Dyskusja o przyszłości

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » wt 08 kwie, 2008 13:55

Takashi Kogure pisze: well formual nippon cars behave similer to the GP2 cars only expect these cars are alot faster and have no traction control..

so the engines are 500hp V8 Toyota & Honda engine

so put this way nippon car when driveing comeing to a turn you really have massviely balence the throttle an brake also car like to oversteer an understeer alot if not careful..

also aero plays a big part to help conversate tail slideing witch called fish tailing...

--------------------------------------------------------
now grip is easy to lose for example while brtakeing to hard the tires from front an back lose traction an car loses conteol another factor when over throttle in a turn car lose grip an car off road is why have balence out the car best you can you have remember this a drivers car not a computer driveing your car...

now for apex in nippon when entering the apex yhave to line car up as close to white line as much you can havr room excute a good entrey though apexis a good idea also to take as much curbing also if nesscery...

brakeing thats up to the driver if was me i be takeing my brakeing zone be twwen the 150 - 50 meters mark have time line up for my entry...

exit zones are uselly taken right when you are with in right though quarter middle that when you can open up on the throttle..
tekst jest tłumaczony z japońskiego na ang przez translator ale idzie zrozumieć o co chodzi.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » wt 08 kwie, 2008 14:02

Tekst nie odda tego, co poczujesz jeżdżąc. Trzeba po prostu spróbować tej fizyki, przejechać się kilka okrążeń i koniec.

W tym lub w przyszłym tygodniu ściągnę tego moda i popatrzę co jest grane. W GP2 starałem się jeździć bez pomocy, więc będę miał ładne porównanie poziomu trudności i zachowania. Dam znać co o tym sądzę.
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » wt 08 kwie, 2008 14:05

yarpen.zirgin, to nie jest opis mody Nippon tylko realnego bolidu, zawsze to jakieś wskazówki na temat tego co z fizyką zrobić.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » wt 08 kwie, 2008 15:03

Rozumiem (chociaż nie rozumiem do końca opisu... w GP2 jest TC? czy w Nippon??), ale mc też podał moda nippon, który można przetestować.
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » wt 08 kwie, 2008 15:51

Yarpen 1 zdanie :]

'zachowanie bolidu Nippon jest bardzo podobne do tego z GP2, tą różnicą że GP2 jest szybsze i nie ma TC' więc na podstawie opisu można stworzyć również fizykę do GP2, tylko ograniczyć TC i dać pare KM więcej. Ogólnie przeczytałem że Czas GP2 na najdłuższych torach F1 nie powinny różnić się bardziej niż 10s od najlepszego czasu F1.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
MikeF1
Posty: 433
Rejestracja: pt 10 sie, 2007 16:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MikeF1 » pt 16 maja, 2008 16:29

Wiecie dlaczego takie problemy były ze stabilnościa w GP2? Bo zawieszenie jest z kosmosu... Nie ma nic wspólnego z realistyką. RealFeel wariował. Jadąc na prostej występowały jakieś potężne przeciążenia boczne, wręcz wyrywało mi kierownicę. Podmieniłem na zawieszenie F1L2008 i jest coś pięknego Aż się boję, czy GP2 nie będzie większą frajdą od F1. Wchodząć teraz w zakręt mamy coraz mocniejszy opór, zależnie od G force i czujemy jak pracują w zakręcie opony.
Jeszcze się martwię, bo bolid trochę za mało jest zwrotny przy dużej prędkości... Nie można wykonać szybkiego manewru np przy 280 km/h, bo grozi utratą kontroli i spinem.

Awatar użytkownika
Chipita
Posty: 2345
Rejestracja: pn 22 paź, 2007 16:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Chipita » sob 17 maja, 2008 12:33

hideto pisze:Ogólnie przeczytałem że Czas GP2 na najdłuższych torach F1 nie powinny różnić się bardziej niż 10s od najlepszego czasu F1.
Nie żebym się czepiał, ale myślę że w tym samym bolidzie F1L08 najlepsi kierowcy będą szybsi o 10 sekund w stosunku do kierowców GP2L ale też w bolidzie F1L08...
ESPAÑA !!!

Awatar użytkownika
Ismola
Posty: 2705
Rejestracja: sob 30 wrz, 2006 15:01
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ismola » pn 19 maja, 2008 18:28

Nie ma wciąż informacji, kiedy wyjdzie mod ?

Awatar użytkownika
Chipita
Posty: 2345
Rejestracja: pn 22 paź, 2007 16:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Chipita » pn 19 maja, 2008 18:31

Od 2 albo 3 tygodni mod jest w 99,9% skończony i mieli uploadować, ale jakoś im to nie wychodzi...

I cisza...

Polecam śledzić nowe informacje tutaj - http://www.belgasimu.com/ipb/index.php? ... =21&st=160
ESPAÑA !!!

Awatar użytkownika
Xcore
Posty: 1648
Rejestracja: pt 23 mar, 2007 15:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Xcore » wt 20 maja, 2008 18:41

Hmmm.... wychodzę z propozycją o ewentualną zmianę moda. 0.01% GP2 2006 wychodzi już jakieś 3 tygodnie, za to mod GP2 Series 2008 ma już połowę paska :D Może jak ten wyjdzie szybciej będziemy jeździć na tym 2008?
Nie mogę ci pomóc
Jestem Ikskorem :)

Awatar użytkownika
Miszczuk
Posty: 739
Rejestracja: wt 07 sie, 2007 11:42
Lokalizacja: Kowary

Post autor: Miszczuk » wt 20 maja, 2008 19:08

o ile i 2008 nie zatrzyma sie na 99.99%

Awatar użytkownika
gootek
Posty: 784
Rejestracja: pt 08 lut, 2008 10:09
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: gootek » czw 22 maja, 2008 20:11

Dobra Miszczuk, namówiłeś mnie. Jeśli będzie taka możliwość, będę chciał jeździć jako kierowca w GP2L i jako tester w F1L. Po przesiadce na nowego moda nie idzie mi w F1 tak, jakbym sobie tego życzył, więc trzeba się podszkolić w GP2.

Awatar użytkownika
Zeid
Posty: 441
Rejestracja: pt 21 wrz, 2007 18:06
Lokalizacja: Gorzów Wlkp./Gdańsk

Post autor: Zeid » śr 11 cze, 2008 21:19

GP2 2006 wyszło

http://rfactorcentral.com...20Series%202006

http://www.warnux3d.com/?page_id=34

Awatar użytkownika
Frankozola
Posty: 222
Rejestracja: sob 12 sty, 2008 08:23
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Frankozola » śr 11 cze, 2008 21:52

no to fajnie ja już ściągam :)
i na czym zaczynamy letni sezon? ^^ :D

Awatar użytkownika
gootek
Posty: 784
Rejestracja: pt 08 lut, 2008 10:09
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: gootek » czw 12 cze, 2008 20:00

Pojeździłem trochę na tym modzie i nie jestem jakoś szczególnie do niego przekonany, ale gdyby zmienić fizykę na tą, którą niedawno zrobił Mike do GP2 2005, byłoby całkiem fajnie :smile:

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » wt 17 cze, 2008 15:40

Mod ma jedną wielką wadę. Bardzo łatwo spalić silnik. Dzieje się tak przy agresywnej jeździe, gdy mocno hamujemy silnikiem. W Bahrainie się zdarzało, że silnik padał na T3 a do drugiego okrążenia to w ogóle rzadko dożywał.
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

j4c3k1988
Posty: 67
Rejestracja: ndz 30 gru, 2007 14:34

Post autor: j4c3k1988 » wt 17 cze, 2008 16:00

silnik pada przy bardzo agreesywnym zrzucaniu biegow.

Awatar użytkownika
Matthias
Posty: 518
Rejestracja: ndz 05 sie, 2007 10:46
Lokalizacja: Wolbrom
Kontakt:

Post autor: Matthias » wt 17 cze, 2008 17:08

Ta ja miałem wrażenie, że jadę F1.07 z szwajcarską skrzynią, masakra... Z 50x spaliłem silnik w tym z 30 na T1...

Rubiq
Posty: 39
Rejestracja: ndz 16 gru, 2007 15:08
Kontakt:

Post autor: Rubiq » wt 17 cze, 2008 17:50

To coś z wami jest nie tak, ja już zrobiłem kilkadziesiąt okrążeń po Sakhir i silnik nie padł ani razu. :wink:

Awatar użytkownika
RaaF
Posty: 83
Rejestracja: ndz 11 lis, 2007 13:58

Post autor: RaaF » wt 17 cze, 2008 18:59

Rubiq wiesz jak śmigasz od dłuższego czasu na ręcznej, to nie dziwne że masz odpowiednie wyczucie którego po prostu trzeba się nauczyć i któro sprawia że silnik na T3 sie nie fajczy :razz: .
Ostatnio zmieniony śr 18 cze, 2008 20:14 przez RaaF, łącznie zmieniany 1 raz.
...nawet najlepsi mają chwile kiedy potrzebują klęknąć...

Awatar użytkownika
MikeF1
Posty: 433
Rejestracja: pt 10 sie, 2007 16:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MikeF1 » wt 17 cze, 2008 19:20

No to do nauki kochani a nie marudzić zaczynacie :-)

Awatar użytkownika
RaaF
Posty: 83
Rejestracja: ndz 11 lis, 2007 13:58

Post autor: RaaF » wt 17 cze, 2008 19:56

SIR YES SIR :razz: .
...nawet najlepsi mają chwile kiedy potrzebują klęknąć...

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » wt 17 cze, 2008 21:24

Nieee nooo... ja chcę bolid, który będzie pozwalał na agresywny styl jazdy i hamulce na przód. Nie chcę ciepłego kotleta F1L2007. Jak nie, to będę jak Kubica w 2007. Nawet sobie jakąś betonową bandę znajdę.

Całkowicie serio, dla mnie takie coś jest niedopuszczalne. Można by coś jeszcze pogmerać przy skrzyni biegów, żeby biegi były krótsze, ale jaki to ma sens? Tylna oś przy takim zrzucaniu się nie ślizga, tylko po 5km pada silnik. Dla mnie błąd moda i żadna nauka tutaj nie pomoże.
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

Awatar użytkownika
gootek
Posty: 784
Rejestracja: pt 08 lut, 2008 10:09
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: gootek » wt 17 cze, 2008 21:25

yarpen.zirgin pisze:Dla mnie błąd moda i żadna nauka tutaj nie pomoże.
Sorry, ja jeżdżę w GP2 bardzo krótko i nie mam takiego problemu.

Awatar użytkownika
jaro738
Posty: 2949
Rejestracja: śr 13 gru, 2006 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jaro738 » wt 17 cze, 2008 22:43

ja mialem, bo dopiero uczylem sie jeździć na manualu, ale po spaleniu 5 silników już problemu nie ma, biegi staram sie zrzucać tak, żeby zalały sie zielone diody na kierownicy po redukcji i problemów nie ma

Awatar użytkownika
MikeF1
Posty: 433
Rejestracja: pt 10 sie, 2007 16:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MikeF1 » śr 18 cze, 2008 02:20

Dzięki różnym technikom jazdy stajesz się lepszym kierowcą i bardziej elastycznym. Możesz stosować różne techniki w różnych seriach wyścigowych. Uważam, że spóźniona redukcja, to akturat jeden z najłatwiejszych elementów.

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » śr 18 cze, 2008 13:05

O czym wy tutaj w ogóle piszecie, bo nie bardzo rozumiem? Pewnie, mogę zrzucać biegi później, hamując przy tym te 10-20 metrów wcześniej, nic trudnego. Tylko wtedy na tym tracę. Mogę jeździć inaczej, ale mi to nie sprawia przyjemności. A w GP2 podobnie jak w F1 kierowca nie musi w aż taki sposób dostosowywać swojego stylu jazdy do bolidu. Rozumiem, że jak opony są takie a nie inne, to "wyżej dupy nie podskoczysz", zmieniaj styl albo nara. Tutaj mówimy o rzeczy, która moim zdaniem jest ewidentnym błędem. Może się nie znam, ale podczas takiej redukcji możesz a) ukręcić wał korbowy, b) zniszczyć skrzynię/hydraulikę. O przegrzaniu silnika raczej nie słyszałem.

Ok, ja się mogę przestawić, ale nie mówcie, że to zachowanie jest ok i tak ma być. Błąd i tyle.
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

Awatar użytkownika
MikeF1
Posty: 433
Rejestracja: pt 10 sie, 2007 16:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MikeF1 » śr 18 cze, 2008 13:18

Zatem podam drobne poprawki jakie bym wprowadził (chociaż moim zdaniem nie są niezbędne):
1. zwiększenie mocy jaką może przenieść sprzęgło na koła (co spowoduje przy zbyt szybkiej redukcji poślizg/zablokowanie tylnich kół zamiast spalenie silnika)
2. lekko poprawienie (zmniejszenie) podsterowności w wejściach w zakręty (nawet przy TOE IN -0.30 nie można bolidu wprowadzić w nadsterowność na wejściach)
3. lekkie zwiększenie grzania opon, bo teraz na monaco mam ciśnienie z przodu 90 a temperatura nie przekracza nigdy 95 stopni.
4. dodatkowa mieszanka - HARD.

Awatar użytkownika
jaro738
Posty: 2949
Rejestracja: śr 13 gru, 2006 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jaro738 » śr 18 cze, 2008 13:19

yarpen.zirgin pisze:O przegrzaniu silnika raczej nie słyszałem.
yarpen, silnik sie nie grzeje, popatrz na temperature - jest w normie

Awatar użytkownika
Ismola
Posty: 2705
Rejestracja: sob 30 wrz, 2006 15:01
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ismola » śr 18 cze, 2008 14:31

Po za punktem 1. Wszystko jestem za :D

Zablokowany

Wróć do „Informacje Prasowe”