Kubica w prasie i mediach

Forum poświęcone karierze Roberta Kubicy w F1.

Moderator: Moderatorzy

spiggy
Posty: 363
Rejestracja: pt 08 maja, 2009 17:59
Lokalizacja: kraina dziurawych serow

Post autor: spiggy » śr 17 lut, 2010 22:28

anode pisze:http://www.youtube.com/watch?v=7XYauMq8 ... re=channel

gdzies od polowy zaczyna sie wywiad z Robertem.
ta kobita zadajaca pytania...
kurde, tak sie gada po ang???
:wink:

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: karolVTEC » śr 17 lut, 2010 22:44

szkoda że nie mamy takiego programu poświęconemu F1 w Polsce... :???: jedyne wzmianki o F1 są w 'sporcie' po Wydarzeniach na Polsacie i trwają 20 sekund :/ ...na serio w tym kraju telewizja olewa totalnie ten sport :/
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

Awatar użytkownika
G_U_M_A
Posty: 197
Rejestracja: pt 04 kwie, 2008 16:04
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: G_U_M_A » czw 18 lut, 2010 00:35

karolVTEC pisze:na serio w tym kraju telewizja olewa totalnie ten sport
Sądzisz, że F1 jest wyjątkiem? Pragnąłbym przypomnieć choćby to, jak żużel traktowany jest po macoszemu w polskich stacjach telewizyjnych. A w przypadku tej dyscypliny Polacy mają znacznie większe osiągnięcia niż w F1, jak i sama polska liga żużla jest jedną z najmocniejszych w Europie.

anode
Posty: 31
Rejestracja: ndz 10 sty, 2010 21:57

Post autor: anode » czw 25 lut, 2010 12:15

najnowszy numer autosport digital:
Obrazek

wezyr.pl
Posty: 58
Rejestracja: czw 10 kwie, 2008 12:26
Lokalizacja: ze wsi

Post autor: wezyr.pl » śr 03 mar, 2010 16:10


Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » sob 06 mar, 2010 00:35

Wspaniały, bardzo szczery artykuł, mamy szansę posłuchać Roberta, który nie przymusza się do dobrej miny (nawet, jeżeli gra okaże się zła) i może mówić (no na 100% to nikt nie może) mówić co chce.

Dla mnie gwóździem programu było bardzo dłuuuuuugo przeze mnie oczekiwane potwierdzenie kiepskiej przyczepności mechanicznej bolidów BMW (która pewnie była częściowo rekompensowana przez micheliny, a może właśnie z nimi była zdecydowanie lepsza i z nimi dogadywała się znacznie lepiej).

Robert! Całkowicie Ci ufam! A teraz pokaż, że umiesz wyprzedzać :wink:
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

Awatar użytkownika
Damian375
Posty: 462
Rejestracja: śr 25 lip, 2007 13:31
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: Damian375 » sob 06 mar, 2010 13:59

zderzack pisze:
Wspaniały, bardzo szczery artykuł, mamy szansę posłuchać Roberta, który nie przymusza się do dobrej miny (nawet, jeżeli gra okaże się zła) i może mówić (no na 100% to nikt nie może) mówić co chce.

Dla mnie gwóździem programu było bardzo dłuuuuuugo przeze mnie oczekiwane potwierdzenie kiepskiej przyczepności mechanicznej bolidów BMW (która pewnie była częściowo rekompensowana przez micheliny, a może właśnie z nimi była zdecydowanie lepsza i z nimi dogadywała się znacznie lepiej).

Robert! Całkowicie Ci ufam! A teraz pokaż, że umiesz wyprzedzać :wink:
Witam, wydaje mi się, że nie zauważyłeś, że raczej Wszyscy Kierowcy F1, potrafią wyprzedzać... A o Robercie to taki stereotyp według mnie, pokazywał wiele manewrów... Podobnie jak wielu kierowców.
"On bowiem jest Bogiem żywym i trwa na wieki"
Pamięć o JP II
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » sob 06 mar, 2010 15:31

Są kierowcy, którzy robią to zdecydowanie częściej... Jeżdżąc w BMW na Bridgestone'ach niewiele ich pokazał.

Jednak, żeby nie kazać Tobie Damianie ani nikim innym domyślać się moich intencji (i przy okazji przyciąć w zarodku spodziewaną wymianę zdań), powiem, że akurat ja jestem przekonany co do "agresywnej" postawy Roberta. Nie powiem, sezony 2008/2009 były dla mnie na tym polu pewnym rozczarowaniem, zawsze jednak wyrażałem w duchu nadzieję, że większość winy za ten stan rzeczy można zwalić na mniejszą efektywność w zakresie przyczepności mechanicznej.

Po prostu nie ma sensu wyprzedzać, jeżeli manewr wydaje się być wątpliwy a walka mniej efektywnym mechanicznie bolidem będzie kosztować 3s na okrążeniu za każdym manewrem... Już lepiej wlec się za kimś wolniejszym o 0,6s.

Ostatnie słowa Roberta wydają się kończyć erę braków w przyczepności mechanicznej.
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

Awatar użytkownika
tReNt
Posty: 494
Rejestracja: ndz 17 lut, 2008 16:07
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: tReNt » sob 06 mar, 2010 16:00

To jak słabo było z przyczepnością mechaniczną widać było w ostatnim GP w Abu Zabi. Robert wyprzedzając wykręcił spina.
faster - farther - higher

Awatar użytkownika
Invinciblee
Posty: 1262
Rejestracja: sob 27 gru, 2008 11:38
Kontakt:

Post autor: Invinciblee » sob 06 mar, 2010 17:31

No właśnie też sobie ostatnio pomyślałem że problemy z wyprzedzaniem mogły być spowodowane charakterystyką bolidu. Nie dość że brakowało przyczepności mechanicznej to sami widzieliście jak skomplikowany aerodynamicznie był bolid w 2008. Wszyscy kierowcy narzekali na problemy w jeździe za kimś, podczas gdy BMW odczuwało to zapewne najmocniej. Z drugiej strony Nickowi mimo to przytrafiło się wtedy parę niezłych manewrów (Silverstone).

No nic. Mam nadzieję że w przyczepnym "mechanicznie" Renault Robert będzie wyprzedzał chętniej od Hamiltona czy Schumachera ;)

kokus
Posty: 15
Rejestracja: sob 27 lut, 2010 15:50

Post autor: kokus » ndz 07 mar, 2010 10:56

W 2007 miał kilka, a w 2008 to już tragedia. Mnie zastanawia czy jego styl jazdy nie utrudnia mu trochę przeprowadzenie skutecznego manewru, bo gdy ktoś nie odpuszcza i jadą bok w bok Robert często się gubi. Przykładów niewiele (i kontrowersyjne) ale jednak. :/

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » ndz 07 mar, 2010 12:49

kokus pisze:W 2007 miał kilka, a w 2008 to już tragedia. Mnie zastanawia czy jego styl jazdy nie utrudnia mu trochę przeprowadzenie skutecznego manewru, bo gdy ktoś nie odpuszcza i jadą bok w bok Robert często się gubi. Przykładów niewiele (i kontrowersyjne) ale jednak. :/
Robert, aby ujarzmić BeEmki musiał się sporo napocić z ustawieniami, ponieważ zbyt delikatne, zazwyczaj preferujące nadsterowność i nieposłuszne mechanicznie bolidy BMW nie pozwalały mu na "agresję", kiedy była ona szczególnie wymagana (manewry!).
Święcie w to wierzę, chociaż życzę sobie od Roberta, żeby mi to udowodnił na torze w tym sezonie, bo jak sam przyznał, może mieć ku temu okazje dzięki innej charakterystyce Renii. A ja wyposzczony jestem w tej kwestii totalnie.

Ogólnie wydaje mi się, że Renault wykonało dużo lepszą pracę jeśli chodzi o mechanikę od BMW, bo obydwa teamy miały przymusową przeprowadzkę na Bridgestone'y. Jeżeli kierowca, który jeździł i jednym i drugim wygłasza takie tezy, to wnioski są dwa: jeden przed chwilą napisałem, a drugi - pomyślcie co by było gdyby BMW tak dobrze odrobiło lekcję z wydobywania potencjału Brigdge'ów jak Renault w drugiej połowie 2008 roku. Mieliby WCC jak nic. No chyba, żeby wysłali personel na przymusowe urlopy, żeby trzymać się planu.

Wracając do wyprzedzania - pamiętacie Kubicę na Michelinach w 2006 roku?? Momentami był jak koleś, który wszystkich wyprzedza, aby zdążyć do autobusu. Ciekawą notkę na ten temat ma w bieżącym wydaniu Autosportu Mark Hughes - dość dobitnie i obrazowo napisał, że Kubica był prawdopodobnie najlepiej wykorzystującym Micheliny kierowcą w stawce!!! Po czym równie konkretnie napisał, dlaczego nie potrafił zrobić tego z Bridge'ami. Niestety, francuskie gumy są zdecydowanie bardziej hardcorowe (bez francuskich skojarzeń proszę :lol:). Nie oszukujmy się, Alonso też "przysnął" na Bridgestone'ach, obojętnie czy w McL, czy w Renault.
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

Awatar użytkownika
lg2000
Posty: 1842
Rejestracja: pn 02 lip, 2007 10:25
Lokalizacja: EPML

Post autor: lg2000 » śr 10 mar, 2010 20:25

Według mediów Kubica spóźnił się na bezpośredni samolod do Bahrainu i poleciał via Dubai. Chyba już dotarł na miejsce bo na www.formula1.com jest między innymi jego dzisiejsze zdjęcie z Bahrainu.

Obrazek

Awatar użytkownika
Sianokosy
Posty: 237
Rejestracja: pt 13 lut, 2009 17:29
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Sianokosy » śr 10 mar, 2010 20:32

Kontynuując temat:

"Polak ma świadomość, że jego spóźnienie, może znacznie przyczynić się do zmniejszenia szans jego zespołu na sukces w inauguracyjnym wyścigu. - Brakuje nam jeszcze przyczepności bolidu. Auto nie prowadzi się tak, jakbym tego chciał, szczególnie na ostrych zakrętach – stwierdził."

źródło: onet.pl

TURU
Posty: 23
Rejestracja: ndz 28 lut, 2010 17:10

Post autor: TURU » śr 10 mar, 2010 20:34

Powstaje zasadnicze pytanie. Kto pracuje w tym onecie ?? :lol: :mrgreen: :???:

Awatar użytkownika
lg2000
Posty: 1842
Rejestracja: pn 02 lip, 2007 10:25
Lokalizacja: EPML

Post autor: lg2000 » śr 10 mar, 2010 20:48

Sianokosy pisze:Kontynuując temat:

"Polak ma świadomość, że jego spóźnienie, może znacznie przyczynić się do zmniejszenia szans jego zespołu na sukces w inauguracyjnym wyścigu. - Brakuje nam jeszcze przyczepności bolidu. Auto nie prowadzi się tak, jakbym tego chciał, szczególnie na ostrych zakrętach – stwierdził."

źródło: onet.pl
Brakuje wtedy przyczepności, a bolid ma tendencję do podsterowności, szczególnie w szybkich zakrętach . źródło: www.formula1.pl
Jedno słowo a zasadnicza różnica. :mrgreen:

RF1 i RBR będą używać w tym sezonie paliwo o nowej specyfikacji, powodującej mniejsze zapotrzebowanie silnika na paliwo. Uźywa się przy tym "Execellium Technology" firmy Total.

http://www.renaultf1.com/IMG/pdf/total_intro-2.pdf

mmax88
Posty: 280
Rejestracja: ndz 16 mar, 2008 09:42
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Kontakt:

Post autor: mmax88 » sob 13 mar, 2010 20:52

TURU pisze:Powstaje zasadnicze pytanie. Kto pracuje w tym onecie ?? :lol: :mrgreen: :???:
akurat na to pytanie jestem w stanie po części odpowiedzieć... studiuję na agh i przebywając (gościnnie) w budynku wydziału humanistycznego zauważyłem ogłoszenie. portal onet.pl ogłaszał nabór na praktyki studenckie. z ogłoszenia wynikało, że poszukują ludzi do pisania artykułów...
"Gdy nie dajesz rady, a walczysz dalej... wtedy zaczyna się KYOKUSHIN."
Masutatsu Oyama

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » pt 26 mar, 2010 09:55

Na torze Sandown Raceway Robert Kubica dostał możliwość zaprezentowania sportowych osiągów Clio 200, ale Polak chyba zbyt optymistycznie podszedł do tego wyzwania i w rezultacie spalił sprzęgło. Na szczęście w pogotowiu czekał dodatkowy samochód, a Robert przyznał, że nie jest przyzwyczajony do prowadzenia aut z ręczną skrzynią biegów.
Obrazek

:wink:

źródło

bogdan43210
Posty: 16
Rejestracja: wt 23 mar, 2010 12:35

Post autor: bogdan43210 » czw 01 kwie, 2010 15:17

najważniejszy kompromis w paliwie polega na tym zeby zrobić jak najbogatszą mieszanke jak najmniejszym kosztem współczynnika palności takiej mieszanki

vagabondo
Posty: 53
Rejestracja: pt 21 mar, 2008 08:16
Lokalizacja: Sesto San Giovanni

Post autor: vagabondo » śr 19 maja, 2010 23:21

Ello
Na oficjalnej stronce F1 http://www.formula1.com/video/race_edits.html
Jest filmik Robert Onboard z GP Monaco 2010. Uważam że to miłe wyróżnienie. Chłopak atakuje tor to widać jedzie agresywnie. Wojownik :!:
B.M.W
Bardzo Mizerne Wyniki.

Tola
Posty: 1163
Rejestracja: pt 04 kwie, 2008 01:03
Lokalizacja: opolskie

Post autor: Tola » pt 21 maja, 2010 10:38

Na planet-f1 także docenili jazdę z Robertem w Monako, określając ją jako przerażająco genialną i nie dla ludzi o słabych nerwach. Mieszanka doświadczenia, brawury i odrobiny szaleństwa, która charakteryzuje ścisłą elitę kierowców F1.

"Kubica looked scarily brilliant in practice, flinging the Renault to the very limit of adhesion on most parts of the circuit. Traveling with him on the onboard camera was not for the fainthearted. Petrov couldn't live with that kind of performance, where a mixture of experience, bravery and a touch of insanity marks out the very elite F1 drivers."


źródło:http://www.planet-f1.com/race-features/ ... onte-Carlo
Boorfree Forum!

Awatar użytkownika
Kulfon
Posty: 458
Rejestracja: sob 08 maja, 2010 20:57

Post autor: Kulfon » sob 22 maja, 2010 09:46

Ja mam pytanie odnośnie Roberta - kto jest teraz jego inżynierem wyścigowym?

LubięForceIndia
Posty: 1067
Rejestracja: czw 04 cze, 2009 09:42

Post autor: LubięForceIndia » sob 22 maja, 2010 09:58

Brytyjczyk Simon Rennie :)

Awatar użytkownika
Kulfon
Posty: 458
Rejestracja: sob 08 maja, 2010 20:57

Post autor: Kulfon » sob 22 maja, 2010 10:59

To jest ten sam, który był inżynierem Alonso (w latach 2005-2006)?

kretoslaw
Posty: 45
Rejestracja: ndz 23 maja, 2010 19:01

Post autor: kretoslaw » ndz 23 maja, 2010 19:03


lukaszlew77
Posty: 691
Rejestracja: czw 02 sie, 2007 14:44
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukaszlew77 » ndz 23 maja, 2010 19:11

Tam w redakcji WP to już zaczęli zatrudniać chyba dzieci z podstawówki: "Kubica będzie Nissana GT-R" WTF?!

dugisnake
Posty: 1
Rejestracja: czw 16 wrz, 2010 12:56

Post autor: dugisnake » czw 16 wrz, 2010 13:01

Witam,
Znalazłem ciekawą stronę internetową dzieki której nie przegapicie żadnego newsa o Robercie: otillo.pl

Awatar użytkownika
lg2000
Posty: 1842
Rejestracja: pn 02 lip, 2007 10:25
Lokalizacja: EPML

Post autor: lg2000 » pt 01 paź, 2010 15:52

Na otwarciu salonu samochodowego w Paryżu będzie Robert Kubica. Będzie na przezentacji nowego samochodu koncepcyjnego Renault Dezire. Samochód jest napędzany silnikiem elekrycznym i rozpędza się do 100km/g w 5s, co umożliwia mu lekkie kevlarowe nadwozie. Zasięg w sam raz na codzienny dojazd do pracy, 160km ale ładowanie akumulatorów litowo-jonowych do 80% trwa 20min!

Obrazek

Baton
Posty: 201
Rejestracja: pn 14 wrz, 2009 09:09

Post autor: Baton » wt 12 paź, 2010 19:20

Mark Hughes o Robercie: http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsp ... 080455.stm
Tutaj tłumaczenie (nie do końca idealne): http://tnij.org/ilv5

Awatar użytkownika
mago-san
Posty: 575
Rejestracja: wt 06 kwie, 2010 13:00
Lokalizacja: Opole

Post autor: mago-san » wt 12 paź, 2010 20:05

Podpisuje się pod artykułem pana Hughesa rękami i nogami. Ale my o tym wiemy od dawna :cool: :razz:
"Lepiej po cichu robić swoje, a potem zaskoczyć wynikiem." - RK
SZYBKIEGO POWROTU ZA STERY BOLIDU ROBERT!!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Robert Kubica w F1”