Nowe zmiany w przepisach !!!

Forum dotyczące bieżących informacji ze świata F1.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
gomez
Posty: 1315
Rejestracja: śr 04 paź, 2006 13:10
Lokalizacja: Olkusz

Nowe zmiany w przepisach !!!

Post autor: gomez » czw 30 kwie, 2009 14:12

Z innego serwisu:
Zgodnie z oczekiwaniami, Światowa Rada Sporów Motorowych zrewidowała dziś decyzję dotyczącą opcjonalnego limitu budżetu od sezonu 2010. Będzie on wynosił 40 a nie 30 milionów funtów. Potwierdzono też, że za rok wejdzie w życie zakaz tankowania podczas wyścigu, oraz otworzono drogę do F1 nowych zespołom.

Limit wydatków będzie obowiązywał od 1 stycznia do 31 grudnia. Dużą zmianą jest to, że nie będą nim jednak objęte koszty silników. Poza limitem, o czym już mówiono, są też płace kierowców, marketing, wydatki na centra gościnne, kary - oraz inne wydatki, które nie wpływają na poprawę osiągów na torze. Zespoły będą jednak musiały udowodnić, że doszło do takiej sytuacji.

Limit budżetu nie jest obowiązkowy, ale ekipy, które mu się poddadzą, będą miały większą swobodę techniczną. Już zaznaczono, zespoły te będą mogły stosować silniki bez limitu obrotów oraz ruchome przednie i tylne skrzydła.

Do tego, zespoły korzystające z limitu budżetu będą mogło do woli testować poza sezonem wyścigowym, oraz używać tuneli aerodynamicznych o dowolnej prędkości oraz skali.

FIA powoła Komisję Kosztów, która będzie kontrolowała przestrzeganie limitu budżetów. W jej skład mają wejść eksperci z dziedziny ekonomii oraz osoby z doświadczeniem w sportach motorowych.

Decyzje dotyczące nowych zespołów są takie, jak się spodziewano. Jeśli nowa ekipa dowiedzie, że jest samodzielnym konstruktorem i będzie miał odpowiednie zaplecze finansowe, kompetencja techniczne i budynki, FOM zapłaci im przy wejściu do F1 10 milionów dolarów, a także pokryje koszty transportu na wyścigi dwóch podwozi oraz bagażu o masie do 10 ton. Opłacone zostanie też po 20 biletów lotniczych (w klasie ekonomicznej) na wyścigi rozgrywane poza Europą.

Od przyszłego roku maksymalna liczba samochodów dopuszczonych do udziału w wyścigach wzrośnie z 24 do 26. Lista uczestników przyszłorocznych mistrzostw ma być opublikowana 12 czerwca, zgłaszać można się między 22 a 29 maja.

Dorobili, teraz F1 to już będzie konkretnie wywrócona do góry nogami.
Ostatnio zmieniony wt 05 maja, 2009 22:54 przez gomez, łącznie zmieniany 1 raz.
Szumi dokoła las....

Awatar użytkownika
TTU
Posty: 401
Rejestracja: pn 26 lut, 2007 11:37
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: TTU » czw 30 kwie, 2009 15:12

Chory pomysł !!!
Teraz księgowi bogatych zespołów będą się "ścigać" w ukrywaniu kosztów i przerzucaniu ich na zewnątrz zespołu do spółek zależnych lub stowarzyszonych. To może być ciekawsze niz same wyścigi :twisted: .

Awatar użytkownika
jusiek
Posty: 67
Rejestracja: pn 20 sie, 2007 11:40

Post autor: jusiek » czw 30 kwie, 2009 15:34

Chciałbym się mylić ale wydaje mi się, że jak tak dalej pójdzie to szachy będą bardziej pasjonujące.

Awatar użytkownika
Chipita
Posty: 2345
Rejestracja: pn 22 paź, 2007 16:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Chipita » czw 30 kwie, 2009 15:38

W F1 będzie F1.1 i F1.2 jaki do ma sens... No ale - każdą kolejną decyzją pokazywali że chcą udupić F1. No i się stało. W krytycznym przypadku można transmitować przez neta stare wyścigi i je się będzie oglądało zamiast aktualnych. :P
ESPAÑA !!!

Awatar użytkownika
jankes15
Posty: 260
Rejestracja: pn 09 mar, 2009 23:07
Lokalizacja: Soshą

Post autor: jankes15 » czw 30 kwie, 2009 15:55

a ja się zastanawiam, co za różnica? TTU niech sobie księgowi ukrywają po szufladach rachunki, co Nas to interesuje. Dla mnie liczy się to co się dzieje na torze. Teraz bogate teamy będą miały niezły orzech do zgryzienia. Robić po swojemu albo ciąć koszty a przez to mieć większe możliwości testów etc. Poza tym, jeśli będzie więcej bolidów będzie ciekawiej.
Co do koców grzewczych i tankowania to jeśli chodzi o te pierwsze a właściwie ich brak to przysporzą sporo problemów. A tankowanie? Kiedyś też nie można było a wyścigi i tak były pasjonujące. Można by gdybać ale prawda jest taka, że narzekamy na wszystko co jest proponowane bo jest "inne" Ehhh.... :neutral:

Ukito
Posty: 7
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 11:06

Post autor: Ukito » czw 30 kwie, 2009 15:59

Dokłądnie jankes. Kiedyś w szkole była jakaś przypowieść chyba o tym że jak coś się nowego innego pojawia to ludzie to odrzucają. Tak jest w tym przypadku. Tylko że to nie jest zupełnie nowe bo kiedyś tak jak powiedziałeś nie było tankowań.

Awatar użytkownika
Chipita
Posty: 2345
Rejestracja: pn 22 paź, 2007 16:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Chipita » czw 30 kwie, 2009 16:03

Nie no co wy, naprawdę nie było tankowań? łaaaaał... Tyle że tankowanie i koce to nikogo to nie obchodzi czy one będą czy nie. Chodzi o te 2 ligi - jedna liga z ograniczonym budżetem i druga bez. Niby ta z ograniczeniem może dużo dużo więcej ale jakby nie ukrywali to na gówno by im starczyło z tego dużo. Więc trzeba będzie ukrywać.

A i
FIA powołała także specjalną komisję, która ma się zająć kontrolą przestrzegania przez zespoły granicy budżetu. Składać się ona będzie z przewodniczącego i dwóch komisarzy. Jednym z komisarzy ma zostać ekspert w sprawach finansowych, a drugim osoba ze sporą znajomością realiów Formuły 1 i sportów wyścigowych w ogóle. Kadencja komisji ma trwać 3 lata.
3 osoby vs. armia księgowych - right...
ESPAÑA !!!

Ukito
Posty: 7
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 11:06

Post autor: Ukito » czw 30 kwie, 2009 16:07

Z tym budżetem to nie wiem czy tak do końca dobry pomysł. Jak ograniczają budżet to niech wszystkim ograniczają a nie tylko tym którzy chcą. Jednak o tym co z tego wyjdzie przekonamy się w nastęonym sezonie.

Awatar użytkownika
Madman
Posty: 941
Rejestracja: wt 08 sty, 2008 17:21
Lokalizacja: Tychy/Kraków
Kontakt:

Post autor: Madman » czw 30 kwie, 2009 16:29

bardzo trudno przewidzieć co z tego wyjdzie. Trudniej niż ze zmianami technicznymi. Zobaczymy, oby nie powstały dwie ligi.
Ramiona mężnych wojów pną Twój posąg wzwyż
Tyś nie herezją, ale prawda plunął w krzyż

Awatar użytkownika
jankes15
Posty: 260
Rejestracja: pn 09 mar, 2009 23:07
Lokalizacja: Soshą

Post autor: jankes15 » czw 30 kwie, 2009 16:33

to że może być różnie pokazał choć by ten sezon i zespoły Brawna i Red Bull`a. Jak się okazało genialne umysły a nie miliony towrzą lepsze... ups przepraszam "bardziej konkurencyjne" bolidy. Oczywiście Honda dysponowała sporym budżetem gdy budowali ten bolid ale uważam, że gdyby nie Ross dalej byliby tam gdzie byli w zeszłym seoznie. Nie wiem ile w tym, ale mówiło się, że w zeszłym sezonie Toyota dysponowała budżetem w granicach 400mln $ i co z tego, gdzie byli rok temu?
Pomysł miał na celu przyciągnięcie nowych teamów, które dotej pory odrzucała wielkość kasy jaką trzeba inwestować i tu moim zdaniem jest 100 % trafny.

Zresztą w tym sezonie również wiele osób narzeka tylko dlatego, że stawka odwróciła się o 180 stopni. A ja uważam, że jest o wiele ciekawiej, że Ci wielcy muszą gonić. Mam nadzieje, że w przyszłym roku będzie równie szalony start sezonu :grin:

Awatar użytkownika
Chipita
Posty: 2345
Rejestracja: pn 22 paź, 2007 16:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Chipita » czw 30 kwie, 2009 16:48

Red Bull budżet ma około 150-180 mln. Honda (bo aktualny bolid był u Hondy budowany) miała ok. 400.

Teraz porównaj to z 40 mln które chcą wprowadzić.

A teraz zastanów się na ile ci te 40 mln starczy nawet jeśli wg regulaminu możesz na torze siedzieć 24/7...
ESPAÑA !!!

Patyk
Posty: 16
Rejestracja: wt 24 lut, 2009 18:09

Post autor: Patyk » czw 30 kwie, 2009 17:13

Panowie, zwróćcie uwagę, że te budżety podane są w milionach funtów. Z tego co wiem Hondy, Toyoty itp miały te budżety zazwyczaj wyrażane w dolarach - różnica przy aż tak wielkim cięciu może ogromna nie jest - ale jednak jest. 1 funt przy obecnym kursie to około 1,49 dolara

michal
Posty: 181
Rejestracja: pt 15 cze, 2007 21:10

Post autor: michal » czw 30 kwie, 2009 17:50

Kolejna zmiana. Webber i Kubica się ucieszą:
autosport pisze: The weight of Formula 1 cars will be increased from the 2010 season under new technical regulations, the FIA announced on Thursday.

The ruling body said the minimum weight for cars from next season will be 620kg, rather than the current 605kg.
W przyszłym sezonie zwiększą minimalną wagę z 605 kg do 620 kg.

AT
Posty: 28
Rejestracja: ndz 28 wrz, 2008 20:02

Post autor: AT » czw 30 kwie, 2009 19:41

Na stronie autosport.com jest wywiad z biurem prasowym FIA odnośnie nowych regulacji.

Najbardziej ubawiła mnie odpowiedź na pytanie:

What measures are there to prevent teams spending money this year on a car that will compete under cost cap in 2010?

(W jaki sposób zapobiec wydawaniu przez zespoły pieniędzy w tym roku na samochód, który będzie konkurował pod limitem kosztów w roku 2010)

Początek odpowiedzi: The teams must demonstrate that they have adhered to the spirit of the regulations (...)

(Zespoły muszą pokazać, że przestrzegają ducha przepisów (...)) :!: :mrgreen:

Z czym jak z czym, ale z "duchem przepisów" to już FIA chyba na dłuuugie lata się skutecznie rozprawiło przy "aferze" z dyfuzorami.
Część zespołów "olało" tego "ducha" od początku a druga część płaci teraz niezłe "gapowe" ze to, że chciało sie go trzymać - myślę, że drugi raz już się na to nie nabiorą :wink:
"To go on with these circuits (Singapore, Valencia) spells an ugly future for Formula One."

Luca di Montezemolo

Awatar użytkownika
OldHorse
Posty: 475
Rejestracja: pt 10 kwie, 2009 19:35
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: OldHorse » czw 30 kwie, 2009 20:15

Chipita pisze:A teraz zastanów się na ile ci te 40 mln starczy nawet jeśli wg regulaminu możesz na torze siedzieć 24/7...
Nie będzie aż tak źle.
40 mln funtów, czyli 60 milionów dolców.
Bez pensji kierowców, czyli jeszcze plus kilka do kilkudziesięciu milionów
Bez silników, czyli jeszcze bodajże 8 milionów
Bez marketingu i centrów gościnnych, czyli... kreatywni księgowi będą w cenie :mrgreen:

W którejś wersji roboczej była jeszcze mowa o wyłączeniu outsourcingu, ale to oznaczałoby w praktyce brak jakichkolwiek limitów.

Awatar użytkownika
MtK
Posty: 1681
Rejestracja: czw 05 lip, 2007 12:51
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: MtK » czw 30 kwie, 2009 20:49

Kolejna szansa dla Paula Stoddarta :D Czyli wielki powrót Minadri :D

A teraz na poważnie.
Argument o odrzucaniu zmian jest prawdziwy ale F1 było do niedawna uważane za dość elitarny sport. To tak jakby w tenisie gruntownie zmienić zasady. Problem budżetu można swobodnie zaksięgować tak że nikt się do tego nie dokopie ale tworzenie lig jest śmieszne. Panom z FIA już się w doopach przewraca i tyle.
Red Bull budżet ma około 150-180 mln
Red Bulla licz z STR bo to dwa teamy tylko na papierze, no i inne silniki.
Scuderia Ferrari Marlboro fan since 1996 MSC fan since 1994
Tak, chcę Hamiltona w Ferrari.

Awatar użytkownika
OldHorse
Posty: 475
Rejestracja: pt 10 kwie, 2009 19:35
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: OldHorse » czw 30 kwie, 2009 21:07

MtK pisze:Kolejna szansa dla Paula Stoddarta :D Czyli wielki powrót Minadri :D
Nie miałbym nic przeciwko temu. Byłem fanem Minardi i jestem z tego dumny :smile:
MtK pisze:ale tworzenie lig jest śmieszne.
Wszystko to już było i wcale nie zabiło F1. Przez wiele lat można było jeździć z wolnossącym silnikiem 3 a potem 3,5 litra, lub alternatywnie doładowanym 1,5. Dwa zupełnie różne rodzaje samochodów w jednym wyścigu.
Nawiasem mówiąc, kwoty wydawane wówczas przez zespoły na ściganie w F1 były znacznie mniejsze, niż obecnie proponowany "drakoński" limit 40 milionów funtów rocznie :lol:

Awatar użytkownika
Invinciblee
Posty: 1262
Rejestracja: sob 27 gru, 2008 11:38
Kontakt:

Post autor: Invinciblee » czw 30 kwie, 2009 21:39

Ale dwa rodzaje silników to nie to samo co zupełnie inne zasady dla części zespołów!

To tak jakby powiedzieć piłkarzom: bramki które strzelicie zostaną pomnożone przez dwa, a te przeciwnika podzielone przez dwa, a i możecie dotykać piłki rękoma, tylko że możecie trenować najwyżej 30min dziennie. Bo się przetrenowują i tym samym leniwsi nie mają szans. :evil:

Socjalizm rośnie w ojropie, lepiej niż za Lenina.

puk
Posty: 481
Rejestracja: ndz 16 mar, 2008 08:19

Post autor: puk » czw 30 kwie, 2009 22:42

zbyt duzo zman na raz... ciekawe co wprowadza/zniosa za miesiac :roll:

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » czw 30 kwie, 2009 23:11

Zaraz tam zbyt dużo zmian, przed sezonem 2009 też wszyscy płakali, że F1 już nie będzie F1 a teraz się wszystkim podoba i nawet już wygląd bolidów tak bardzo nie razi.

Także, po marudźcie póki chcecie a potem i tak się musicie z tym pogodzić i zaakceptować.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
kajka
Posty: 150
Rejestracja: wt 31 mar, 2009 23:30
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kajka » czw 30 kwie, 2009 23:14

Zmiany są potrzebne. Teraz nagle wszyscy się cieszą bo sezon taki super, że tyle się dzieje, a to wszystko dzięki nim. Także może poczekajmy aż je wprowadzą a na to jest jeszcze trochę czasu, i wtedy albo będziemy narzekać, że za dużo tego wszystkiego albo się przyzwyczaimy i polubimy :smile:
'I'm from all over.'

AT
Posty: 28
Rejestracja: ndz 28 wrz, 2008 20:02

Post autor: AT » czw 30 kwie, 2009 23:40

hideto pisze:a teraz się wszystkim podoba i nawet już wygląd bolidów tak bardzo nie razi.
Mi się nie podoba i nie mówię tu o bolidach bo to akurat kwestia gustu. Nigdy mi się nie podobało, kiedy atrakcyjność sportu (w tym przypadku F1) można podnieść tylko wywołując zamieszanie (np. w przepisach).
Niestety F1 tak w ostatnich dwóch - trzech latach wygląda - na torze jest ciekawie jak spadnie deszcz lub wyjedzie SC. W stawce zespołów się "miesza", kiedy reguły są źle skonstruowane i niejasne.
W mojej osobistej opinie nie to powinno prowadzić do atrakcyjności sportu.
hideto pisze:Także, po marudźcie póki chcecie a potem i tak się musicie z tym pogodzić i zaakceptować.
Właściwie to nie "muszę" - nikt mnie na siłę przed TV nie zmusi do oglądania :wink:

Mam coraz większą nadzieję (choć zdaję sobie sprawę, że nadal jest to w dużym stopniu utopia na obecnym etapie), że część zespołów w którymś momencie nie wytrzyma i założy oddzielną serię - bez większości tych ograniczeń, z większą swobodą konstrukcyjną bolidów, itp. A obecna (i wówczas już bardzo "tania") F1 ze standardowymi oponami, nadwoziami, zawieszeniami, silnikami, KERS-ami, itd. będzie stanowiła świetną platformę do wyboru najlepszych kierowców dla nowej serii.

Adam
"To go on with these circuits (Singapore, Valencia) spells an ugly future for Formula One."

Luca di Montezemolo

Awatar użytkownika
OldHorse
Posty: 475
Rejestracja: pt 10 kwie, 2009 19:35
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: OldHorse » pt 01 maja, 2009 00:00

AT pisze:A obecna (i wówczas już bardzo "tania") F1 ze standardowymi oponami, nadwoziami, zawieszeniami, silnikami, KERS-ami, itd. będzie stanowiła świetną platformę do wyboru najlepszych kierowców dla nowej serii.
To już nie ta F1.

Przeczytaj dokładnie założenia regulaminu na 2010, nie ma mowy o żadnej standaryzacji nadwozia w stylu GP2 czy A1GP.

Zespoły które zdecydują się na ograniczenie budżetu do 40 mln funtów mają w zamian otrzymać legalizację rozwiązań konstrukcyjnych, o jakich od wielu lat nikomu w F1 nawet się nie śniło. Brak limitu obrotów silnika, brak wymogu napędzania tylko kół tylnej osi (zarówno przez napęd zasadniczy, jak i przez KERS), podwojenie mocy i energii KERS, kilka ruchomych powierzchni aerodynamicznych...

Awatar użytkownika
Chipita
Posty: 2345
Rejestracja: pn 22 paź, 2007 16:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Chipita » pt 01 maja, 2009 00:08

AT pisze:Mam coraz większą nadzieję (choć zdaję sobie sprawę, że nadal jest to w dużym stopniu utopia na obecnym etapie), że część zespołów w którymś momencie nie wytrzyma i założy oddzielną serię - bez większości tych ograniczeń, z większą swobodą konstrukcyjną bolidów, itp. A obecna (i wówczas już bardzo "tania") F1 ze standardowymi oponami, nadwoziami, zawieszeniami, silnikami, KERS-ami, itd. będzie stanowiła świetną platformę do wyboru najlepszych kierowców dla nowej serii.
I będziemy mieli po raz kolejny FISA vs. FOCA... Nie będzie żadna seria istniała jak "część" zespołów się odłączy. Jak się skończyło jak FOCA rozpoczęła sezon od Kyalami to sobie poszukaj. I co się potem stało też. Są teraz inne czasy i żadnego odłączania nie będzie. Ewentualnie jeśli FOTA będzie twardo waliła warunki to coś razem zmienią na lepsze. Ale jeśli aktualnie FOTA służy jako piesek to g*wno może zrobić.
ESPAÑA !!!

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » pt 01 maja, 2009 01:24

Mnie tam się ten pomysł podoba. Najważniejsze jest tu zwiększenie szansy pojawienia się nowych zespołów. Aston to by było coś :wink: Co do dwóch lig... Teraz mamy trzy ligi. Samochody "konwencjonalne", KERSowcy i dyfuzorowcy. Czy tylko mnie się wydaje, że sezon jest genialny? :mrgreen: Proponuje spojrzeć w przyszłość optymistyczniej. Jak Astona nie będzie stać na siedzenie dzień i noc w tunelu aero, to silnik osiągający 20k, napęd na 4 koła i silnik rakietowy z czterema chomikami nie grożą zdominowaniem sezonu... :lol: Mam nadzieję, że wszystko się mniej więcej zrównoważy i przyszły rok będzie wspaniały...


btw.

Zakładam, że z dzisiejszej stawki tylko Williams, F!, STR i BGP zmieszczą się w tym limicie.

Awatar użytkownika
Szninkiel
Posty: 19
Rejestracja: ndz 26 kwie, 2009 18:18
Lokalizacja: Daleka Północ
Kontakt:

Post autor: Szninkiel » pt 01 maja, 2009 09:21

hideto pisze:Zaraz tam zbyt dużo zmian, przed sezonem 2009 też wszyscy płakali, że F1 już nie będzie F1 a teraz się wszystkim podoba i nawet już wygląd bolidów tak bardzo nie razi.

Także, po marudźcie póki chcecie a potem i tak się musicie z tym pogodzić i zaakceptować.
Mi się podoba pomysł zmian, F1 skostniała straszliwie przez ostatnie lata, obecny sezon rewelacyjny, kopciuszkowie rządzą, szkoda, że BMW przespało sezon, no ale ;-) widać, że obecnie dużą rolę odgrywa pomysłowość w konstruowaniu samochodów i kreatywność, kosmiczne bazy, tunele itd. średnio się sprawdziły dla gigantów jak McLaren, Ferrari, BMW

Pamiętacie wyścigi gdy samochody stawały bo zabrakło paliwa, to dodatkowa atrakcja, ograniczanie budżetów, wodotrysków, super pomysł, może wejdą nowi, F1 powraca do korzeni, zobaczcie sobie np sezon 1985, mióóóóód :-)

Brakuje tylko turbo ;-) no ale ekologia :-D

pozdrawiam fanów F1

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » pt 01 maja, 2009 10:41

Szninkiel pisze: widać, że obecnie dużą rolę odgrywa pomysłowość w konstruowaniu samochodów i kreatywność, kosmiczne bazy, tunele itd. średnio się sprawdziły dla gigantów jak McLaren, Ferrari, BMW
pozdrawiam fanów F1
Zgadzam się z Tobą w zupełności i taki stan rzeczy bardzo mi się podoba. Zdaje się, że Mosley mówił niedawno właśnie o tym samym, wspominając "stare, dobre czasy".

W tym roku nawet niedzielny kibic słyszał o Neweyu i Brawnie. Może już niedługo dzięki elastyczności regulaminowej ci ludzie poznają inne nazwiska... Dla mnie to dobra wizja.

ziomalon09
Posty: 3
Rejestracja: czw 26 mar, 2009 19:48

Post autor: ziomalon09 » pt 01 maja, 2009 11:01

Skoro maja wprowadzić zakaz tankowania, to ile będzie trwał wyścig ? Oczywiście średnio etc. Nie pamiętam tych czasów.. :wink:

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » pt 01 maja, 2009 11:12

Nie wprowadzono zmian w długości trwania wyścigu, a "tamte czasy" trudno przełożyć na współczesne :wink: Innymi słowy nadal troszkę ponad 300 km lub max 2 godziny.

Co do realnej długości trwania wyścigu... Nie jestem ekspertem i nie dokonywałem obliczeń, ale logicznie rzecz biorąc wielkich zmian nie będzie. Bolid będzie bardzo ciężki na początku, więc czasy okrążeń będą słabe, ale w skali całego wyścigu ile to może być... 2 minuty więcej?

McKarmi
Posty: 40
Rejestracja: pt 18 lip, 2008 23:27

Post autor: McKarmi » pt 01 maja, 2009 13:05

Wszystko ładnie, pięknie, ale zabronienie tannkowania i używania koców grzewczych to spora przesada...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Formuła 1 - aktualne wydarzenia i komentarze”