Kierownice,pady i klawiatury

rFactor, F1 Challenge 99-02, F1-2002, GP4, itd... - czyli kącik domorosłego Schumachera ;-)

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » sob 19 maja, 2012 00:37

elvisek179 pisze:dużo więcej się nauczyłem
Niby czego się nauczyłeś ? jeżdżąc na kierownicach bez FFB itp ?
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
jaro738
Posty: 2949
Rejestracja: śr 13 gru, 2006 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jaro738 » sob 19 maja, 2012 01:13

Chyba tylko cierpliwości buddyjskiego mnicha :P

marcinos
Posty: 99
Rejestracja: czw 27 sty, 2011 16:36
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: marcinos » sob 19 maja, 2012 11:23

Jeżeli chcesz w pełni poczuć wyścigowy świat to dołóż troche kasy do lepszej kierownicy
Możesz kupić najdroższą,a i tak do pełni będzie jeszcze przepaść :wink:

elvisek179
Posty: 93
Rejestracja: ndz 27 mar, 2011 17:11

Post autor: elvisek179 » sob 19 maja, 2012 11:55

hideto pisze:
elvisek179 pisze:dużo więcej się nauczyłem
Niby czego się nauczyłeś ? jeżdżąc na kierownicach bez FFB itp ?
Walki oraz niepoddawania się w trudnych momentach.

Awatar użytkownika
gootek
Posty: 784
Rejestracja: pt 08 lut, 2008 10:09
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: gootek » sob 19 maja, 2012 11:56

http://allegro.pl/kierownica-saitek-r44 ... 60537.html
W tych pieniądzach jedyny sensowny wybór... Pomijam to, że zapewne jest już mocno wyjechana, no ale cóż... :]
jaro738 pisze:Chyba tylko cierpliwości buddyjskiego mnicha
Eheeeee, jasne... Do dzisiaj pamiętam jak mi się R440 zjarał gdy zaczynaliśmy FL na Fuji... xD

[ Dodano: Sob 19 Maj, 12 11:57 ]
elvisek179 pisze:Walki oraz niepoddawania się w trudnych momentach.
Jakby bez sensu w kontekście kierownicy xD

elvisek179
Posty: 93
Rejestracja: ndz 27 mar, 2011 17:11

Post autor: elvisek179 » sob 19 maja, 2012 11:58

To są wasze zdania na ten temat.
Choćbyś nie wiem co napisał, nie zmieni to faktu, że w tamtym okresie nauczyłem się tego "czegoś" co teraz mi pomaga;p

Awatar użytkownika
gootek
Posty: 784
Rejestracja: pt 08 lut, 2008 10:09
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: gootek » sob 19 maja, 2012 11:59

... ale na pewno nie są to umiejętności ...

mmax88
Posty: 280
Rejestracja: ndz 16 mar, 2008 09:42
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Kontakt:

Post autor: mmax88 » pt 20 lip, 2012 13:20

Sam mam R440 i sobie chwalę. Oczywiście są lepsze kierownice, ale ta jest chyba najtańszą z tych, na których już można sobie w miarę fajnie pojeździć...
"Gdy nie dajesz rady, a walczysz dalej... wtedy zaczyna się KYOKUSHIN."
Masutatsu Oyama

doa1996
Posty: 222
Rejestracja: ndz 01 kwie, 2012 16:02

Post autor: doa1996 » śr 05 gru, 2012 18:10

Mam problem z moim Logi Force Ex, konkretnie z pedałami. Otóż jak wciskam gaz (nawet do oporu) to przepustnica nie jest w pełni otwarta, ale "skacze", tzn. waha się ciągle, momentami nawet do ok. 60%. Jest jakiś sposób żeby sobie z tym poradzić? Dodam, że problem dotyczy F1C '99-'02 (chociaż w innych grach też to występuje), w której nawet 100% czułości prawego pedału nie pomaga.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota. Co do tej pierwszej są jednak pewne wątpliwości." - Albert Einstein

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » śr 05 gru, 2012 18:16

Dziwne, żeby zwiększenie czułości poprawiło sprawę w kwestii szumów potencjometru. kup sobie płyn kontakt i ostro użyj go tam gdzie są potencjometry.

Możesz też użyć deadzonów, ale nie wiem w jak wielkim zakresie ci to skacze. Deadzone spowoduje, że przy wciśnięciu pedału np na 95% gra odczyta to jako 100%.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Jaro
Posty: 169
Rejestracja: pt 07 sie, 2009 20:59
Lokalizacja: bytom

Post autor: Jaro » wt 11 gru, 2012 19:07

Czy saitek r100 to dobra kierownica dla kogos kto lubi pojezdzic w rfactor a nigdy wczesniej nie mial stycznosci z kierownica? Chodzi o prezent dla brata pod choinke, a nie chcialbym aby sie rozczarowal ta kierownica. Warto kupic?

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » wt 11 gru, 2012 19:09

Nie.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Jaro
Posty: 169
Rejestracja: pt 07 sie, 2009 20:59
Lokalizacja: bytom

Post autor: Jaro » wt 11 gru, 2012 19:10

A mozesz podaj jakies argumenty, powody dlaczego nie? Bede wdzieczny. I na co zwrocic uwage przy zakupie kierownicy?

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » wt 11 gru, 2012 19:20

Po pierwsze pedały, z zakresem ruchu jakieś 2-3 cm na oko. Strasznie mało, po drugie to najniższa kierownica w drzewku saiteka.
Po trzecie pedały od początku są 'combined axis' czyli działają jako jedna oś
Po czwarte - strzelam, że nawet nie ma FFB.

To jest taniusieńka kierownica dla kogoś kto chce sobie w gry typy F1 Codemasters pograć raz na dwa miesiące, po czym rzuci ją w kąt i będzie miał to gdzieś. Jak napisałeś, chłopak lubi pojeździć w rFa więc warto zainwestować parę złotych więcej i kupić tanią kierownicę ale posiadającą niezbędną zabudowę.

Na co zwrócić uwagę.

Po pierwsze jakość wykonania, po drugie czy nie ma jakichś markowych log - np thrustmastery są ostro przecenione bo robione z licencjami Porsche, Ferrari itp, po trzecie zakres obrotu kierownicy. 180* to standard w tanich konstrukcjach, mnie nigdy nie wystarczał, dużo bardziej naturalny jest 270*, bo nie nadwyrężasz konstrukcji samej kierownicy, po trzecie jak daleko można wcisnąć pedał - im dłuższa trasa po której się porusza tym lepiej.

Jakość pontecjometrów to dla normalnych ludzi już zjawisko obce, natomiast fajnie jak jest oparta na tak zwanych 'optycznych'.

No i kierownica obowiązkowo musi mieć FFB, czyli force feedback, należy uważać by nie pomylić tego z VF czyli vibration force. To pierwsze odzwierciedla zjawiska występujące na kołach prowadzonego auta, to drugi trzęsie kierownicą w rytm tego co przechodzi przez kartę dźwiękową.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » sob 23 lut, 2013 09:25

Istnieje jakiś logiczny sposób czyszczenia potencjometrów bez użycia spray`u "kontakt"? Nie wiem.... np. najpierw WD-40 a później masło? :P

Chciałbym zrobić z moją kierą porządek jeszcze w ten weekend, a nie bardzo wiem gdzie mogę taki spray kupić u mnie w okolicy... Sklepy internetowe trochę w tej sytuacji za wolne.

Awatar użytkownika
lg2000
Posty: 1842
Rejestracja: pn 02 lip, 2007 10:25
Lokalizacja: EPML

Post autor: lg2000 » sob 23 lut, 2013 09:40

doriano pisze:Istnieje jakiś logiczny sposób czyszczenia potencjometrów bez użycia spray`u "kontakt"? Nie wiem.... np. najpierw WD-40 a później masło? :P

Chciałbym zrobić z moją kierą porządek jeszcze w ten weekend, a nie bardzo wiem gdzie mogę taki spray kupić u mnie w okolicy... Sklepy internetowe trochę w tej sytuacji za wolne.
Nie ma szans na skuteczną regenerację potencjometrów i wynika to z ich konstrukcji. Suwak potencjometru jeździ po napylonej płytce oporowej a jak się ona wytrze to są właśnie takie efekty. Jedyna skuteczna możliwość to wymiana potencjometrów.
By the grace of God Almighty
And the pressures of the marketplace
The human race has civilized itself
It's a miracle

ODPOWIEDZ

Wróć do „Symulacje F1”