Przed GP Japonii

Forum dotyczące bieżących informacji ze świata F1.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » pt 08 paź, 2010 09:13

Powoli sprawdzają się głosy, że RF1 może mieć najlepszy F-duct z całej stawki. Powód? Działa na obydwa tylne skrzydła. Wada? Najlepiej pracuje w środowisku średniego docisku aero, w przypadku dużego może powodować mniejszą stabilnośc niż np. rozwiazanie McLarena, które pozostawia główne skrzydło w spokoju.
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

konradek
Posty: 206
Rejestracja: śr 23 sty, 2008 00:49
Lokalizacja: Trójmiasto/Londyn
Kontakt:

Post autor: konradek » pt 08 paź, 2010 09:31

A możesz mi Zderzak wytłumaczyć jak dziecku jak działa F-duct?
Ale chodzi mi o konkrety, co fizycznie robią poszczególne elementy (wlot, otwór blokowany nadgarstkiem, konewka) - jak współgrają i jak tam przepływa powietrze?

(bo to, że wygasza tylne skrzydło, zwiększa prędkość na prostych, zmniejsza docisk itp slogany - to wszyscy wiemy. Chodzi mi o to "jak to działa", a nie "co to robi"?, jeśli mnie rozumiesz) Z góry dzięki!

Awatar użytkownika
lg2000
Posty: 1842
Rejestracja: pn 02 lip, 2007 10:25
Lokalizacja: EPML

Post autor: lg2000 » pt 08 paź, 2010 09:39

zderzack pisze:Powoli sprawdzają się głosy, że RF1 może mieć najlepszy F-duct z całej stawki. Powód? Działa na obydwa tylne skrzydła. Wada? Najlepiej pracuje w środowisku średniego docisku aero, w przypadku dużego może powodować mniejszą stabilnośc niż np. rozwiazanie McLarena, które pozostawia główne skrzydło w spokoju.
Widać to na prędkościach w poszczególnych sektorach oraz rekordzie w 3 sektorze. Jednak nie sprawdziły się przewidywania co do Ferrari i McLarena i wydaje się że RBR ma tu dużą przewagę.
Chyba ponad rok trzeba było czekać na błąd Kubicy. Przecierałem oczy ze zdumienia jak zobaczyłem jego efektowną niekontrolowaną jazdę po żwirku. Bardzo dobrze bo niektórzy już nie wierzyli że to człowiek tylko humanoidalny robot. :)

konradek
Posty: 206
Rejestracja: śr 23 sty, 2008 00:49
Lokalizacja: Trójmiasto/Londyn
Kontakt:

Post autor: konradek » pt 08 paź, 2010 09:43

lg2000 pisze:Chyba ponad rok trzeba było czekać na błąd Kubicy.
Nie zapominajmy o Spa, kiedy przekosił swój pit stop box. Taki ludzki robi nam się ten Robert ;)

mosf44
Posty: 29
Rejestracja: pn 13 wrz, 2010 08:59

Post autor: mosf44 » pt 08 paź, 2010 09:50

A ja oceniam forme Kubicy po pozycji Pietrova i jestem raczej pewny że będzie dobrze.

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » pt 08 paź, 2010 10:02

mosf44 pisze:A ja oceniam forme Kubicy po pozycji Pietrova i jestem raczej pewny że będzie dobrze.
Przyznam szczerze, że często sam tak robię. Jeśli Wituś jest w miarę wysoko, oznacza to spory potencjał, którego Kubica nie musiał jeszcze pokazać.
konradek pisze:A możesz mi Zderzak wytłumaczyć jak dziecku jak działa F-duct?
Ale chodzi mi o konkrety, co fizycznie robią poszczególne elementy (wlot, otwór blokowany nadgarstkiem, konewka) - jak współgrają i jak tam przepływa powietrze?

(bo to, że wygasza tylne skrzydło, zwiększa prędkość na prostych, zmniejsza docisk itp slogany - to wszyscy wiemy. Chodzi mi o to "jak to działa", a nie "co to robi"?, jeśli mnie rozumiesz) Z góry dzięki!
Z tego co pamiętam, Hid to tłumaczył na portalu (uwaga, zagadka), który pragnie być wyprzedzony.

Ja, z rozbrajającą szczerością przyznaję, że w sprawach technicznych nie jestem jakimś specem. Po prostu lubię czytać doniesienia i opinię z padoku.
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1887
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » pt 08 paź, 2010 10:22

zderzack pisze:
mosf44 pisze:A ja oceniam forme Kubicy po pozycji Pietrova i jestem raczej pewny że będzie dobrze.
Przyznam szczerze, że często sam tak robię. Jeśli Wituś jest w miarę wysoko, oznacza to spory potencjał, którego Kubica nie musiał jeszcze pokazać.
Ja też tak robię :smile: I Pietrow zaskakuje zważywszy że to nowy tor dla niego, dodatkowo bardzo wymagający.

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » pt 08 paź, 2010 10:25

Zaryzykuję stwierdzenie, że Pietrow MUSI zaskakiwać in plus. Już pisałem wcześniej, że kiepski tor sobie wybrał, ale właściwie wyboru nie ma.
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

Awatar użytkownika
lg2000
Posty: 1842
Rejestracja: pn 02 lip, 2007 10:25
Lokalizacja: EPML

Post autor: lg2000 » pt 08 paź, 2010 10:37

McLaren ma na Suzuce nową wersję F-ductu. Dla zainteresowanych opis tu. Hamilton uszkadzając tylne skrzydło na 1 treningu wpadł w nielada tarapaty. Części zapasowe polecą w bagażu podręcznym pracownika wprost z Woking. Oczywiście muszą zdążyć przed zamknięciem samochodu w parc ferme. Na drugim treningu jeździł ze starą wersją tylnego skrzydła.

Awatar użytkownika
kamilo
Posty: 1429
Rejestracja: pn 12 lut, 2007 10:46
Lokalizacja: DG

Post autor: kamilo » pt 08 paź, 2010 12:01

Prognozy mówią, że jutro i w niedziele będzie padać, zatem myślę że Lewis nie stracił aż tak dużo.
Idź do Biedronki, połóż głowę na wadze i naciśnij "burak"...

Awatar użytkownika
mago-san
Posty: 575
Rejestracja: wt 06 kwie, 2010 13:00
Lokalizacja: Opole

Post autor: mago-san » pt 08 paź, 2010 13:42

No narazie RBR po staremu :P a Renault, no po cichu tak przypuszczałam, że podejdzie im ten tor, takie drugie Spa. Ale... Pietrov.... hmmm... może chłopak wreszcie weźmie się do roboty. A Robert chyba jeszcze wszystkiego nie wycisnął z bolidu (oby)

P.S.
Ciekawa jestem...hmm... jeśli będzie lać to czy kwalifikacje odbędą się na zasadzie tych zeszłorocznych na Interlagos.... XD haha...
"Lepiej po cichu robić swoje, a potem zaskoczyć wynikiem." - RK
SZYBKIEGO POWROTU ZA STERY BOLIDU ROBERT!!!!

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » pt 08 paź, 2010 14:12

Należy założyć, że ze względu na małe prawdopodobieństwo odbycia się T3 na suchym torze, wyniki T2 odzwierciedlają w dużym stopniu tempo kwalifikacyjne. To dobry znak dla RF1.

Williams łeb w łeb z FI i tu bedzie bardzo ciekawie. Właściwie w każdym segmencie stawki jest ciekawie - Czołówka, potem MGP vs RF1, Williams vs FI, Sauber vs TR. Nawet "nowi". Każdy ma coś w tym wyścigu do ugrania i to w ostatniej fazie sezonu lubię.

Poza tym lubię, kiedy wyścigi są z rana. Idziesz spać i już wiesz, że z rana czeka Cię radość. Jak ze Św. Mikołajem Sokołem:D edit by: Gomez :)

[ Dodano: Pią 08 Paź, 10 14:13 ]
mago-san pisze:Ciekawa jestem...hmm... jeśli będzie lać to czy kwalifikacje odbędą się na zasadzie tych zeszłorocznych na Interlagos.... XD haha...
Na suzuce? Liuzzi wyleci już na okrążeniu wyjazdowym! :P
Ostatnio zmieniony pt 08 paź, 2010 14:17 przez zderzack, łącznie zmieniany 1 raz.
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

Awatar użytkownika
mago-san
Posty: 575
Rejestracja: wt 06 kwie, 2010 13:00
Lokalizacja: Opole

Post autor: mago-san » pt 08 paź, 2010 14:31

zderzack pisze:
mago-san pisze: Ciekawa jestem...hmm... jeśli będzie lać to czy kwalifikacje odbędą się na zasadzie tych zeszłorocznych na Interlagos.... XD haha...

Na suzuce? Liuzzi wyleci już na okrążeniu wyjazdowym! :P
hehe... to co zrobi Pietrow :razz: chłopak będzie się chciał pokazać a wyjdzie jak zawsze <lol>
"Lepiej po cichu robić swoje, a potem zaskoczyć wynikiem." - RK
SZYBKIEGO POWROTU ZA STERY BOLIDU ROBERT!!!!

Awatar użytkownika
Piotrek15
Posty: 1657
Rejestracja: ndz 22 kwie, 2007 14:56
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Piotrek15 » pt 08 paź, 2010 15:24

ok 18.30 czasu miejscowego na Suzuce miało miejsce oberwanie chmury, ma trwać bez większych przerw do niedzieli. Może spaść do 85 mm wody. Szykuje się niezła zabawa, a wyniki treningów możemy wsadzić sobie w...nos ;)

Awatar użytkownika
mago-san
Posty: 575
Rejestracja: wt 06 kwie, 2010 13:00
Lokalizacja: Opole

Post autor: mago-san » pt 08 paź, 2010 18:28

oo nie wiem czy się cieszyć czy nie :???: w takich warunkach może się zdarzyć wszystko... no dobra... liczę na "go out" ktoregoś z Red Bulli albo i dwóch... Robert zostaje i P1 jest jego XD Alonso 3 a dalej kompletne przetasowania.... będzie się działo <lol>
"Lepiej po cichu robić swoje, a potem zaskoczyć wynikiem." - RK
SZYBKIEGO POWROTU ZA STERY BOLIDU ROBERT!!!!

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1887
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » pt 08 paź, 2010 18:35

Piotrek15 pisze: Szykuje się niezła zabawa
No właśnie. Jakoś sobie nie przypominam mocno deszczowych kwalifikacji. W Australii zdaje się tylko na początku mocno popadało. W Spa też były nieduże deszcze. Wcześniej w Interlagos także zaczęło przesychać pod koniec.
Piotrek15 pisze:, a wyniki treningów możemy wsadzić sobie w...nos ;)
No nie do końca jeśli niedziela ma być sucha. Mokre kwalifikacje są o tyle fajne że umożliwiają także różne strategie oponowe. Choć pewnie w praktyce większość i tak ruszy na twardych, miękkie zostawiając na koniec. Zwłaszcza tu gdzie podobno zużycie opon jest spore.

Awatar użytkownika
kamilo
Posty: 1429
Rejestracja: pn 12 lut, 2007 10:46
Lokalizacja: DG

Post autor: kamilo » pt 08 paź, 2010 19:08

Robert mówi, że strata do RBR jest taka sama jak była, tylko że inni jeździli z cięższymi bolidami. Mam nadzieje, że jutro porządnie lunie.
Idź do Biedronki, połóż głowę na wadze i naciśnij "burak"...

rentonB
Posty: 283
Rejestracja: ndz 31 sty, 2010 11:56
Lokalizacja: Szwecja

Post autor: rentonB » pt 08 paź, 2010 22:25

Ktore miejsce na torze to R130, podobno Kubica jako jedyny potrafi tam trzymac F-Duct

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pt 08 paź, 2010 22:27

szybki łuk tuż przed szykaną w 3 sektorze.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

rentonB
Posty: 283
Rejestracja: ndz 31 sty, 2010 11:56
Lokalizacja: Szwecja

Post autor: rentonB » pt 08 paź, 2010 22:37

Obrazek
Obrazek

Wyglada na to ze Kubica troche tych fanow w Japonii ma
Ostatnio zmieniony pt 08 paź, 2010 22:41 przez rentonB, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Chipita
Posty: 2345
Rejestracja: pn 22 paź, 2007 16:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Chipita » pt 08 paź, 2010 22:37

rentonB pisze:Ktore miejsce na torze to R130, podobno Kubica jako jedyny potrafi tam trzymac F-Duct
KLIK
ESPA&#209;A !!!

Awatar użytkownika
Kulfon
Posty: 458
Rejestracja: sob 08 maja, 2010 20:57

Post autor: Kulfon » pt 08 paź, 2010 22:53

A jest może gdzieś filmik z tego jak Kubika zwiedzał pobocze na którymś z dzisiejszych treningów.

Awatar użytkownika
Piotrek15
Posty: 1657
Rejestracja: ndz 22 kwie, 2007 14:56
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Piotrek15 » pt 08 paź, 2010 23:02

Najnowsze prognozy mówią, że prawdopodobnie podczas wyścigu ma nie padać. Jutro deszcz jest pewny więc możemy się spodziewać ciekawego grida w niedzielne popołudnie ;] O ile w ogóle qual się odbędzie bo są i takie obawy.

rentonB
Posty: 283
Rejestracja: ndz 31 sty, 2010 11:56
Lokalizacja: Szwecja

Post autor: rentonB » pt 08 paź, 2010 23:07

Kulfon pisze:A jest może gdzieś filmik z tego jak Kubika zwiedzał pobocze na którymś z dzisiejszych treningów.
Na konkurencyjnym forum

Awatar użytkownika
Kulfon
Posty: 458
Rejestracja: sob 08 maja, 2010 20:57

Post autor: Kulfon » pt 08 paź, 2010 23:31

Dzięki rentonB :)

konradek
Posty: 206
Rejestracja: śr 23 sty, 2008 00:49
Lokalizacja: Trójmiasto/Londyn
Kontakt:

Post autor: konradek » pt 08 paź, 2010 23:55

RentonB - chcesz powiedzieć, że te krzaki na koszulkach (na dolnym zdjęciu) to znaczy "Robert Kubica"?!?! ;) Czytasz japoński czy po czym wnosisz, że to fani KUB?

rentonB
Posty: 283
Rejestracja: ndz 31 sty, 2010 11:56
Lokalizacja: Szwecja

Post autor: rentonB » sob 09 paź, 2010 00:05

Polska flaga na czapkach, znalazlem to na planetf1 taki japonczyk tlumaczy tam zdjecia

Sir_Kamil
Posty: 223
Rejestracja: czw 18 lut, 2010 23:35

Post autor: Sir_Kamil » sob 09 paź, 2010 02:29

rentonB pisze:Ktore miejsce na torze to R130
:???:
rentonB pisze: podobno Kubica jako jedyny potrafi tam trzymac F-Duct
Nie jako jedyny- po prostu w Renault widać jak na- nomen omen- dłoni, gdy kierowca używa wygaszacza zatykając go dłonią a trafiły się onboardy. Z resztą, 130R stracił swoją magię chyba totalnie. I Hispanie przelatywały go bez odjęcia gazu- takie crapy. Ongiś dla Jordana i Minardi była to walka o życie.

Awatar użytkownika
Robsonf
Posty: 88
Rejestracja: śr 08 sie, 2007 13:39

Post autor: Robsonf » sob 09 paź, 2010 07:34

Kwalifikacje zostaną prawdopodobnie odwołane - tak chcieliśmy tego deszczu i emocji a tu ulewa pozamiatała ściganie...
Heikki "Firefighter" Kovalainen

Awatar użytkownika
zarat
Posty: 44
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:24

Post autor: zarat » sob 09 paź, 2010 08:05

Oj tam, ważne że wodne stateczki się ścigały :mrgreen:

Zablokowany

Wróć do „Formuła 1 - aktualne wydarzenia i komentarze”