Setupy

rFactor, F1 Challenge 99-02, F1-2002, GP4, itd... - czyli kącik domorosłego Schumachera ;-)

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Setupy

Post autor: yarpen.zirgin » śr 24 lut, 2010 09:08

Tutaj i tylko tutaj pytacie się o setupy do jakichkolwiek symulacji
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

mmax88
Posty: 280
Rejestracja: ndz 16 mar, 2008 09:42
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Kontakt:

Post autor: mmax88 » wt 16 mar, 2010 21:07

to może ja poproszę o jakieś setupy do F1C. próbuję cały czas coś samemu stworzyć, ale skutki są raczej opłakane... więc gdyby ktoś mógł się ze mną podzielić, to byłbym bardzo wdzięczny.
pozdrawiam
"Gdy nie dajesz rady, a walczysz dalej... wtedy zaczyna się KYOKUSHIN."
Masutatsu Oyama

Awatar użytkownika
wisnia
Posty: 3
Rejestracja: pt 24 paź, 2008 16:48

Post autor: wisnia » śr 17 mar, 2010 18:11

Witam, pobierz B2W full setup pack. W paczce znajdziesz dużą ilość setupów do F1C, które wystarczy zazwyczaj trochę przerobić i można już na nich śmigać. Pamiętaj tylko, że sam setup nie uczyni z Ciebie mistrza, liczy się też trening.

mmax88
Posty: 280
Rejestracja: ndz 16 mar, 2008 09:42
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Kontakt:

Post autor: mmax88 » śr 17 mar, 2010 19:53

dziękuję bardzo. oczywiście wiem doskonale, że same setupy niewiele mi pomogą:D poprostu nie bardzo umiałem je zrobić:P

kurde nie wiem czemu, ale mamproblem z pobraniem tego
"Gdy nie dajesz rady, a walczysz dalej... wtedy zaczyna się KYOKUSHIN."
Masutatsu Oyama

Alonso16
Posty: 2
Rejestracja: czw 01 kwie, 2010 00:34

Post autor: Alonso16 » czw 01 kwie, 2010 00:44

Witam , niestety nie jestem dobrym fachowcem w robieniu setów , szukam dobrych setów do rfactor na mod CTDP 2006 do pobrania , wiem że są na rfactorcentral.com ale już wszystkie z tamtąd mam , z góry wielkie dzięki :smile:

Awatar użytkownika
arek25
Posty: 887
Rejestracja: sob 21 cze, 2008 09:36
Kontakt:

Pytania odnośnie setupów

Post autor: arek25 » czw 13 maja, 2010 20:50

Na wstępie zaznaczam, że swoją przygodę z rFactorem dopiero zaczynam, a w dziedzinie "Setup" jest kompletnym laikiem. I mam do was parę pytań:

1. Jaka jest optymalna temperatura dla miękkiej mieszanki? Po trzech szybkich kółkach na najbardziej obciążonej oponie mam 130°.

2. Jak tę temperaturę potencjalnie zmniejszyć, bądź zwiększyć? Chodzi głównie o rozwiązania w setupie, a nie o styl jazdy.

3. Jak zmniejszyć podsterowność na wyjściu z zakrętu? Przy szybkich zakrętach czy szykanach na wyjściu przód bolidu po prostu "wypada" mi po za tor i muszę hamować o wiele wiele wcześniej niż moim koledzy z serwera.

Za wszystkie odpowiedzi i porady z góry dziękuje.
Rzucony w wir zajęć, pochłonięty ambitnym planem tworzenia...

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » czw 13 maja, 2010 20:54

1. zależy od modu, ale 130 to zdecydowanie za dużo.

2. ciśnienie, camber, styl jazdy :P

3. a na wejściu w zakręt podsterowności nie masz ? tzn możesz przenieść masę na tył, mieć wiekszy kąt z przodu, ale zapewne dodajesz po prostu zbyt wcześnie gazu.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
arek25
Posty: 887
Rejestracja: sob 21 cze, 2008 09:36
Kontakt:

Post autor: arek25 » czw 13 maja, 2010 20:57

1. Mod to jakieś marne badziewie na 2010 rok.

3. Mam, ale uciążliwe jest to szczególnie na wyjściu. Jeżdżę akurat teraz na Albert Park i rozchodzi się konkretnie o pierwszy zakręt i wejście w drugi.

A mógłbyś co nie co przybliżyć o co dokładnie chodzi z tymi camberami? Ciśnienie jako tako rozumiem.
Rzucony w wir zajęć, pochłonięty ambitnym planem tworzenia...

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » czw 13 maja, 2010 21:00

camber to pochylenie kół. Im większa różnica między przodem a tyłem tym bardziej bolid nadsterowny mechanicznie.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
arek25
Posty: 887
Rejestracja: sob 21 cze, 2008 09:36
Kontakt:

Post autor: arek25 » czw 13 maja, 2010 21:01

Aha :) Dzięki, pobawię się tym trochę i zobaczę co to da :)

[ Dodano: Sob 15 Maj, 10 19:44 ]
Zgodnie z tą instrukcją : http://f1forum.formula1.pl/viewtopic.php?t=1570 staram się zrobić swój setup.

Mógłby ktoś powiedzieć na co mam zwrócić szczególna uwagę na tym torze jeśli chodzi o setup? Jaki docisk itd?
Rzucony w wir zajęć, pochłonięty ambitnym planem tworzenia...

MenToS
Posty: 14
Rejestracja: pt 08 sty, 2010 18:56
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MenToS » wt 01 cze, 2010 09:21

Kto ma paczke Setow do rFactora bo nie chce mi sie robic ?D

Awatar użytkownika
Erwb
Posty: 751
Rejestracja: wt 08 sty, 2008 17:39

Post autor: Erwb » wt 01 cze, 2010 11:17

leń :P
Napisz przynajmniej do jakiego moda te sety potrzebne

MidaS
Posty: 7
Rejestracja: wt 08 cze, 2010 20:45

Post autor: MidaS » śr 09 cze, 2010 16:57

f1 deluxe 2010;]

ryzysledziuch
Posty: 1
Rejestracja: śr 28 lip, 2010 12:14
Lokalizacja: Wrocław

Pole Position 2010 - setup

Post autor: ryzysledziuch » śr 28 lip, 2010 12:51

Witam. Gram w grę Pole Position 2010, managera f1 z aktualnymi składami na sezon obecny. Manager interfejsem, sposobem negocjowania ze sponsorami, treningiem kierowców przypomina Fifę Manager. Pole Position jest dość rozbudowane - mozna w nim produkować własne części aerodynamiczne, mechaniczne oraz silnik, poprzez określenie wymiarów/specyfikacji części i oddanie jej do badań researcherom (np masz możliwośc okreslenia szerokosci, dlugosci i wysokosci przedniego skrzydla, ale nie mozesz przekroczyc wartosci podanych w regulaminie!). Manager podoba mi się, polecam go tym, którzy znają się na setupach bolidów. I z tym wiąze się moje pytanie, mianowicie w bolidzie mozna zmieniac ustawienia (car setup). Większosć informacji wyczytałem stąd : http://f1forum.formula1.pl/viewtopic.php?t=1570. Pozwoliło mi to poprawić czasy w Bahrajnie do 1;20;500, ale konkurenci zajmujący interesujące mnie punktowane miejsca, mają niestety czasy od 1:19:000 do 1:20:000. Prosiłbym o radę, co jeszcze mogę zmienić w swoim bolidzie.
Ustawienia domyslne
Ustawienie ktore ja zrobilem

A może z bolidu jest juz wycisniety prawie max i muszę zwiększysc downforce i/lub drag poprzez opracowywanie nowych częsci ? I jeszcze jedno pytanie, w grze jest mozliwosc testow w tunelu aerodynamicznym, mozna tam zmieniac pozycję skrzydeł oraz przeplyw powietrza (air intake). Jakie jest najlepsze ustawienie przeplywu powietrza ? Niestety nie wiem co to zmienia jak ustawię na very small lub medium. Podczas testow w tunelu jest widoczna wartosc downforce i drag, ktore zmieniaja sie podczas zmiany ustawien skrzydel lub przeplywu. Czy oba powinny rosnąć, czy tez trzeba zmniejszac drag a zwiekszac downforce ? Pozdrawiam

michi18pl
Posty: 2
Rejestracja: śr 28 lip, 2010 18:38

Post autor: michi18pl » śr 28 lip, 2010 18:49

Masz tu stronke: http://www.poleposition-official.pl/ mam nadzieje ze pomoze...
Kubica jest mistrzem, tylko nie ma bolidu by to pokazać... ;/

Matus20095
Posty: 5
Rejestracja: śr 04 sie, 2010 16:17

setup

Post autor: Matus20095 » sob 07 sie, 2010 20:05

Siema,
wiem że pytań o setup jest miliony ale intryguje mnie jedno mianowicie w poście hideto który pisze wyhaśnie mniej więcej ustawienia bolidu jest napisane :

"zwiększanie z tyłu zwiększa podsterowność na zakrętach zwiększa przyczepność tylnich opon na zakrętach, zmniejsza zużycie tylnich opon, zmniejsza maksymalną prędkość "

nie jest tak że zwiększenie wartości tylnego spojlera zwiększa przynajmniej do pewnego momentu prędkość maksymalną?? i nie warto ustawiać skrzydeł na powyżej 30 tak mniej więcej?? Gram w rFactora dopiero tydzień więc nie wiem;p

A i mogłby mi ktoś wyjaśnić o co chodzi w tych prametrach blokady dyfra? oraz co znajduje się w zakładce adanced bo w tamtym poradniku tego nie ma ;p

jipaga
Posty: 28
Rejestracja: ndz 31 sty, 2010 23:58

Post autor: jipaga » śr 29 wrz, 2010 04:12

Witam. Mam pytanie odnośnie rfactora i fizyki ctdp 05. Problem dotyczy zmian biegów między 1 i 2, zarówno prze redukcji, ale także przy wbijaniu do góry potrafi się przyblokować tylnia oś. By ten efekt zminimalizować muszę ustawiać dwójkę baardzo blisko jedynki - pytanie dotyczy dyferencjału - co tam mogę poprawić aby to zniwelować ?
Aby zniwelować ten efekt przy redukcji to staram się ustawiać wysoką wartość coast,
ale nie udało mi się jeszcze znaleźć złotego środka - dlatego wszelkie porady co do ustawień dyfu na tej fizyce będą mile widziane. Z góry dzięki
przewidzieć układ stawki w 2014 to dla mnie ruletka

Awatar użytkownika
jaro738
Posty: 2949
Rejestracja: śr 13 gru, 2006 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jaro738 » śr 29 wrz, 2010 09:13

czekaj chwilę dłużej z redukcja z 2 na 1. Co do przyspieszania spróbuj nie dokrecac 1 prawie do odcięcia tylko wcześniej zapnij dwójkę

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » śr 29 wrz, 2010 09:22

Ew. (i to nie żart) nie używaj 1.
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

Urwis
Posty: 3
Rejestracja: czw 22 lip, 2010 16:08

Post autor: Urwis » wt 28 gru, 2010 19:33

wie ktos gdzie mozna pobrac sety dla modu CTDP 2005 na rf oczywiscie ??

simon874
Posty: 62
Rejestracja: pn 05 lip, 2010 23:57

ustawienia

Post autor: simon874 » czw 03 lut, 2011 19:55

Mianowicie nie mogę pojąć jednego- dlaczego np przy takiej sytuacji: "tone in- zwiększenie z przodu (+) brak poprawia skręcanie, zwiększa zużycie opony, zmniejsza maksymalną prędkość" np jak ustawię na maxa (+) to nie zawsze będzie miało taki efekt jakbym chciał? Wytłumaczy mi to ktoś? Oczywiście to był tylko przykład bo przecież ustawień jest dużo i nie jestem pewien tego czy dobrze robię jak np ustawiam (wspomnianą już) zbieżność kół. Bardzo prosze o pomoc. z góry dzięki!;)

Przeniosłem. doriano

[ Dodano: Pią 04 Lut, 11 22:55 ]
Widzę że wszyscy spieszą ile mogą aby pomóc;]
Ostatnio zmieniony pt 04 lut, 2011 09:18 przez simon874, łącznie zmieniany 1 raz.

Naggi
Posty: 1
Rejestracja: śr 16 mar, 2011 17:19

Post autor: Naggi » śr 16 mar, 2011 17:22

Zaczelem grac w F1 Manie 2010 , wczesniej gralem w 2008,2009. Wgralem Setupy z poprzednich wersji ktore posiadalem na dysku. Kiedy wczytuje setup ktorego uzywalem w wyzej wymienionych wersjach i powiedzmy ze przyspieszenie bylo 3.xx a predkosc 300 cos, to w Mani 2010 na tym samym setupie pisze ze przyspieszenie jest 4.xx lub nawet 5,6,7,8.xx a predkosc nizsza, tak samo jest z przyczepnoscia powiedzmy ze bylo 4.xx to tu jest 3.xx . O co chodzi?

Awatar użytkownika
jaro738
Posty: 2949
Rejestracja: śr 13 gru, 2006 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jaro738 » śr 16 mar, 2011 17:41

proste - zmienila sie fizyka.

Basshunter
Posty: 38
Rejestracja: czw 01 lip, 2010 12:36

GP Kandy 2010

Post autor: Basshunter » ndz 22 maja, 2011 20:58

Czy ma ktoś setup lub wie jak ustawić bolid na GP Kanady 2010? Ja ustawiam pierwszy suwak na połowę prędkości, drugi pasek na trochę mniej niż powyższy na przyczepność, w trzecim robię na pół lub więcej na podsterowność, i co to jest soft (silnik?) i stiff ale wiem, że chyba jak mam 95% na soft to jestem szybszy. Ogólnie chyba dobrze jeżdzę ale samochód jest źle ustawiony i mój ostatni rekord to 01:21:386, Michael Schumacher (Mercedes GP) a w kwalifikacjach jestem ok. 17 bo przeciwnik potrafi osiągnąć 1:17... Czy są różnice między bolidami? Bo zawsze mam wrażenie że RBR6 i H110 jeździ się tak samo i mogę być tym drugim tak jak tym pierwszym w wyścigu...

Wie ktoś może gdzie są nazwiska kierowców bo zapomniałem (oczywiście chodzi o plik w folderze), a są błędy w tym modzie i chciałbym je poprawić.

Jeszcze niedawno mój komputer został ulepszony m. in. Windows Vista Ultimate z XP SP3, 1 GB z 512MB a wtedy chodziło płynnie, a teraz się przycina i to przeszkadza, bardzo zacina się też dzwięk (przerywa). Boję się zmieniać w ustawieniach bo się zepsuje i będzie wywalać do pulpitu po wybraniu GP...

Awatar użytkownika
jaro738
Posty: 2949
Rejestracja: śr 13 gru, 2006 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jaro738 » ndz 22 maja, 2011 21:51

ekhm... rF/F12010/else?

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » ndz 22 maja, 2011 21:57

Przeniosłem. Basshunter, radzę na przyszłość sprawdzać czy odpowiedni temat już nie istnieje, a jeśli nie istnieje, to nauczyć się dobrze nazywać tematy... Ostatnie ostrzeżenie.

Awatar użytkownika
arek25
Posty: 887
Rejestracja: sob 21 cze, 2008 09:36
Kontakt:

Post autor: arek25 » śr 20 lip, 2011 17:00

Mam pytanie, bolid na wyjściu z wolnych zakrętów zachowuje się jakby jeździł bez TC, bardzo zarzuca tył, a na szybkich zakrętach jest dość nerwowy, tzn. lekki ruch kierownicą zmienia diametralnie linie jazdy. Jak mogę to wyregulować?
Rzucony w wir zajęć, pochłonięty ambitnym planem tworzenia...

elvisek179
Posty: 93
Rejestracja: ndz 27 mar, 2011 17:11

Post autor: elvisek179 » czw 21 lip, 2011 00:24

Balans. Moze specjalistą nie jestem ale zmniejsz dyferencjał na wyjściu z zakrętów... podnieś tylne skrzydło... przesun balans bardziej do tyłu:) Kto wie lepiej prosze mnie poprawic. A ja się zapytuję: jak ustawić bolid na mokry tor i co się wtedy liczy najbardziej?

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » czw 21 lip, 2011 02:05

Balans bardziej do tyłu ? Chyba chcesz, żeby jeszcze bardziej mu tylną osią rzucało.

Nie wiem czy jesteś zadowolony z ustawień aero, jeśli nie to możesz zacząć od podniesienia tylnego skrzydła. Ogólnie zwiększ przyczepność tyłu, dowolną metodą, możesz kombinować z wysokością zawieszenia, camberami, dyferencjałem, skrzydłami, ciśnieniami itp itd. A tak na serio, to zacząłbym od zmniejszenia steering locka.

Co do jazdy w deszczu. Jeśli mowa o rFactorze, to nie ma to absolutnie żadnego znaczenia. Jeśli chodzi o prawdziwą jazdę: dupsko wyżej, bardziej miękko stoimy na łapach, wydłużamy pierwsze biegi by tylna oś nie była tak zrywna itp itd.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

elvisek179
Posty: 93
Rejestracja: ndz 27 mar, 2011 17:11

Post autor: elvisek179 » czw 21 lip, 2011 18:21

hideto pisze:Balans bardziej do tyłu ? Chyba chcesz, żeby jeszcze bardziej mu tylną osią rzucało.

Nie wiem czy jesteś zadowolony z ustawień aero, jeśli nie to możesz zacząć od podniesienia tylnego skrzydła. Ogólnie zwiększ przyczepność tyłu, dowolną metodą, możesz kombinować z wysokością zawieszenia, camberami, dyferencjałem, skrzydłami, ciśnieniami itp itd. A tak na serio, to zacząłbym od zmniejszenia steering locka.

Co do jazdy w deszczu. Jeśli mowa o rFactorze, to nie ma to absolutnie żadnego znaczenia. Jeśli chodzi o prawdziwą jazdę: dupsko wyżej, bardziej miękko stoimy na łapach, wydłużamy pierwsze biegi by tylna oś nie była tak zrywna itp itd.
Mówiłem że specjalistą nie jestem. W rFactorze nie ma deszczu;] A co z balansem? przenosimy na przód? I jeszcze jak wtedy jechać? "Rwać" bolid czy właśnie bardziej płynnie pozwolić mu jechać? Może coś z ciśnieniami opon trzeba jeszcze zrobić?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Symulacje F1”