Informacje techniczne o bolidach GP2

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
MikeF1
Posty: 433
Rejestracja: pt 10 sie, 2007 16:08
Lokalizacja: Warszawa

Informacje techniczne o bolidach GP2

Post autor: MikeF1 » pt 16 maja, 2008 16:44

Słuchajcie, potrzebuję jak nawięcej faktów i parametrów technicznych o bolidach GP2 Series. Chcę zrobić fizykę jak najbliższą realistyce i do tego potrzebuję wszystkie dostępne informacje. Jeśli chce wam się trochę poszperać w necie i coś znaleźć, to śmiało wrzucajcie tu wszystko co znajdziecie a jeszcze nie ma. Dzięki Wam możemy stworzyć świetny model fizyczny dla naszego moda. Go!!

[ Dodano: Pią 16 Maj, 08 16:46 ]
Zapomniałem dodać, że chodzi o sezon 2008, ale jeśli macie jakieś starsze info to też wrzucajcie, tylko PODAJCIE z którego roku to są dane.

to co znalazłem (będę edytować ten post):

Over 600 BHP power, acceleration from 0 to 100 Km/h in 2,95 secs, and from 0 to 200 Km/h in 6,9 secs, and top speed of 320 Km/h are its main features.

Weight: 595 Kg (Without rider)
Front suspension: Push-rod with torsion bars, twin dampers
Rear suspension: Push-rod twin dampers
Chassis: Carbon and ZYLON™ sandwich with AL / NOMEX™ h/comb
Bodywork: Carbon prepeg with NOMEX honeycomb
Composites: DALLARA with DECLA TECH materials
Gearbox Gears and differential: Mecachrome six ratios plus reverse gear
Springs: Front spring Dallara torsion bars – 2” ID REAR
Dampers: KONI 2612-010-961 Front (2 ways adjustable, bump and rebound); Koni 2822-728&729-475 Rear (4 ways adjustable, bump and rebound)
Fuel Cell: PREMIER – FT5: 125 liter
Extinguisher system: LIFELINE (electrical operated)
Steering wheel: Magneti Marelli design
Steering release system: SPA design
Coolers / Exchanger: Dallara (water) – Dallara (oil)
Tyres: F1 standards, 330 mm front, 370 rear, slick
Rims: O.Z. 13” x 11,75” front – 13” x 13.75” rear
Brake system: BREMBO Calipers and master cylinders – Hitco disc and pads
MAX breaking: 3.2 G
MAX acceleration: 3.3 G
Seat belt: TRW-SABELT
Engine Type: Mecachrome V8 – 4000cc.
Power: Aprox 600 CV
Całkowita długość 4867 mm.
Całkowita szerokość 1805 mm (karoseria 1500 mm).
Całkowita wysokość 1047 mm (wliczając kamerę FOM na szczycie).
Rozstaw osi 3120 mm.
Maksymalne przeciążenie boczne +/- 3,6 G
Ostatnio zmieniony pt 16 maja, 2008 18:42 przez MikeF1, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pt 16 maja, 2008 16:49

różnica w roku 2007 miedzy najlepszym z F1 i z GP2 zawierała się w niecałych 10s. to też daje jakieś pojęcie, natomiast Aero przypomina to zgodne z przepisami na 2009 w f1 więc wiemy o ile% mniej :)

[ Dodano: Pią 16 Maj, 08 16:51 ]
well formual nippon cars behave similer to the GP2 cars only expect these cars are alot faster and have no traction control..

so the engines are 500hp V8 Toyota & Honda engine

so put this way nippon car when driveing comeing to a turn you really have massviely balence the throttle an brake also car like to oversteer an understeer alot if not careful..

also aero plays a big part to help conversate tail slideing witch called fish tailing...

--------------------------------------------------------
now grip is easy to lose for example while brtakeing to hard the tires from front an back lose traction an car loses conteol another factor when over throttle in a turn car lose grip an car off road is why have balence out the car best you can you have remember this a drivers car not a computer driveing your car...

now for apex in nippon when entering the apex yhave to line car up as close to white line as much you can havr room excute a good entrey though apexis a good idea also to take as much curbing also if nesscery...

brakeing thats up to the driver if was me i be takeing my brakeing zone be twwen the 150 - 50 meters mark have time line up for my entry...

exit zones are uselly taken right when you are with in right though quarter middle that when you can open up on the throttle...
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
Cocco
Posty: 93
Rejestracja: czw 02 sie, 2007 13:42
Lokalizacja: Łódź/Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: Cocco » pt 16 maja, 2008 17:40

Tutaj trochę po polsku masz klik

Awatar użytkownika
Xcore
Posty: 1648
Rejestracja: pt 23 mar, 2007 15:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Xcore » wt 20 maja, 2008 18:39

Jakby coś się jeszcze przydało to mam to z 2008:

Front suspension:

Double steel wishbones, pushrod operated, twin dampers and torsion bars suspension.
Adjustable ride height, cambers and toe.
Two way adjustable Koni dampers.
Adjustable anti-roll bar.

Monocoque and Bodywork:

Survival cell – Sandwich Carbon/aluminium honeycomb structure made by Dallara.
Front and rear wing – Carbon structures made by Dallara
Bodywork - Carbon – Kevlar honeycomb structures made by Dallara

Steering system:

Non assisted rack and pinion steering system.
XAP steering wheel with dashboard, marshalling display, gear change and clutch paddles.

Brakes:

6 pistons monobloc Brembo callipers.
Hitco carbon-carbon brake discs and pads.

Fuel cell:

FIA Standard.
Premier FT5 125 litres.

Engine:

Designed by Renault – Assembled, maintained and rebuilt by Mecachrome
V8 – 4 litre atmospheric – 600 HP @ 10.000 rpm.
8 in 1 exhaust.
Fly by wire accelerator system.
Rebuild after 4000 to 4500 km.

Gearbox :

6 speed longitudinal sequential gearbox.
Electro-hydraulic command via paddle shift from steering wheel.
AP Carbon clutch.
No on-board starter, anti stall system.
Non hydraulic ramp differential.

Electronic features:

Magneti Marelli Marvel 8 ECU/GCU including data logging system.
XAP power supply management unit.
CAN data acquisition pre-equipment.
F1 EM motorsport Marshalling system.
Beacon receiver.

Rear suspension:

Double steel wishbones, pushrod operated, twin dampers and spring suspension.
Adjustable ride height, cambers and toe.
Four way adjustable Koni dampers.
Adjustable anti-roll bar.

Wheels and Tyres:

F1 standard wheel dimensions
OZ magnesium rims
GP2 series specific Bridgestone slick tyres.

Safety standards:

FIA F1 safety standards including
Front, side, rear and steering column impact tests.
Front and rear roll hoop, impact structures and monocoque push tests.
Anti-intrusion survival cell protection panels.
Wheel retainer safety cables.

Camera equipment:

Roll hoop, nose cone and face shot camera pre-equipment.

Dimensions:

Overall length 4867 mm
Overall width 1805 mm (bodywork 1500 mm)
Overall height 1047 mm (including FOM roll hoop camera)
Wheelbase 3120 mm
Overall weight 688 kg (driver on-board)

Performances:

Acceleration 0 - 100 km/h 2.90 sec.
Acceleration 0 – 200 km/h 6.60 sec
Maximum speed 328 km/h (Monza aero configuration)
Max. braking deceleration -3.5 G
Max. lateral acceleration +/- 3.6 G
Nie mogę ci pomóc
Jestem Ikskorem :)

Zablokowany

Wróć do „Informacje Prasowe”