Koncepcja ligi letniej

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » pt 18 kwie, 2008 23:00

hideto, też bym w czymś chętnie pomógł. Na Motecu znam się nie najgorzej (odczyt danych, nie "administracja"). Wiedzę techniczną co do tego, co powinno się zmienić i co jest nie tak też już raczej posiadam (może nie dużą, ale całkiem znośną).
Chętnie też pohostuję jakieś wyścigi/testy przy okazji sprawdzając ewentualnych uczestników pod kątem licencji.
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pt 18 kwie, 2008 23:02

No tak oczywiście zapomniałem o yarpenie pisząc o rozwoju fizyki. Jakby nie patrzeć kierowca z doświadczeniem też jest potrzebny.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
Piotrek15
Posty: 1657
Rejestracja: ndz 22 kwie, 2007 14:56
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Piotrek15 » sob 19 kwie, 2008 00:02

Ja także chętnie pomogę w testowaniu modu, chętnie się pobawie :)

Awatar użytkownika
Ismola
Posty: 2705
Rejestracja: sob 30 wrz, 2006 15:01
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ismola » sob 19 kwie, 2008 00:10

No to będe musiał się z Moteca nauczyć korzystać :P Ale nie jest to troche utrudnianie? Ja sam postaram sie nauczyć to obsługiwać, ale nowych może to odstraszyć...

Awatar użytkownika
Chipita
Posty: 2345
Rejestracja: pn 22 paź, 2007 16:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Chipita » sob 19 kwie, 2008 00:11

Tylko taką sprawę mam - niech teraz się nie zacznie napór kierowców z F1L...
ESPAÑA !!!

Awatar użytkownika
mc
Posty: 145
Rejestracja: sob 16 cze, 2007 14:55
Lokalizacja: Turyn
Kontakt:

Post autor: mc » sob 19 kwie, 2008 12:43

hideto pisze:Dlatego też wszyscy członkowie ligi zostaną poproszeni o zainstalowanie sobie MoTeC'a
Przydałby się jakiś tutorial, gdzie się co odczytuje, co oznaczają różne dane, itd.[/quote]

Na razie tu masz temat o telemetrii http://f1forum.formula1.pl/viewtopic.php?t=2031
Jeśli czegoś nie wiesz to pytaj

Awatar użytkownika
Chipita
Posty: 2345
Rejestracja: pn 22 paź, 2007 16:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Chipita » ndz 20 kwie, 2008 19:35

Czy trzeba będzie zdawać nową licencję na sezon letni czy dopiero na sezon właściwy?

Nową w sensie, że jak mam już Licencję i SL to czy jeszcze kolejną trzeba będzie na letni.
ESPAÑA !!!

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » ndz 20 kwie, 2008 19:36

W trakcie ligi letniej wszyscy kierowcy zdadzą nową licencję która będzie obowiązywała w czasie już tej właściwej ligi.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
Chipita
Posty: 2345
Rejestracja: pn 22 paź, 2007 16:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Chipita » pn 28 kwie, 2008 09:12

Mam pytanie - czy liga zacznie się na początku czerwca czy raczej dopiero jak skończy się rok szkolny i zaczną wakacje?

Chodzi o to, że jak będzie EURO to będzie mało czasu na jazdę. :)
ESPAÑA !!!

Awatar użytkownika
Frankozola
Posty: 222
Rejestracja: sob 12 sty, 2008 08:23
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Frankozola » pn 28 kwie, 2008 09:57

dokladnie :D... chyba żebyśmy zaczęli wczesniej jak sie uda i przerwa na Euro

EDIT

Loooz chcialem tylko zapytać czy była by możliwość taka jaką napisałem wyżej.
Ostatnio zmieniony pn 28 kwie, 2008 16:02 przez Frankozola, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Chipita
Posty: 2345
Rejestracja: pn 22 paź, 2007 16:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Chipita » pn 28 kwie, 2008 10:06

Franek, wcześniej się raczej nie uda, bo po co robić 1 wyścig, przerwa miesięczna, kolejne.

Poza tym, nie musisz/cie potwierdzać mojego pytania - spytałem się i trzeba czekać na odpowiedź i nie jest wskazane pisane "dokładnie" "naturalnie" "otóż to" "good point", itd. ;)
ESPAÑA !!!

Awatar użytkownika
Xcore
Posty: 1648
Rejestracja: pt 23 mar, 2007 15:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Xcore » ndz 04 maja, 2008 19:31

Nunux pisze:Hello all.

The mod is 99.99% finished..
But packaging is in wip..
Release soon possible..
Packaging and upload take few time..
GAZU!!!!!
Nie mogę ci pomóc
Jestem Ikskorem :)

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » ndz 04 maja, 2008 19:33

Panowie, mod wychodzi na dniach, w poniedziłek Mike zrobi fizykę (już wszystko jest ustalone) więc myślę że pod koniec przyszłego tygodnia będziecie mogli zaczynać już jeździć - najpierw jednak każdy team ma przerobić malowanie na swoje własne, wysłac mi je na PW wraz z wszystkimi informacjami o teami, kaski tak samo.

[ Dodano: Nie 04 Maj, 08 19:33 ]
aha z dozwolonych pomocy sprzęgło i tc low.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
RaaF
Posty: 83
Rejestracja: ndz 11 lis, 2007 13:58

Post autor: RaaF » pn 05 maja, 2008 00:31

No i git bo taka cisza powoli zaczynała mnie niepokoić. No to czekamy na moda i bierzemy się za przygotowania :grin: .
...nawet najlepsi mają chwile kiedy potrzebują klęknąć...

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » pn 05 maja, 2008 11:35

Mod wychodzi lada chwila, więc jako radny GP2 pozwolę sobie zaproponować moją koncepcję zdobywania licencji:

Licencję uprawniającą do startów w GP2L zdobywa się zdając trzyczęściowy egzamin.

Część teoretyczna, czyli pytania z trzech działów:
1. Teoria jazdy:
- co to jest nad/podsterowność;
- zawieszenie twarde/miękkie;
- części zakrętu;
- etc;

2. Zachowanie na torze:
- co robisz, gdy jesteś dublowany;
- co robisz, gdy masz spina;
- etc (pytania podobne/takie same jak te z egzaminu xcora);

3. Setup:
- co zmienisz, gdy auto jest nad/podsterowne;
- co daje zmiana poszczególnych parametrów (raczej tych podstawowych, o szczegóły damperów pytać się nie warto) / za co odpowiedzialne są poszczególne części bolidu;
- itd;


Część praktyczna:
Na postawionym przez kogoś uprawnionego serwerze niewielka grupa osób (3-5) pokazuje swoje umiejętności i udowadnia, że potrafi jeździć szybko i bezpiecznie. Egzamin składa się z takich ćwiczeń jak:
- walka o pozycje (obrona i wyprzedzanie);
- dublowanie ("pasywne" i "aktywne");
- sytuacje awaryjne;
- inne, podobne;

Część trzecia (ni ch** nie wiem jak ją nazwać :]):
Ma odpowiedzieć na pytanie "czy jesteś wystarczająco szybki". Po prostu, masz wykręcić odpowiednio mały czas na jakiś wybranych torach (Adelaide i Sepang z tego co pamiętam). Oczywiście czas na oficjanym serwerze i "pod nadzorem".

Dwie pierwsze części będą się odbywały hurtem. Najpierw egzamin z teorii, a jak zdasz to praktyka. Trzecia część już dowolnie, na jakimś treningu, czy podczas wyścigu.

Mogę stawiać taki serwer i przeprowadzać egzamin raz na tydzień. Na początku nawet częściej, żeby szybko zapełnić ze 3-4 teamy, i żeby można było rozpocząć sezon 2008.
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

Awatar użytkownika
Chipita
Posty: 2345
Rejestracja: pn 22 paź, 2007 16:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Chipita » pn 05 maja, 2008 11:44

<OT>Jestem za, bo to proste jest. :D</OT>
yarpen.zirgin pisze:Mogę stawiać taki serwer i przeprowadzać egzamin raz na tydzień. Na początku nawet częściej, żeby szybko zapełnić ze 3-4 teamy, i żeby można było rozpocząć sezon 2008.
Nie lepiej poczekać do załóżmy 1 lipca, dopóki wszyscy nie zdadzą licencji, nie pojeździmy, itd.? Po co na heja zaczynać? :P (mówię tak, bo przed końcem roku kiepsko widzę siebie z czasem, po testach w szkole mam już przyszłe 3 tygodnie 8 sprawdzianami zajęte...)
ESPA&#209;A !!!

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » pn 05 maja, 2008 11:51

Chipita, nie rozumiem. Piszę przecież, że to pomysł na zdobycie licencji, więc nie wiem czemu mamy z tym czekać "do 1 lipca, dopóki wszyscy nie zdadzą licencji".
No, chyba, że Ci chodzi o start ligi. Liga i tak będzie taka "półprofesjonalna", także termin startu jest chyba dowolny.
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

Awatar użytkownika
Miszczuk
Posty: 739
Rejestracja: wt 07 sie, 2007 11:42
Lokalizacja: Kowary

Post autor: Miszczuk » pn 05 maja, 2008 11:52

Jak dla mnie yarpen to bez sensu ;) takie pytania to na licencje może do F1L. Z tego co wiem GP2 ma uczyć np jak obchodzić się z setem co poprawiać itd - dlatego część 1 i 3 do wywalenia. Jestem za egzaminem praktycznym - żeby kierowca nie stwarzał zagrożenia na torze - coś takiego jak miał Xcore na Sugo(tak ten tor sie nazywał?). Co do "wykręcania czasu" do połączył bym to z praktycznym :wink:

Awatar użytkownika
Chipita
Posty: 2345
Rejestracja: pn 22 paź, 2007 16:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Chipita » pn 05 maja, 2008 11:55

Yarpen, chodzi mi żeby liga letnia wystartowała 1.07. ;)

Miszczuk, 1 i 3 są dobre. :)
ESPA&#209;A !!!

Awatar użytkownika
Miszczuk
Posty: 739
Rejestracja: wt 07 sie, 2007 11:42
Lokalizacja: Kowary

Post autor: Miszczuk » pn 05 maja, 2008 11:56

ale nie na ta ligę (nie to ze ich nie zdam :wink: )

Awatar użytkownika
RaaF
Posty: 83
Rejestracja: ndz 11 lis, 2007 13:58

Post autor: RaaF » pn 05 maja, 2008 12:46

Hmm egzamin wygląda ciekawie, chociaż teoria i praktyka jak dla mnie powinna być 50/50. No cóż ale ogólnie pytania fajne :grin: .
...nawet najlepsi mają chwile kiedy potrzebują klęknąć...

Awatar użytkownika
Zeid
Posty: 441
Rejestracja: pt 21 wrz, 2007 18:06
Lokalizacja: Gorzów Wlkp./Gdańsk

Post autor: Zeid » pn 05 maja, 2008 15:30

GP2 miała uczyć, a tu na wstępie wymaga się umiejętności i wiedzy jaką sie ma po przejechaniu kilku sezonów.
Wg mnie egzamin powinien być tylko z regulaminu i bezpiecznej jazdy (szybkość nie jest tu tak istotna, bo to przyjdzie z czasem).

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pn 05 maja, 2008 15:40

Zeid pisze:GP2 miała uczyć, a tu na wstępie wymaga się umiejętności i wiedzy jaką sie ma po przejechaniu kilku sezonów.
Wg mnie egzamin powinien być tylko z regulaminu i bezpiecznej jazdy (szybkość nie jest tu tak istotna, bo to przyjdzie z czasem).
nie będzie żadnego egzaminu z setupu, o to się martwić nie musicie. Taki egzamin po prostu nie ma sensu bo podsterowność czy nadsterowność można eliminować na wiele sposobów.

Znajomość regulaminu będzie, nie dopuścimy do sytuacji że kierowca będzie się wykłócał o coś co w regulaminie jest... a o bezpieczną jazdę chyba nikt z was martwić się nie powinien prawda ?
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
Frankozola
Posty: 222
Rejestracja: sob 12 sty, 2008 08:23
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Frankozola » pn 05 maja, 2008 16:16

No tak, ja jestem ciekaw jak będdzie wyglądać egzamin z sytuacji "ekstremalnej" :D
I MOŻE( miss click :D) jest przesada z wykręceniem małego czasu bo niektórzy mogą mieć z tym problem.
I dobrze by było żeby na egzamin komisja i kierowcy mieli identyczny set
Ostatnio zmieniony pn 05 maja, 2008 17:28 przez Frankozola, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pn 05 maja, 2008 16:19

Frankozola pisze:I morze jest przesada
o baltyku mówisz ?


dobra panowie sprawa fizyki, w tym sezonie było tak że kierowca GP2 wsiadając do F1 nie wiedział co się dzieje i czuł się jak przyklejony, w drugą stronę jak na lodzie w trampkach... różnica była jak między Maluchem a Enzo....

Bazową fizyką będzie ta z F1L2008

osłabimy silnik
osłabimy aerodynamikę
zwiększymy grip od opon
osłabimy hamulce i chłodnice.

celem jest różnica około 10s w jednym okrążeniu między F1L i GP2L
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » pn 05 maja, 2008 16:28

hideto, to wywalmy też TC.

Co do setupu, to się nie zgadzam z Tobą. Może i można eliminować na wiele sposobów, ale trzeba kilka z nich znać. Poza tym pytanie "Co zrobić, jeśli auto jest nadsterowne w szybkich zakrętach", lub "Co zrobić jeśli auto jest podsterowne na wejściu i blokują się przednie koła" są dość konkretne i pokazują, że egzaminowany wie "o co kaman". Zna też takie pojęcia jak balans hamulców i nie będzie co trening kwiku "dajcie setup" albo "wyrzuca mnie na wyjściu, co robić". Jak chcemy, żeby to była dobra liga, to trzeba trochę wiedzy i poświęcenia wymagać także od GP2.

Frankozola, dostaniesz setup bazowy i sobie w nim zmieniaj co chcesz, żeby Ci się lepiej prowadziło. Żeby egzamin przeprowadzany był "płynniej" zabroniłbym jednak zmiany w skrzyni biegów i skrzydłach. Chodzi o to, żeby nie było wielkich różnic w szybkości i żeby "dublowany" nie mógł łatwo uciec przed dublującym :]

Co do sytuacji ekstremalnych, to akurat bardzo prosto jadąc przed kimś "wpaść" w poślizg albo za szybko zahamować. Już masz sytuację ekstremalną :P

Fakt, trzeba by dodać kilka pytań z regulaminu.
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

Awatar użytkownika
Xcore
Posty: 1648
Rejestracja: pt 23 mar, 2007 15:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Xcore » pn 05 maja, 2008 16:37

Co do setupu, to się nie zgadzam z Tobą. Może i można eliminować na wiele sposobów, ale trzeba kilka z nich znać. Poza tym pytanie "Co zrobić, jeśli auto jest nadsterowne w szybkich zakrętach", lub "Co zrobić jeśli auto jest podsterowne na wejściu i blokują się przednie koła" są dość konkretne i pokazują, że egzaminowany wie "o co kaman". Zna też takie pojęcia jak balans hamulców i nie będzie co trening kwiku "dajcie setup" albo "wyrzuca mnie na wyjściu, co robić". Jak chcemy, żeby to była dobra liga, to trzeba trochę wiedzy i poświęcenia wymagać także od GP2.
Tylko nie wolno z takimi pytaniami przesadzić, bo w końcu GP2 ma UCZYĆ!!!!! Nie tylko jazdy ale i setupu.

[ Dodano: Pon 05 Maj, 08 16:37 ]
Poza tym na forum jest poradnik :P
Ostatnio zmieniony pn 05 maja, 2008 16:50 przez Xcore, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie mogę ci pomóc
Jestem Ikskorem :)

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » pn 05 maja, 2008 16:45

Xcore, wiem o tym. Całkiem mądrym pomysłem byłaby różna waga pytań i zadań. Tzn. najważniejsze jest znać regulamin i odpowiedzialnie jeździć, a trochę mniej ważne są "zawiłości" setupu i terminologia. Np. 75% na regulamin + praktykę.

Oczywiście czas minimum jest warunkiem koniecznym.
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

Awatar użytkownika
RaaF
Posty: 83
Rejestracja: ndz 11 lis, 2007 13:58

Post autor: RaaF » pn 05 maja, 2008 17:34

Hehe fajnie że będzie jazda bez TC :grin: . A co do egzaminu to opcja 75% na regulamin + praktykę jest najlepsza. I zakładam, że jest jak na maturze - jak masz poniżej 30% to oblewasz <joke> :wink: .
...nawet najlepsi mają chwile kiedy potrzebują klęknąć...

Awatar użytkownika
Ismola
Posty: 2705
Rejestracja: sob 30 wrz, 2006 15:01
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ismola » pt 09 maja, 2008 19:52

Ale gdzie ludzie mają sie nauczyć tworzyć setup jak nie z pomocą kogoś bardziej doświadczonego? Owszem, można się nauczyć samemu, ale w takim razie jeździć też. Więc do czego w takim razie GP2 przygotowuje? Skoro, żeby w ogóle zacząć w niej jeździć trzeba już wszystko potrafić?

Zablokowany

Wróć do „Informacje Prasowe”