Kalendarz na 2013

Forum dotyczące bieżących informacji ze świata F1.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Ismola
Posty: 2705
Rejestracja: sob 30 wrz, 2006 15:01
Lokalizacja: Szczecin

Kalendarz na 2013

Post autor: Ismola » pt 28 wrz, 2012 18:58

17 marca Australia (Melbourne)
24 marca Malezja (Sepang)
14 kwietnia Chiny (Shanghai)
21 kwietnia Bahrajn (Sakhir)
12 maja Hiszpania (Barcelona)
26 maja Monako (Monte Carlo)
9 czerwca Kanada (Montreal)
16 czerwca Ameryka (New Jersey) *
30 czerwca Wielka Brytanii (Silverstone)
14 lipca Niemcy (Nurburgring)
28 lipca Węgry (Hungaroring)
25 sierpnia Belgia (Spa)
8 września Włochy (Monza)
22 września Singapur (Marina Bay)
6 października Korea (Yeongam)
13 października Japonia (Suzuka)
27 października Indie (Buddh International Circuit)
3 listopada Abu Zabi (Yas Marina)
17 listopada USA (Austin)
24 listopada Brazylia (Interlagos)

A co z GP Europy?

Awatar użytkownika
Ferraristka
Posty: 1017
Rejestracja: sob 09 maja, 2009 17:33

Re: Kalendarz na 2013

Post autor: Ferraristka » pt 28 wrz, 2012 20:53

Ismola pisze:
A co z GP Europy?
A czy przypadkiem Bernie w tym roku nie powiedział torowi w Walencji "papa"?
"I'm so proud about the people around who support me more than ever,more than 100%,much more than I expected" F.Massa

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: karolVTEC » pt 28 wrz, 2012 20:57

Przecież GP Hiszpanii będzie się odbywać na przemiennie między Barceloną a Walencją. Już dawno to było w ogłoszeniach duszpasterskich. :P
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

Awatar użytkownika
ZłyDziad
Posty: 101
Rejestracja: śr 07 gru, 2011 08:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ZłyDziad » pt 28 wrz, 2012 21:25

dobrze, że Spa nie chce zabrać dziad jeden

adam5005
Posty: 40
Rejestracja: czw 10 maja, 2012 14:29
Lokalizacja: Janowiec Wlkp

Post autor: adam5005 » sob 29 wrz, 2012 11:01

bardzo dobrze, że hungaroring zostaje :)
nowe życie

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » sob 29 wrz, 2012 11:17

Dlaczego ?
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
Pioneer282
Posty: 87
Rejestracja: ndz 13 maja, 2007 22:24
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pioneer282 » sob 29 wrz, 2012 11:35

Bo to starszy tor z jakąś juz historią, dobrze ze został, czekam na powrót Magny-Cours.
Od czasu do czasu ktoś w F1 powinien się zabić. Wtedy jest więcej emocji - J. Villeneuve / 17 sezon F1

wezyr.pl
Posty: 58
Rejestracja: czw 10 kwie, 2008 12:26
Lokalizacja: ze wsi

Post autor: wezyr.pl » sob 29 wrz, 2012 12:38

Hungaroring daje tyle samo emocji, co tor w Walencji. :cool:

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » sob 29 wrz, 2012 12:48

Pioneer282 pisze:Bo to starszy tor z jakąś juz historią, dobrze ze został, czekam na powrót Magny-Cours.
Drogo, brudno i nudno. Niczego w tym torze nie ma poza 'wschodnia europa' i mitem że to tani tor np dla polaków.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
Freeman
Posty: 32
Rejestracja: pn 24 wrz, 2012 22:50

Post autor: Freeman » ndz 30 wrz, 2012 10:48

hideto pisze:
Pioneer282 pisze:Bo to starszy tor z jakąś juz historią, dobrze ze został, czekam na powrót Magny-Cours.
Drogo, brudno i nudno. Niczego w tym torze nie ma poza 'wschodnia europa' i mitem że to tani tor np dla polaków.
Zgadzam się, jeden z najnudniejszych torów w kalendarzu. Nie pamiętam kiedy na Węgrzech był ciekawy wyścig, chyba w 1973 jak popadało. :shock:
pozdrawiam.

Awatar użytkownika
lg2000
Posty: 1842
Rejestracja: pn 02 lip, 2007 10:25
Lokalizacja: EPML

Post autor: lg2000 » ndz 30 wrz, 2012 13:49

Pioneer282 pisze:Bo to starszy tor z jakąś juz historią, dobrze ze został, czekam na powrót Magny-Cours.
Magny-Cours, tor na zadupiu którego nikt nie lubi. Nieudany francuski eksperyment z torem F1. Jak mają się wymieniać cyklicznie GP ze Spa to czarno to widzę. Niech się wymieniają z Barceloną, będzie ten sam poziom emocji.
By the grace of God Almighty
And the pressures of the marketplace
The human race has civilized itself
It's a miracle

Awatar użytkownika
Freeman
Posty: 32
Rejestracja: pn 24 wrz, 2012 22:50

Post autor: Freeman » wt 16 paź, 2012 14:56

14 lipca Niemcy (Nurburgring), zamienili z fajnego Hockenheim na gniota ? Tak już zostanie na dłużej ? Nurburgring to takie GP Węgier, tam się kompletnie nic nie dzieje. Co oni wyprawiają z tym kalendarzem ? Coraz więcej badziewnych torów. Niech jeszcze wkleją Magny-Cours zamiast Monza albo Spa i będzie super.
pozdrawiam.

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » wt 16 paź, 2012 14:58

Freeman pisze:14 lipca Niemcy (Nurburgring), zamienili z fajnego Hockenheim na gniota ?
Przecież rotacja między Hocke a Nurburgiem ma miejsce już od ładnych paru lat... za dwa lata znowu Hocke.

Inną sprawą są kłopoty finansowe Nurburgringu i możliwość stałego goszczenia w kalendarzu Hocke.

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » wt 16 paź, 2012 15:45

Rotacja Rotacją... ale jak można Nurburgring nazwać 'gniotem' oj tracisz w oczach tracisz...
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » wt 16 paź, 2012 17:49

hideto pisze:jak można Nurburgring nazwać 'gniotem'
Jeśli mówimy o tym nowym, to gdyby to był tor gdzieś w Arabii, bez historii... niejeden by tak powiedział. ;)

Dobra - trochę hiperboli z mojej strony... przyznaję. IMO tor o klasę lepszy od Hungaroringu (kontynuując porównanie), ale strasznie przeciętny. Wyścigi zazwyczaj na nim tyłka nie urywają.

Jak dla mnie obecny Nurburgring trzeba rozpatrywać jako coś całkowicie odmiennego od północnej pętli. Osobiście staram się nie silić na sztuczną ckliwość i cóż... nie będe płakał jeśli rzeczywiście pójdą z torbami i będzie co roku Hocke. Przynajmniej coś się na nim dzieje...

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » wt 16 paź, 2012 17:53

Ja nie mówię o pętli, tylko o Nurburgringu z F1. Genialny tor o charakterze Spa czy Suzuki. Genialny do jazdy.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » wt 16 paź, 2012 18:14

hideto pisze:Genialny do jazdy.
No i tutaj jest pies pogrzebany... Trochę jeździłem na różnych symulatorach, sporo na różnych arkadówkach, ale rozmawiając o torach w kontekście F1 przyjmuję punkt widzenia kibica.

Zgadzam się więc, że Nurburgring to podobny poziom co Suzuka. :P

Awatar użytkownika
lg2000
Posty: 1842
Rejestracja: pn 02 lip, 2007 10:25
Lokalizacja: EPML

Post autor: lg2000 » wt 16 paź, 2012 18:27

doriano pisze: Jak dla mnie obecny Nurburgring trzeba rozpatrywać jako coś całkowicie odmiennego od północnej pętli.
Nordschleife została zamknięta dla F1 bo walczyli o to sami kierowcy F1 z Laudą na czele, który tam mało co nie spłonął. Stary tor był skrajnie niebezpieczny i nie nadawał się do wyścigów dla tak szybkich pojazdów jak bolidy F1. Zapewne hideto przejechał bardzo dużo okrążeń i wie co mówi, a ja od siebie powiem że wyścig na Nurburgringu zawsze (według mnie) zaliczał się do tych ciekawszych.
By the grace of God Almighty
And the pressures of the marketplace
The human race has civilized itself
It's a miracle

Awatar użytkownika
Freeman
Posty: 32
Rejestracja: pn 24 wrz, 2012 22:50

Post autor: Freeman » wt 16 paź, 2012 21:39

hideto pisze:Rotacja Rotacją... ale jak można Nurburgring nazwać 'gniotem' oj tracisz w oczach tracisz...
Nie specjalnie zależy mi aby zyskać w twoich oczach. :grin:
Tak na serio, proszę przypomnieć ostatni ciekawy wyścig na tym "gniocie". Ciekawy w sensie tegoroczna Valencia, nie jakieś techniczne podchody.
pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Kulfon
Posty: 458
Rejestracja: sob 08 maja, 2010 20:57

Post autor: Kulfon » wt 16 paź, 2012 22:34

hideto pisze:Genialny tor o charakterze Spa czy Suzuki.
Dokładnie tak jak napisał hideto. Nurburgring jest jednym z ostatnich starych, klasycznych torów, sprzed epoki Tilkego. Torów, których niestety zaczyna powoli brakować, będących wypieranych przez Tilkodromy z egzotycznych krajów śpiących na ropie, bez żadnych tradycji motorsportu. Dlatego fani tej dyscypliny powinni bronić takich obiektów, gdyż posiadają one duszę i ukształtowały historię tego sportu.

Awatar użytkownika
MtK
Posty: 1681
Rejestracja: czw 05 lip, 2007 12:51
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: MtK » śr 17 paź, 2012 00:46

hideto pisze:Genialny tor o charakterze Spa czy Suzuki.
Dokładnie, jego konfiguracja jest świetna, jeden z płynniejszych torów na jakich jeździłem w symulatorach, układ toru sam podpowiada jak dobrze złapać linie jazdy, dużo zjazdów i podjazdów świetna zabawa. A co do Nordschleife to cóż, strach tam jechać normalnym autem bo bariery prawie przy asfalcie dają bardzo klaustrofobiczne uczucie więc nie wyobrażam sobie tam F1, a ekipę z 24godzinego wyścigu podziwiam. Sam tor nie jest trudny ale prawie 22km w lesie, między barierami robi swoje mimo tego że nikt na prawdę nie jedzie tam na 100%. Przejazd 3okr to istne morderstwo także nie polecam nikomu niedoświadczonemu wycieczki na schlajfkę bo jak się człowiek poczuje za pewnie to można skasować auto i przy okazji siebie. Nie bez przyczyny ten tor to Zielone Piekło ;)
Scuderia Ferrari Marlboro fan since 1996 MSC fan since 1994
Tak, chcę Hamiltona w Ferrari.

Awatar użytkownika
Freeman
Posty: 32
Rejestracja: pn 24 wrz, 2012 22:50

Post autor: Freeman » czw 18 paź, 2012 23:35

MtK pisze:
hideto pisze:Genialny tor o charakterze Spa czy Suzuki.
Dokładnie, jego konfiguracja jest świetna, jeden z płynniejszych torów na jakich jeździłem w symulatorach, układ toru sam podpowiada jak dobrze złapać linie jazdy
Kolega pisze o płynnej jeździe, no fajnie, tyle że czy ta płynna jazda coś robi dla widowiska ? Dzisiejsza F1 to przede wszystkim walka na torze, nie patrzmy na historię toru czy też jego uwarunkowania historyczne. Chcemy oglądać walkę, chcemy oglądać manewry wyprzedzania, po to jest skonstruowane coś takiego jak WYŚCIG. Dzisiejsza F1 to ogólnie docisk aerodynamiczny, z większymi bądź mniejszymi "haczykami". Na torach o których piszecie "z historią" robi się widowisko "pielgrzymkowe" do którego nie chcecie się przyznać. Koledzy szukają wytłumaczeń w stylu że to tory techniczne, pokazują wartość kierowcy, no ja was proszę.........czyli "technicznie" mam oglądać wyścig nudny ale paradoksalnie ciekawy ?
Wydarzenia kreują historię, nie tor który ma historię, bo jest stary i wymaga pielęgnowania.
Wymagania może mieć matka z noworodkiem.
pozdrawiam.

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pt 19 paź, 2012 00:27

Manewr manewrowi nie równy. Mnie osobiście śmieszy wyprzedzanie gdzie wszystko za kierowcę robi albo guziczek, albo specjalnie zaprojektowana seria zakrętów/prostych. Kiedyś tego nie potrzebowano.

Widać, że opowiadasz o jakichś wydarzeniach które kreują historię. Słusznie, ale te nowy tory tych wydarzeń nie mają. Mają DRSy i właścicieli którzy tyłek banknotami $100 podcierają.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1887
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » pt 19 paź, 2012 14:52

hideto pisze:Manewr manewrowi nie równy. Mnie osobiście śmieszy wyprzedzanie gdzie wszystko za kierowcę robi albo guziczek, albo specjalnie zaprojektowana seria zakrętów/prostych. Kiedyś tego nie potrzebowano.
Widać, że opowiadasz o jakichś wydarzeniach które kreują historię. Słusznie, ale te nowy tory tych wydarzeń nie mają. Mają DRSy i właścicieli którzy tyłek banknotami $100 podcierają.
Generalnie zgadzam się. Dorzuciłbym jednak do tego opony Pirelli, które są dla mnie najbardziej wkur...ącą rzeczą w obecnej F1.
To dobrze że ludzie nie rozumieją naszego systemu monetarno bankowego. Bo jeśliby zrozumieli to mielibyśmy rewolucję jeszcze tej nocy - H. Ford

raptownik
Posty: 8
Rejestracja: ndz 25 lis, 2012 09:46

Post autor: raptownik » sob 08 gru, 2012 23:34

Witam!
hideto pisze:Drogo, brudno i nudno. Niczego w tym torze nie ma poza 'wschodnia europa' i mitem że to tani tor np dla polaków.
A który wg Ciebie tor jest tańszy dla polaków?

Poprawiłem cytat. D.
Ostatnio zmieniony ndz 09 gru, 2012 09:46 przez raptownik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Angulo
Posty: 173
Rejestracja: pt 29 sie, 2008 17:32
Lokalizacja: Gołkowice (Śląskie)

Post autor: Angulo » pt 11 sty, 2013 13:14

Nie wiem jak wy, ale ja uważam tegoroczny kalendarz za beznadziejny. Mamy 19 wyścigów i aż 5 długich, bo trzy lub czterotygodniowych przerw. No i tradycyjnie już mamy totalny deficyt wyścigów wiosną i latem, a później za***ona końcówka...

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1887
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » pt 11 sty, 2013 18:33

Angulo pisze:No i tradycyjnie już mamy totalny deficyt wyścigów wiosną i latem, a później za***ona końcówka...
Mi to się podoba. Wiosną i latem dzionek długi, ciepełko, wczasy, F1 może być rzadziej. Fajne są wyścigi w Azji bo są rano i potem wolny cały dzień.
Długie przerwy w tym okresie powinny mieć także tą zaletę że będą dawać jakieś szanse na ewentualne nadganianie w fabryce.
To dobrze że ludzie nie rozumieją naszego systemu monetarno bankowego. Bo jeśliby zrozumieli to mielibyśmy rewolucję jeszcze tej nocy - H. Ford

Awatar użytkownika
Arko123
Posty: 76
Rejestracja: ndz 12 wrz, 2010 15:57

Post autor: Arko123 » pt 11 sty, 2013 20:54

zapewne te przerwy na początku wynikają z tego, że wyścigi europejskie mają większy prestiż i łatwiej jest zaprosić sponsorów do Europy. No i przez większą ilość gości zespoły potrzebują więcej czasu na przygotowanie "domków".

raptownik
Posty: 8
Rejestracja: ndz 25 lis, 2012 09:46

Post autor: raptownik » sob 02 lut, 2013 08:24

Dlaczego kalendarz nie jest na bieżąco aktualizowany?

2013 FIA Formula One World Championship® Race Calendar
01 2013 FORMULA 1 AUSTRALIAN GRAND PRIX (Melbourne) 15 - 17 Mar
02 2013 FORMULA 1 PETRONAS MALAYSIA GRAND PRIX (Kuala Lumpur) 22 - 24 Mar
03 2013 FORMULA 1 UBS CHINESE GRAND PRIX (Shanghai) 12 - 14 Apr
04 2013 FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX (Sakhir) 19 - 21 Apr
05 FORMULA 1 GRAN PREMIO DE ESPAÑA 2013 (Catalunya) 10 - 12 May
06 FORMULA 1 GRAND PRIX DE MONACO 2013 (Monte Carlo) 23 - 26 May
07 FORMULA 1 GRAND PRIX DU CANADA 2013 (Montréal) 07 - 09 Jun
08 2013 FORMULA 1 BRITISH GRAND PRIX (Silverstone) 28 - 30 Jun
09 FORMULA 1 GROSSER PREIS VON DEUTSCHLAND 2013 (Nürburgring) 05 - 07 Jul
10 TBA (TBA) * 19 - 21 Jul
11 FORMULA 1 MAGYAR NAGYDÍJ 2013 (Budapest) 26 - 28 Jul
12 2013 FORMULA 1 SHELL BELGIAN GRAND PRIX (Spa-Francorchamps) 23 - 25 Aug
13 FORMULA 1 GRAN PREMIO D'ITALIA 2013 (Monza) 06 - 08 Sep
14 2013 FORMULA 1 SINGAPORE GRAND PRIX (Singapore) 20 - 22 Sep
15 2013 FORMULA 1 KOREAN GRAND PRIX (Yeongam) 04 - 06 Oct
16 2013 FORMULA 1 JAPANESE GRAND PRIX (Suzuka) 11 - 13 Oct
17 2013 FORMULA 1 AIRTEL INDIAN GRAND PRIX (New Delhi) 25 - 27 Oct
18 2013 FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX (Yas Marina) 01 - 03 Nov
19 2013 FORMULA 1 UNITED STATES GRAND PRIX (Austin) 15 - 17 Nov
20 FORMULA 1 GRANDE PRÊMIO DO BRASIL 2013 (São Paulo) 22 - 24 Nov

To z oficjalnej strony F1!
Na głównej stronie także jest nieaktualny :)
Poproszę adminów o większą czujność:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Formuła 1 - aktualne wydarzenia i komentarze”