Przed GP Chin 2011

Forum dotyczące bieżących informacji ze świata F1.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
motomouse
Posty: 311
Rejestracja: ndz 14 paź, 2007 17:21
Lokalizacja:

Post autor: motomouse » pt 15 kwie, 2011 08:48

jaro738 pisze: no to ja wrzucam w javie na nokie.
To jest wersja na symbiana, ta sama co na f1.com.
jaro738 pisze:jak nie zapomne to sprawdze ile to przez wyscig ciągnie kB,
W zeszłym roku jakieś 1,5-2 MB na wyścig.
Nobody expects the Spanish Inquisition!

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » pt 15 kwie, 2011 09:56

Słyszałem, że Nick miał dzisiaj dobry dzień... Ma ktoś jakieś fotki? :P

edit:

Już mam. ;)

FP1:

Obrazek
Obrazek

FP2:

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
gomez
Posty: 1315
Rejestracja: śr 04 paź, 2006 13:10
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: gomez » pt 15 kwie, 2011 10:56

Nicolla Spinnaldini Seconda :) Każdy może mieć gorszy dzień.

Kto widział biało-czerwoną flagę na kasku Nicka? Widziałem to na Sport1, a że po gebesowsku nic nie szprecham to nie wiem o co chodziło jak tłumaczyli. Tak czy inaczej miły gest.
Szumi dokoła las....

Awatar użytkownika
mago-san
Posty: 575
Rejestracja: wt 06 kwie, 2010 13:00
Lokalizacja: Opole

Post autor: mago-san » pt 15 kwie, 2011 11:04

Przecież on tą flagę ma od pierwszego GP w Australii :P
ale była jeszcze inna flaga od fanów Roberta
Obrazek
"Lepiej po cichu robić swoje, a potem zaskoczyć wynikiem." - RK
SZYBKIEGO POWROTU ZA STERY BOLIDU ROBERT!!!!

Awatar użytkownika
jankes15
Posty: 260
Rejestracja: pn 09 mar, 2009 23:07
Lokalizacja: Soshą

Post autor: jankes15 » sob 16 kwie, 2011 09:43

RBR mają w zbiorniku Rocket Fuel a zamiast KERS Double Blasta:-) To co zrobił Vettel i jego bolid jest nie do ogarnięcia. Powtórka z zeszłego roku Q2 w miare równo a potem Q3 i kosmos!

Q ciekawe. Szkoda mi Pietrova a przez jego problem i innych. No i Webber - wielka niewiadoma.
Ostatnio zmieniony sob 16 kwie, 2011 10:04 przez jankes15, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Leeloo
Posty: 1210
Rejestracja: pt 17 sie, 2007 19:51

Post autor: Leeloo » sob 16 kwie, 2011 10:03

Q skończyło się po pierwszym okrążeniu Vettela w Q3
bo było wiadomo że mcl jest szybszy od Ferrari, natomiast TR nie miało już opon na walkę o coś więcej, dodatkowo Pietrow stał w boksie, jedyne zaskoczenie to pozycja Rosberga.
"Kto walczy do końca, czasem przegrywa, kto się poddaje, przegrywa zawsze".

konradek
Posty: 206
Rejestracja: śr 23 sty, 2008 00:49
Lokalizacja: Trójmiasto/Londyn
Kontakt:

Post autor: konradek » sob 16 kwie, 2011 10:18

Bardzo nietypowe Quali...

W RedBullu dzieje się coś bardzo dziwnego - Vettel wbija gwoździa za gwoździem, tak miażdżąca jest przewaga RB7 z działającym KERSem... a tymczasem Webbo, który w zeszłym sezonie potrafił wygrywać z Vettelem, jest regularnie ok 1 sek (!!!) wolniejszy i do tego W OGÓLE nie działa u niego KERS.
Jednego jestem pewien - to nie jest kwestia różnicy między kierowcami, no way.

(PS. jak VET nie chciał wysiąść z bolidu to pomyślałem, normalnie się zlał w kombinezon ;) - a on chyba przesuwał nogami odważniki żeby się zgadzał rozkład masy z regulaminem)

Renault - na twardej mieszance sobie zupełnie nie radzą, a na miękkiej walczą o pola 5-7 - mają chyba największą różnicę między czasami na twardych i miękkich gumach.
Wielka szkoda tej awarii Pietrowa bo zawaliło to kwalifikacje całemu Renault - i nie tylko im. PET w zależności od tego jak dobrze by pojechał w Q3 - byłby gdzieś koło Ferrari - między P5 a P7.

Jeden RB7 odpada w Q1 - szok

To chyba najlepszy rok jeśli chodzi o debiutantów - Perez i Di Resta to z pewnością zawodnicy ponadprzeciętni - wiem, że to wcześnie ale prezentują się tak dobrze jak HAM czy KUB podczas swoich pierwszych wyścigów. Jeszcze sporo namieszają w stawce.

A polsatowscy komentatorzy to gamonie jakich mało - wiem, że nic nowego nie piszę ale trzeba im to wypominać - może ze wstydu sami zrezygnują i wpuszczą kogoś KOMPETENTNEGO na ich miejsce.
(- nie zwracają uwagi na jakich gumach jadą kierowcy - a komentują czasy jakby wszyscy jeździli na tych samych mieszankach,
- podniecają się czasami sektorów na okrążeniach wyjazdowych,
- nie widzą, że jak VET dogrzewa opony na prostej - to raczej dopiero się przymierza do rozpoczęcia pomiarowego okrążenia (a nie zwalił 3ci sektor!!!)
- jak dopiero 3 kierowców ustanowiło czasy - to krzyczą świetny czas ALG bo jest 3ci (i nie przeszkadza im to, że ma 2,4 sek straty i jest ostatni, mimo że 3ci),
- no i na koniec - w kółko bredzą o "problemach Renault" przez które niby nie wypuszczają kierowców wcześniej - a od drugiego wyścigu stało się jasne, że Renault robi to z premedytacją, żeby mieć jak najświeższe gumy na wyścig.
Dzisiaj Hamilton potwierdził na konferencji, że McLaren też już na to wpadł - ale Borówa swoje wie lepiej i skomentował, że nie wierzy Hamiltonowi...

Panie Borowczyk - kończ waść, wstydu oszczędź.

Awatar użytkownika
jaro738
Posty: 2949
Rejestracja: śr 13 gru, 2006 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jaro738 » sob 16 kwie, 2011 10:20

i jak dla mnie mnie q3 mogło by wyglądać jak ostatnie 2 minuty q2. Skrócić czas q3 do 2:30 i nawet wyjazdowe kółko będzie ciekawe :p

jans21
Posty: 141
Rejestracja: śr 06 paź, 2010 01:50

Post autor: jans21 » sob 16 kwie, 2011 10:30

Zawsze mnie wkurzało to trzymanie Renówek w garażu i wyjazd na jedno szybkie kółko - tak było z Kubicą i tak zrobili teraz - jakby nie wiedzieli mądrale co się stanie jak będzie czerwona lub żółta flaga, albo jak ktoś wolny lub złośliwy zablokuje - no i się stało - trudno - ale dlaczego Eric dał tak strasznie ciała potem - zamiast od razu ustawić Nicka na linii wyjazdu na tor pod sygnalizatorem - żeby był pierwszy, albo jeśli nie kazać mu wyprzedzać jak zrobił Felipe co by miał pusty tor przed sobą - to on nic siedzi i pierdzi w stołek wałkoń jeden.

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: karolVTEC » sob 16 kwie, 2011 10:34

jans21, po pierwsze to sie działo głównie w BMW Sauber :P poza tym chcieli oszczędzać opony, jednak potoczyło sie jak potoczyło. No i w końcu Heidfeld nie jest tak odporny na stres jak Kubica, który by bez problemu przejechał szybko okrążenie w takim zamieszaniu. Bo Rosberg jakoś potrafił jadąc za Perezem wbić się do Q3 :P
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

Awatar użytkownika
jaro738
Posty: 2949
Rejestracja: śr 13 gru, 2006 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jaro738 » sob 16 kwie, 2011 10:37

jans21, i zamiast opon miał by 4 bloki lodu na piastach, a silnik gotowąl się jak jajka przed wielkanocą jakby wg Twojego pomysłu od razu ustawił się na końcu

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: karolVTEC » sob 16 kwie, 2011 10:41

i też swoją drogą fajne te czerwone arbaje McLarena :P
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

jans21
Posty: 141
Rejestracja: śr 06 paź, 2010 01:50

Post autor: jans21 » sob 16 kwie, 2011 11:23

karolVTEC pisze:jans21, po pierwsze to sie działo głównie w BMW Sauber :P poza tym chcieli oszczędzać opony, jednak potoczyło sie jak potoczyło. No i w końcu Heidfeld nie jest tak odporny na stres jak Kubica, który by bez problemu przejechał szybko okrążenie w takim zamieszaniu. Bo Rosberg jakoś potrafił jadąc za Perezem wbić się do Q3 :P
KarolVTEC Miałem na myśli ostatni sezon Kubicy, kiedy Pietrow wyjeżdżał na poczatku sesji, a Kubica prawie do końca stał w garażu - nie pamiętam dokładnie tego qualu, ale było coś z żółtą flagą, która mu wówczas przeszkodziła. Nie podejmuję się gdybać czy Kubica by sobie lepiej poradził ze stresem, w końcu QuickNick też już jeździ te kilka latek.

Co do oszczędzania opon to wolę jak zawodnik staruje na tych bardziej zajechanych, ale jest wyżej na starcie i ma szanse jeszcze kogoś łyknąć, a potem je zmienić - analogicznie przecież było kiedy tankowali w czasie wyścigu - kto chciał to jechał qual z pustawym bakiem i miał lepsze miejsce na starcie - oczywiście szybko zjeżdżał - ale to było jego ryzyko.

[ Dodano: Sob 16 Kwi, 11 11:26 ]
jaro738 pisze:jans21, i zamiast opon miał by 4 bloki lodu na piastach, a silnik gotowąl się jak jajka przed wielkanocą jakby wg Twojego pomysłu od razu ustawił się na końcu
Jaro738Według mojego pomysłu to Nick nie miał stać na końcu, a warunki co do bloków lodu i gotującego się silnika były przecież jednakowe dla wszystkich.

Awatar użytkownika
jaro738
Posty: 2949
Rejestracja: śr 13 gru, 2006 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jaro738 » sob 16 kwie, 2011 11:47

na końcu w sensie najbliżej wyjazdu. Pozatym wszyscy wyjechali jednocześnie jak się pojawił komunikat o wznowieniu sesji. Decydował refleks, więc żeby być na końcu pit lane musiałby wyjechać wcześniej, nie wiedząc kiedy dojdzie do wznowienia, więc może musiał by stać nawet kilka minut.

Co do większej ilości okrążeń weź pod uwagę że zużyte opony (pirelli tym bardziej), a po prostu mniej paliwa to znaczną różnica

soli
Posty: 16
Rejestracja: ndz 10 kwie, 2011 11:44

Post autor: soli » sob 16 kwie, 2011 12:58

Nie wiem czy ktoś z was oglądał relację z konferencji prasowej po kwalifikacjach na Polsacie sport extra. Komentatorzy zwrócili uwagę na nerwowość Vettela, zarzucając mu że nie mówi całej prawdy o tym czemu tak długo pozostawał w bolidzie po wygraniu kwal. i nie było z jego strony jednocześnie wielkiego wybuchu radości. Rzucili podjerzenia na wyginane/ruchome przednie skrzydło (które jest regulaminowo zabronione) i to, że zespół poinstruował Sebastiana co ma robić w przypadku dokładnego sprawdzania bolidu po kwalifikacjach przez dyrektora technicznego.

Daleko idące domniemania czy Seba/RBR mają coś do ukrycia ?

jans21
Posty: 141
Rejestracja: śr 06 paź, 2010 01:50

Post autor: jans21 » sob 16 kwie, 2011 13:20

soli pisze:Daleko idące domniemania czy Seba/RBR mają coś do ukrycia ?
Każdy zespół ma jakieś swoje tajemnice - jeśli RBR ma coś do ukrycia i nie jest to sprzeczne z regulaminem to nie ma problemu.

soli
Posty: 16
Rejestracja: ndz 10 kwie, 2011 11:44

Post autor: soli » sob 16 kwie, 2011 13:40

To, że RBR i inne zespoły mają swoje tajemnice wiadomo nie od dziś. Chodzi o to, czy możliwe jest (i jakie jest wasze zdanie na ten temat) - tak jak to komentatorzy zasugerowali, że mają do ukrycia coś co jest nie zgodne z regulaminem, czy chodzi o rozkład masy 46/54 czy bezposrednio o przednie skrzydło i co za tym idzie czy VET mówił prawdę na temat tego dlaczego tak długo nie wysiadał

konradek
Posty: 206
Rejestracja: śr 23 sty, 2008 00:49
Lokalizacja: Trójmiasto/Londyn
Kontakt:

Post autor: konradek » sob 16 kwie, 2011 13:41

Przyznam, że nie zauważyłem, żeby RB7 Vettela było oglądane przez sędziów technicznych zaraz po Q3 (jeśli rzeczywiście było) - ale jeśli tak, to chyba RedBull ma sabotażystę w zespole - bo to wqwiony Webber zdaje się wyrzucał swoje żale sędziemu technicznemu podczas Quala...

Czyżby miało się okazać, że znowu największym rywalem RedBulla będzie... RedBull? ;)

Awatar użytkownika
maccc
Posty: 26
Rejestracja: ndz 04 kwie, 2010 14:26
Lokalizacja: Opole

Post autor: maccc » sob 16 kwie, 2011 14:28

przeoczyłem ten moment.. czy dysponuje ktoś linkiem do video z końcówki kwalifikacji jak Vettel "nie wysiada z bolidu" ? ;D

Awatar użytkownika
del
Posty: 2343
Rejestracja: sob 13 maja, 2006 00:02
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: del » sob 16 kwie, 2011 14:29

konradek pisze:o to wqwiony Webber zdaje się wyrzucał swoje żale sędziemu
No więc co do teorii spiskowych, czemu Vettel nie wysiadał zostało wyjaśnione, pora na Webbera:

Q. You spoke to Jo Bauer after qualifying. Was that related to you getting weighed at the end of Q1?

MW: No, I was just asking him if I needed to get weighed myself, because generally you do – win, lose or draw. I went to ask him and he said no problems.

- zresztą dziwne, żeby na swój zespół nadawał, bo jakby nie patrzeć do końca sezonu będzie w red bullu. Na głupiego nie wygląda, więc sam sobie raczej szkodzić nie będzie.


Ciekawym może być do, że pierwsza 6 z 3 treningu była dokładnie taka sama, jak w Q3 :)
Zwyciężają tylko tacy, którzy nie tracą wiary.

greg32
Posty: 67
Rejestracja: czw 11 lut, 2010 21:08

Post autor: greg32 » sob 16 kwie, 2011 14:35

Popatrzyłem na tą ponad 3 minutową posiadówkę Vettela w bolidzie po kwalifikacjach i trudno zobaczyć czy rączki miał czymś zajęte :mrgreen: oprócz zdjęcia kierownicy, a tym bardziej nózki. Ale wizyty Marka u sędziów technicznych sensownie nikt nie sprostował. Póki co wszysko ok. :/ A... pojawiło się wyżej wytłumaczenie Marka chociaż miałem wrażenie że mocno gestykulował jakby był wzburzony ale tego nie nagrałem.

Gołąb
Posty: 2
Rejestracja: sob 16 kwie, 2011 08:10
Lokalizacja: Polska

Post autor: Gołąb » ndz 17 kwie, 2011 10:34

Ładny manewr ze strony Hamiltona na Vetela aż chce się oglądać :).

Mój faworyt chyba wygra :).

Zablokowany

Wróć do „Formuła 1 - aktualne wydarzenia i komentarze”