Technika jazdy, ustawienia i setup w GP2L

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Piotrek15
Posty: 1657
Rejestracja: ndz 22 kwie, 2007 14:56
Lokalizacja: Siedlce

Technika jazdy, ustawienia i setup w GP2L

Post autor: Piotrek15 » ndz 03 lut, 2008 18:14

Założyłem oddzielny temat, żeby doświadczeni kierowcy z F1L wiedzieli, że chodzi o GP2 nie o F1 w razie pytań. Więc jak macie jakieś pytania odnośnie setupa GP2 to piszcie w tym temacie. Mam nadzieje, że kierowcy z F1L będą tu zaglądac i nam pomagac.

Awatar użytkownika
Zeid
Posty: 441
Rejestracja: pt 21 wrz, 2007 18:06
Lokalizacja: Gorzów Wlkp./Gdańsk

Post autor: Zeid » ndz 03 lut, 2008 20:34

Ja tam nie mogę się połapać w tym setupie. Cokolwiek bym nie pozmieniał nie potrafię przejechać 5 okrążeń bez przynajmniej 1 spina na Interlagos. Nawet jak mam skrzydła na 22 z przodu i z tyłu. Może to wina fizyki bo na innych modach jakoś łatwiej mi się jeździ.

Awatar użytkownika
Piotrek15
Posty: 1657
Rejestracja: ndz 22 kwie, 2007 14:56
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Piotrek15 » ndz 03 lut, 2008 21:59

Ta fizyka jest strasznie trudna to trzeba przyznac, ale na następny sezon będziemy mięli lepszą :)

Awatar użytkownika
Zeid
Posty: 441
Rejestracja: pt 21 wrz, 2007 18:06
Lokalizacja: Gorzów Wlkp./Gdańsk

Post autor: Zeid » ndz 03 lut, 2008 22:35

Dlatego nie chce próbować się do niej przyzwyczajać, ten sezon już się konczy a ja zamierzam od przyszłego do Was dołączyć.

Awatar użytkownika
Miszczuk
Posty: 739
Rejestracja: wt 07 sie, 2007 11:42
Lokalizacja: Kowary

Post autor: Miszczuk » ndz 03 lut, 2008 22:42

Hurrey! Więcej Nas więcej!!! :mrgreen: Trzeba pokazać mc że są ludzie

Awatar użytkownika
MikeF1
Posty: 433
Rejestracja: pt 10 sie, 2007 16:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MikeF1 » pn 04 lut, 2008 00:10

GP2L świetnie spełnia swoją rolę i jest świetną zabawą. Zobaczcie jak radzi sobie Netrush i Venceremos w F1L po nabraniu doświadczenia i wprawy dzięki GP2L. Yarpen w ostatnim wyścigu zadebiutował i wywalczył znakomite 5 miejsce. Ta liga to genialne miejsce do rozwoju i zdobywania doświadczenia na torze. Ona musi istnieć w przyszłym sezonie, bo dostacza wartościowych kierowców do F1 i jest dobrym miejscem dla osób, które chcą się nauczyć jeździć w prawdziwe symulatory i miło spędzić czas. Ci którzy wystarczająco się w to angażują i mają odpowiednie przygotowanie trafiają do F1L. GP2L musi istnieć, jak nie na tym modzie, to na innym. Fajnie, że znaleźliście tu swoje miejsce i ciągle podwyższacie poziom :-)

Awatar użytkownika
Piotrek15
Posty: 1657
Rejestracja: ndz 22 kwie, 2007 14:56
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Piotrek15 » pn 04 lut, 2008 16:58

Mike, ja też nabrałem doświadczenie dzięki GP2 a szczególnie w setupie(wielkie dzięki w stronę neta venca i yarpena, ze zawsze coś podpowiedzieli) ale za nic w świecie nie mam równej i bezbłędnej jazdy. Szybkośc w wyścigach mam lepszą jak na testach, ale błedy jak były tak są. Tylko najgorzej, że teraz zbliża się Macau a tam miejsca jak w ptasiej dziupli... Więc wnioski co do mnie same się nasuwają :) GP2 musi zostac, bo tutaj każdy z nas zajarał się rF. Jeżeli ten sam mod pozostanie to raczej zostaję w GP2 a jeżeli zmieni się na inny to nie wiem.

Awatar użytkownika
Xcore
Posty: 1648
Rejestracja: pt 23 mar, 2007 15:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Xcore » pn 04 lut, 2008 16:58

O nie! GP2 musi zostać GP2! Powolniak dał fizykę i jest gitara, tylko że się bolid szybko uszkadza.
Nie mogę ci pomóc
Jestem Ikskorem :)

Awatar użytkownika
MikeF1
Posty: 433
Rejestracja: pt 10 sie, 2007 16:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MikeF1 » pn 04 lut, 2008 17:01

Spoko, jak będzie trzeba to nad fizyką popracujemy :-)

Awatar użytkownika
Piotrek15
Posty: 1657
Rejestracja: ndz 22 kwie, 2007 14:56
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Piotrek15 » pn 04 lut, 2008 17:04

Mike opony przede wszystkim. :) Mam dośc nierówny i narwany styl jazdy i ździeram opony niczym podobno Kubica. :razz:

Przy okazji mam pytanie co do opon w GP2. Jaka jest optymalna temperatura HARD'ów?

Awatar użytkownika
Xcore
Posty: 1648
Rejestracja: pt 23 mar, 2007 15:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Xcore » pn 04 lut, 2008 17:05

Piotrek15 pisze:Mam dośc nierówny i narwany styl jazdy i ździeram opony niczym podobno Kubica.
Ale na nowej fizyce też się tak ździerają??
Nie mogę ci pomóc
Jestem Ikskorem :)

Awatar użytkownika
MikeF1
Posty: 433
Rejestracja: pt 10 sie, 2007 16:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MikeF1 » pn 04 lut, 2008 17:07

Temperatury opon to banalnie prosta sprawa w fizyce ;] Mówię, sprawdzimy na nowy sezon wszystko i nie będzie problemów.

Awatar użytkownika
Xcore
Posty: 1648
Rejestracja: pt 23 mar, 2007 15:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Xcore » pn 04 lut, 2008 17:09

No mam nadzieję bo tej fizyki już mam powyżej uszu ;)
Nie mogę ci pomóc
Jestem Ikskorem :)

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » pn 04 lut, 2008 17:34

Piotrek15 pisze:Mike opony przede wszystkim. :) Mam dośc nierówny i narwany styl jazdy i ździeram opony niczym podobno Kubica. :razz:

Przy okazji mam pytanie co do opon w GP2. Jaka jest optymalna temperatura HARD'ów?
Optymalna temp opon to z tego co pamiętam 105st. Ale raczej nie warto ją utrzymywać, bo powyżej bardzo szybko się niszczą i ciężko się jedzie. Ja bym na waszym miejscu ustawiał ją raczej tak, żeby EWENTUALNIE lekko przekraczała 105 (106-108, nie więcej) na jednym, czy dwóch zakrętach. W Monaco miałem temperaturę zazwyczaj na poziomie poniżej 100 i uważam, że to mój najlepszy weekend (gdyby nie głupota to miałem szansę na komplet bez PP).

Co do przegrzewania i techniki jazdy, kilka rad:
1. Bardzo ważny jest camber i ciśnienie. Chodzi o to, żeby opona przylegała do toru jak największą powierzchnią przez jak największą część okrążenia. Najłatwiej sprawdzić, czy tak jest monitorując temperaturę opon. Spróbujcie włączyć telemetrię, przejechać kilka okrążeń a potem pooglądać temperaturę w motecu. Ja ustawiałem tak, żeby część wew i środek opony (i - m) miały mniej-więcej równą temp. przez całe okrążenie (+- 1 st). Zewnętrzna część się nagrzewa gorzej, ale różnica nie powinna być większa niż 10 st. Dalej jest już tylko logika. Jeśli przegrzewa się cała opona, dajesz większe ciśnienie, jeśli część wew. zwiększasz camber, etc. Ważne, żeby temperaturę opon badać po kilku okrążeniach. Odczyt na pierwszym nic nie da, na krótszych torach warto patrzeć dopiero na 3-5 okr. Ogólnie, średnia temperatura musi się ustabilizować.

2. Druga sprawa to toe in, czyli zbieżność opon. Jeśli jest ujemne (z tego co pamiętam) to opony są ustawione tak \--/. Łatwiej wtedy jechać w zakrętach, bo tył "nie chce" wyprzedzać przodu (czyli auto nie jest nadmiernie nadsterowne). Za to wolniej się jedzie na prostych oraz tył się bardziej przegrzewa. Jeśli jeździsz z pomocami (stabilność, opposite lock i TC) to możesz dać toe in na 0 a ew. nadsterowność zniwelować zawieszeniem (dać bardziej miękki tył lub twardszy przód, zmienić dampery).

3. Technika jazdy, która jest chyba nawet ważniejsza od camber+ciśnienie. Niby wystarczy dać TC na high i mamy z głowy poślizgi tylnej osi... ale to bujda. Jakieś tam "mikro poślizgi" zostają, a one przyczyniają się bardzo do efektu cieplarnianego. Także nawet z TC high na wyjściu i w zakręcie ostrożnie operować gazem. Lepiej dodać go trochę mniej, prędkość nie spadnie, temp. nie wzrośnie.

4. Coś tam może dać preload. Im wyższy, tym auto wolniej reaguje na gaz. Na torach o długich, spokojnych zakrętach (SPA) można dać wyższe, tam nie jest tak ważne szybsze wciśnięcie gazu w dechę. Ważniejsza jest płynność wyjścia. Na torach szybkich, o krótki i ostrych zakrętach (MONZA) lepiej dać mniejszą wartość. Tam i tak liczy się "kto szybciej wciśnie gaz do oporu".

Jeśli coś pokręciłem, to proszę bardziej obeznane osoby o korektę.
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

Awatar użytkownika
Miszczuk
Posty: 739
Rejestracja: wt 07 sie, 2007 11:42
Lokalizacja: Kowary

Post autor: Miszczuk » pn 04 lut, 2008 17:42

Na Interlagos oraz na SPA miałem taki oto problem, pytanie czy to Set czy technika (sprzęt)

1. SPA - Jadę na najdłuższej prostej wciskam hamulec - nic, szybka redukcja skrzynią, poślizg ale hamulec już wtedy działa.

2. Interlagos - Jadę znów na prostej, a raczej się rozpędzam i nagle gaz nie działa, auto zwalnia ja puszczam gaz wciskam ponownie i wtedy zaskakuje na nowo - tak było parę razy.

Awatar użytkownika
Xcore
Posty: 1648
Rejestracja: pt 23 mar, 2007 15:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Xcore » śr 20 lut, 2008 20:02

Mam nadsterowny bolid na wyjściu z zakrętów. Czym można to poprawić? Nadsterowność występuje tylko na wyjściu, nie chcę żeby występowała w innych fazach zakrętu.
Nie mogę ci pomóc
Jestem Ikskorem :)

Awatar użytkownika
Chipita
Posty: 2345
Rejestracja: pn 22 paź, 2007 16:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Chipita » śr 20 lut, 2008 20:10

Zmniejsz z tyłu Stabilizator, zwiększ z przodu, możesz też zmniejszyć z przodu Spojler oraz zwiększyć z przodu, a zmniejszyć z tyłu Nachylenie. Jest jeszcze kilka opcji - krótko mówiąc - jutro nad tym popracujemy wspólnie. ;)
ESPAÑA !!!

Awatar użytkownika
Venceremos
Posty: 2020
Rejestracja: wt 01 sie, 2006 12:05
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Venceremos » śr 20 lut, 2008 20:14

Chipita pisze:Zmniejsz z tyłu Stabilizator, zwiększ z przodu, możesz też zmniejszyć z przodu Spojler oraz zwiększyć z przodu, a zmniejszyć z tyłu Nachylenie. Jest jeszcze kilka opcji - krótko mówiąc - jutro nad tym popracujemy wspólnie. ;)
Albo po prostu lepiej gazem operuj :) Jeżeli masz nadsterowność na TC > low to znaczy, że masz problemy z gazem :)
"Formula 1 is not a sport" - Jedyna rozsądna wypowiedź Alonso :D

Awatar użytkownika
Xcore
Posty: 1648
Rejestracja: pt 23 mar, 2007 15:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Xcore » śr 20 lut, 2008 20:15

Ehh... moja słaba strona :mad:
Nie mogę ci pomóc
Jestem Ikskorem :)

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » czw 21 lut, 2008 09:59

Ja bym spróbował tak (oprócz lepszego operowania gazem):
1. Zmniejszyć front rebound, zwiększyć rear compression (w sekcji dampers);
2. Zwiększyć preload;
3. Sprawdź, czy Ci się tylne opony nie przegrzewają;
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

Awatar użytkownika
MikeF1
Posty: 433
Rejestracja: pt 10 sie, 2007 16:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MikeF1 » czw 21 lut, 2008 10:23

Jak już to zwiększyć przedni rebound. Rebound to siła z jaką amortyzator dociska koło do ziemi w fazie rozprężenia. Jak wciskamy gaz, to masa bolidu przechodzi bardziej na tyl. Chodzi o to, żeby tą masę tam jak najszybciej przenieść, żeby uzyskać silny docisk tylniej osi do toru, co zagwaratnuje lepszą przyczepność. W takim wypadku po przejsciu z hamowania w przyspieszanie amorotyzator przedni powinien jak najszybciej WYBIC przód, czyli ZWIĘKSZAMY REBOUND. Z tyłu za to ZMNIEJSZAMY BUMP, żeby ułatwić przechylenie na tył i transfer masy :-) Przez takie ustawienia mogą nagrzewać się mocniej tylnie koła, to też trzeba zawsze wziąć pod uwagę. Reszta ok.

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » czw 21 lut, 2008 11:16

Korzystam z tej strony http://en.lfsmanual.net/wiki/Advanced_Setup_Guide i jest tam napisane dokładnie na odwrót. Pewnie masz rację, bo nijak sobie "na chłopski rozum" nie potrafiłem wytłumaczyć czemu tak tam napisali (tzn. wydawało mi się, że jest odwrotnie).

Napisałem do kolesia od tego dokumentu, zobaczymy co odpowie :)
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

Awatar użytkownika
Frankozola
Posty: 222
Rejestracja: sob 12 sty, 2008 08:23
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Frankozola » pn 25 lut, 2008 22:01

Powiedzcie mi czy ESP(kontrola stabilizacji) w tej naszej Fizyce w gp2 nam pomaga.. Bo rzucało mi "pupe" na niektorych zakretach(na wyjsciach) przy dodawaniu gazu(oczywiście lekko) niestety z mojej głupoty dowiedziałem się 5 minut przed końcem testów ze stability dozwolone i musiałem znikać i do tej pory nie jeździłem(dopiero jutro). Rzecz w tym że przy secie sie dwoiłem i troiłem i dalej nic.. i na kazdym race wyścig był przesądzony po 1 zakręcie - spin - ost. miejsce. Czyki pomaga coś ESP. Czy wina Seta?
Ostatnio zmieniony pn 25 lut, 2008 22:14 przez Frankozola, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Miszczuk
Posty: 739
Rejestracja: wt 07 sie, 2007 11:42
Lokalizacja: Kowary

Post autor: Miszczuk » pn 25 lut, 2008 23:02

Jeżeli na wyjściu z zakrętu zarzuca Ci tyłem to pewnie źle operujesz gazem. Włącz TC na high i ćwicz, ćwicz ćwicz...

Awatar użytkownika
Chipita
Posty: 2345
Rejestracja: pn 22 paź, 2007 16:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Chipita » pn 25 lut, 2008 23:04

Ja jeździłem bez ESP jak to ładnie nazwałeś i nie kręciłem spinów. Rzucało tylko, ale to chyba nie wina tego. Według mnie mogą być 2 przyczyny - jako początkujący zapewne źle operujesz gazem, nie masz jeszcze tego wyczucia jak, gdzie, ile, kiedy dodać odjąć, itd. lub set masz nastawiony na małą przyczepność tyłu przy wyjściu i aż za bardzo nadsterowny bolid.

Nie martw się - też jestem początkujący, na początku miałem identyczne problemy że rzucało mi tyłem, ale przy pomocy Venca udało mi się trochę to opanować. Chętnie ci pomogę w secie czy w operowaniu gazem jako że ostatnio też to przechodziłem. Jak co to GG. ;)
ESPAÑA !!!

Awatar użytkownika
Venceremos
Posty: 2020
Rejestracja: wt 01 sie, 2006 12:05
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Venceremos » pn 25 lut, 2008 23:24

Frankozola pisze:Powiedzcie mi czy ESP(kontrola stabilizacji) w tej naszej Fizyce w gp2 nam pomaga..
Pomaga i to bardzo. Jednak grubych błędów nawet SC nie wyłapie. Inna sprawa, że bez też da się jeździć. Ogólnie fizyka GP2 jest dość trudna. Jeżeli sobie na niej nawet z pomocami poradzisz to już źle nie jest.
"Formula 1 is not a sport" - Jedyna rozsądna wypowiedź Alonso :D

Awatar użytkownika
Frankozola
Posty: 222
Rejestracja: sob 12 sty, 2008 08:23
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Frankozola » wt 26 lut, 2008 15:45

bedziem dzis cwiczyc

Zablokowany

Wróć do „Informacje Prasowe”