Luźne dyskusje

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Miszczuk
Posty: 739
Rejestracja: wt 07 sie, 2007 11:42
Lokalizacja: Kowary

Luźne dyskusje

Post autor: Miszczuk » czw 30 paź, 2008 00:19

Wprowadzamy porządek. Z racji, że od dzisiaj ma być ładnie i schludnie następuje parę zmian.
1. To jest temat do jak sama nazwa wskazuje luźnych dyskusji na temat modów, problemów z plikami, torów etc.
2. Proszę nie zaśmiecać tematów z klasyfikacjami, GP, plikami do gry.
3. Zanim założysz kolejny topic pomyśl czy nie możesz poruszyć problemu właśnie tutaj.
4. Do każdego GP będą zakładane dwa tematy. Jeden z wynikami, drugi do dyskusji. W pierwszym znajdować się będą następujące rzeczy: Co, gdzie, kiedy, incydenty, wyniki. Wszelkie opinie proszę umieszczać w drugim topicu.
5. Tematy z różnymi wnioskami mają mieć postać: jeden temat = jeden wniosek. Nowa sprawa? Nowy temat!
6. Notoryczne łamanie powyższych reguł skutkuje oczywiście warnem.

Plan wchodzi w życie w trybie natychmiastowym.
Pzdr :smile:

Awatar użytkownika
del
Posty: 2343
Rejestracja: sob 13 maja, 2006 00:02
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: del » pt 31 paź, 2008 10:49

Jako że to luźna dyskusja mam pytanie - jak wy to robicie, że na FL dogrzewacie opony, bo machanie kierownicą raz w jedną raz w drugą kończy sie spinem, a jadąc grzecznie to oponki tylko sie robią zimniejsze, co kończy sie wiadomym poziomem przyczepności na początku wyścigu.
Zwyciężają tylko tacy, którzy nie tracą wiary.

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » pt 31 paź, 2008 12:00

Jest kilka szkół:

1. Przejechać szybko FL, wtedy opony się "naturalnie" dogrzeją".

2. Na prostych jechać zygzakami tak, żeby przód lekko tracił przyczepność. Jak masz dobrze ustawione FFB i podsterowny bolid, to utrata przyczepności z przodu powoduje mniejszy opór na kierownicy. Jak będziesz to robił szybko i mocno "przeciągał" kierownicę (dużo "za bardzo" zakręcał), to nagrzejesz przód. Jak zygzaki będą spokojniejsze, to nagrzejesz też tył (ale przód mniej).

3. Wciskasz sprzęgło i dodajesz gazu. Puszczasz sprzęgło i trzymasz gaz tak, żeby tył był na granicy poślizgu. Z tyłu raczej nie powinno być dymu, a bolid powinien lekko rzucać. Wtedy bardzo dobrze tył nagrzewasz.

4. Sposób "na Alonso", czyli jadąc na prostej jakieś 80-150 na godzinę machasz kierownicą mocno w lewo i w prawo (jakbyś chciał rozbujać bolid). Bardzo dobrze nagrzewa się przód.

To jest pogrupowane ze względu na "trudność". Pierwszy sposób nieźle nagrzewa i jest łatwy, ostatni bardzo trudny. Alonso prawie przy tym wypadł w Hiszpanii chyba :)
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

Awatar użytkownika
del
Posty: 2343
Rejestracja: sob 13 maja, 2006 00:02
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: del » pt 31 paź, 2008 13:58

Przeważnie staram się robić to drugie, ale chyba słabo, to i tak sie chłodzą. z 1 sposobem jest taki problem, że na FL siedzie sie przeważnie wolniej i nie da sie jechać szybko :| Czwarty sposób jest fajny, ale przeważnie kończy sie u mnie spinem. Wniosek - trzeba ćwiczyć :)
Zwyciężają tylko tacy, którzy nie tracą wiary.

Awatar użytkownika
MikeF1
Posty: 433
Rejestracja: pt 10 sie, 2007 16:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MikeF1 » pt 31 paź, 2008 14:14

Ja stosuję zazwyczaj 2 sposoby.
1) w zakrętach na 1 sek bardzo mocno skręcam kierownicą i łapię potężną podsterowność. Tak ze 2 razy w jednym zakręcie się da. Przód rozgrzewa się bardzo szybko.
2) na prostej start meta robię próbne starty z gazem do dechy na 1 sek. Tak przód też sie rozgrzeje i do tego hamulce.

no i oczywiście zygzak na długich prostych :-)

Awatar użytkownika
gootek
Posty: 784
Rejestracja: pt 08 lut, 2008 10:09
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: gootek » pt 31 paź, 2008 14:16

Nie prościej po prostu wyciąć spina pod koniec FL? :D W GP2 to dogrzewanie i tak jest trochę mało przydatne, bo przeważnie ktoś się obraca i trzeba na niego sporo poczekać i temperatura opon na polach startowych i tak spada do ~64 stopni.

Awatar użytkownika
Xcore
Posty: 1648
Rejestracja: pt 23 mar, 2007 15:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Xcore » pt 31 paź, 2008 16:13

Na prostej gdy robisz zygzaki, nie dokręcaj kiery do końca, ani nie trzymaj pedału gazu. Jak masz zakręt, to wejdź w niego później, i skręć kierą do oporu - dobrze nagrzewa, ale tylko jedną stronę (w 1 zakręcie oczywiście)
Nie mogę ci pomóc
Jestem Ikskorem :)

Awatar użytkownika
Korbaczek
Posty: 892
Rejestracja: sob 29 wrz, 2007 16:47
Lokalizacja: Przeźmierowo
Kontakt:

Post autor: Korbaczek » pn 03 lis, 2008 22:32

Ja mam pytanie na jakim torze będziemy jeździć w Turcji? Prosiłbym o nazwę, albo jeszcze lepiej o link z którego można pobrać.

Najlepiej by było zrobić jakąś paczkę z torami na cały sezon, no chyba, że już takowa istnieje, tylko ja nie odnalazłem.

Awatar użytkownika
del
Posty: 2343
Rejestracja: sob 13 maja, 2006 00:02
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: del » pn 03 lis, 2008 22:40

Zgodnie z rozporządzeniem rady ministr... e znaczy sie szefa gp2 jeździmy o ile jest na najnowszej wersji mmg, czyli: http://www.f1mods.com/downloads.htm stąd można zassać.
Zwyciężają tylko tacy, którzy nie tracą wiary.

Awatar użytkownika
jaro738
Posty: 2949
Rejestracja: śr 13 gru, 2006 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jaro738 » pn 03 lis, 2008 22:40

z tego co wiem istniała, ale została "zdelegalizowana"

Awatar użytkownika
Debeo
Posty: 78
Rejestracja: sob 20 gru, 2008 21:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Debeo » ndz 21 gru, 2008 20:52

witam na wstepie :)
poki co szykuje sie do startu, ale mam dwa pytania:
1. po zoinstalowaniu moda gp2 okrotnie wrecz chodzi u mnie grafika, skacze nawet na najnizszych ustawieniach. rfactor bez moda lub np. z fsone dzialal mi do tej pory plynnie na maksymalnych ustawieniach. cos jest nie tak, tylko co?
2. jezdzimy z tc i breaking help na 2xlow. tyle tylko, ze probujac pocwiczyc u siebie, w ososobnieniu nie mam zadnej roznicy czy ustawie tc na low, high czy off. znow cos nie tak...

Awatar użytkownika
Korbaczek
Posty: 892
Rejestracja: sob 29 wrz, 2007 16:47
Lokalizacja: Przeźmierowo
Kontakt:

Post autor: Korbaczek » ndz 21 gru, 2008 21:21

U nas jedyne pomoce to TC=1 i automatyczne sprzęgło. Inne wyłączone. Więc lepiej nawet nie trenuj z właczonymi bo się za bardzo przyzwyczaisz.

Co do grafiki, nie wiem.

Moja rada? Reinstalka moda /rFactora. Do wyboru ;]

Awatar użytkownika
del
Posty: 2343
Rejestracja: sob 13 maja, 2006 00:02
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: del » ndz 21 gru, 2008 21:34

Co do punktu 1 to jaki masz komputer? Może po prostu nie daje rady.
Zwyciężają tylko tacy, którzy nie tracą wiary.

Awatar użytkownika
maka87-1992
Posty: 952
Rejestracja: czw 24 sty, 2008 16:56

Post autor: maka87-1992 » ndz 21 gru, 2008 23:35

Może TV -style? kiedyś miałem zainstalowany i na modzie GP2 2006 działo się coś takiego....

Awatar użytkownika
Debeo
Posty: 78
Rejestracja: sob 20 gru, 2008 21:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Debeo » ndz 21 gru, 2008 23:39

P4 3,2GHz, nVidia GeForce 6200 256MB i 1GB ramu. powinien pociagnac?

odnosnie tc chodzi mi o to, ze nie ma roznicy jaki poziom wlacze. nie ma po prostu roznicy

Awatar użytkownika
del
Posty: 2343
Rejestracja: sob 13 maja, 2006 00:02
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: del » ndz 21 gru, 2008 23:45

To masz dość słabą kartę graficzną, tu bym upatrywał kłopoty z grafiką. Zmniejsz może co się da i przykręć ilość widzialnych aut, może pomoże.
Zwyciężają tylko tacy, którzy nie tracą wiary.

Awatar użytkownika
Debeo
Posty: 78
Rejestracja: sob 20 gru, 2008 21:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Debeo » pn 22 gru, 2008 00:06

a ja myslalem, ze taka dobra :razz: cos pokombinuje.
a kwestia tc? wlasnie sprawdzalem i nawet na ustawieniu high wykrecic spina to male piwo.

ps. o co chodzi z tv-style?

Awatar użytkownika
del
Posty: 2343
Rejestracja: sob 13 maja, 2006 00:02
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: del » pn 22 gru, 2008 00:20

Debeo pisze:a kwestia tc? wlasnie sprawdzalem i nawet na ustawieniu high wykrecic spina to male piwo.
Kwestia umiejętności :P Ja np także uważam że o spin nie jest za trudno, ale ligowi wymiatacze ci powiedzą, że jest trudno o spina :P Ale ogólnie widzę po sobie, że to przychodzi z kolejnymi okrążeniami, czym więcej jeździsz tym mniej spinów robisz.
Zwyciężają tylko tacy, którzy nie tracą wiary.

Awatar użytkownika
Korbaczek
Posty: 892
Rejestracja: sob 29 wrz, 2007 16:47
Lokalizacja: Przeźmierowo
Kontakt:

Post autor: Korbaczek » pn 22 gru, 2008 00:27

Czyżby kolejny spino-kręć dołączył do ligi? Będzie ciekawiej. :grin:

Awatar użytkownika
Debeo
Posty: 78
Rejestracja: sob 20 gru, 2008 21:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Debeo » pn 22 gru, 2008 00:30

nie jest ze mna az tak zle... gdzies tak jeden spin na kolko :twisted:
to moze kolejne pytanie: jest jakis mod, ktory przenosi czerwona lampke obrotomierza gdzies blizej mojego pola widzenia? moze jestem malo zdolny, ale czasem sie zagapie, bo patrze na obrotek w dole ekranu.
Ostatnio zmieniony pn 22 gru, 2008 00:33 przez Debeo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
del
Posty: 2343
Rejestracja: sob 13 maja, 2006 00:02
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: del » pn 22 gru, 2008 00:32

1 spin na okr? Cieniaas elita robi po 4 :P A co do obrotomierza, to po dźwięku można się zorientowac dobrze, no i po wskazówce obrotomierze że ci wchodzi na czerwone pole :)
Zwyciężają tylko tacy, którzy nie tracą wiary.

Awatar użytkownika
Debeo
Posty: 78
Rejestracja: sob 20 gru, 2008 21:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Debeo » pn 22 gru, 2008 00:37

staram sie po dzwieku, acz najczesniej przelacze sekunde za szybko.

Awatar użytkownika
Korbaczek
Posty: 892
Rejestracja: sob 29 wrz, 2007 16:47
Lokalizacja: Przeźmierowo
Kontakt:

Post autor: Korbaczek » pn 22 gru, 2008 00:45

Sekunde... ja nieraz się zagapie i 1/4 kólką jade nie na tym biegu ;p

Co do czerwonej lampki, przełącz na widok z kokpitu, wtedy wszystko bardzo elegancko widać. Znaczy elegancko widać kontrolki, gorzej z torem ;p

Del, chłopaka się troche podszkoli to będziemy mieć trzeciego do zabawy ;]

Awatar użytkownika
maka87-1992
Posty: 952
Rejestracja: czw 24 sty, 2008 16:56

Post autor: maka87-1992 » pn 22 gru, 2008 00:51

del pisze:
Debeo pisze:a kwestia tc? wlasnie sprawdzalem i nawet na ustawieniu high wykrecic spina to male piwo.
Kwestia umiejętności :P Ja np także uważam że o spin nie jest za trudno, ale ligowi wymiatacze ci powiedzą, że jest trudno o spina :P Ale ogólnie widzę po sobie, że to przychodzi z kolejnymi okrążeniami, czym więcej jeździsz tym mniej spinów robisz.
Trudno jest o spina... a co do TV style to nie wolno go używać to tyle, tłumaczyć nie będę bo chyba nie masz :> ... z chęcią bym się z wami pobawił ale przeskoczyłem Del'a w klasyfikacji i chce utrzymać ten progres zwyżkowej formy :)

Awatar użytkownika
Debeo
Posty: 78
Rejestracja: sob 20 gru, 2008 21:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Debeo » pn 22 gru, 2008 01:14

to znowu ja :) troche pojezdzilem i przyszlo do hamowania. otoz co zrobic, aby zminimalizowac ryzyko zblokowania przedniej, wewnetrznej opony przy koncu dohamowania? i drugie: jak najkozystniej redukowac biegi? zauwazylem, ze moze to miec istotny wplyw na droge hamowania.

Awatar użytkownika
Korbaczek
Posty: 892
Rejestracja: sob 29 wrz, 2007 16:47
Lokalizacja: Przeźmierowo
Kontakt:

Post autor: Korbaczek » pn 22 gru, 2008 01:22

Może nie jestem zbyt kompetenty do udzielania rad jeśli chodzi o dobrą jazdę, ale że mi sie nudzi to się pomądrze troche.

Jeśli chodzi o hamowanie, to w momencie blokowania kół popuszczasz hamulec. Sam proces hamowania powinien wyglądać następująco - dojerzdzasz do punktu hamowania, pedał w podłogę i stopniowo popuszczasz żeby nie zblokować kół.

Co do redukcji biegów. Sam tego nie opanowałem, bo jak patrzę na popularnych alienów (czyli tych którzy osiągają czasy nimożliwe dla mnie do osiągnięcie nawet jeśli bym jechał samochodem F1 a nie GP2), to redukują zupełnie inaczej niz ja.

Ja redukuje 'na czuja'. Przy mocnym hamowaniu z dużej prędkości pierwsze 2-3 biegi od razu, następne stopniowo co 0.5s - 1s.

Awatar użytkownika
del
Posty: 2343
Rejestracja: sob 13 maja, 2006 00:02
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: del » pn 22 gru, 2008 11:34

Co do hamowania i blokowania kół to jeszcze dopowiem tylko, że nie skręcaj koł w momencie hamowania, bo to też często kończy się spinem. W ogóle wejdź kiedyś na serwer ligowy jak ktoś będzie, to zobaczysz jak to wygląda w praniu, no i na pewno ktoś ci podpowie co robisz źle i jak to poprawić.
Zwyciężają tylko tacy, którzy nie tracą wiary.

Awatar użytkownika
Venceremos
Posty: 2020
Rejestracja: wt 01 sie, 2006 12:05
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Venceremos » pn 22 gru, 2008 15:03

Debeo pisze:to znowu ja :) troche pojezdzilem i przyszlo do hamowania. otoz co zrobic, aby zminimalizowac ryzyko zblokowania przedniej, wewnetrznej opony przy koncu dohamowania?
Najprościej: skończyć hamowanie przed skręceniem kierownicy
Nieco trudniej: bardziej delikatnie operować hamulcem. W momencie skręcania hamulec może być wciśnięty tylko bardzo delikatnie i powinno się go stopniowo odpuszczać aż do samego środka zakrętu.
Debeo pisze:i drugie: jak najkozystniej redukowac biegi? zauwazylem, ze moze to miec istotny wplyw na droge hamowania.
Szybko na bieg docelowy. Na początek możesz spróbować najszybciej jak potrafisz. Jężeli nie spalisz silnika i/lub wykręcisz spina to jest git. Jak zdarzy się jedno z tych dwóch lub oba to spróbuj nieco wolniej :)
"Formula 1 is not a sport" - Jedyna rozsądna wypowiedź Alonso :D

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » wt 23 gru, 2008 14:02

Del, jeśli robisz spiny, to ustaw balans hamulców bardziej na przód.

Co do biegów, to Venc, w GP2 zrzucenie więcej niż 2 biegów bardzo szybko kończy się paleniem silnika.
Zrzucanie biegów zależy od stylu jazdy. Jak sobie radzisz z agresywną jazdą, to zrzucaj szybciej i pomagaj sobie w hamowaniu silnikiem. Jeśli wolisz spokojnie hamować i umiesz hamować w zakręcie, to zbijaj wolniej. Kwestia wyczucia i ustawień dyferencjału :)

Co do samego hamowania i jazdy to warto się słuchać Venca. Tylko nie wierz, jak się chwali czasami, tylko odejmij 2s z tego co powiedział :P
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

Awatar użytkownika
Debeo
Posty: 78
Rejestracja: sob 20 gru, 2008 21:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Debeo » wt 30 gru, 2008 12:03

dobra, kolejna zasadnicza kwestia o ktora chce zapytac: jak wejsc na serwer?
klikam join, potem plusik i wpisuje adres wraz z portem. w tabli komunikat o braku gier. a gdzie mam podac haslo?

Zablokowany

Wróć do „Informacje prasowe”