Testy międzysezonowe 2010/2011

Forum dotyczące bieżących informacji ze świata F1.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Testy międzysezonowe 2010/2011

Post autor: hideto » pn 15 lis, 2010 11:27

Nie jestem autorem zestawienia, post pochodzi z konkurencyjnego forum w wykonaniu SirKamila, ja jedynie kopiuję i poprawiam to co ew. łamało regulamin.

W tym roku od zakończenia sezonu do pierwszych testów młodych kierowców (i Paffeta…) mija niewiele czasu. Już jutro trzeba rozgrzewać samochody. Do wszystkiego dochodzą testy nowych opon Pirelli w piątek i sobotę.
Obrazek


Lista zaproszonych (niekoniecznie za darmo) zawodników jest już mniej więcej kompletna.
Obrazek
Obrazek
Obrazek


1. Red Bull
Daniel Ricciardo- 2gi w tegorocznej Formule Renault 3.5. Oszczędzony od skreślenia, najprawdopodobniej najbardziej perspektywiczny zawodnik juniorskiego programu RB. Testował już dla Red Bulla w tamtym roku i był szybki. Teraz również będzie miał szczęście pojeździć wspaniałym bolidem.

2. McLaren Mercedes
Gary Paffett- „debiutant”, 3ci w DTM i tak już powinno zostać po Szanghaju…. Ale kto go tam wie. Bez szans na F1, ale spełnia warunki testów.
Oliver Turvey- młody Brytyjczyk, 7my w tegorocznym serialu GP2 (debiut). Testował już w srebrnej stajni.

3. Ferrari
Jules Bianchi- członek iluzorycznej "akademii młodych kierowców Ferrari"- podopieczny Nicolasa Todta. Na skutek kolizji nie zaliczył pełnego sezonu. 3ci w GP2. Beznadziejny Massa trzyma mu miejsce w Ferrari.

4. Mercedes
Sam Bird- Przygarnięty przez Mercedesa- być może woleliby Conwaya, ich okazjonalnego testera jeszcze z czasów Hondy, ale on miał "malutki" wypadek za wielką kałużą. 5ty w GP2 jako debiutant ex aequo z Turveyem.

5. Renault
Michaił Aloszyn- MISTRZ FR3.5- jego test to naturalna konsekwencja wygrana serii, ale bardzo możliwe że i bez tego by go wzięli. Aloszyn jest przy kasie więc nie należy się dziwić, jeśli niedługo wyląduje w F1. Ta zaprawa może mu się przydać.
Jerome d'Ambrosio- 12ty w GP2 wobec kłopotów DAMS. Wygrał w Monaco. v-ce mistrz GP2 Asia Series 2008/09 za Kobayashim. Nie jest tak źle jak wskazuję na to jego tegoroczne wyniki. Jerome nie zostanie zawodnikiem Renault, ale być może Virgin. U nich też protestuje.

6. Williams
Dean Stoneman- MISTRZ F2, za to też został uhonorowany testem (samochody do F2 produkuje Williams).
Pastor Maldonado- MISTRZ GP2- łączony z posadą w Williamsie. Bardzo możliwe że zapłacił również za owy test, wykolegowawszy Bottasa.

7. Force India
Paul di Resta- vc-lider klasyfikacji DTM z 3 punktami straty do Bruno Spenglera. Testowy/treningowy zawodnik FI, testował już z nimi pozbawiając innych młodych kolegów dobrego humoru. Regularny zawodnik FI i mistrz DTM- mam nadzieję.
Antonio Felix da Costa- Portugalczyk, 7 w tegorocznej F3 Euroseries.
Y. Buurman- 4 w Superleague.

8. Sauber
Sergio Perez- przyszłoroczny zawodnik Saubera ze sponsoringiem Telmexu. Perspektywiczny- szczególnie z pieniędzmi za plecami. 2gi w GP2.
Esteban Guttierez- MISTRZ GP3. Również z Meksyku, #3 Saubera na kolejny sezon.
Davide Rigon?- MISTRZ Superleague Formula.

9. STR
Jean Eric Vergne- MISTRZ Brytyjskiej F3- znakomity w końcówce sezonu WSbR- perspektywiczny Francuz. Członek juniorskiego programu Red Bull logicznie zaproszony na testy Toro Rosso.

10. Lotus
Rodolfo Gonzalez- 21 w GP2. hmmm.
Władimir Arabadżijew- ha ha ha. Czuje dolary.

11. HRT
P. Maldonado- Wykupiony komplet testów w HRT.
Valtteri Bottas?- w ramach konszachtów z Williamsem. 3 w F3 ES- Fin niestety bez zaplecza. Jedyny przedstawiciel czołówki F3 ES na testach… jeśli zostanie coś

12. Virgin
J. d'Ambrosio- potencjalny zawodnik Virgin jeśli- zgodnie z doniesieniami- uzbiera jakieś 5 dużych baniek.
Rio Haryanto- 5 w GP3 jeżdżący dla Manor.
Luiz Razia- tegoroczny nr. 3 Virgin, raczej niezbyt dobry, ale ze wsparciem krajan z Brazylii. 12ty w GP2 w zespole mistrza, Rapax.

Wielu dodałoby do listy kilka osób, kilka odjęło, ale dla samych zawodników nie jest to szczególna odskocznia. Głównie zespoły będą testować co się da pod kątem nadchodzącego sezonu.

Na testach Pirelli testować będą regularni zawodnicy staj wyścigowych z wyjątkiem McLaren, którego zawodnicy mają masę zobowiązań marketingowych, Red Bull przez operacja nogi Webbera, Renault gdzie postawiono na Kubicę oraz HRT za sprawą hojnego Maldonado. Ponieważ włosi sfinalizowali już kwestie kształtu aerodynamicznego oraz konstrukcji korpusu opony, głównie to będzie testowane. Mieszankami panowie zajmą się już w nowym roku.
Ostatnio zmieniony pn 15 lis, 2010 13:59 przez hideto, łącznie zmieniany 1 raz.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
kamilo
Posty: 1429
Rejestracja: pn 12 lut, 2007 10:46
Lokalizacja: DG

Post autor: kamilo » pn 15 lis, 2010 11:50

Ciekawe, że HUlk będzie testował dla Willa, jak przed chwilą potwierdził, że nie będzie już jeździł w Williamsie.
Idź do Biedronki, połóż głowę na wadze i naciśnij "burak"...

Awatar użytkownika
PiotrasLc
Posty: 16
Rejestracja: pn 10 maja, 2010 20:38
Lokalizacja: Lubliniec

Post autor: PiotrasLc » pn 15 lis, 2010 20:23

Hulkenberg nie bedzie jezdził dla Wiliamsa od sezonu 2011 , ale do końca tego sezonu jest jeszcze zwiazany z wiliamsem wiec chce czy nie bedzie jezdził , chyba ze cos innego wymyslą

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » wt 16 lis, 2010 12:01

Obrazek

Wyniki z godziny 11:53 w naszej strefie czasowej.

Temperatura toru 16 stopni, temperatura powietrza 13 stopni, brak zachmurzenia czy opadów.

Więcej informacji i regularnie aktualizowane czasy, jak zwykle, na www.f1today.nl - polecam używanie google.translate.com i przerzucać sobie holenderskie newsy na język angielski (na polski tłumaczy tragicznie).
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » wt 16 lis, 2010 12:33

Maldonado w HRT wykręcił lepszy czas niż Senna w sobotnich kwalifikacjach. :???:
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » wt 16 lis, 2010 12:42

pół sekundy w tą czy w tą ;)
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
torque8
Posty: 94
Rejestracja: ndz 31 sty, 2010 20:53
Lokalizacja: Polandia

Post autor: torque8 » wt 16 lis, 2010 13:39

Riccardo również nieźle. Z takim czasem w qualu byłby 3 :razz:

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » wt 16 lis, 2010 13:41

no to w tym momencie, Maldonado jest szybszy o 1,1s od Senny w Q1 I ! teraz uwaga, Bruno Senna osobiście szacuje, że tor jest szybszy niż w qualu o około 1,1-1,4s

czyli nowicjusz w tym badziewiu jest teoretycznie wolniejszy o 0.3s od zawodnika który przejechał cały sezon. Wyjątkowo słabe świadectwo dla Bruno 'szybszy niż Ayrton' Senny
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
Robsonf
Posty: 88
Rejestracja: śr 08 sie, 2007 13:39

Post autor: Robsonf » wt 16 lis, 2010 13:57

Moim zdaniem Bruno przeszacowuje te wartości, co by nie wyjść na kompletnego niezdarę. A Aleshin dosyć słabo...
Heikki "Firefighter" Kovalainen

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » wt 16 lis, 2010 14:09

hideto pisze:Bruno Senna osobiście szacuje, że tor jest szybszy niż w qualu o około 1,1-1,4s
Niech mu będzie, tor wciąż łapie gumę. Mimo wszystko, cienko, że porównuje się z zawodnikiem bez wielkiego doświadczenia oraz że w ogóle to komentuje, bo brzmi to jak kiepskie tłumaczenie się.
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

Awatar użytkownika
snajper
Posty: 215
Rejestracja: pn 12 lis, 2007 15:01
Lokalizacja: Opole

Post autor: snajper » wt 16 lis, 2010 15:10

PiotrasLc pisze:Hulkenberg nie bedzie jezdził dla Wiliamsa od sezonu 2011 , ale do końca tego sezonu jest jeszcze zwiazany z wiliamsem wiec chce czy nie bedzie jezdził , chyba ze cos innego wymyslą
Nico Hulkenberg will not return to Abu Dhabi later this week for the Pirelli tyre test. That news has affected Williams' Pirelli test schedule, a spokesman confirmed on Tuesday.

"Rubens will now drive both days," he said.

Czyli Rubens testuje dwa dni :)
"Trzymaj się Robert, to twój najważniejszy wyścig, musisz go wygrać!"

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » wt 16 lis, 2010 15:33

tak na szybko co widać ze zdjęć i co pomoże trochę lepiej zrozumieć czasy:

Ferrari - zdjęty f-duct
FI - ten sam pakiet
Sauber - ten sam pakiet
Mclaren - ten sam pakiet
Mercedes - inne tylne skrzydło - prawdopodobnie bez kanału F
Renault - inne tylne skrzydło, brak kanału F
RBR - ten sam pakiet
HRT - ten sam pakiet
Lotus - ten sam pakiet
Virgin - ten sam pakiet
STR - ten sam pakiet
Williams - jazda z czujnikami ciśnienia.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

rentonB
Posty: 283
Rejestracja: ndz 31 sty, 2010 11:56
Lokalizacja: Szwecja

Post autor: rentonB » wt 16 lis, 2010 15:49

Obrazek
(L to R): Eric Boullier (FRA) Renault F1 Team Principal and Mikhail Aleshin (RUS) Renault.
Bulion zmienil twarz na niefrancuska

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1887
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » wt 16 lis, 2010 20:25

Ażeby zrobić coś konstruktywnego :wink: zrobiłem coś takiego:

Kod: Zaznacz cały

Red Bull     - Ricciardo vs Vettel     - 0,222
McLaren	  - Turvey vs Hamilton      - 1,300
Ferrari     - Bianchi vs Alonso       - 4,102 *
Mercedes    - Bird vs Schumacher      - 2,469 *
Renault     - Aloszyn vs Kubica       - 1,293 *
Williams    - Stoneman vs Barrichello - 1,319 *
Force India - da Costa vs Sutil       - 0,467
Sauber      - Gutierrez vs Kobayashi  - 0,702
Toto Roso   - Vergne vs Alguersuari   - 0,751
Lotus       - Gonzales vs Trulli      - 1,408
HRT         - Maldonado vs Senna      - -1,335 !!!
Virgin      - D'Ambrosio vs Glock     - -0,577 !
Czyli różnice czasu debiutantów a kwalifikacjami odpowiednich zespołów. Gwiazdki odsyłają do postu hideto mówiącego o różnicach w konfiguracji. Największym problemem jest używanie bądź nie kanału F. Niezależnie do tego czy był zamontowany. Osobnym zagadnieniem jest nagumowanie asfaltu. Tak czy siak jakieś porównanie można zrobić.
Wyszło parę ciekawych rzeczy. Przede wszystkim świetne czasy Maldonaldo i D'Ambrosio. Czy oni są naprawdę tak dobrzy czy etatowi kierowcy słabi? To porównanie jest o tyle uczciwe że ich bolidy zapewne nic się nie zmieniły od wyścigu. Kolejnym zaskoczeniem na tle lepszych zespołów jest wynik Ricciardo. Można zadać podobne pytanie co wyżej. Także Aloszyn wypadł nieźle jeśli faktycznie jeździł bez kanału F. Dziwnie słaby z kolei jest czas Bianchiego.
Ostatnio zmieniony wt 16 lis, 2010 20:37 przez zu7, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Chipita
Posty: 2345
Rejestracja: pn 22 paź, 2007 16:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Chipita » wt 16 lis, 2010 20:32

zu7 pisze:Ricardo
zu7 pisze:Ricardo
Daniel Ricciardo
ESPAÑA !!!

Awatar użytkownika
the_foe
Posty: 821
Rejestracja: wt 26 maja, 2009 16:55

Post autor: the_foe » wt 16 lis, 2010 21:07

Szok z tym Maldonado, wrecz nie do uwierzenia. Gosciu wsiada pierwszy raz w zyciu do bolidu i kasuje Senne o 2. klasy.

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » wt 16 lis, 2010 21:10

the_foe pisze:Szok z tym Maldonado, wrecz nie do uwierzenia. Gosciu wsiada pierwszy raz w zyciu do bolidu i kasuje Senne o 2. klasy.
Albo w drugą stronę:

Szok z tym Senną, wręcz nie do uwierzenia. Gościu wsiada pierwszy raz w życiu do bolidu i kasuje Senne o 2. klasy.

Niestety ta opcja IMO lepiej pasuje.

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » wt 16 lis, 2010 22:31

zu7 pisze:Osobnym zagadnieniem jest nagumowanie asfaltu.
zaufajmy Bruno - jeździł cały sezon coś tam wie. Wg niego różnica to 1.1-1.4s na korzyść dnia dzisiejszego.

Powiedzmy więc, że do czasów trzeba dodać te 1.250 s.

No i na uwagę zasługuje fakt, że jedynie Williams potraktował te testy poważnie. Reszta po prostu dała się dzieciarni przejechać. Williams zbierał dokładne dane aerodynamiczne przednich opon bridgestone, bo to ostatni dzień w F1 kiedy się z nimi jeździ i dzięki temu będą mogli to porównać do pirelli.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1887
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » wt 16 lis, 2010 22:38

hideto pisze:
zu7 pisze:Osobnym zagadnieniem jest nagumowanie asfaltu.
zaufajmy Bruno - jeździł cały sezon coś tam wie. Wg niego różnica to 1.1-1.4s na korzyść dnia dzisiejszego.

Powiedzmy więc, że do czasów trzeba dodać te 1.250 s.
Ale to bez znaczenia. Nie chodzi o sam wynik ale o różnice w porównaniu do innych, którzy raczej wyraźnie przegrali ze swoimi etatowymi kolegami. Chyba że te lepsze zespoły dały inną, gorszą konfigurację dla młodych. Ale czemu miałyby tak robić. Ustawiając bolidy tak samo mieli lepszy punkt odniesienia, a o to chyba chodzi bu porównać umiejętności młodych ze starymi. W takim Toro Roso nie ma kanału F więc chyba ustawienia były jak z wyścigu/kwalifikacji a wynik tego całego Vergne jednak słabszy....

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » wt 16 lis, 2010 22:44

zu7 pisze:Ale czemu miałyby tak robić.
może temu, że jutro te same bolidy będą testowały opony pirelli ? wątpie by ekipy do abu dhabi przywiozły dodatkowe kompletne podwozia, tylko dla młodych. Dzieciaki jeździły bolidami któregoś z wyścigowych kierowców, z wymienionym fotelem i w części ekip zmienionym tylnym skrzydłem, żeby 'nie uciekło'.

Podejrzewam, że testerzy FI czy Saubera też z kanału nie korzystali.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
MtK
Posty: 1681
Rejestracja: czw 05 lip, 2007 12:51
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: MtK » wt 16 lis, 2010 23:47

hideto, Zapewne inny bolid będzie jeździł na testach Pirelli a inny dziś. np. Dziś Webbera a na testach opon Vettela.
Poza tym ekipy mogą sobie pozwolić na np kręcenie tych bolidów do 18krpm bo silnik i tak idzie na złom. Natomiast nie wiemy jak wysoko limitery były ustawione na qual.
Scuderia Ferrari Marlboro fan since 1996 MSC fan since 1994
Tak, chcę Hamiltona w Ferrari.

Sir_Kamil
Posty: 223
Rejestracja: czw 18 lut, 2010 23:35

Post autor: Sir_Kamil » śr 17 lis, 2010 00:42

Strategie są różne. Jedni sprawdzają słuszność obranego kierunku- wszak to doskonała okazja- jak wyrobili się z wyprodukowaniem jakichś części np. Ferrari czy Renault, inni jak Williams sprawdzają opony a kolejny dają młodym pojeździć finałową specyfikacją. Tor jest perfekcyjnie nagumowany nie tylko przez F1, równy niczym stół i bezpieczny co nastraja młodych do chęci skorzystania z okazji i pociśnięcia ile wlezie. Fakt faktem biorąc pod uwagę balans takich cudeniek jak HRT czy Virgin czasy McDonaldo i Jerome zwracają uwagę.

btw. tyle wiadomo, że Renault poskładało nowy samochód na podstawie podwozia 03 (RK Bahrajn-Belgia).

rentonB
Posty: 283
Rejestracja: ndz 31 sty, 2010 11:56
Lokalizacja: Szwecja

Post autor: rentonB » śr 17 lis, 2010 12:41

Jednak faktycznie tor jest w lepszej kondycji (no i roznice sa juz male)
Obrazek

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » śr 17 lis, 2010 13:09

dzisiaj poważniejsze testy, wczoraj zdaje się młodzi dostali czas na 'objeżdżenie się'. Dzisiaj między innymi renault testuje to nowe ruchome tylne skrzydło i nie, raczej nie takie w stylu lotusa :lol:
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
szamanka
Posty: 1236
Rejestracja: sob 09 sie, 2008 22:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szamanka » śr 17 lis, 2010 13:14

Tylko dlaczego testuje inny niż się wczoraj objeżdżał, przynajmniej dla Renault.

Awatar użytkownika
eVo^
Posty: 168
Rejestracja: pn 22 lut, 2010 15:32
Lokalizacja: niewielko-polska

Post autor: eVo^ » śr 17 lis, 2010 13:17

Raczej w stylu to samo skrzydło w kształcie "W" tylko że ruchome ,zdjęcia na sutton images.

Awatar użytkownika
gomez
Posty: 1315
Rejestracja: śr 04 paź, 2006 13:10
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: gomez » śr 17 lis, 2010 13:18

A jakie to ma znaczenie? Liczą się przejechane kilometry i zebrane dane.
Szumi dokoła las....

rentonB
Posty: 283
Rejestracja: ndz 31 sty, 2010 11:56
Lokalizacja: Szwecja

Post autor: rentonB » śr 17 lis, 2010 13:47

Obrazek

Ladnie ambrozjak sobie radzi

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1887
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » śr 17 lis, 2010 15:50

Hej, to w końcu będzie czy nie to ruchome tylne skrzydło?

Kolejne porównanie czasów:

Kod: Zaznacz cały

Red Bull    - Ricciardo vs Vettel      -1,292
McLaren	  - Paffet vs Hamilton       0,335
Ferrari     - Bianchi vs Alonso         0,124 
Mercedes    - Bird vs Schumacher       -1,296
Renault     - D'Ambrosio vs Kubica     -1,978
Williams    - Maldonado vs Barrichello  0,741
Force India - di Resta vs Sutil        -0,013
Sauber      - Perez vs Kobayashi       -0,240
Toro Rosso  - Vergne vs Alguersuari    -0,764
Lotus       - Gonzales vs Trulli        0,796
HRT         - Valsecchi vs Senna       -2,072
Virgin      - Razia vs Glock           -0,570
Czyli D'Ambrosio i Ricciardo znów ładnie śmigają. A Sennie może braknąć wymówek.

Awatar użytkownika
Boosterek
Posty: 44
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 09:36

Post autor: Boosterek » śr 17 lis, 2010 17:58

patrząc po wyniku D'Ambrosio i Valsecchi to tor dziś był ze 2,2-3s szybszy niż podczas kwalifikacj
nawet 3s wg mnie skoro Renault (jak i inni) jeżdzą bez kanału F

Tego pierwszego mam autograf i rękawice :D:D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Formuła 1 - aktualne wydarzenia i komentarze”