GP Monte-Carlo godz: 20:30

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pn 07 sty, 2008 07:43

netrush się coś na ciebie skarżył ale zdecydował nie wnioskować o karę. :>

BTW wprowadzimy na próbę na GP Belgii przepisy dotyczące zgłaszania i karania które zapewne zostaną wprowadzone na przyszły sezon. Myślę że nikt przez to poszkodowany nie zostanie :)
Ostatnio zmieniony pn 07 sty, 2008 12:46 przez hideto, łącznie zmieniany 1 raz.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » pn 07 sty, 2008 12:33

Chciałem napisać, że kultura jazdy w lidze rośnie z wyścigu na wyścig. Na Monaco nie miałem żadnych incydentów z dublowanymi ludźmi, którzy ładnie mnie przepuszczali. Zauważyłem, że przepuścili mnie też dwaj wyprzedzani przeze mnie kierowcy, ale cóż... darowanemu koniowi... :]
Incydenty na starcie raczej też nie wynikały ze standardowego "opóźniłem hamowanie o kilka metrów dzięki pomocy kolegi jadącego z przodu" a raczej z tego, że ktoś z przodu robił pirueta, ktoś za nim się zatrzymywał a reszta parkowała w tym kimś (czyli coś a'la Hamilton w Japonii). Oczywiście przeglądnę oba starty i jeśli się okaże, że są winni, zostaną ukarani. Co do reszty wyścigu, musicie złożyć "donos" z okrążeniem i miejscem na torze, wtedy zostanie rozpatrzony.

Jeszcze tylko taka mała uwaga co do dublowania. Jeśli ktoś was dubluje to najlepiej chyba przepuszczać na prostej. Wtedy albo zjeżdżajcie z optymalnego toru jazdy (patrząc w lusterko, czy aby koleś za Tobą tego już nie zrobił) albo jadąc po torze delikatnie odpuszczajcie gazu. Broń Boże nie naciskajcie na hamulce, bo po co kolesia z tyłu stresować. Jeszcze nie zdąży zakręcić i wbije się wam w dupę. Najważniejsze przecież, żeby manewr był widoczny, płynny i łatwy do przewidzenia (dlatego na prostej, nie na zakręcie). Przecież nie chodzi o to, żeby utrudnić coś temu za Tobą, z nim się raczej nie ścigacie.

W Monaco miałem w pewnym momencie niezłego stresa gdy ktoś postanowił mnie przepuścić na zakręcie przed agrafką. Zrobił to tak, że przyspieszył hamowanie do tego zakrętu a później pojechał po zewnętrznej. Jadąc z tyłu nie bardzo wiedziałem co on chce zrobić. Z jednej strony na prostej mnie nie przepuścił (nie ma problemu, byłem jeszcze dość daleko), z drugiej przyspiesza hamowanie ale tak naprawdę nie wiem dlaczego to robi (może jest uszkodzony). Także z duszą na ramieniu daję pełen hebel i zjeżdżam na wewnętrzną, żeby w jego dupie nie zaparkować. A zaraz się okazuje, że on zostawia mi na tej wewnętrznej miejsce. Idealnym zachowaniem w tym wypadku byłoby albo przepuścić mnie na prostej przed zakrętem, albo zaraz po zakręcie zjechać z toru i zwolnić (patrząc w lusterko, czy aby mnie nie blokuje).

Z własnego doświadczenia wiem też, że dublowany nie zawsze jest winny. Czasami jadąc za kimś bardzo się spieszę (na wyprzedaż w Biedronce) i nie czekam na dogodny moment do dublowania. Kończy się to tak, że ja go wyprzedzam z prawej, on w tym momencie zjeżdża w prawo, żeby mnie przepuścić i jesteśmy... że tak poetycko powiem... w tym samym miejscu, w tym samym czasie. A później lecą kury, obrażamy swoich rodziców, ogólnie nie jest przyjemnie.
Ostatnio zmieniony pn 07 sty, 2008 12:49 przez yarpen.zirgin, łącznie zmieniany 1 raz.
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

Awatar użytkownika
dudek2
Posty: 982
Rejestracja: sob 30 cze, 2007 10:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: dudek2 » pn 07 sty, 2008 14:59

Mi rFactor dochodzi od 5 grudnia i ni ma wiec jestem przeciw wprowadzeniu wczesniej nowej wersji
BUKA NIE ŻYJE!

Awatar użytkownika
Xcore
Posty: 1648
Rejestracja: pt 23 mar, 2007 15:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Xcore » pn 07 sty, 2008 15:22

Heh jeśli już to w długim. Dojeżdżaliśmy do szybkiego łuku, ty sam trochę przyhamuj jak widzisz kogoś przed tobą. Mogłeś spokojnie poczekać, aż Cię puszczę koło hopki. A nie lecieć w stylu "rozwal się o bandę bo cię dubluję... :/
Tak to było w długim. Ale na tej górce zjechałeś tak jakoś bardzo blisko bandy to myślałem że mnie przepuszczasz, ale potem zajechałeś mi chamsko drogę. Poza tym mogłeś mnie też na prostej startowej przepuścić.
Ostatnio zmieniony pn 07 sty, 2008 15:45 przez Xcore, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie mogę ci pomóc
Jestem Ikskorem :)

Awatar użytkownika
Miszczuk
Posty: 739
Rejestracja: wt 07 sie, 2007 11:42
Lokalizacja: Kowary

Post autor: Miszczuk » pn 07 sty, 2008 15:29

Dobra szczerze to pamiętam że nie miałem niebieskiej jeszcze, a na tej prostej z łukami wolałem uważać żeby sie nie poobijać. Potem patrze a tu ziuuuuu poleciał :razz:

Nic się nie stało na szczęście :)

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Kary

Post autor: yarpen.zirgin » pn 07 sty, 2008 19:17

Kary za GP Monaco (na razie bez rozpatrzenia incydentów)

Długi:
yarpen - czysto

netrush - czysto

venc - czysto

xcore - 90s przekroczenie linii (lap 10, 18, 26)

Piotrek15 - 60s przekroczenie linii (lap 15, lap 22), ostrzeżenie za incydent z Ismolą (lap 1 T10);

Ismola - czysto

Miszczuk - 30s przekroczenie linii (lap 24)

dudek2 - 150s przekroczenie linii (lap 6, 15, 20, 22, 25) widać agresywna stategia, dużo stopów, niestety, nieskuteczna :P

Krystik27 - 60s + 30s do GP Belgii - zaparkowanie w Ismoli na T1. Łącznie 90s do GP Belgii (Krystik nie zakończył długiego);

pyciek - czysto

Sprint:
venc - czysto

yarpen - czysto

Piotrek - 30s przekroczenie linii (lap 7)

xcore - czysto

Miszczuk - 60s przekroczenie linii (lap 2, 9)

dudek2 - czysto

krystik - zastanawiamy się nad jakąś większą karą za incydent na starcie i za całokształt wyścigu długiego

Ismola - 60s + 30s na incydent na T1 - przechodzi na GP Belgii

netrush - czysto, nie zdążył nabroić przez te 3 zakręty


Zgłaszajcie ew. incydenty.

EDIT: Po dostarczeniu materiałów postanowiłem anulować Krystikowi karę przekroczenia linii.
W porozumieniu z innymi członkami rady ligi, postanowiłem dać Krystikowi ostrzeżenie za całokształt GP. Obiecuję zwrócić szczególną uwagę na Ciebie podczas następnego GP w którym będziesz brał udział. Obejżę cały replay i lepiej, żeby tam nie zobaczył jakiegoś nieodpowiedzialnego zachowania. Od razu mówię, że jazda zachowawcza i za wolna żeby czegoś nie przeskrobać też jest nieodpowiedzialnym zachowaniem.
Ostatnio zmieniony czw 10 sty, 2008 08:54 przez yarpen.zirgin, łącznie zmieniany 1 raz.
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

Awatar użytkownika
Piotrek15
Posty: 1657
Rejestracja: ndz 22 kwie, 2007 14:56
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Piotrek15 » pn 07 sty, 2008 19:40

kurde ile razy ja to przekroczyłem to chyba z nerwów ale raz to mój błąd był za szybko dałem buta po wyjeździe z pit lane. 3/4 moich kar w rankingu fair play to te własnie wykroczenie :(

EDIT

chce wyjaśnic te sytuacje:
długi
16 lap
Obrazek
23(a yarpen napisal 22)
Obrazek
sprint 7
Obrazek

to były minimalne przekroczenia linii, rozumiem jakbym wyjechał całym bolidem, ale wyjechałem za linię tylko 2 kołami. Nie bądźmy aż tacy drobnostkowi, więc proszę o ponowne rozpatrzenie mojej kary.
Ostatnio zmieniony pn 07 sty, 2008 20:07 przez Piotrek15, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krystik27
Posty: 682
Rejestracja: czw 23 sie, 2007 11:11
Lokalizacja: Za...dupie :)
Kontakt:

Post autor: Krystik27 » pn 07 sty, 2008 20:03

yarpen.zirgin pisze:Krystik27 - 60s + 30s do GP Belgii - zaparkowanie w Ismoli na T1, 60s przekroczenie linii przy wyjeździe z boksu (lap 1, 7). Łącznie 150s do GP Belgii (Krystik nie zakończył długiego)
ja przekroczyłem linię :shock: za każdym razem jechałem przy bandzie i wolno starając się nie przekroczyć :roll:
yarpen.zirgin pisze:krystik - zastanawiamy się nad jakąś większą karą za incydent na starcie i za całokształt wyścigu długiego
za całokształt pewnie dla tego że kiera mi świrowała i w nie oczekiwanych momentach mi bolid skręcał
Ostatnio zmieniony wt 08 sty, 2008 11:48 przez Krystik27, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pn 07 sty, 2008 20:05

Krystik27 pisze:za całokształt pewnie dla tego że kiera mi świrowała i w nie oczekiwanych momentach mi bolid skręcał
Kierowca posiadający bolid nienadający się do jazdy winien się jak najszybciej wycofać. Taki przepis jest w regulaminie na przyszły sezon.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
Xcore
Posty: 1648
Rejestracja: pt 23 mar, 2007 15:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Xcore » pn 07 sty, 2008 20:06

yarpen.zirgin pisze:xcore - 90s przekroczenie linii (lap 10, 18, 26)
Buaha :D Tylko że czasami naprawde trudno jej nie przekroczyć, na wyjeździe jest strasznie wąsko.
to były minimalne przekroczenia linii, rozumiem jakbym wyjechał całym bolidem, ale wyjechałem za linię tylko 2 kołami. Nie bądźmy aż tacy drobnostkowi, więc proszę o ponowne rozpatrzenie mojej kary.
On ma tu w sumie rację. W końcu i tak nikomu się nic nie stało/
Ostatnio zmieniony pn 07 sty, 2008 20:11 przez Xcore, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie mogę ci pomóc
Jestem Ikskorem :)

Awatar użytkownika
dudek2
Posty: 982
Rejestracja: sob 30 cze, 2007 10:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: dudek2 » pn 07 sty, 2008 20:08

Tak z ciekawości, czy na następny sezon nadal trzeba będzie ściśle przestrzegać lini wyjazdu z pitu, czy można będzie wyjechać po za nią jak nic niejedzie?
BUKA NIE ŻYJE!

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pn 07 sty, 2008 20:11

A czy w F1 można tak zrobić ? albo w GP2 ? hum ? obejrzyj sobie filmik z GP Kanady (czasy ralfa w williamsie) Ralf, Michael i chyba Montoya dostają karę za... najechanie kołem na ostatnie 30 cm linii.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
Xcore
Posty: 1648
Rejestracja: pt 23 mar, 2007 15:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Xcore » pn 07 sty, 2008 20:12

Kurde no Ismola mnie w długim wyprzedzi :/
Nie mogę ci pomóc
Jestem Ikskorem :)

Awatar użytkownika
Venceremos
Posty: 2020
Rejestracja: wt 01 sie, 2006 12:05
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Venceremos » pn 07 sty, 2008 20:27

hideto pisze:A czy w F1 można tak zrobić ? albo w GP2 ? hum ? obejrzyj sobie filmik z GP Kanady (czasy ralfa w williamsie) Ralf, Michael i chyba Montoya dostają karę za... najechanie kołem na ostatnie 30 cm linii.
Tia... zmodyfikowali trochę ten przepis z czasem. Najechanie na linię jest dozwolone. Nie jest dozwolone przekroczenie jej całym obwodem koła.
"Formula 1 is not a sport" - Jedyna rozsądna wypowiedź Alonso :D

Awatar użytkownika
Ismola
Posty: 2705
Rejestracja: sob 30 wrz, 2006 15:01
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ismola » pn 07 sty, 2008 20:41

Xcore i Piotrek pokonani dzięki mojej czystej jeździe :D

Awatar użytkownika
Piotrek15
Posty: 1657
Rejestracja: ndz 22 kwie, 2007 14:56
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Piotrek15 » pn 07 sty, 2008 20:46

Ismola pisze:Xcore i Piotrek pokonani dzięki mojej czystej jeździe :D
farciarz z Ciebie i tyle :razz: A tak serio to w naseonym wyscigu musze byc bardziej skoncetrowany, bo takie błędy to wręcz przedszkolne sa :) Na Spa sie przygotuje bo to chyba będzie mój ostatni wyścig :( Umowa na neta sie kończy i nie wiem jak szybko założe nowe łącze

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » pn 07 sty, 2008 22:01

Piotrek i Krystik, wyścig długi:

(po lewej Piotrek, po prawej Krystik)

Obrazek


Krystik, miałeś spore lagi, jeśli chcesz to wyślij mi swój replay wyścigu długiego lub zrób filmik na którym widać obie sytuacje (lap 1, 7) w takiej wersji jak wyżej (żeby było widać nr okrążenia, czas, etc).
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

Powolniak
Posty: 16
Rejestracja: pn 13 sie, 2007 18:27

Post autor: Powolniak » wt 08 sty, 2008 13:08

Venceremos pisze:
hideto pisze:A czy w F1 można tak zrobić ? albo w GP2 ? hum ? obejrzyj sobie filmik z GP Kanady (czasy ralfa w williamsie) Ralf, Michael i chyba Montoya dostają karę za... najechanie kołem na ostatnie 30 cm linii.
Tia... zmodyfikowali trochę ten przepis z czasem. Najechanie na linię jest dozwolone. Nie jest dozwolone przekroczenie jej całym obwodem koła.
Poważnie jest taki przepis? Nie wiedziałem o nim, podobnie jak nasi sędziowie, którzy wlepili mi w Bahrajnie 30 s. za najechanie na linię. Ewentualnie wiedzieli ale byli po wyścigu u Fryzjera :lol:

Awatar użytkownika
Krystik27
Posty: 682
Rejestracja: czw 23 sie, 2007 11:11
Lokalizacja: Za...dupie :)
Kontakt:

Post autor: Krystik27 » wt 08 sty, 2008 16:05

yarpen.zirgin pisze:Krystik, miałeś spore lagi, jeśli chcesz to wyślij mi swój replay wyścigu długiego lub zrób filmik na którym widać obie sytuacje (lap 1, 7) w takiej wersji jak wyżej (żeby było widać nr okrążenia, czas, etc).
wrzucę filmiki na youtube, pod wieczór podam linki

Awatar użytkownika
Venceremos
Posty: 2020
Rejestracja: wt 01 sie, 2006 12:05
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Venceremos » wt 08 sty, 2008 16:40

Powolniak pisze:Poważnie jest taki przepis? Nie wiedziałem o nim, podobnie jak nasi sędziowie, którzy wlepili mi w Bahrajnie 30 s. za najechanie na linię. Ewentualnie wiedzieli ale byli po wyścigu u Fryzjera :lol:
Poważnie. W zeszłym roku np Heidfeld w którym GP na tym skorzystał. Najechał tylnym kołem na linię, ale kary nie było. Nie wiem tylko czy przepis ten jest zapisany w regulaminie sportowym, czy po prostu stewardzi stosują się do jakiegoś zalecenia.
"Formula 1 is not a sport" - Jedyna rozsądna wypowiedź Alonso :D

Awatar użytkownika
Krystik27
Posty: 682
Rejestracja: czw 23 sie, 2007 11:11
Lokalizacja: Za...dupie :)
Kontakt:

Post autor: Krystik27 » wt 08 sty, 2008 19:26

yarpen.zirgin, wysłałem ci na e-maila filmiki z moimi "karami"

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » czw 10 sty, 2008 08:55

Zmiana kary dla Krystika, szczegóły w poście o karach.
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

netrush
Posty: 265
Rejestracja: czw 19 kwie, 2007 13:06
Lokalizacja: z Paddocku

Post autor: netrush » czw 10 sty, 2008 09:29

n/c ...............

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » czw 10 sty, 2008 14:29

netrush pisze:n/c ...............
Bo i nie ma czego komentować. Cofnąłem mu karę za najechanie linii, bo udostępnił replaye bez lagów.
Incydent w sprincie nie był wynikiem jego opóźnionego hamowania, ponieważ stracił panowanie daleko przed pierwszym zakrętem. Odpada też argument "pojazdem nienadającym się do jazdy się nie jeździ". To był błąd lub awaria sprzętu, która wprowadziła pojazd w poślizg. Chyba nie myślisz, że ten piękny, 100 metrowy poślizg był wymierzony specjalnie w Ciebie?
A ostrzeżenie dostał za wyścig długi, w którym próbował za wszelką cenę utrzymać się na drodze, gdy było widać, że powinien dać sobie spokój.
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

netrush
Posty: 265
Rejestracja: czw 19 kwie, 2007 13:06
Lokalizacja: z Paddocku

Post autor: netrush » czw 10 sty, 2008 14:37

za całokształ dałbym mu bana na jeden wyścig, a ztego co ty teraz napisałeś wynika że to była moja wina że wpadł w ten długi 100 metrowy poślizg? hmmm

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » czw 10 sty, 2008 14:46

Napisałem przecież, że to jego błąd lub awaria. I nie wiem gdzie widzisz, że to Twoja wina. W sznurku aut trafiło akurat na Ciebie, pech.

Ja całego replaya nie widziałem, widziałem za to ostatnie dwa okrążenia krystika w długim, gdzie jechał, jechał i co zakręt zaliczał bandę. Za to dostaje ostrzeżenie, ale wtedy nikomu nie przeszkodził. Jeśli przeszkodził Tobie, to miałeś sporo czasu na zgłosznie. Teraz trochę za późno.
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

Awatar użytkownika
Krystik27
Posty: 682
Rejestracja: czw 23 sie, 2007 11:11
Lokalizacja: Za...dupie :)
Kontakt:

Post autor: Krystik27 » czw 10 sty, 2008 15:16

yarpen.zirgin pisze:widziałem za to ostatnie dwa okrążenia krystika w długim, gdzie jechał, jechał i co zakręt zaliczał bandę
tu chciałbym dodać że to wina uszkodzenia zawieszenia i potem dałem sobie spokój z jazdą
yarpen.zirgin pisze:Incydent w sprincie nie był wynikiem jego opóźnionego hamowania, ponieważ stracił panowanie daleko przed pierwszym zakrętem.
co do tego to nie była wina sprzętu tylko bolidu, przypominam że zmniejszyłem o dużą ilość ciśnienie w oponach, co spowodowało że strasznie mną rzucało (opony były nie rozgrzane)

Zablokowany

Wróć do „Wyścigi”