Kubica w Renault!!

Forum poświęcone karierze Roberta Kubicy w F1.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Marcan2
Posty: 72
Rejestracja: ndz 06 lip, 2008 01:56

Post autor: Marcan2 » śr 16 gru, 2009 21:35

Swaveck pisze:
Marcan2 pisze:Generalnie to chyba chodzi o to, że w pewien sposób oszukali Kubicę. Robert podpisywał kontrakt z teamem fabrycznym, zarządzanym przez Renault. A po kilku miesiącach okazuje się, że Renault sprzedało większość swoich udziałów jakiemuś biznesmenowi z Luksemburga, który już defacto zaczyna wprowadzać swoje porządki w zespole...
Jakie konkretnie porzadki masz na mysli?
W ktorym momencie Renault sie wycofalo i czym to skutkuje? CHyba cos przegapilem. (?)

S.
Jakie porządki? A wymiana B. Bella? A to, ze to Lopez ma zdecydować kto będzie 2 kierowcą? To nie porządki?
W którym momencie się wycofało? Dzisiaj? Sprzedając większość udziałów Lopezowi? Czy to co podają światowe serwisy to plotka i Renault ma dalej większość udziałów? Oświeć nas jak wygląda sytuacja.

Master
Posty: 50
Rejestracja: śr 05 gru, 2007 15:08
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Master » śr 16 gru, 2009 21:42

Oczywiście, że ma wpływ na konkurencyjność samochodu. Polityka Lopeza już odbija się na zespole: Bob Bell ma zostać dyrektorem technicznym, a jego stanowisko ma objąć jakiś koleś z obozu Lopeza. Ponadto nawet gdyby bolid Renault byłby konkurencyjny, to wątpię, czy polityka tego gościa propagowała wkładanie potężnej kasy w rozwój samochodu...

No i nie wiesz, że Richards proponował 2x więcej kasy niż Lopez? Razem z Arabami? Dlaczego żabojady wybrały ofertę Lopeza?

Ale Kubica przecież jak zwykle popisze się rozsądkiem i odejdzie z tego całego bajzlu ;)
Ostatnio zmieniony śr 16 gru, 2009 21:43 przez Master, łącznie zmieniany 1 raz.

Voycek
Posty: 417
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 22:06

Post autor: Voycek » śr 16 gru, 2009 21:43

rzucałem podobnymi "argumentami" do Swaveck, chyba jednak on miał rację. co nie znaczy, że dzisiaj sytuacja się nie zmieniła.
Swaveck pisze:W ktorym momencie Renault sie wycofalo i czym to skutkuje? CHyba cos przegapilem. (?)
zostawienie sobie 20÷25% udziałów i dostarczanie tylko silników to niestety wycofywanie się. zwolnienie (niepotwierdzone, ale...) Bella i wprowadzenie Prosta, który poprzednim zespołem dość cieniutko zarządzał, jest yhm, yhm..., nie będę się wyrażał. to tak na początek. pozostałe argumenty Svaweck do mnie trafiają.
Ostatnio zmieniony śr 16 gru, 2009 22:14 przez Voycek, łącznie zmieniany 1 raz.

Swaveck

Post autor: Swaveck » śr 16 gru, 2009 21:48

Marcan2 pisze:Jakie porządki? A wymiana B. Bella?
Ke?
Marcan2 pisze: A to, ze to Lopez ma zdecydować kto będzie 2 kierowcą?
A jaki to ma zwiazek z Robertem? Panasonic i japonska TV placili za Nakajime. Nikomu sie od tego krzywda nie stala chyba? Inna sprawa ze ja nie slyszalem aby lopez chcial osobiscie decydowac kto ma byc drugim kierowca. Nawet jesli tak jest to nie widze w tym nic dziwnego. A gdyby Lopez wybral Kobayashiego (a np Renault tez chcialoby Kobayashiego) to tez bylbys niezadowolony "bo to lopez wybral"??
Marcan2 pisze: W którym momencie się wycofało? Dzisiaj? Sprzedając większość udziałów Lopezowi?
A jakby lopez odsprzedal swoje udzialy 9 roznym firmom (kazdej po 8% o ile informacje prasowe sa prawdziwe) to oznaczaloby ze renault ma 20% a 10 firm po 8%. Czy oznaczaloby to ze Renault "wrocil" do gry nic wlasciwie nie robiac? No wez sie zastanow, prosze Cie :)

Ja ciągle nie jestem w stanie pojąć jaki to wszystko ma wpływ na bolid Roberta.

S.

Master
Posty: 50
Rejestracja: śr 05 gru, 2007 15:08
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Master » śr 16 gru, 2009 21:52

Swaveck, przeczytaj sobie TO:
GC to jak WW zauważył spółka widmo. W starej pracy kilkukrotnie klienci o niej wspominali.... obok epitetów "wyprowadzanie pieniędzy", "spekulacja". Z tego co wiem to jakaś fasada dla kilku kreatywnych z bliskiego wschodu i Rosji. Jedni mówią, że stoi za nimi FSB, ale kiedyś jeden z klientów coś rzucił o wyprowadzaniu po za Matuszku Rasiju kasy w jakieś fundusze inwestycyjne związane z deweloperką. Ja osobiście się nie zdziwię, gdy za kilka lat o spółce usłyszymy w ramach newsa o "następnej spektakularnej akcji" Europolu 8)
A najśmieszniejsze w tym wszystkim, że potwierdziło się to o czym było wiadome od połowy roku. Ja się nie dziwię, że Renault obecnie jest na minusie - skoro Richards z Arabusami dawali niemal 2 razy tyle co Lopez i jego towarzysze, a mimo to Żabojady wolały opchnąć większość udziałów dla kilku spekulantów i naciągaczy i podpisać się swoimi inicjałami. :)18

A Roberta od Mercedesa oddziela jedynie pewien niemieckie emeryt, który po 3 latach przerwy uważa, że jak nigdy nic wróci i dostanie majstra. :lol: Ąż takich wpływów Todt jeszcze nie ma...

Swaveck

Post autor: Swaveck » śr 16 gru, 2009 21:53

Master pisze: No i nie wiesz, że Richards proponował 2x więcej kasy niż Lopez? Razem z Arabami? Dlaczego żabojady wybrały ofertę Lopeza?
czyli gdyby to Richards kupil pakiet wiekszosciowy to wszystko byloby OK?
Z tym ze Richards prawdopodobnie zwolnilby polowe teamu i wprowadzils swoich ludzi (spekulacje i domysły) a to już owszem mogłoby mieć powazny wplyw na bolid Roberta.

Slawek

Master
Posty: 50
Rejestracja: śr 05 gru, 2007 15:08
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Master » śr 16 gru, 2009 21:54

Przecież Lopez ma wymienić szefa: http://f1.autoklub.pl/news/kto-szefem-renault,27530

Awatar użytkownika
szamanka
Posty: 1236
Rejestracja: sob 09 sie, 2008 22:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szamanka » śr 16 gru, 2009 21:57

Swaveck pisze:A gdyby Lopez wybral Kobayashiego (a np Renault tez chcialoby Kobayashiego) to tez bylbys niezadowolony "bo to lopez wybral"??
To nie jest odpowiedz, zarzut był ze osoby niezbyt kompetentne zaczynają się szarogęsić,
Swaveck pisze:Marcan2 napisał/a:
Jakie porządki? A wymiana B. Bella?


Ke?
O to ty nic nie wiesz?
http://f1.sport.pl/Artykul.82+M5a48b77b45b.0.html

[ Dodano: Sro 16 Gru, 09 21:58 ]
Zdaniem Gerarda Lopeza, bossa Mangrove Capital Partners i członka zarządu Genii Capital, inwestycja w królewską kategorię sportów motorowych daje spore nadzieje na przyszłość. – Dla Formuły 1 jest to okres wielkiej szansy, a nie niepewności – podkreślił biznesmen z Luksemburga. – Sport ten posiada niezwykle wysoki poziom globalnej świadomości, który może zostać wykorzystany do rozwoju nowych inwestycji zarówno na tradycyjnych, jak i wschodzących rynkach. To są nowe źródła dochodów, które należy zbadać.
http://f1.sport.pl/Artykul.82+M52cf4321853.0.html
Takie troche mało sportowe i pasjonackie podejscie.

Swaveck

Post autor: Swaveck » śr 16 gru, 2009 21:58

Master pisze:Przecież Lopez ma wymienić szefa: http://f1.autoklub.pl/news/kto-szefem-renault,27530
Wez mi zacytuj dokladnie gdzie to jest napisane.

W taki sposob to ja Ci moge zacytowac ze w Renault bedzie jezdzil ... (i tu lista wszystkich kierowcow F1) bo w prasie co 2 dni zmienial sie "pewniak" do jazdy w Renault.

PRASOWE WROZENIE Z FUSOW. Nic wiecej.

S.

Awatar użytkownika
Marcan2
Posty: 72
Rejestracja: ndz 06 lip, 2008 01:56

Post autor: Marcan2 » śr 16 gru, 2009 22:01

Bell nie będzie szefem zespołu w 2010 r. http://f1.pl/Artykul.82+M5a48b77b45b.0.html
Swaveck pisze:A gdyby Lopez wybral Kobayashiego (a np Renault tez chcialoby Kobayashiego) to tez bylbys niezadowolony "bo to lopez wybral"??
Raczej chodziło mi o to, że to trochę niepokojące że biznesmen z dosyc marnym pojęciem w tej dziedzinie bierze się za podejmowanie strategicznych decyzji. Czyli ludzie związani z Renault mają od dzisiaj tyle do powiedzenia co przysłowiowy "kot napłakał"...
Jak to ma się do tego, ż Twoim zdaniem Renault nie zostało sprzedane?

Swaveck

Post autor: Swaveck » śr 16 gru, 2009 22:08

No zobacz jakie jaja: :)

http://www.rmf.fm/fakty,166451,Kovalain ... nault.html

I co.. bedzie jezdzil w renault czy nie?

Daje odpust na dzisiaj. Wroce jak adrenalina wam troche opadnie :P bo rozmawiac sie nie da :P Jakies prasowe brednie podajecie mi jako "prawdy objawione" :P

Milego wieczora.
S.

Awatar użytkownika
szamanka
Posty: 1236
Rejestracja: sob 09 sie, 2008 22:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szamanka » śr 16 gru, 2009 22:10

Odwracasz kota ogonem, my cytujemy powazne portale a ty wylatujesz z rmf.fm?

Przestałeś byc w tej chwili sensowną i wiarygodna osobą dla mnie.

Awatar użytkownika
Marcan2
Posty: 72
Rejestracja: ndz 06 lip, 2008 01:56

Post autor: Marcan2 » śr 16 gru, 2009 22:14

Swaveck pisze:No zobacz jakie jaja: :)

http://www.rmf.fm/fakty,166451,Kovalain ... nault.html

I co.. bedzie jezdzil w renault czy nie?

Daje odpust na dzisiaj. Wroce jak adrenalina wam troche opadnie :P bo rozmawiac sie nie da :P Jakies prasowe brednie podajecie mi jako "prawdy objawione" :P

Milego wieczora.
S.

Sorry, ale czemu wyjeżdżasz z linkiem do rmffm, które ma tyle wspólnego z F1 co ja z królową brytyjską?
Czyli twierdzisz, że Bell zatrzyma stanowisko szefa teamu?
Tia. Czyżbyś się bał niewygodnych pytań? :)
Ostatnio zmieniony śr 16 gru, 2009 22:15 przez Marcan2, łącznie zmieniany 1 raz.

Swaveck

Post autor: Swaveck » śr 16 gru, 2009 22:14

szamanka pisze:Odwracasz kota ogonem, my cytujemy powazne portale a ty wylatujesz z rmf.fm?

Przestałeś byc w tej chwili sensowną i wiarygodna osobą dla mnie.
pokazuje tylko ile prawdy jest w medialnych doniesieniach.
rmf cytuje najwieksza finska telewizje. A oni pewnie znowu kogos jeszcze... tak dziala gluchy telefon. Prawde poznamy niedlugo. proponuje sie nie ekscytowac tylko spokojnie poczekac.

S.

Awatar użytkownika
szamanka
Posty: 1236
Rejestracja: sob 09 sie, 2008 22:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szamanka » śr 16 gru, 2009 22:16

Wybacz, ale publiczne media to troche inna kategoria niż specjalisyczne serwisy które dbaja o reputacje.

Awatar użytkownika
Marcan2
Posty: 72
Rejestracja: ndz 06 lip, 2008 01:56

Post autor: Marcan2 » śr 16 gru, 2009 22:16


Voycek
Posty: 417
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 22:06

Post autor: Voycek » śr 16 gru, 2009 22:19

myślę, że to jest w miarę wiarygodna źródło, w wysokim procencie potwierdzały się ich informacje, już to wrzucałem w innym temacie

http://www.confidential-renault.fr/OFFI ... 4c6982ed81

tu drugi odnośnie procentów odsprzedaży:

http://www.confidential-renault.fr/Rena ... -deux-i363
Ostatnio zmieniony śr 16 gru, 2009 22:22 przez Voycek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Marcan2
Posty: 72
Rejestracja: ndz 06 lip, 2008 01:56

Post autor: Marcan2 » śr 16 gru, 2009 22:22

A ja sądzę, że po prostu Swaveck jeszcze o tym nie wie.
Generalnie to nie wygląda to za wesoło kiedy Lopez zacznie rządzić na całego.

Voycek
Posty: 417
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 22:06

Post autor: Voycek » śr 16 gru, 2009 22:25

myślę, że Swavcek wszystkiego nie może nam zdradzić. kiedyś sądziłem inaczej i wyprowadzono mnie z błędu. nie miałem racji, niemniej dzisiaj wobec natłoku informacji stał na straconej pozycji.

spiggy
Posty: 363
Rejestracja: pt 08 maja, 2009 17:59
Lokalizacja: kraina dziurawych serow

Post autor: spiggy » śr 16 gru, 2009 23:38

Swaveck
zlozyles juz CV do Saubera?
tutaj jakos zycie biegnie spokojniej...
a Hinwil tylko rzut beretem od Zurichu :grin:

wojtitychy
Posty: 183
Rejestracja: wt 24 mar, 2009 21:22

Post autor: wojtitychy » śr 16 gru, 2009 23:41

pozostaje nam czekac na oficjal i tak nie mamy wplywu na to co sie stanie -a co z tego wyjdzie to zobaczymy po kilku wyscigach w 2010 r. ale trzeba przyznac, ze sytuacja zmienia sie jak w kalejdoskopie albo niezlym kryminale:P
wojti

Awatar użytkownika
Tanis
Posty: 486
Rejestracja: śr 21 mar, 2007 19:05
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Tanis » czw 17 gru, 2009 10:18

Panie i Panowie dajcie sobie nieco na wstrzymanie.
Najechaliście na Swavecka jakby od niego zależały decyzje o tym komu sprzedać zespół. Bo to, ze został sprzedany większościowy pakiet udziałów jest faktem i nie ma co o tym dyskutować. Swaveck także musi pogodzić się z myślą, że jak ktoś ma większościowe udziały to mimo tego, że nadal jest tylko współwłaścicielem, to ma zgodnie z zasadami najwięcej do powiedzenia. Ważne tylko co będzie mówił, czy będzie chciał wprowadzać własne porządki. Dobitnym przykładem tego jest fakt, że to Lopez zdecyduje kto będzie 2 kierowcą, i kto będzie szefem teamu. Od niego też będzie zalerzała ilość inżynierów w fabryce, on jako właściciel większościowy zdecyduje czy zwalniać czy przyjmować dodatkowych (nowych).
Tych decyzji nie podejmie już Renault !

Inną sprawą jest czy te decyzje będą trafne czy nie, jaki będą miały wpływ na team.
Trzeba też jasno powiedzieć, że na rozwój bolidu Lopez też będzie miał wpływ, nie dlatego, że będzie mówił, że chce takie a nie inne skrzydełka, ale od niego będzie zależało ile da pieniędzy, w którym momencie zdecyduje, że już dość kasy włożył w bolid i który trzeba będzie nadal rozwijać w trakcie sezonu.

Niewiadomych jest wiele, ale jak powiedział Morelli może to dobrze dla Renault i będzie tak jak z Arabami i McLarenem który dzięki sprzedaży dużych udziałów zyskał stabilne zaplecze finansowe i spokój przy budowie bolidów.

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » czw 17 gru, 2009 11:47

Tanis pisze:Najechaliście na Swavecka
I to na krawędzi przyczepności.

Zamiast się cieszyć, że facet ewidentnie ma do tego wszystkiego optymistyczne podejście, próbuje Wam powiedzieć, że w bolidzie nie ma już nic do schrzanienia (a jakby co, to udziałowiec wcale się do tego nie pali), daje się też wyczuć, że jego rzeczowe, zadaniowe nastawienie do swojej pracy wynika z morale zespołu, zostały poczynione inwestycje, podważacie jego zdania.

Dużej części z Was postawa Sławka nie pasuje do prywatnych obaw, które oczywiście prawo mieć macie (baaa, ja też je mam). Nikomu nie chcę wchodzić na jego terytorium psychologiczne :lol:, ale IMO nie jest to podstawą do posądzania Sławka o małą wiarygodność itp.
Pamiętajcie, że (o ile oczywiście jest członkiem RF1, ale ile razy można to wałkować), to dla niego, osoby znającej DOKŁADNIE nastrój, plany zespołu - mało wiarygodni jesteśmy raczej my wszyscy :wink:.

Idąc dalej. Richards znany jest z tego, że coś tam kupi, ale nie jest potem zainteresowany DOFINANSOWYWANIEM zakupionego przedsięwzięcia. Ma sobie pod jego błogosławionym obliczem rosnąć i na siebie zarabiać / pozyskiwać fundusze. Nie raz o tym przeczytałem i nie w jednym źródle, czy bardziej oficjalnym jak serwisy / prasa, czy już tym bardziej "gadanym" (twitter i s-ka).

Lopez, cóż... mam swoje obawy... sporo chce ingerować "na dzień dobry", chodzi mi o przeniesienie Bella na z góry upatrzone pozycje lub zwyczajne go wywalenie. Z drugiej strony - mecenas płaci, to wymaga. Dla mnie ważne jest to, że jest to udziałowiec mający sporo wspólnego ze sportami motorowymi.

Martwiłem się i martwię o naruszenie autonomii RF1 po odejściu Flavia, tym niemniej:
1. Flawiusz dbał o autonomię zespołu, ale IMO sam był tam autokratą i to było JEGO podwórko. Teraz przychodzi ktoś inny i też chce coś sobie poustawiać. Słuchajcie, chcecie nieskazitelnego podziału na zespół / sponsorów / udziałowców / zaangażowanych emocjonalnie członków ekipy? To zapraszam do Williamsa. Jednak nawet tak głęboko zakochany we Franku gość jak ja :oops: zdaje sobie sprawę, że przynajmniej do czasu ograniczenia budżetów taka struktura zespołu nie zdobędzie WCC :/ Frank ma podwórko, Frank nie ma 30mln euro ekstra.
2. Już to podkreślałem - wolę podwórko Lopeza, niż podwórko Ghosna i s-ki. Zawsze jakiś człowiek bliższy tematu.
3. Nie wiem w czym się to aż tak różni od sytuacji z Flaviem? Flavio miał swoich kierowców, obsadzał ich seryjnie w bolidach RF1. Teraz Lopez ma swój program młodych kierowców, daje kupę kasy, to dlaczego nie miałby robić tego samego?
Ostatnio zmieniony czw 17 gru, 2009 15:19 przez zderzack, łącznie zmieniany 1 raz.
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

Awatar użytkownika
G_U_M_A
Posty: 197
Rejestracja: pt 04 kwie, 2008 16:04
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: G_U_M_A » czw 17 gru, 2009 14:10

Zderzack poruszył temat Flavia...wiele osób idealizuje tę postać, a ja odnoszę wrażenie, że był on niczym Don King w boksie.

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » czw 17 gru, 2009 15:18

Touche :P , tyle, że ja nie wiem, czy w świecie F1 to takie złe. Nie lubię (i to alergicznie), kiedy wykorzystuje się swoją pozycję do rozmyślnego promowania jednych kierowców kosztem innych. Flavio to robił, Todt to robił, Dennis to robił. Może Szybki Lopez też będzie chciał.

W tym, że chce sobie coś poustawiać w teamie - jak do tej pory mam do tego neutralny stosunek.
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: karolVTEC » czw 17 gru, 2009 16:27

kolejny potencjalny partner Kubicy podpisuje kontrakt z innym zespołem..
http://www.formula1.pl/F1_news-7608-Kob ... ubera.html
wiec pozornie pozostaje Heidfeld, Vitaly Petrov i Franck Montagny choć jakoś nie chce mi sie wierzyć aby ktoś z nich miał reprezentować Renault... :roll: ....a może by tak Takuma Sato :?: ....
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

Awatar użytkownika
GhostRider
Posty: 389
Rejestracja: wt 16 wrz, 2008 19:17

Post autor: GhostRider » czw 17 gru, 2009 16:36

http://f1.sport.pl/Artykul.82+M50aeec427b5.0.html

Niestety wygląda na to że żaden z których wymieniłeś. Niestety nie ma na rynku już dobrego kierowcy. Podejrzewam, że jeśli zatrudnią Chińczyka, to będzie się prezentował mniej więcej jak Nakajima na tle Rosberga... ( Przypomnę w tym roku Rosberg 34,5 pkt, Nakajima 0- chyba nie wymaga komentarza). Ja cały czas mam jednak nadzieję, że Kubica przejdzie do Merca...

kolek
Posty: 204
Rejestracja: czw 26 cze, 2008 20:03

Post autor: kolek » czw 17 gru, 2009 18:12

A ja nie rozumiem dlaczego tak na siłę wpychacie Kubicę do tego Mercedesa, skąd się bierze przekonanie, że Merc będzie tak szybki i świetny. Renault robi swój bolid od sierpnia(? tak mniej więcej), Merc od listopada, choć oczywiście mają dobrą bazę w postaci tegorocznego modelu. Budżet Mercedesa jest stosunkowo mały, dużo mniejszy niż mogłoby się wydawać (sami o tym mówili) - nie wiem jednak jak to się ma w stosunku do Renault. Moim zdaniem oba zespoły w przyszłym roku będą na dość podobnym poziomie, a nawet nie zdziwię się, jeżeli Renault będzie mocniejsze. Nie twierdzę, że Mercedes będzie słaby, po prostu wydaje mi się, że zbytnio ten zespół idealizujecie. Jeden Ross wiosny nie czyni.

PS. Was też tak denerwuje, jak ktoś pisze 'Reno" zamiast "Renault" ? :wink:

Awatar użytkownika
Tanis
Posty: 486
Rejestracja: śr 21 mar, 2007 19:05
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Tanis » czw 17 gru, 2009 18:26

kolek pisze:Was też tak denerwuje, jak ktoś pisze 'Reno" zamiast "Renault" ? :wink:
Też :neutral:
A co do powołania nowego szfa zespołu Renault to pokazały się plotki, że być może zostanie nim Gerhard Berger były współwłaściciel i szef Scuderii Toro Rosso, i to chyba była by dobra wiadomość żródło

Awatar użytkownika
kamilo
Posty: 1429
Rejestracja: pn 12 lut, 2007 10:46
Lokalizacja: DG

Post autor: kamilo » czw 17 gru, 2009 19:13

Merc od listopada
BGP robi bolid już duużo wcześniej- po tym jak wypracowali sobie ogromną przewage nad RBR
Was też tak denerwuje, jak ktoś pisze 'Reno" zamiast "Renault" ?
RENO pisze się krócej i łatwiej ;)

Zablokowany

Wróć do „Robert Kubica w F1”