Kubica w Renault!!

Forum poświęcone karierze Roberta Kubicy w F1.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: karolVTEC » śr 23 gru, 2009 11:40

ja puki co czekam na oficjalne oświadczenie Mercedesa... bo było by niezłe zaskoczenie gdyby wszyscy mówili "Schumacher, Schumacher" a tu oni wychodzą (goście od Mercedesa) i mówią "Kubica!" :wink:

[ Dodano: Sro 23 Gru, 09 11:49 ]
...no to odwołuje to co napisałem... :/
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

Awatar użytkownika
GhostRider
Posty: 389
Rejestracja: wt 16 wrz, 2008 19:17

Post autor: GhostRider » śr 23 gru, 2009 12:56

No cóż zrobiło się nieciekawie... Albo z Kubicą będzie jeździł jakiś "SZO-PEN" czy tam Petrov albo Nickuś, chociaż chyba bardziej prawdopodobne jest to, że zostanie w Sauberze z Kobayashim. Z dwojga złego wolę znów patrzeć na Nicka, który jest niezłym kierowcą niż na jakąś niedorajdę wleczącą się razem z Camposami i Dziewicami :P

dawe-19
Posty: 46
Rejestracja: ndz 05 kwie, 2009 14:58

Post autor: dawe-19 » śr 23 gru, 2009 13:32

Ja jednego nie rozumiem. Dlaczego Renault się wycofało ( bo dla mnie to wycofanie tylko przez ukryte drzwi), a nie podpisało w miejsce ING kontraktu z Panasonic. Mogło być tak pięknie, a tu nasz Robert w jakimś prywaciarzu nieznanym będzie jeździł. Najgorszy team, jaki mógł być, co reszta teamow przynajmniej już od dłuższego czasu coś robiła.

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » śr 23 gru, 2009 14:40

dawe-19 pisze:nie podpisało w miejsce ING kontraktu z Panasonic
Bo w tym cały jest ambaras, żeby dwoje chciało naraz :wink: Widocznie albo Renault, albo Panasonic nie widziało w tym korzyści. Tu nie ma wyliczanek, na kogo wypadnie, z tym podpiszemy.
dawe-19 pisze:w jakimś prywaciarzu
Ty bluźnierco :wink:
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: karolVTEC » śr 23 gru, 2009 14:43

ale najważniejsze że bolid jest budowany przez Renault od bardzo dawna i z tego co wiem to mimo tych całych zmian właściciela itp. prace nad nim nie są niczym zakłócone ;) bo w końcu chodzi o to aby bolid był szybki, a nie o to kto jest jego właścicielem ;)
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » śr 23 gru, 2009 14:56

Nawet jeżeli bolid budowany był od dłuższego czasu, to pod Alonso (no bo pod kogo? Piqueta? Grosjeana?), więc Kubica będzie się w nim czuł jak ryba w wodzie. Twierdzi się, że 80% to bolid, 20% kierowca, ja twierdzę: 50% bolid, 30% preferencje kierowcy, 20% kierowca. BGP1, prawdopodobnie jedyny z logicznego punktu widzenia protoplasta modelu na przyszły sezon był robiony pod Buttona, dobrze w nim powinien się czuć także Rosberg czy Schum (chociaż tu jakby co to niech mnie ktoś poprawi, bo nie mam 100% pewności).

W takim razie Kubica ma już 50% (czyli swoje 20% + 30% z bolidu zgodnego z jego preferencjami) w kieszeni. Zobaczymy co z pozostałą połówką, ale jeżeli bolidy różnią się od siebie czasami o 5% a ustawienie ma dużo bardziej newralgiczne znaczenia, to (PO RAZ KOLEJNY) nawołuję do nie ściągania ciemnych chmur na zapas.
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

dawe-19
Posty: 46
Rejestracja: ndz 05 kwie, 2009 14:58

Post autor: dawe-19 » śr 23 gru, 2009 15:29

Ale jeżeli ucięli budżet o połowę, to nie zwiastuje to nic dobrego. Ta firma chce na dobre wejść po całkowitym zniknięciu Renault, tak wiec w tym roku ucięli budżet, żeby się nie marnować. Niestety, ale tak to wszystko pachnie.

Voycek
Posty: 417
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 22:06

Post autor: Voycek » śr 23 gru, 2009 16:36

dawe-19 pisze:Ale jeżeli ucięli budżet o połowę, to nie zwiastuje to nic dobrego. Ta firma chce na dobre wejść po całkowitym zniknięciu Renault, tak wiec w tym roku ucięli budżet, żeby się nie marnować. Niestety, ale tak to wszystko pachnie.
czytajcie ze zrozumieniem, bo łapy opadają. nie obcięli budżetu o połowę, tylko Renault zamiast wykładać np. 100 mln euro wyłoży 50, te drugie 50 wyłoży Lopez (choć nie mam do tego faceta przekonania). budżet był zapięty jakiś miesiąc temu i nic się w nim nie zmieniło, poza przejściem pewnej części budżetu do zobowiązań Lopeza. i tyle.

Awatar użytkownika
Venceremos
Posty: 2020
Rejestracja: wt 01 sie, 2006 12:05
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Venceremos » śr 23 gru, 2009 21:56

zderzack pisze:był robiony pod Buttona, dobrze w nim powinien się czuć także Rosberg czy Schum (chociaż tu jakby co to niech mnie ktoś poprawi, bo nie mam 100% pewności).
Generalnie Button ma dość spokojny styl jazdy podobnie jak Hamiltona dlatego obaj w McLarenie to świetny wybór. Schumacher natomiast ma bardzo agresywny styl (Rosbergowi się nie przyglądałem nigdy) nieco nawet bardziej niż Alonso i Kubica. Spokojny styl wymaga nieco nadsterownego bolidu, agresywny nieco podsterownego. Cały problem w tym, że to czy bolid jest podsterowny czy nadsterowny nie da się do końca wyliczyć przy desce kreślarskiej. Więc wszelkie zmiany wpływające na charakterystykę prowadzenia są raczej wprowadzane po testach i konsultacjach z kierowcami. Kierowca mówi, że mu nie pasuje podsterowność w wolnych zakrętach, inżynierowie sprawdzają z czego ona wynika i ewentualnie kombinują jak ją wyeliminować. Czy tego typu rozwój będzie szedł w kierunku MSc, czy Rosberga trudno wyrokować. W przypadku Renault nie ma takiego dylematu raczej. Ponieważ nawet jeżeli Nick trafi do Renault to rozwój będzie raczej ustawiony pod Kubicę. Każdy potencjalny kierowca to z kolei raczej żadne wyzwanie dla Roberta.

*EDIT*
poprawka: Każdy inny potencjalny kierowca [...] Uważam, że Nick jak najbardziej wyzwaniem dla Roberta jest.
Ostatnio zmieniony śr 23 gru, 2009 22:42 przez Venceremos, łącznie zmieniany 1 raz.
"Formula 1 is not a sport" - Jedyna rozsądna wypowiedź Alonso :D

Awatar użytkownika
lg2000
Posty: 1841
Rejestracja: pn 02 lip, 2007 10:25
Lokalizacja: EPML

Post autor: lg2000 » śr 23 gru, 2009 22:38

Venceremos pisze: Każdy potencjalny kierowca to z kolei raczej żadne wyzwanie dla Roberta.
Mam wrażenie że i Glock i Kovalainen doskonale wiedzieli że na równych warunkach z Kubicą nie mają żadnych szans, więc ich wybory patrząc pod tym kątem są bardzo racjonalne.
Mam jakieś przekonanie że samochód RF1 wcale nie musi być słaby co wynikało by z wszelkich zawirowań wokół tego zespołu. W 2008 roku zakupili najszybszy superkomputer w F1 do obliczeń CFD a inżynierowie przecież nie zapomnieli jak się tworzy zwycięskie auto. W roku 2007 samochód mieli słaby bo do końca sezonu 2006 walczyli o zwycięstwo, a w 2008 i ich wykończył podwójny dyfuzor. Style Alonso i Kubicy są podobne więc wiadomo jak działać a i przepisy się zmieniły i na węższych przednich kołach łatwiej będzie w nowym sezonie ustawiać podsterowność bolidu. Jedyną niewiadomą stanowi zaangażowanie w rozwój samochodu podczas sezonu.

Awatar użytkownika
Piotrek15
Posty: 1657
Rejestracja: ndz 22 kwie, 2007 14:56
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Piotrek15 » czw 24 gru, 2009 02:10

Co do partnera Roberta to pozostało już kilka opcji z których większość jest nic nie warta. Najlepszym rozwiązaniem byłby znowu duet Kub-Hei. Wiadomo nie od dziś, że wielką przyjaźnią się nie darzą, ale duetem kierowców w BMW byli bardzo porzadnym. Lepsze to jak Grosjean czy protegowany Gravity Chinol :)

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: karolVTEC » czw 24 gru, 2009 10:43

doszła kolejna propozycja co do partnera Kubicy... jest nim Jerome d'Ambrosio ;)
http://f1.wp.pl/kat,101082,title,Drugi- ... omosc.html
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

Awatar użytkownika
kamilo
Posty: 1429
Rejestracja: pn 12 lut, 2007 10:46
Lokalizacja: DG

Post autor: kamilo » czw 24 gru, 2009 10:47

jak się już opieramy na takie serwisy, to masz................ http://sport.onet.pl/0,1248769,2101205, ... omosc.html
Idź do Biedronki, połóż głowę na wadze i naciśnij "burak"...

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » czw 24 gru, 2009 10:55

Z wszystkich nowych nazwisk, które pojawiły się w tym kontekście, to podoba mi się najbardziej (nie biorę teraz pod uwagę HEI). Petrov, Szopen czy d'Ambrosio to w gruncie rzeczy chyba ta sama liga. Ten ostatni, przyciągając swych rodaków na trybuny, miałby jednak pozytywny wpływ na dochody i szanse pozostania w kalendarzu mojego ulubionego toru. ;-)

Damien
Posty: 3
Rejestracja: czw 17 kwie, 2008 15:20
Kontakt:

Post autor: Damien » czw 24 gru, 2009 13:51

Te spekulacje z Ralfem to chyba tylko wymysły naszych onetowskich portali, które szukaja sensacji, aby swoimi dennymi tytułami newsów przyciągnąć uwagę ludzi.

W HEI jakoś nie wierzę, Niemiec pewnie będzie lojalny i zostanie w Sauberze nie sądzę, aby zniósł myśl, że znowu ma rywalizowac z Kubicą w jednym Teami i być nr2.

Myśl o tym chińskim Ping Pongu mnie przeraża trochę, może obejdzie sie tylko na posadzie kierowcy testowego :roll:

Trudno stwierdzic kto będzie partnerem Kubicy w nowym sezonie, może Renault znowu zaskoczy :razz:

Może Sébastien Bourdais ?
Ostatnio zmieniony czw 24 gru, 2009 14:00 przez Damien, łącznie zmieniany 1 raz.

Swaveck

Post autor: Swaveck » czw 24 gru, 2009 13:51

doriano pisze: Ten ostatni (D'Ambrosio), przyciągając swych rodaków na trybuny, miałby jednak pozytywny wpływ na dochody i szanse pozostania w kalendarzu mojego ulubionego toru. ;-)
tak samo jak Piquet przyciagal Brazylijczykow?
S>

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: karolVTEC » czw 24 gru, 2009 13:57

Swaveck pisze:tak samo jak Piquet przyciagal Brazylijczykow?
ale Brazylijczycy już mieli Barrichello i Masse wiec Piquet dużo by nie wniósł ;)
w sumie z tych wszystkich którzy mają podobno jeździć w Renault to D'Ambrosio wydaje sie najlepszy ;)
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

Awatar użytkownika
Venceremos
Posty: 2020
Rejestracja: wt 01 sie, 2006 12:05
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Venceremos » czw 24 gru, 2009 14:27

karolVTEC pisze:ale Brazylijczycy już mieli Barrichello i Masse wiec Piquet dużo by nie wniósł ;)
w sumie z tych wszystkich którzy mają podobno jeździć w Renault to D'Ambrosio wydaje sie najlepszy ;)
Belgia to taki dziwny kraj który zamieszkany jest przez wiele narodowości. Jest tam sporo Francuzów, sporo Flamandczyków, trochę Niemców i Holendrów. Nie ma natomiast Belgów bo taka narodowość to twór całkowicie sztuczny. Nie wiem z która z tych narodowości się identyfikuje d'Ambrosio. Nie ma jednak raczej co liczyć, że jego "rodacy" będą go masowo wspierać.
"Formula 1 is not a sport" - Jedyna rozsądna wypowiedź Alonso :D

Awatar użytkownika
lg2000
Posty: 1841
Rejestracja: pn 02 lip, 2007 10:25
Lokalizacja: EPML

Post autor: lg2000 » ndz 27 gru, 2009 15:47

Venceremos pisze:Belgia to taki dziwny kraj który zamieszkany jest przez wiele narodowości.
Gdzie jedzą frytki z majonezem. :mrgreen:

W RF1 zdają sobie doskonale sprawę że zawalili na całej linii sprawę drugiego kierowcy. Z tego punktu widzenia "młody i obiecujący" jest dużo lepszą opcją niż doświadczony, nijaki. Caubet przyznał że przez zawirowania ze sprzedażą zespołu stracili Glocka, Sutila i Kovalainena lecz twierdzi że ich celem jest nadal tytuł dla kierowcy nr 1. Ponieważ nikt nie chce im pomóc w walce o CC więc jest to czas na szkolenie młodego kierowcy.

Baton
Posty: 201
Rejestracja: pn 14 wrz, 2009 09:09

Post autor: Baton » pn 28 gru, 2009 16:48

Kilka plot o Robercie

Powrót do Saubera
http://www.f1aldia.com/6811/kubica-aban ... auber.html

Za Masse pierwsze wyścigi (?! hehehe)
http://www.motor.es/formula-1/kubica-fi ... rreras.php

[ Dodano: Pon 28 Gru, 09 18:01 ]
Aaaa... dzisiaj w Hiszpanii prima aprilis

Awatar użytkownika
Anderis
Posty: 173
Rejestracja: pt 10 kwie, 2009 20:48

Post autor: Anderis » wt 29 gru, 2009 21:07

doriano pisze:Petrov, Szopen czy d'Ambrosio to w gruncie rzeczy chyba ta sama liga.
O nie, Chińczyk to zdecydowanie poziom niżej, niż Belg, czy Rosjanin. Jerome 2 lata z rzędu dość wyraźnie pokonał Kobayashiego jeżdżąc z nim w tym samym zespole w głównej serii GP2, a Witalij był w końcu najgroźniejszym rywalem Hulkenberga w walce o tytuł tej serii w 2009 roku. Ho-Pin praktycznie nie ma większych osiągnięć na koncie. :/

Voycek
Posty: 417
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 22:06

Post autor: Voycek » śr 30 gru, 2009 20:33

świeże info z RF1

TU

Baton
Posty: 201
Rejestracja: pn 14 wrz, 2009 09:09

Post autor: Baton » pt 01 sty, 2010 17:33

Bob o planach Renault F1 na najbliższe 2 sezony
http://www.autosport.com/news/report.php/id/80713

dawe-19
Posty: 46
Rejestracja: ndz 05 kwie, 2009 14:58

Post autor: dawe-19 » pt 01 sty, 2010 17:44

Trochę to żałosne, że mówi, że mistrzowskie auto najwcześniej w 2011 roku. A w 2010 w ogonie? Mówi o top 3- ale sam w to nie wierzy. Jeśli się pisze, że o wygrane będą walczyć za niemal dwa lata, to wiedzą, że z tym co budują nie będą się liczyć. Wiedzą, że nic dobrego nie zbudują... smutne to, nie spodziewałem sie tego po Renault. Ale w sumie jak z Alonso nic dobrego nie zrobili, to z osamotnionym Kubicą ani tyle...

Zyonic
Posty: 102
Rejestracja: sob 08 lis, 2008 14:50
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Zyonic » pt 01 sty, 2010 17:55

Nie wiem dlaczego,ale wydaje mi się że Renault robi zasłonę dymną.Przyszedł Kubica i narzucił im swój "tajemniczy" styl :wink:

Awatar użytkownika
Sibul
Posty: 17
Rejestracja: czw 27 sie, 2009 19:06

Post autor: Sibul » pt 01 sty, 2010 19:38

Moja robota, Tylko Ferdka by sie przydało jakoś usunąć a to już wyższa szkoła jazdy

A łodziu ło:
Obrazek
-=========F1-Na-100%-=========-

Kamil F1
Posty: 2249
Rejestracja: śr 27 gru, 2006 17:39
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Kamil F1 » pt 01 sty, 2010 20:37

Obrazek
Usunąć Fernando? Proszę :D

Awatar użytkownika
Sibul
Posty: 17
Rejestracja: czw 27 sie, 2009 19:06

Post autor: Sibul » pt 01 sty, 2010 21:51

ojh no wiesz :smile: Trochi to drastyczne było
-=========F1-Na-100%-=========-

Voycek
Posty: 417
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 22:06

Post autor: Voycek » pt 01 sty, 2010 22:39

jakieś takie... czyżbym wyczuł nutkę rezygnacji?
TU

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: karolVTEC » pt 01 sty, 2010 23:20

wg. mnie takie gadanie nie wiele nie mówi jaka będzie forma zespołu w 2010 ;) z resztą za trochę ponad 2 m-ce się przekonamy ile w tych wszystkich spekulacjach jest prawdy :)

P.S. czyżby nikt nie zauważył że zmieniłem sobie avatara :?: :razz: :cool:
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

Zablokowany

Wróć do „Robert Kubica w F1”