PLL LOT

Hyde Park to forum, na którym możecie poruszać każdy temat, nawet ten niezwiązany z F1 ;-)

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: karolVTEC » śr 07 sie, 2013 18:21

hideto pisze:ludzie ciągle mają przeświadczenie jaki ten 787 jest zły.
Bo ludzie to w dużej mierze idioci niestety, biorą wszystko co im się pociśnie. Ja posunąłbym się do stwierdzenia, że 787 jest krokiem milowym w lotnictwie cywilnym. Pierwszym był 707, a później 747. No i trzeba też wziąć pod uwagę A380, jednak nie jest aż tak bardzo rewolucyjny jakby się mogło wydawać.
MtK pisze:Airbus wprowadził model A350
Jeszcze nie wprowadził :P Dopiero odbyło się kilka lotów testowych, do wprowadzenia zostało jeszcze co najmniej paręnaście miesięcy, jak nie więcej ;)
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

Awatar użytkownika
lg2000
Posty: 1841
Rejestracja: pn 02 lip, 2007 10:25
Lokalizacja: EPML

Post autor: lg2000 » śr 07 sie, 2013 21:31

hideto pisze:Zacznijmy od tego, że 78x wcale nie mają jakiejś nadzwyczajnej statystyki. Kwestia tego że cały medialny świat sra informacjami na temat tej konstrukcji i dlatego ludzie ciągle mają przeświadczenie jaki ten 787 jest zły.
Pismaki nie wiedzą że B787 to rewolucja na miarę De Havilland Comet i nie wiedzą jak się zaczęła i skończyła historia tego drugiego.
karolVTEC pisze:Jeszcze nie wprowadził :P Dopiero odbyło się kilka lotów testowych, do wprowadzenia zostało jeszcze co najmniej paręnaście miesięcy, jak nie więcej ;)
Jak dostaną w końcu certyfikaty FAA to się okaże (po iluś tam lotach) czy mają problemy "klasy" akumulatorów czy poważniejsze.
By the grace of God Almighty
And the pressures of the marketplace
The human race has civilized itself
It's a miracle

Awatar użytkownika
MtK
Posty: 1681
Rejestracja: czw 05 lip, 2007 12:51
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: MtK » czw 08 sie, 2013 02:12

Tak na prawdę problem B78x nie jest niczym nadzwyczajnym ale z uwagi iż samolot na kilka lat przez wprowadzeniem wywoływał już szum w mediach każde potknięcie Boeinga będzie skrupulatnie nadmuchiwane. Natomiast w Polsce ten samolot będzie już totalnie źle odbierany, gdyż w skrócie przeciętny kowalski dowiedział się że LOT kupił nowy samolot, który się zepsuł. Pomijając fakt że samolot się nie zepsuł tylko został dla bezpieczeństwa uziemiony. Tak btw PLL LOT ma szansę wytargać ok 100mln zł od Boeinga za to właśnie uziemienie, które tak na prawdę też przyczyniło się w jakimś stopniu do ich kondycji finansowej.
Scuderia Ferrari Marlboro fan since 1996 MSC fan since 1994
Tak, chcę Hamiltona w Ferrari.

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » czw 08 sie, 2013 17:02

MtK, niczym nadzwyczajnym to jest to, że piszesz bzdury w tematach niewiele wiedząc o meritum. Nie pierwszy raz.

Który samolot pasażerski ma akumulatory w technologii litowo jonowej ? Także to są nadzwyczajne problemy, bo niespotykane wcześniej.

Ilościowo i w kwestii zagrożenia nie odbiega to jednak od większości maszyn pasażerskich.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
MtK
Posty: 1681
Rejestracja: czw 05 lip, 2007 12:51
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: MtK » czw 08 sie, 2013 18:26

hideto, źle mnie zrozumiałeś, chodzi mi o to że niczym nadzwyczajnym są problemy wieku dziecięcego w samolotach a nie problemy z akumulatorami. Trochę to pokracznie sformułowałem.
Scuderia Ferrari Marlboro fan since 1996 MSC fan since 1994
Tak, chcę Hamiltona w Ferrari.

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1886
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » pn 12 sie, 2013 16:33

Po Dreamlinerach mamy kolejną podobną mega wtopę pieniędzy. Pendolino się zwie. Trudno mi tu wnikać na ile sensowny dla zadłużonego LOTu był zakup nieprzetestowanych 787tek. Może chcieli dobrze choć zdecydowanie prawdopodobniejsze jest że po prostu ktoś tam w rządzie dostał w łapę za ten kontrakt. W przypadku Pendolino nie trzeba się nad tym zastanawiać. Słynna na cały świat ze swych korupcyjnych działań firma Alstom chyba nie zna innych metod wpychania swoich produktów. Wystarczy np wpisać w google "Public Eye Alstom". Nawet bez tego jasne jest że bez łapówy się nie obeszło skoro i tak te pociągi nie mają po czym w Polsce jeździć. Mimo to kolejna zadłużona, kontrolowana przez państwo spółka decyduje się na super kosztowny, bezsensowny zakup. Paru tysiaków dla związkowców - Polaków żal. Ale milionów dla zagranicznych prezesów i roboli już nie.
Teraz już wiemy skąd ta praca dla Polaków w UK i gdzie indziej - robią tam zabawki, które później za pożyczone pieniądze kupuje Polska :twisted:
Tak czy siak posunięcia te świadczą o polityce spalonej ziemi. Być może zdążą jeszcze za parę groszy sprywatyzować te spółki z nowiutkimi zabawkami kupionymi za nasze(?) pieniądze. Podobne kroki zostaną przedsięwzięte także w innych rejonach gospodarki. Dzięki temu w ciągu 2 lat będziemy mieć (albo może nic już nie mieć :razz: ) jedynie wypaloną ziemię, roboli i gigantyczny dług.
Wielka Zmiana nadchodzi wielkimi krokami. To jest pewne. Nie wiadomo tylko jak będzie wyglądać i czym się skończy.
To dobrze że ludzie nie rozumieją naszego systemu monetarno bankowego. Bo jeśliby zrozumieli to mielibyśmy rewolucję jeszcze tej nocy - H. Ford

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pn 12 sie, 2013 16:44

Pozwolę sobie delikatnie po drążyć jedną kwestię.

Co rozumiesz poprzez 'nieprzetestowane' ?

Co do pendolino... czy łapówki czy nie, mało mnie to obchodzi. Faktem jest że to moim zdaniem niepotrzebnie wydane pieniądze.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1886
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » pn 12 sie, 2013 16:53

nieprzetestowane - zapewne były testowane, ale chyba nie będziesz się zbytnio czepiać jeśli powiem że nie do końca skoro ostatecznie wyszło tyle problemów.
No i z tego co wiem to były już wcześniej jakieś przecieki (zanim te wszystkie problemy stały się głośne) o problemach z 787. Mogło tak być że wielkie linie lotnicze postanowiły jednak trochę poczekać. Zakup takich samolotów musiały poprzedzić także nieoficjalnym wywiadem. Dodatkowo doskonale wiedzieli o nowatorskich rozwiązaniach technicznych Dreamlinera. Dla nich więc prawdziwym testem było obserwowanie zachowania 787 w normalnej eksploatacji.
Obecnie można więc nawet wysnuć wniosek że Polska czy Etiopia były darmowym poligonem doświadczalnym.

W sumie skoro już to poruszyłeś to interesujące jest czytać jak to teraz przez pół roku mają te pociągi być testowane. Wydaje się logiczne że takie testy powinny być robione przed zakupem. A tu ani testów ani wynikającego z nich certyfikatu upoważniającego do ruchu. Dla mnie to przebieg działań typowy dla krajów trzeciego świata.
To dobrze że ludzie nie rozumieją naszego systemu monetarno bankowego. Bo jeśliby zrozumieli to mielibyśmy rewolucję jeszcze tej nocy - H. Ford

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pn 12 sie, 2013 17:27

"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1886
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » pn 12 sie, 2013 17:42

W porządku, widziałem to i podtrzymuję swoje. Z tabel wynika że poza Japończykami żadne duże linie lotnicze nie dostały na początku większych ilości 787. A to oznacza że duże linie maksymalnie ograniczyły ryzyko związane z ewentualnymi problemami i np. właśnie uziemieniem samolotów. Większe zamówienia są oczywiście ale logiczną koleją czekają na wyeliminowanie usterek.
Tak sobie czytnąłem krótki wpis na naszej wikipedii o tym samolocie i już z niego samego - tych nieustannych opóźnień jasne jest że każdy łatwo mógł domyślać się że po pierwsze łatwo mogą wyjść kolejne problemy a po drugie że Boening był coraz to bardziej goniony terminami i tym łatwiej mógł właśnie ograniczyć testy i przeoczyć usterki tak więc dla każdego poważnego i przede wszystkim niezależnego gracza oczywistym było nie brać pierwszych partii samolotów.
Tak swoją drogą czy to nie dziwne że taka Etiopia czy Polska dostała te maszyny przed prawdziwymi potentatami tego rynku?
To dobrze że ludzie nie rozumieją naszego systemu monetarno bankowego. Bo jeśliby zrozumieli to mielibyśmy rewolucję jeszcze tej nocy - H. Ford

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pn 12 sie, 2013 18:01

Samoloty są dostarczane w kolejności złożonych zamówień, zdecydowana większość zamowień została złożona zanim którykolwiek 787 poderwał się w komercyjny lot.

Boeing mógł sobie ograniczać co chciał. To nie Boeing certyfikuje samoloty.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

spiggy
Posty: 363
Rejestracja: pt 08 maja, 2009 17:59
Lokalizacja: kraina dziurawych serow

Post autor: spiggy » śr 25 wrz, 2013 22:49

- Poproszę dwa Drimlajnery
- Z filtrem czy bez?

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » czw 26 wrz, 2013 18:30

Wiele hałasu o nic tak na prawdę...
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: karolVTEC » czw 26 wrz, 2013 18:40

Wkurzający jest pogląd "ciemnego ludu", że wszystkie usterki 787 są winą LOTu, polskiego rządu, no i ogólnie całego kraju, który jest w końcu mesjaszem narodów... :/
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1886
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » czw 26 wrz, 2013 19:56

Usterki zapewne nie są ich winą. Tylko zwyczajnie to że wzięli te samoloty.
Nie znamy wszystkich kulisów. Przyznaję że jest jakaś nikła szansa że LOT chciał dobrze. Jednak patrząc ogólnie na dokonania naszego rządu to zwyczajnie w to nie wierzę. Moje zdanie jest jak wyżej przedstawiłem. LOT został świadomie wrobiony w te Dreamlinery. Albo jako rodzaj testera - bo ciężko uwierzyć w uprzednie poważne testy po tym co się dzieje. Albo (i dodatkowo) by doprowadzona do bankructwa spółka miała coś wartościowego.
Dowiemy się więcej jeśli dojdzie do prywatyzacji.
Narazie LOT sprzedaje Embraery. Miejmy nadzieję że wiedzą co robią.
To dobrze że ludzie nie rozumieją naszego systemu monetarno bankowego. Bo jeśliby zrozumieli to mielibyśmy rewolucję jeszcze tej nocy - H. Ford

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » pt 27 wrz, 2013 16:21

Ja pier**. 0 argumentów a jak człowiek próbuje coś tłumaczyć to jak grochem o ścianę...
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1886
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » pt 27 wrz, 2013 19:17

yarpen.zirgin pisze:Ja pier**. 0 argumentów a jak człowiek próbuje coś tłumaczyć to jak grochem o ścianę...
?
Do jakich tłumaczeń się odnosisz?
To dobrze że ludzie nie rozumieją naszego systemu monetarno bankowego. Bo jeśliby zrozumieli to mielibyśmy rewolucję jeszcze tej nocy - H. Ford

spiggy
Posty: 363
Rejestracja: pt 08 maja, 2009 17:59
Lokalizacja: kraina dziurawych serow

Post autor: spiggy » pt 27 wrz, 2013 23:04

hideto pisze:Wiele hałasu o nic tak na prawdę...
Taa ?
Mało wylewny jesteś na tamtym forum
Amway to twój problem
Lot po pierwsze
Uziemnil dwa Drimlajnery i wziął w zastępstwo inne samoloty
Po drugie
Zgłosił to do PKBWL

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » sob 28 wrz, 2013 09:41

spiggy pisze:
hideto pisze:Wiele hałasu o nic tak na prawdę...
Taa ?
Mało wylewny jesteś na tamtym forum
Amway to twój problem
Lot po pierwsze
Uziemnil dwa Drimlajnery i wziął w zastępstwo inne samoloty
Po drugie
Zgłosił to do PKBWL
Co zrobił LOT to wiem. Wiem też co zrobił Boeing w tej kwestii.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

spiggy
Posty: 363
Rejestracja: pt 08 maja, 2009 17:59
Lokalizacja: kraina dziurawych serow

Post autor: spiggy » sob 28 wrz, 2013 20:39

Dobrze, że chociaż ty wiesz o czym piszesz
Anyway lepiej posłuchać tych, którzy w chmurach bujaja
Np Ludzi od Norvegiana
http://mobile.reuters.com/article/idUSB ... 8?irpc=932

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1886
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » śr 27 lis, 2013 21:39

Dawno nie było nic o naszych samolotach ze snów :wink:
Dla odmiany dobra wiadomość. Choć w 787 zdarza się oblodzenie silników to nie dotyczy ono naszych maszyn :smile:
http://biznes.interia.pl/wiadomosci/new ... go,1969454
To dobrze że ludzie nie rozumieją naszego systemu monetarno bankowego. Bo jeśliby zrozumieli to mielibyśmy rewolucję jeszcze tej nocy - H. Ford

damian32
Posty: 5
Rejestracja: śr 08 sty, 2014 14:50
Kontakt:

Post autor: damian32 » śr 08 sty, 2014 14:56

A słyszeliście, że ponoc Boeing zapłacił 100 milionów odszkodowania dla LOT?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hyde Park”