Przed GP Japonii

Forum dotyczące bieżących informacji ze świata F1.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
the_foe
Posty: 821
Rejestracja: wt 26 maja, 2009 16:55

Przed GP Japonii

Post autor: the_foe » pn 04 paź, 2010 18:34

Obrazek

Długość toru: 5.807km
Ilośc okrążeń: 53
Dystans wyścigu: 307.471 km

Rekord okrążenia: K Räikkönen McLaren 1:31.540 (2005)

Rezultaty 2009
1 S. Vettel Red Bull-Renault (PP)
2 J. Trulli Toyota
3 L. Hamilton Mclaren-Mercedes

FL: Mark Webber Red bull-Renault (1:32.569)


Godziny Transmisji: (czas polski)
Piątek:
Trening 1 03:00 - 04:30
Trening 2 07:00 - 08:30

Sobota:
Trening 3 04:00 - 05:00
Kwalifikacje 07:00

Niedziela:
Wyścig 8:00

Onboard:
http://www.youtube.com/watch?v=DTHkmZJj96Q (Vettel 2009 - PP)

Awatar użytkownika
mago-san
Posty: 575
Rejestracja: wt 06 kwie, 2010 13:00
Lokalizacja: Opole

Post autor: mago-san » pn 04 paź, 2010 18:50

Hmmm... co by tu napisać o tym torze.... na pewno nie jest prosty, a szczególnie pierwszy sektor z mega sekwencją zakrętów, które pokonuje się dość szybko i łatwo z nich wypaść. Najważniejsze na tym torze to aby nie popełnić błędu. Kto będzie szybki... myślę, że Red Bull. A co do Renault obawiam się, że brak udoskonaleń nic im nie pomoże, ale Robert uwielbia ten tor, więc może być jeden atut. A Pietrov? - kandydat do zwiedzania pobocza :lol:
"Lepiej po cichu robić swoje, a potem zaskoczyć wynikiem." - RK
SZYBKIEGO POWROTU ZA STERY BOLIDU ROBERT!!!!

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pn 04 paź, 2010 18:54

mago-san pisze:A Pietrov? - kandydat do zwiedzania pobocza
tu się nie zwiedza pobocza, tu się od razu w zasadzie całuje bandę i mam nadzieję, że kangur taką złapie w czasie wyscigu albo quala.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
mago-san
Posty: 575
Rejestracja: wt 06 kwie, 2010 13:00
Lokalizacja: Opole

Post autor: mago-san » pn 04 paź, 2010 18:59

hehe...hideto dobrze wiem czym się kończy na tym torze wyjechanie choćby jednym kołem na żwirek haha :grin: dlatego też za tym torem przepadam, grając w F1 2009 na PSP stwierdzam, że rzeczywiście niekiedy nie wiadomo jak te pierwsze zakręty pokonywać. :mrgreen:
"Lepiej po cichu robić swoje, a potem zaskoczyć wynikiem." - RK
SZYBKIEGO POWROTU ZA STERY BOLIDU ROBERT!!!!

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: karolVTEC » pn 04 paź, 2010 20:51

ja tam kibicuje Webberowi i mam nadzieje że on tu wygra ;) drugi Alonso, trzeci Hamilton lub Button... Vettel pewnie znów zawali i tyle bedzie :P Kubica.. hmm... może być takim żółto-czarnym koniem tego wyścigu. W dodatku gdyby pogoda była zmienna (a ma być) może sie tu dziać na prawde wiele :D z niecierpliwością czekam na ten wyścig :)
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

Awatar użytkownika
Invinciblee
Posty: 1262
Rejestracja: sob 27 gru, 2008 11:38
Kontakt:

Post autor: Invinciblee » pn 04 paź, 2010 21:35

Żeby Webber był przed Vettelem. Gdzieś w okolicach P5 :twisted: I Robert wysoko.

A tak na serio to jestem ciekaw co pokaże Alonso, mam nadzieję że dojrzałą walkę o tytuł jaką przystało na 2-krotnego mistrza, tak jak w dwóch ostatnich wyścigach.

Awatar użytkownika
the_foe
Posty: 821
Rejestracja: wt 26 maja, 2009 16:55

Post autor: the_foe » pn 04 paź, 2010 21:45

Tor niesamowicie techniczny. I sektor dla red bulla - niesamowita sekwencja "zwodow". Dobrze tez tu maja dlugie bolidy bo nadrobia swietnym balansem. Za Turn 6 do gry wejdzie f-duct, odpowiednia "zabawa" wygaszaniem da tu przewage temu wynalazkowi az do turn 11 i nawrotowi, ktory jak zwykle krotszym daje przewage. Za "jedenastka" znow f-duct pokazuje sile , na 13 zwalniamy, ale potem znowu prosta i f-duct szaleje w kombinacji z turn 14, ktory zawsze pokonuja w pelnym biegu, ale teraz f-duct powinien dac tu mozliwosc wrecz przelotu. Nastepnie szykana, tu beda sprawdzone hamulce i balans przod-tyl, przewaga krotszych, mniej obciazonych paliwem bolidow. I znowu f-duct szaleje: Turn 1 w pelnym biegu i lekkie dohamowanie do 2....
MCL musi to wygrac....

rentonB
Posty: 283
Rejestracja: ndz 31 sty, 2010 11:56
Lokalizacja: Szwecja

Post autor: rentonB » pn 04 paź, 2010 21:54

Jakos nie wierze w MCL chyba juz sie zachlysneli tym sezonem, moim zdaniem Ferrari wygra jesli silniki pozwola.

Awatar użytkownika
Invinciblee
Posty: 1262
Rejestracja: sob 27 gru, 2008 11:38
Kontakt:

Post autor: Invinciblee » pn 04 paź, 2010 22:40

the_foe pisze:Dobrze tez tu maja dlugie bolidy bo nadrobia swietnym balansem.
Mały rozstaw osi raczej sprzyja przerzucaniu pojazdu z jednego zakrętu w drugi ;)

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pn 04 paź, 2010 22:46

owszem, w ciasnych mechanicznych zakrętach. Suzuka i jej pierwszy sektor to długie aerodynamiczne zakręty, a więc stabilność z długiej osi się przyda.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
the_foe
Posty: 821
Rejestracja: wt 26 maja, 2009 16:55

Post autor: the_foe » wt 05 paź, 2010 00:55

rentonB pisze:Jakos nie wierze w MCL chyba juz sie zachlysneli tym sezonem, moim zdaniem Ferrari wygra jesli silniki pozwola.
nie liczylbym Singapuru jako jakis prognostyk. Ewidentnie McL nie chcial nic mieszac wiedzac ze Suzuka, korea i Abu sa idealne pod ich bolid. Beda tu silna konkurencja dla RBR. Ferrai beda mocne na Interlagos. Choc nie mozna oczywoscie wykluczyc ze partacze z RBR sie obudza i zaczna wykorzystywac fakt ze maja bezsprzecznie najlepszy bolid w stawce i nikomu nie dadza szans.

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » wt 05 paź, 2010 07:56

dlugi1707 pisze:Jeśli zatem Weber jest przeciętniakiem, a Vettel takim talentem za jakiego uważa go team, to powinien z palcem w tyłku pokonać kangura w Q.
http://www.formula1.com/results/season/2009/820/6686/
dlugi1707 pisze:To znaczy dla mnie praktycznie każdy z trio RBR, Mc, Ferrari może zdobyć pp.
nie, zdobyć może je tylko Vettel albo Webber, Hamilton albo Alonso mogą to PP jedynie otrzymać.

moim zdaniem kubica pojedzie tu bardzo dobry wyścig, dobra mechanika + świetnie zestrojony f-duct do takich torów.

Jakbym miał porównać ten tor do jakiegoś innego pod względem aero mechaniki, zmian poziomów toru itp to byłoby to SPA.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » wt 05 paź, 2010 08:55

R14 na F-duct? Nieee, the_foe, to się raczej nie uda. Szczególnie, że przy mniejszym docisku i przyczepności przodu może to już nie być zakręt "na pełnym gazie".
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » wt 05 paź, 2010 09:02

yarpen.zirgin pisze:R14 na F-duct? Nieee, the_foe, to się raczej nie uda. Szczególnie, że przy mniejszym docisku i przyczepności przodu może to już nie być zakręt "na pełnym gazie".
Jeśli mowa o 130R to problemu wielkiego nie ma, tylne skrzydło można włączyć tuż przed zakrętem. Za nim jest może 200 -300 metrów do hamowania. Problemu wielkiego nie ma, zresztą jestem więcej niż pewien, że i z mniejszą przyczepnością tylnej osi zakręt nie będzie stanowił większego problemu.

Skoro Eou Rogue nie stanowiło problemu, to nie widzę powodu by 130R takowy stanowiło.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » wt 05 paź, 2010 09:39

Zgadzam się. Za to z wypowiedzi the_foe wynikało, że chce pokonywać 130R z wygaszonym skrzydłem, co się chyba nie uda.
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » wt 05 paź, 2010 10:46

w takim razie polecam przyjrzeć się pozostałym sesjom treningowym i FL, Webber był szybszy o 0,003s anyway, Webber nie ma prawa zdobyć tytułu. Taki kierowca jak on nie powinien mieć nigdy szansy na walkę o tytuł...
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » wt 05 paź, 2010 10:52

Marudzisz z tym Webberem. Nie jest jakimś super-herosem, ale gorsi od niego zdobywali tytuł. Zresztą, jeśli nawet Webber wygra, to będzie to bardziej porażka Vettela.
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » wt 05 paź, 2010 11:07

tak, to tylko moje życzenie, ale jeśli ta cała śpiewka że Senna zginął bo sobie bóg tor wybudował itp to prawda to Webber tytułu nie zdobędzie.

a że będzie to kolejna porażka Vettela... no cóż. Ale to nie do końca jego wina. bardziej obwinałbym o to zespół. RBR ma w łapach kierowcę z na prawdę dużym talentem, ale nieoszlifowany diament nigdy nie osiągnie pełni swojej wartości. RBR nie potrafi diamentów szlifować, oni potrafią je tylko wydobyć z pod ziemi i nic więcej.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » wt 05 paź, 2010 11:53

Jeżeli masz na myśli nieskombinowanie jakiegoś bonza z psychologii sportu tylko klepanie po plerach i mówienie "nie przejmuj się, i tak jesteś najlepszy", to się zgadzam. W innym przypadku to niestety nie zespół się upala, nie zespół macha rączkami.
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » wt 05 paź, 2010 12:05

Dokładnie to mam na myśli, całą reszta to już efekt właśnie tego z cudzysłowu.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » wt 05 paź, 2010 12:49

Pietrow pisze o swojej szansie na utrzymanie fotela kierowcy RF1. Mówi o potrzebie wykazania się. Na Suzuce - życzę szczęścia. Kiepski tor na wykazywanie się, tutaj właściwie od wykazywania się to były tory poprzednie. Po prawie całym równym sezonie mógłby na Suzuce nawet wylecieć i nikt nie miałby prawa w przypadku debiutanta powiedzieć "ale lamer". Ale jeśli zostają cztery wyścigi na wykazanie się, to przykro mi, już nie ma marginesu kiksów, nawet na Suzuce.
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » wt 05 paź, 2010 13:05

Niekoneicznie na torze się musi chłopak wykazywać. Wystarczy że bilans zysków/strat w porównaniu do Kimiego będzie przynajmniej odrobinę lepszy.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

konradek
Posty: 206
Rejestracja: śr 23 sty, 2008 00:49
Lokalizacja: Trójmiasto/Londyn
Kontakt:

Post autor: konradek » wt 05 paź, 2010 13:17

Tak naprawdę wystarczy, że Pietrow będzie wystrzegał się swoich błędów, bo to one są najbardziej "irytujące" - jak to ujął sam Eric Boulier.
Zauważcie, że jest chyba najlepiej startującym kierowcą w stawce - nie pamiętam żeby stracił na starcie choć pozycję w tym sezonie. W samym wyścigu też przeważnie radzi sobie lepiej, niż można by się tego spodziewać - O ILE NIE POPEŁNI BŁĘDU lub coś innego (/ktoś) nie wykluczy go z wyścigu (patrz awaria lub Hulkenberg ;) )

Generalnie wszystko co zwali w kwalifikacjach potrafi nadrobić w wyścigu - a jak pokazało GP Węgier - jak wszystko mu się ułoży w piątek i sobotę + zna tor - to potrafi zakwalifikować się (i dojechać) na całkiem przyzwoitej pozycji.

Ja bym go jeszcze nie skreślał...

Awatar użytkownika
lg2000
Posty: 1842
Rejestracja: pn 02 lip, 2007 10:25
Lokalizacja: EPML

Post autor: lg2000 » wt 05 paź, 2010 16:03

konradek pisze:Tak naprawdę wystarczy, że Pietrow będzie wystrzegał się swoich błędów, bo to one są najbardziej "irytujące" - jak to ujął sam Eric Boulier.
Zauważcie, że jest chyba najlepiej startującym kierowcą w stawce - nie pamiętam żeby stracił na starcie choć pozycję w tym sezonie. W samym wyścigu też przeważnie radzi sobie lepiej, niż można by się tego spodziewać - O ILE NIE POPEŁNI BŁĘDU lub coś innego (/ktoś) nie wykluczy go z wyścigu (patrz awaria lub Hulkenberg ;) )

Generalnie wszystko co zwali w kwalifikacjach potrafi nadrobić w wyścigu - a jak pokazało GP Węgier - jak wszystko mu się ułoży w piątek i sobotę + zna tor - to potrafi zakwalifikować się (i dojechać) na całkiem przyzwoitej pozycji.

Ja bym go jeszcze nie skreślał...
O to właśnie chodzi że jak popełni błąd to rujnuje mu to cały wyścig. Boullier powiedział jasno, jeżeli to kwestia nabrania rutyny, bądź nauki to nie ma sprawy, jeżeli to jest górny limit Petrova to out. Nie zgadzam się że potrafi nadrobić straty w wyścigu, nadrabia nad tylko ekipami słabszymi mając lepszy samochód. W Singapurze Hulkenberg go trafił, bo był znacznie wolniejszy. Nawet F-duct mu wymontowali żeby się nie zabił. :) Hungaroring to wyjątek i być może specjalnie Vitalij miał być szybszy od Kubicy bo RF1 załatwiało wtedy deal z tabunami (zadowolonych) Rosjan.

Awatar użytkownika
the_foe
Posty: 821
Rejestracja: wt 26 maja, 2009 16:55

Post autor: the_foe » wt 05 paź, 2010 17:33

Vitalij pojechal na Wegrzech dobrze bo to jeden z prostrzych torow. W porownaniu z wiekszoscia torow to jakby wszytko bylo w zwolnionym tepie. Trudno tu popelnic fatalny blad. Czy ktos tu z sam siebie wypadl z toru, ever? Na tym torze 95% to sprzet decyduje o formie.

Awatar użytkownika
mago-san
Posty: 575
Rejestracja: wt 06 kwie, 2010 13:00
Lokalizacja: Opole

Post autor: mago-san » wt 05 paź, 2010 18:34

to, że Pietrov ma dobre starty nie powoduje jakoś, że jest wysoko w wyścigu. Niezbyt szybko zapoznaje się z torem i popełnia błędy. A na tym torze najmniejszy błąd jest niewybaczalny. Jednak również uważam, że Robercikowi może pójść dobrze. Wprawdzie nie wprowadzą żadnych nowych konfiguracji, ale f-duct na prostych pomoże.
Co do Vettela to RBR robi mu pranie mózgu, że jest najlepszy i tym mu robią wielką krzywdę bo jest młodym kierowcą i musi się jeszcze uczyć. I być może jest dobrym kierowcą, ale brak pewnej równowagi i niekiedy kończy się tak jak się kończy.
"Lepiej po cichu robić swoje, a potem zaskoczyć wynikiem." - RK
SZYBKIEGO POWROTU ZA STERY BOLIDU ROBERT!!!!

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » śr 06 paź, 2010 10:09

Wygląda na to, że nawet Suzuka powoli staje się "idiotoodporna". Przed tegorocznym GP poszerzono strefy wyjazdowe w zakręcie 8. i 14. W Degner zmodyfikowano krawężnik i... dodano 20m strefy wyjazdowej. W Spoon doszło do podobnego poszerzenia wyjazdówki i jeszcze sztuczna trawka doszła...

http://www.formula1.pl/?d=news&id=10003

Awatar użytkownika
mac7
Posty: 46
Rejestracja: czw 10 cze, 2010 19:48
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mac7 » czw 07 paź, 2010 20:41

Ktoś będzie oglądał pierwszy trening? :mrgreen: :mrgreen: Mi się nie chce wstawać. Pierwsze sześć miejsc zostanie pewnie podzielone między RBR, Ferrari i MCL. Oby Kubica był przed Mercedesem! Prognozy pogody mówią, że może popadać, oby się sprawdziły :wink: !
"Frajda płynie z wyzwań i dążenia do celu"- Ross Brawn

Blazer
Posty: 55
Rejestracja: ndz 28 lut, 2010 18:55
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Blazer » pt 08 paź, 2010 08:39

No i proszę KUB 2x 3pos., chyba jednak nie będzie tak źle. Co prawda to tylko treningi, ale jeżeli jutro na treningu będzie podobnie to można oczekiwać dobrego wyniku. Szkoda trochę Hamiltona, jutro może być ciężko, ale z drugiej strony zespół i kierowcy mają już doświadczenie, więc wszystko powinni dobrze poustawiać.

konradek
Posty: 206
Rejestracja: śr 23 sty, 2008 00:49
Lokalizacja: Trójmiasto/Londyn
Kontakt:

Post autor: konradek » pt 08 paź, 2010 08:43

No proszę, wydawało się, że wielka 3ka już zostanie sama z przodu, walcząc między sobą o pierwszych 5-6 pozycji (bo reszta stawki już odpuściła ten sezon i skupia się na nowych bolidach) - a tu jednak wygląda na to, że Kubica znowu włączy się w walkę - i przez to namiesza trochę pomiędzy pretendentami do tytułu.

Fajnie, kolejne podium byłoby rewelacyjnym wynikiem dla Renault.

Rozczarowuje McLaren - bo wydaje się, że nie nadrobili wiele od Singapuru - ale być może mają tyle nowych komponentów do przetestowania, że jeszcze coś z tego sklecą (chociaż wątpię)

Zablokowany

Wróć do „Formuła 1 - aktualne wydarzenia i komentarze”