Między sezonami

Forum dotyczące bieżących informacji ze świata F1.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: karolVTEC » pn 19 gru, 2011 22:40

Wiadomo już dlaczego Fernando "nie chciał" być 3 w generalce ;) Słowa Marka Webbera:
Jenson, Fernando i ja mieliśmy sporo śmiechu na paradzie kierowców przed ostatnim wyścigiem sezonu w Brazylii w zeszłym miesiącu. Wszyscy byliśmy chętni do poprawy naszej pozycji w mistrzostwach, ale żaden z nas nie chciał dodatkowej podróży. Dzień przed udaniem się do Indii dostałem od Fernando SMS-a, przypominającego mi, że to ja muszę lecieć. To było coś w stylu „Tu mówi twój kapitan, twój lot jest gotowy do przyjęcia na pokład". To wywołało uśmiech na mojej twarzy.”
Jajcarze :P
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

Awatar użytkownika
Ferraristka
Posty: 1017
Rejestracja: sob 09 maja, 2009 17:33

Post autor: Ferraristka » czw 29 gru, 2011 15:12

Pierwsza część podsumowania sezonu F1 na podstawie podsumowania płytowego FIA. Dość ciekawe są Team Radio ;p

http://www.youtube.com/watch?v=ySPZrQDg ... ideo_title
"I'm so proud about the people around who support me more than ever,more than 100%,much more than I expected" F.Massa

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » czw 29 gru, 2011 19:37

Bardzo w pompkę to podsumowanie. :D Jak będziesz miała kolejne to się podziel. ;)

Awatar użytkownika
Ferraristka
Posty: 1017
Rejestracja: sob 09 maja, 2009 17:33

Post autor: Ferraristka » pn 02 sty, 2012 12:29

Ok Tylko nie wiem kiedy będzie druga część

Polecam Doriano ten filmik - dla mnie bomba i ta muzyka? Ciarki

http://www.youtube.com/wa...&feature=relmfu

Podsumowanie sezonu, ale nie wiem, czy z płyty czy BBC, bo ponoć BBC swoje też zrobiło :)

http://www.youtube.com/watch?v=mN2DR1xke58

oraz kolejne Team Radio, tym razem Button - Massa

http://www.youtube.com/watch?v=I8930_XEfgU

[ Dodano: Pon 02 Sty, 12 12:33 ]
i śmieszki z BBC ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=m7keNvoyQik
"I'm so proud about the people around who support me more than ever,more than 100%,much more than I expected" F.Massa

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: karolVTEC » pn 02 sty, 2012 12:38

Jeśli możesz, popraw ten link, bo nie wchodzi ;)
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

Awatar użytkownika
Ferraristka
Posty: 1017
Rejestracja: sob 09 maja, 2009 17:33

Post autor: Ferraristka » pn 02 sty, 2012 20:49

A proszę :) http://www.youtube.com/watch?v=DQScozNc ... ure=relmfu

[ Dodano: Wto 03 Sty, 12 20:30 ]
Kolejny filmik z płyty :P

http://vimeo.com/34387239
"I'm so proud about the people around who support me more than ever,more than 100%,much more than I expected" F.Massa

Awatar użytkownika
Sianokosy
Posty: 237
Rejestracja: pt 13 lut, 2009 17:29
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Sianokosy » sob 07 sty, 2012 20:45

Była o to dyskusja, ja dziś znalazłem pewien ciekawy fragment:
Z niecierpliwością czekałem na ostateczną wersję modyfikacji, zapowiadanych miesiąc temu po posiedzeniu Światowej Rady Sportów Motorowych w Indiach. Szczególnie ciekawiły mnie kwestie dotyczące manewrów przy obronie pozycji – zapowiadano, że zasada „jednego ruchu w obronie” zostanie zaostrzona i jadący z przodu zawodnik po zjechaniu z idealnego toru jazdy nie będzie mógł nań powrócić przed zakrętem. Byłoby to grubą przesadą, znacznie ograniczającą możliwość utrzymania pozycji przed atakiem kierowcy korzystającego z przewagi zapewnianej przez DRS. Na szczęście w opublikowanej przez FIA wersji przepisów nie jest tak źle: broniący się zawodnik będzie mógł wrócić na idealny tor jazdy, o ile zostawi od zewnętrznej przestrzeń o szerokości jednego samochodu.
Źródła nie podam, ale i tak kto szuka, ten znajdzie ;p
Bycie normalnym to najgłupsza rzecz, do której można dążyć

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: karolVTEC » sob 07 sty, 2012 22:31

Mimo wszystko "Schumacherowanie" jest dużo bardziej widowiskowe w kwestii obrony, niż takie zasady narzucone przez FIA.
Poza tym obawiam się jednej kwestii... że w związku z tym przepisem znów posypią się masowo kary dla kierowców. A kar i tak w ubiegłym sezonie było zdecydowanie zbyt wiele.
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

Awatar użytkownika
Ferraristka
Posty: 1017
Rejestracja: sob 09 maja, 2009 17:33

Post autor: Ferraristka » sob 21 sty, 2012 11:34

Nie ma jeszcze części 2, ale jest inny filmik z podsumowania płytowego, tej samej osoby :)

http://www.youtube.com/watch?v=bqV1BhVf ... ideo_title
"I'm so proud about the people around who support me more than ever,more than 100%,much more than I expected" F.Massa

KRISF1
Posty: 1120
Rejestracja: wt 26 lut, 2008 17:20

Post autor: KRISF1 » sob 21 sty, 2012 11:48

Ferraristka pisze:Nie ma jeszcze części 2, ale jest inny filmik z podsumowania płytowego, tej samej osoby :)

http://www.youtube.com/watch?v=bqV1BhVf ... ideo_title
Filmik to jest zrobiony przez jakiegoś gościa w Sony Vegas, tylko materiały do jego zrobienia wziął z płytowego podsumowania. ;)

Awatar użytkownika
Ferraristka
Posty: 1017
Rejestracja: sob 09 maja, 2009 17:33

Post autor: Ferraristka » sob 21 sty, 2012 12:41

Kris, to każdy wie, że to jego robota... tylko Doriano pisał, że jak będę miała więcej takowych, tj z metriałami z płyty, to mam dać
"I'm so proud about the people around who support me more than ever,more than 100%,much more than I expected" F.Massa

KRISF1
Posty: 1120
Rejestracja: wt 26 lut, 2008 17:20

Post autor: KRISF1 » sob 21 sty, 2012 13:23

Tak to napisałaś że na pewno każdy myślał że o to właśnie chodziło ;>

Awatar użytkownika
Sianokosy
Posty: 237
Rejestracja: pt 13 lut, 2009 17:29
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Sianokosy » sob 21 sty, 2012 15:33

FIA zakazała stosowania systemu kontroli zawieszenia

No to Lotus, pracujący nad tym ponoć od zeszłego roku, ma niemiło ;)
Bycie normalnym to najgłupsza rzecz, do której można dążyć

Awatar użytkownika
ZłyDziad
Posty: 101
Rejestracja: śr 07 gru, 2011 08:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ZłyDziad » sob 21 sty, 2012 15:39

Myślę, że na tym opierali cały pakiet aero więc Kimi nie będzie miał łatwo. Chyba FIA nie lubi Lopeza i Buliona bo najprawdopodobniej załatwili im powtórkę z zeszłego sezonu (walka w końcu stawki)

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » pn 23 sty, 2012 16:02

Ponoć tegoroczne Ferrari ma mieć ciekawe sekcje boczne:

Obrazek

elvisek179
Posty: 93
Rejestracja: ndz 27 mar, 2011 17:11

Post autor: elvisek179 » pn 23 sty, 2012 19:36

Jaki to moze dawać zysk na torze?
Wydaje mi się, że to kolejny wymysł w stylu płetwy rekina albo coś podobnego. Znawca nie jestem, ale takie mam wrażenie.

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » pn 23 sty, 2012 20:05

elvisek179 pisze:Wydaje mi się, że to kolejny wymysł w stylu płetwy rekina albo coś podobnego.
W bolidzie F1 nie ma rzeczy niepotrzebnych... "Skrzydełka" na sekcjach bocznych mają w tym przypadku pomóc w przejściu testów zderzeniowych i ofc. kształtować strugę powietrza (zwiększać docisk).

Awatar użytkownika
szamanka
Posty: 1236
Rejestracja: sob 09 sie, 2008 22:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szamanka » pn 23 sty, 2012 21:06

A to przypadkiem nie jest element 'wpływający na areodynamikę'?

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » pn 23 sty, 2012 22:08

Jak ostatnio dało się zauważyć to zależy już tylko od FIA. ;)

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pn 23 sty, 2012 22:17

doriano pisze:Jak ostatnio dało się zauważyć to zależy już tylko od FIA. ;)
Ostatnio ? a to kiedyś było inaczej ?
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » śr 25 sty, 2012 12:52

hideto pisze:Ostatnio ? a to kiedyś było inaczej ?
Nieprecyzyjnie się wyraziłem. Chodziło mi o to, że w ostatnich dniach było tego kolejne potwierdzenie.

[ Dodano: Sro 25 Sty, 12 12:52 ]
Nowy Caterham:
Obrazek

edit2:

Ekhem... Dzioooobak! :twisted:

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: karolVTEC » śr 25 sty, 2012 13:22

Ależ to szpetne :lol:
Poza tym dość wysoko jest ten nos... myślałem że będą dużo niżej po wprowadzeniu przepisu o 'niskich nosach'. :roll:
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

Awatar użytkownika
mago-san
Posty: 575
Rejestracja: wt 06 kwie, 2010 13:00
Lokalizacja: Opole

Post autor: mago-san » śr 25 sty, 2012 14:20

Rzeczywiście wygląda okropnie :shock: No, ale to ma jeździć, a nie wyglądać.
"Lepiej po cichu robić swoje, a potem zaskoczyć wynikiem." - RK
SZYBKIEGO POWROTU ZA STERY BOLIDU ROBERT!!!!

Awatar użytkownika
Leeloo
Posty: 1210
Rejestracja: pt 17 sie, 2007 19:51

Post autor: Leeloo » śr 25 sty, 2012 17:06

wtf? pepe pan dziobak ? oby inne bolidy tak nie wyglądały

http://www.kwejk.pl/obrazek/570259/pepe ... iobak.html
"Kto walczy do końca, czasem przegrywa, kto się poddaje, przegrywa zawsze".

Awatar użytkownika
arek25
Posty: 887
Rejestracja: sob 21 cze, 2008 09:36
Kontakt:

Post autor: arek25 » pt 03 lut, 2012 21:27

Fajne porównanie z forum AS:

Obrazek

Spore różnice w budowie przodu samochodu. Ferrari ma bardziej podcięte sidepody tu widać dużą redukcje od zeszłego roku. McLaren ma zupełnie inną koncepcję nosa od reszty, zastanawia mnie to, czy coś przegapili, czy może reszta zbyt poważnie wzięła sobie do serca regulamin. Co widać wyżej, McLaren mimo braku tak drastycznego załamania nosa, ma jego koniec znacznie niżej... Ferrari w porównaniu z zeszłorocznym bolidem ma nos na tej samej wysokości a nawet wyżej.

Tutaj inne porównanie z innego forum:
Obrazek

McLaren najpiękniejszy, wygląda na cholernie szybki :wink: i na pierwszy rzut oka...najprostszy.
Rzucony w wir zajęć, pochłonięty ambitnym planem tworzenia...

Awatar użytkownika
tmoss
Posty: 69
Rejestracja: wt 24 mar, 2009 18:14

Post autor: tmoss » pn 06 lut, 2012 23:53

Chyba coś przespałem, czy DRS w tym sezonie wyleciał? Pytam bo nie widzę na żadnym z aut mechanizmu uruchamiania tegoż systemu.

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: karolVTEC » wt 07 lut, 2012 00:57

tmoss pisze:Chyba coś przespałem, czy DRS w tym sezonie wyleciał? Pytam bo nie widzę na żadnym z aut mechanizmu uruchamiania tegoż systemu.
A ja widzę na co najmniej trzech zaprezentowanych powyżej ;)
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

Awatar użytkownika
tmoss
Posty: 69
Rejestracja: wt 24 mar, 2009 18:14

Post autor: tmoss » wt 07 lut, 2012 11:13

Po tej aluzji również widzę :) Jako, że nigdy nie zastanawiałem się przez co było realizowane otwarcie i zamknięcie systemu w poprzednim sezonie ( zapewne jakieś serwo), to już rozwiązanie w tym sezonie mnie delikatnie nurtuje. No bo jak to ma działać?

edit

W Jerez jedynie HRT ma system podobny do tego z poprzedniego sezonu

edit2

pytanie nieaktualne, rozwiązałem problem
Ostatnio zmieniony wt 07 lut, 2012 13:41 przez tmoss, łącznie zmieniany 1 raz.

brynda
Posty: 27
Rejestracja: sob 09 sie, 2008 13:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: brynda » wt 07 lut, 2012 12:23

Powiem wam że jak patrzę na Mclarena i inne bolidy, to mam wrażenie jak by były z dwóch innych epok :) i albo Mclaren zrobi schodek, albo inne zrobią tak jak u srebrnych.

Awatar użytkownika
arek25
Posty: 887
Rejestracja: sob 21 cze, 2008 09:36
Kontakt:

Post autor: arek25 » wt 07 lut, 2012 13:47

brynda, jeśli "schodek" faktycznie okaże się czymś co daje największą przewagę to McLaren jest w "czarnej du*ie"... W ich przypadku to nie jest kwestia przemodelowania nosa, to jest kwestia zupełnie innej filozofii przepływu powietrze wokół przodu samochodu... Podobnie będzie, jeśli ten dziwny "wlot, kanał, dźwignia, zapadnia" w "garbie" nosa RBR okaże się bardzo ciekawą i przydatną nowinką... Nie jestem w stanie określić co to jest i czemu służy... Może coś na miarę F-duct?
Rzucony w wir zajęć, pochłonięty ambitnym planem tworzenia...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Formuła 1 - aktualne wydarzenia i komentarze”