lokalizacja: Chełm

Post autor: MrDudek » pt 24 kwie, 2009 09:55

makaveli pisze:ten z tylu to raczej ma przesrane przez gorszy docisk.. to nie sa wyscigi zwyklych samochdow, gdzie jechanie w czymis tunelu aero daje przewage..
Nie wiem od kiedy Ty tam oglądasz F1, ale wierz mi, mylisz się, a ściślej mówiąc piszesz o czymś innym. Docisk jest potrzebny na zakrętach, a na prostej jazda w strudze jest, a raczej była baaardzo pożądana. Ktoś, kto pamięta starą dobrą F1, doskonale wie o co chodzi. ;) Natomiast jeśli chodzi o zakręty, to pamiętam czasy kiedy w zakrętach bolid z tyłu jechał na tzw. zderzaku, tj. w odległości od 0,5 do 1 m od poprzedzającego. Wtedy dopiero była zabawa! Jeśli ten z przodu zrobił coś nietypowego, to natychmiast był wjazd w kufer i nikt z tego powodu szat nie rozdzierał ani nie pisał głupot, że ten z tyłu powinien jechać tak czy owak, albo coś tam przewidywać. A dziś płacz, bo ten czy ów kogoś tam zahaczył - pusty śmiech. Tylko patrzeć jak się pojawią na torze przejścia dla pieszych :D

Awatar użytkownika
arek25
Posty: 887
Rejestracja: sob 21 cze, 2008 09:36
Kontakt:

Post autor: arek25 » pt 24 kwie, 2009 10:00

MrDudek pisze:Natomiast jeśli chodzi o zakręty, to pamiętam czasy kiedy w zakrętach bolid z tyłu jechał na tzw. zderzaku, tj. w odległości od 0,5 do 1 m od poprzedzającego.
Trzeba jednak pamiętać, że aerodynamika teraz jest dużo bardziej rozwinięta i w dzisiejszych czasach jest mało prawdopodobne, żeby ktoś utrzymał się tak blisko za innym bolidem.
Rzucony w wir zajęć, pochłonięty ambitnym planem tworzenia...

Awatar użytkownika
jankes15
Posty: 260
Rejestracja: pn 09 mar, 2009 23:07
Lokalizacja: Soshą

Post autor: jankes15 » pt 24 kwie, 2009 10:24

Aerodynamika była rozwinięta do zeszłego sezonu w tym specjalnie ją "ograniczono".


tak dla przypomnienia bo są już treningi
podczas zimowych testów najszybsze okrążenie w Bahrajnie zdaje się, że wykręcił Kimi 1:32:102
BMW miało chyba 1:32:545

może to być jakieś odniesienie.

z tego co widzę to na razie kręcą 1:33.7, więc mają jeszcze sporo zapasu

Awatar użytkownika
arek25
Posty: 887
Rejestracja: sob 21 cze, 2008 09:36
Kontakt:

Post autor: arek25 » pt 24 kwie, 2009 10:30

jankes15 pisze:Aerodynamika była rozwinięta do zeszłego sezonu w tym specjalnie ją "ograniczono".
Głównie chodziło mi o sezon '08...W tym za dużo rzeczy się zmieniło, żeby cokolwiek porównywać :P
Rzucony w wir zajęć, pochłonięty ambitnym planem tworzenia...

Awatar użytkownika
jacek_jez
Posty: 56
Rejestracja: pn 19 sty, 2009 14:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jacek_jez » pt 24 kwie, 2009 10:34

P2 i P3 dla BMW. Wiem, że Practice jest jaki jest ale wygląda to całkiem nieźle, dobre czasy przede wszystkim w S2 gdzie jest najwięcej zakrętów.

P1,2,3 samochody z KERS. Chyba rzeczywiście dobra charakterystyka toru dla systemu.

Awatar użytkownika
jankes15
Posty: 260
Rejestracja: pn 09 mar, 2009 23:07
Lokalizacja: Soshą

Post autor: jankes15 » pt 24 kwie, 2009 10:35

oczywiście się z Tobą zgadzam!

ps

trening 1:
1. Hamilton
2. Nick H
3. Robert

nie miałbym nic przeciwko żeby tak już zostało do niedzielego wieczora :smile:

oczywiście to tylko trening i tak jak pisałem wyżej mają jeszcze DUŻO zapasu ale nawet jak na trening to BMW jest wysoko co na tą chwilę cieszy. Może testy pomogły

Awatar użytkownika
jacek_jez
Posty: 56
Rejestracja: pn 19 sty, 2009 14:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jacek_jez » pt 24 kwie, 2009 10:39

Tytuł na Gazeta.pl : Pierwszy trening w Bahrajnie: Kubica i Heidfeld na "podium"!

Brak komentarza dla żenady.

Po cholerę wklejacie takie żenujące rzeczy w takim razie? Lepiej chyba milczeniem ominąć. y
Ostatnio zmieniony pt 24 kwie, 2009 11:23 przez jacek_jez, łącznie zmieniany 2 razy.

muze76
Posty: 93
Rejestracja: pn 17 wrz, 2007 13:24

Post autor: muze76 » pt 24 kwie, 2009 10:39

No proszę, czyżby się trochę zreflektowało BMW! W sumie to miękka mieszanka, chyba jakiś progres jest, ale jak z żywotnością tych opon, bardzo duże dohamowania w każdym sektorze z 300 km/h, wskazuje na to, że będą się dość zużywały. Kubica z Kersem, myślę, że będzie ciekawie

Awatar użytkownika
Rosteck
Posty: 246
Rejestracja: śr 25 cze, 2008 13:39
Lokalizacja: z łódki

Post autor: Rosteck » pt 24 kwie, 2009 10:43

jacek_jez pisze:P2 i P3 dla BMW. Wiem, że Practice jest jaki jest ale wygląda to całkiem nieźle, dobre czasy przede wszystkim w S2 gdzie jest najwięcej zakrętów.
Tak tylko weźcie jedną rzecz pod uwagę zanim zaczniecie świętować ;) Zarówno Heidfeld jak i Kubica osiągnęli te czasy jadąc na supersoftach więc jak dla mnie to pokaz pod publiczkę. Wprawdzie głowy nie dam sobie za to uciąć, ale Hamilton IMHO jechał na twardszej mieszance bo zrobił kilka b.szybkich kółek podczas swojego stintu trwającego bodajże 9 okrążeń. Supersofty by tyle nie wytrzymały.

EDYTKA:
[Dzisiaj 10:32] cowboy: Kubica idzie na dobry czas teraz
[Dzisiaj 10:33] cowboy: no i jest 1:33:938
[Dzisiaj 10:34] MikeF1: taa na super soft...
[Dzisiaj 10:34] arek25: pomiedzy Kubica i Heidfeldem w kazdej sesji treningowej roznica nie wieksza niz 0,100 sek :P rowniutko :P
[Dzisiaj 10:37] jacek_jez: a Hamiltona P1 też zrobił na super soft?
[Dzisiaj 10:37] cowboy: a Hamilton na jakich oponach zrobił swój najlepszy czas ?
[Dzisiaj 10:38] MikeF1: nie, na medium, ale miał pusty bak
Czyli Mike potwierdza to o czym napisałem powyżej.
Robert Kubica wygrał pierwszy niedzielny oes Rallye du Var.
"Jechałem ostrożnie, bo było ciemno i ślisko" :mrgreen:

Awatar użytkownika
Nygus
Posty: 7
Rejestracja: wt 21 kwie, 2009 22:59
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Nygus » pt 24 kwie, 2009 10:50

Na razie jest nieźle. Tym bardziej że BMW nawet w formie w piątki było daleko. Zobaczmy o 13 jak inni pojadą na miękkiej mieszance. :roll:
"Co się stało? Chyba każdy głupi wie co się stało"

Awatar użytkownika
jacek_jez
Posty: 56
Rejestracja: pn 19 sty, 2009 14:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jacek_jez » pt 24 kwie, 2009 10:51

Hmm, ale na twardych wykręcił KUB bodajże 7. i nie wiadomo jak z paliwem w porównaniu z HAM.

Button wg autosport.com przez całą sesję miał problemy ze skrzynia biegów. Przypomina się Barrichello i Malezja :/

cezan
Posty: 78
Rejestracja: śr 07 maja, 2008 22:52

Post autor: cezan » pt 24 kwie, 2009 10:53

Hmmmm , spełniło się moje wyliczenie , na razie tylko w treningu , no i na miękkich oponach , ale zawsze.......
Wole tak niż 17 i 18 miejsce bmw - pewnie inni sie poprawią jak założą miękkkie , ale chyba na punkty pewne mozna liczyć

Awatar użytkownika
surykatek
Posty: 352
Rejestracja: czw 26 mar, 2009 22:31

Post autor: surykatek » pt 24 kwie, 2009 10:55

Oj Robert chyba pojedzie z KERS ;)

to na razie testy tylko, Brawn czy RBR moga sie na razie nie spieszyc a ustawiac ;) ale BMW lepiej sie prezentuje jednak, w koncu tutaj przeprwadzili duzo testow przed sezonem, wiec mozna sie bylo spodziewac lepszej postawy.
Jednak w ostatecznym rozrachunku spodziewam sie ze Brawn i RBR znajda sie zdecydownaie przez BMW czy McL


a czy ktos wie czy BMW tutaj ma cos nowego w bolidzie?
Ostatnio zmieniony pt 24 kwie, 2009 12:54 przez surykatek, łącznie zmieniany 1 raz.
w zeszłym sezonie -> i had a dream :) Vettel 2010 F1 world champion!! <-! i ten sen się spełnił!!!!!

Awatar użytkownika
jacek_jez
Posty: 56
Rejestracja: pn 19 sty, 2009 14:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jacek_jez » pt 24 kwie, 2009 10:57

surykatek, KUB mówił wczoraj na konferencji o minimalnych zmianach jeśli dobrze pamiętam.

Awatar użytkownika
surykatek
Posty: 352
Rejestracja: czw 26 mar, 2009 22:31

Post autor: surykatek » pt 24 kwie, 2009 10:59

zmienili mu kocyk pod tylek na siedzeniu ;) hehehe na lżejszy hahahah
w zeszłym sezonie -> i had a dream :) Vettel 2010 F1 world champion!! <-! i ten sen się spełnił!!!!!

Flacha
Posty: 9
Rejestracja: pt 17 kwie, 2009 08:14
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Flacha » pt 24 kwie, 2009 11:01

Moze te minimalne zmiany cos daly wreszcie :). Oby na Hiszpanie przygotowali juz naprawde powazne modyfikacje ktore wreszcie pomoga w dobiciu do czołówki.

Awatar użytkownika
tomxy
Posty: 34
Rejestracja: sob 04 kwie, 2009 23:24

Post autor: tomxy » pt 24 kwie, 2009 11:06

pomimo, iz to
Rosteck pisze: pokaz pod publiczkę
to psychologiczny aspekt na pewno dziala! :grin: juz sie konkurencji rece trzesa przy dokrecaniu srubek. :cool:

Awatar użytkownika
Mario Theissen
Posty: 97
Rejestracja: ndz 06 kwie, 2008 23:26
Lokalizacja: Z twojej szafy

Post autor: Mario Theissen » pt 24 kwie, 2009 11:09

Widać że BMW testowało w zimie
Obrazek

michal
Posty: 181
Rejestracja: pt 15 cze, 2007 21:10

Post autor: michal » pt 24 kwie, 2009 11:21

Te P2 i P3 to nic specjalnego biorąc pod uwagę stint na softach, ale zanim wzięli softy Kubica był 7, Heidfeld 14. Tak jak mówiłem - oczekiwałem, że BMW będzie lepsze niż tydzień temu i to chyba będzie się potwierdzać z sesji na sesję.

Mimo to chyba jeszcze daleko im od optymalnych ustawień, bo sporo mieszali. Najpierw Kubica robił przeciętne czasy we wszystkich sektorach, później zjechał, a jak wrócił to był znacznie szybszy w S2 i trochę tracił w S1 i S3 -- to oznacza, że poszukiwania trwają.

Najbardziej po tym treningu intryguje mnie co robił Alonso, że te jego czasy tak bardzo odstawały. Ostatecznie uciekł z ostatniego miejsca z kolosalną stratą, ale wiele wyżej nie podskoczył.

Awatar użytkownika
tReNt
Posty: 494
Rejestracja: ndz 17 lut, 2008 16:07
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: tReNt » pt 24 kwie, 2009 11:24

To nie jest żaden ruch pod publike, tylko chęć sprawdzenia miękich opon. BMW ma wystarczająco dużo danych, żeby pracować w innym trybie niż inne zespoły.
faster - farther - higher

Zablokowany

Wróć do „Formuła 1 - aktualne wydarzenia i komentarze”