GP Włoch - dyskusje

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » wt 24 mar, 2009 08:50

X, ja mogę z Tobą powalczyć. Ale jak mi dasz setup!!
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

Awatar użytkownika
Xcore
Posty: 1648
Rejestracja: pt 23 mar, 2007 15:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Xcore » wt 24 mar, 2009 15:13

Tobie zawsze :P

[ Dodano: Wto 24 Mar, 09 15:13 ]
Szefie 8)
Nie mogę ci pomóc
Jestem Ikskorem :)

Awatar użytkownika
Chipita
Posty: 2345
Rejestracja: pn 22 paź, 2007 16:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Chipita » wt 24 mar, 2009 22:45

Monster, to ci powiem w teorii bo na serwie sie widze nie spotkamy.

Wciskasz sprzęgło i trzymasz. Kręcisz obroty do 7-8 (patrzysz sobie na obrotomierz). Trzymasz tak trzymasz czekając aż zgasną światła. One gasną a ty puszczasz obrotomierz i przez minimalną chwilę dajesz gaz do dechy ale od razu odpuszczasz trochę. Widzisz w lusterkach dymek i powoli odpuszczasz gaz (ale nie za dużo). Jak poczujesz, że tylne koła złapały przyczepność to wtedy do dechy i jazda. Generalnie to trzeba wyćwiczyć a i tak zawsze robisz to na wyczucie. Pierwsza faza najtrudniejsza bo jak dasz mu za dużo gazu to spin na starcie i koniec szans na dobry rezultat. Jeśli czujesz, że "lecisz" to nie staraj się kontrować i próbować wybrnąć tylko gazu mu odpuszczasz i kontra kierownicą. Lepiej, żebyś tak wystartował niż zrobił spina. Musisz to wyćwiczyć.

Nie możesz zrobić tak, że po puszczeniu sprzęgła odpuszczasz gazu do końca albo do 1-3k obrotów bo wtedy start zepsułeś kompletnie. Trzeba operować, im bardziej ci ucieka tym mniej gazu, a później full. Nie przejmuj się, że przez kilkadziesiąt metrów lecisz dymiąc oponami bo tak jest.

To tyle chyba. :P

-------------------------------------------------
UWAGA!
Powtórzę to jeszcze przed wyścigiem, ale już teraz mówię. :) Na tym torze strasznie korci opóźnić hamowanie i wydaje się, że się zmieścimy. Szczególnie na T1. Jak za bardzo opóźnimy to albo będzie blok kół, spin i może uderzenie drugiego i kara, albo samemu sobie wyścig zepsujemy. Lepiej zahamować wcześniej niż się nie zmieścić. Nie opóźniajcie za bardzo. Widać to było jak dziś sobie jeździliśmy. Po starcie ciężko orzec w którym miejscu hamować bo ma się inną prędkość i skóńczyło się na tym, że tylko ja jadąc ślimaczym tempem się mieściłem, reszta cięła zakręt lekko albo jak Korbaczek ładnie jechała prosto taranując znaki. :] Lesmo 1 jeszcze da się wyprzedzać ale jak ktoś się będzie próbował wciskać na Lesmo 2 to kaput. 2 bolidy i tamten przeklęty dołek w apexie oznacza bandę. Na Ascari jest ciaśniej niż się wydaje i niemożliwe jest przejechanie 2 bolidów obok siebie. Ładnie mi raz fartem wyszło Korbaczka wyprzedzić tam, bo maksymalnie opóźniłem hamowanie i cały zakręt przejechałem driftem, ale trzeba było się napocić przy kierze, żeby mi nie uciekł. ;]

Rozpisałem się. Generalnie i tak zapewne wszyscy będą opóźniać hamowanie i ścinać T1, Della Roggia. Ascari raczej się ściąć nie da bo tamte tarki to śmierć na miejscu.

A i dodam, że Erwb został nowym rekordzistą toru - 1:28. :D
ESPAÑA !!!

Awatar użytkownika
jaro738
Posty: 2949
Rejestracja: śr 13 gru, 2006 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jaro738 » wt 24 mar, 2009 22:53

to moze ja tez moja metode startu, bo chyba najgorsza nie jest z tego co widzialem na torze :P

daje gaz w podloge i powoli odpuszczam az obrotomierz zacznie sie cofac, wtedy powrót, zeby, obroty byly na 10,2k. dokladnie ile to trzeba wyczuc. Puszczam sprzeglo i trzymam gaz wtej samej pozycji az obroty spadna i ponownie wroca do 7k i wtedy dwojka i gaz w podloge

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » wt 24 mar, 2009 23:13

Tak na prawdę te wasze wyliczenia są gówno warte. Na każdym torze startowałem z inną ilością obrotów bo każdy tor miał inną przyczepność... na jednym łatwiej było o spin na innym od początku trzymało się pedał w ziemi. Najlepiej samemu sprawdzić. Stanąć sobie na starcie, wcisnąć sprzęgło i zobaczyć przy jakiej ilości obrotów jesteśmy w stanie zapanować nad bolidem.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
Chipita
Posty: 2345
Rejestracja: pn 22 paź, 2007 16:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Chipita » wt 24 mar, 2009 23:17

Ja tam nic nie liczyłem, mówiłem że samemu musi popróbować, podpowiedziałem mu tylko jak.
ESPAÑA !!!

Awatar użytkownika
Korbaczek
Posty: 892
Rejestracja: sob 29 wrz, 2007 16:47
Lokalizacja: Przeźmierowo
Kontakt:

Post autor: Korbaczek » wt 24 mar, 2009 23:36

To ja mam pytanie i pewną propozycję jak zapobiec ścinaniu zakrętu nr 1 po starcie.

Pytanie - w jaki sposób zachować się po ewentualnym przestrzeleniu hamowania na t1 kiedy jedynym wyjściem jest przejechanie prosto tej szykany?

Moja propozycja:
Jeżeli ktoś nie trafi z hamowaniem i będzie musiał pojechać prosto, to niech czeka aż przejedzie cala stawka. Niech i 30s stoi, nie trafił, jego wina niech czeka.

Awatar użytkownika
Chipita
Posty: 2345
Rejestracja: pn 22 paź, 2007 16:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Chipita » śr 25 mar, 2009 09:22

Po starcie jak zetnie to raczej nie będzie czekał 30 sekund, bo stawka zbita jest. Maksymalnie 10-15 ale i tak straci.
ESPAÑA !!!

Awatar użytkownika
Viper
Posty: 874
Rejestracja: sob 31 maja, 2008 20:49
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Viper » śr 25 mar, 2009 10:37

Po to sa tam te styropiany zeby robic miedzy nimi slalom. Omijanie tych reklam zajmuje tyle czasu co przejechanie szykany. No przynajmniej w F1 jak ktos przestrzelil T1 to tak musial zrobic.

Awatar użytkownika
Xcore
Posty: 1648
Rejestracja: pt 23 mar, 2007 15:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Xcore » śr 25 mar, 2009 10:49

Co do startu, to ja tylko dodam, że na pospolitym setupie po puszczeniu sprzęgła, gaz trzeba odpuścić tak mniej więcej przy 50-60 km/h, wtedy długo się rozpędzimy bez spina, i jak koła złapią przyczepność to już będziemy mieli jako taką prędkość. Tylko na pospolitym setupie, a nie super hiper ekstra nadsterownym ;)

No i zamiast stać w miejscu po przejechaniu prosto lepiej omijać te znaki. Get real ;)
Nie mogę ci pomóc
Jestem Ikskorem :)

Awatar użytkownika
jaro738
Posty: 2949
Rejestracja: śr 13 gru, 2006 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jaro738 » śr 25 mar, 2009 19:49

a ja po raz ostatni w sezonie poprosze, zebysciemi nawytykali jak to źle jeżdze

http://www.youtube.com/watch?v=S36lSvU4kTM

Awatar użytkownika
MikeF1
Posty: 433
Rejestracja: pt 10 sie, 2007 16:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MikeF1 » czw 26 mar, 2009 16:29

bardzo ładnie jaro :-)

Awatar użytkownika
Chipita
Posty: 2345
Rejestracja: pn 22 paź, 2007 16:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Chipita » czw 26 mar, 2009 17:25

E tam bardzo ładnie, nie ładnie. Nie no, joke. :P Ale było by już super ładnie jakbyś przyspieszył o 2 sekundy :D Jaki masz V max przed T1?
ESPAÑA !!!

Awatar użytkownika
jaro738
Posty: 2949
Rejestracja: śr 13 gru, 2006 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jaro738 » czw 26 mar, 2009 20:49

wczoraj na moim best lap 315.1

[ Dodano: Czw 26 Mar, 09 20:50 ]
MikeF1 pisze:bardzo ładnie jaro
a teraz bez wazelinki jakbys cos nawytykal to bym sie bardziej cieszyl :P

Awatar użytkownika
Chipita
Posty: 2345
Rejestracja: pn 22 paź, 2007 16:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Chipita » czw 26 mar, 2009 21:49

E no to V max prawidłowy. A próbowałeś jechać za innym bolidem ci czy się przypadkiem skrzynia nie kończy? (to taki tip)
ESPAÑA !!!

Awatar użytkownika
jaro738
Posty: 2949
Rejestracja: śr 13 gru, 2006 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jaro738 » czw 26 mar, 2009 22:23

tak, za korba wczoraj 324 i 9,44k rmp

Awatar użytkownika
Chipita
Posty: 2345
Rejestracja: pn 22 paź, 2007 16:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Chipita » czw 26 mar, 2009 22:33

To jeszcze czasy sektorów podaj. ;] Chyba, że to tajne.
ESPAÑA !!!

Awatar użytkownika
jaro738
Posty: 2949
Rejestracja: śr 13 gru, 2006 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jaro738 » czw 26 mar, 2009 22:50

nie sa dokladne, bo mniej wiecej z moteca patrzac po mapie

S1 27,7
s2 59,1 (31,4)
s3 1:32.022 (32,9)

Awatar użytkownika
Xcore
Posty: 1648
Rejestracja: pt 23 mar, 2007 15:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Xcore » czw 26 mar, 2009 23:23

W S1 tracisz całą sekundę, w S2 nawet z kawałkiem, a w S3 nie pamiętam sektora :) Ale v-max 315 jest taki taki.... no.... mały :P możesz spróbować zmniejszyć docisk.
Nie mogę ci pomóc
Jestem Ikskorem :)

Awatar użytkownika
Chipita
Posty: 2345
Rejestracja: pn 22 paź, 2007 16:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Chipita » czw 26 mar, 2009 23:35

S3 sie jezdzi po 33.3-33.5, nie wiem jak ty tam masz 32.9 :D
ESPAÑA !!!

Awatar użytkownika
jaro738
Posty: 2949
Rejestracja: śr 13 gru, 2006 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jaro738 » pt 27 mar, 2009 07:49

to nie sa dokladne sektory, mniej wiecej na motecu gdzie sie konczy sektor tam dalem kropke i popatrzylem jaki czas, dzisiaj na treningu jeszcze porównam

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » pt 27 mar, 2009 09:53

To ja mogę trochę pomarudzić:
1. Niepotrzebnie dodajesz gazu w środku i przed zakrętem (np. drugi zakręt T1, Lesmo 1).
2. Lesmo 2 wolniej wejście i szybciej gaz na wyjściu (podobnie z Paraboliką, T1 i T2).
3. Na ostatnim w Ascari sprawdź, czy nie będzie szybciej ominąć wewnętrzny krawężnik, za to użyć zewnętrznego.

Setup masz podsterowny? Spróbuj więcej nadsterowności.
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

Awatar użytkownika
jaro738
Posty: 2949
Rejestracja: śr 13 gru, 2006 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jaro738 » pt 27 mar, 2009 16:35

yarpen.zirgin pisze:2. Lesmo 2 wolniej wejście i szybciej gaz na wyjściu
wtedy straty sa duuuzo wieksze niz zyski bo w tym dolku wyrywa dupa w lewo i spin

sektory sprawdzone

s1 26,9
s2 31,9
s3 34,5 (1:32,6)

Awatar użytkownika
Chipita
Posty: 2345
Rejestracja: pn 22 paź, 2007 16:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Chipita » pt 27 mar, 2009 16:56

No to S1 malutko tracisz. 0.2-0.3 do mnie i 0.4-0.5 do Xcore'a. S2 tracisz spoooorooo bo 1.7 do mnie i 1.9-2.0 do Xcore'a. S3 tracisz 1.0-1.2 do nas obydwu.

Nie dziwo, że w S2 najwięcej.

Staraj się Della Roggia jechać tak, aby jeszcze będąc z zakręcie móc przyspieszyć dobrze wchodząc na drugą wewnętrzną tarkę. Czyli musisz dobrze zahamować i dość mocno najechać na pierwszą wewnętrzną tarkę.

Lesmo 1 blisko krawężnika i pełna przepustnica jeszcze w zakręcie (korzystaj z tarki). Musisz tylko wyćwiczyć tak abyś nie bawił się gazem, czyli dajesz mu full w zakręcie ale potem widzisz, że się nie mieścisz, ujmujesz i znowu full. Dodaj gazu dopiero jak jesteś pewny, że nie będziesz musiał go ująć. (tak radzi Jackie Stewart :P serio - spróbuj sobie znaleźć odcinek gdzie bierze Maya na tor i mówi że od jego czasu bazowego pomoże mu odjąć 20 sekund dzięki jego naukom - TVRem jeżdżą jakimś - a i oczywiście się udało :] 2:26 miał chyba na początku sam, a potem 2:06, Jackie miał chyba 1:55 tyle że nie jestem do końca pewien ;) )

Lesmo 2 nie wiem jak ci wytłumaczyć, bo to po prostu trzeba na wyczucie. Jedno jest pewne - nie dotykaj wewnętrznej tarki, staraj się blisko niej ale bez dotykania. Do dechy daj mu jak najwcześniej, ale po ominięciu tej idiotycznej dziury.

Ascari próbuj wcześnie wejść, żeby potem móc szybko przyspieszyć i ostatni zakręt w Ascari przejechać na pełnym gazie (lekko możesz wjechać na tarkę, ale nie za mocno bo wysoko tam jest).

Parabolica wolniej wejście, żeby szybciej móc przyspieszyć. Jak będziesz czuł, że trochę ci dupka ucieka to korzystaj z całej szerokości toru, czyli szeroko pojedź).

To tyle. :D
ESPAÑA !!!

Awatar użytkownika
Viper
Posty: 874
Rejestracja: sob 31 maja, 2008 20:49
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Viper » pt 27 mar, 2009 20:56

A ja informuje iz wygraną w Belgii najprawdopodobniej zakonczylem moja kariere w Gp2L, bo jutro nie wystartuje (zaprosili mnie znajomi i nie śmialem odmowic) a jak ze sprintem to sie jeszcze zobaczy.

Awatar użytkownika
Chipita
Posty: 2345
Rejestracja: pn 22 paź, 2007 16:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Chipita » sob 28 mar, 2009 20:57

Tak zakończył się mój występ w długim. Pedały chyba mi się zepsuły. Raz bolid przyspiesza normalnie, jak powinien, ale raz dużo wolniej. Dzięki temu tracę na całym okrążeniu ok. 0,8 s. Jeździłem od 19:30 próbując coś zrobić ale ciągle to samo. Raz dobrze, raz źle. W qualu 1:31.3 a powinno być 1:30.5, ale ok trudno się mówi. Jak się pedały nie naprawią do jutra to skończy się mój sezon i na koncie będę miał powalającą liczbę 4 GP. Doświadczenie, nie ma co...

[ Dodano: Sob 28 Mar, 09 20:58 ]
A myślałem, że klątwa Pumy odeszła i nie wróci... :/
ESPAÑA !!!

Awatar użytkownika
Zeid
Posty: 441
Rejestracja: pt 21 wrz, 2007 18:06
Lokalizacja: Gorzów Wlkp./Gdańsk

Post autor: Zeid » sob 28 mar, 2009 21:25

Ja dziękuje za koncertowe zepsucie mi wyścigu :/ Po naprawach w boksie kierownice musiałem trzymać pod kątem 45 stopni aby jechać prosto i wszystkie zakręty brałem bokiem. I to by było na tyle jeśli chodzi o próbę dogonienia Jara w generalce.

Awatar użytkownika
gootek
Posty: 784
Rejestracja: pt 08 lut, 2008 10:09
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: gootek » sob 28 mar, 2009 21:29

To to z Debeo? Faktycznie koncertowe...

Awatar użytkownika
Korbaczek
Posty: 892
Rejestracja: sob 29 wrz, 2007 16:47
Lokalizacja: Przeźmierowo
Kontakt:

Post autor: Korbaczek » sob 28 mar, 2009 21:31

Chyba zdecydowanie najlepszy wyścig w tym sezonie jeśli chodzi o wyrównanie stawki i wzajemną walkę.

Z pewnością jeśli chodzi o moją perspektywe takie był.

Szkoda, że trwał tylko 6 okrażeń. Dostałem tradycyjne ostatnio - cl i po ptokach.

A naprawde świetnie się jeździło, były szanse na podium. Z resztą jak teraz patrze na LT to wystarczy dojechać i pewnie się będzie w 4-5 :]

Przed następnym sezonem musze pomyśleć jak kabel dociągnąć do mojego pokoju bo to wifi już mnie dużo nerwów kosztuje.

Gratulacje dla Xcora za zwycięstwo dzisiaj.

___

O jednak X też odpadł, no ładnie ;]

Dzięki Debeo za chwile walki czasem nieczystej (z obu stron), czasem czystej.
Ładnie się leciało włącznie z dachowaniem, jak żeś mnie puknął ;]
Ostatnio zmieniony sob 28 mar, 2009 21:39 przez Korbaczek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
gootek
Posty: 784
Rejestracja: pt 08 lut, 2008 10:09
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: gootek » sob 28 mar, 2009 21:34

Xcore out

Zablokowany

Wróć do „Wyścigi”