Spekulacje na nowe silniki w 2025 i 2026

Forum poświęcone zagadnieniom technicznym towarzyszącym F1.

Moderator: Moderatorzy

John56
Posty: 1
Rejestracja: śr 10 mar, 2021 09:33
Kontakt:

Spekulacje na nowe silniki w 2025 i 2026

Post autor: John56 » śr 10 mar, 2021 09:38

W końcu doczekamy się nowej formuły jednostki napędowej w 2025 lub 2026 roku. Patrząc na wszystkie nowości w innych seriach wyścigowych oraz w przemyśle samochodowym, możemy być pewni, że głównym celem nowego silnika będzie obniżenie kosztów. Chociaż jest bardzo mało prawdopodobne, że silniki spalinowe znikną w następnej dekadzie, wielcy producenci stwierdzili, że nie będą wydawać dużych sum pieniędzy na rozwój nowych silników. Obecna technologia jest wystarczająco dobra, nawet jeśli będą musiały być zasilane bio/syntetycznym paliwem. Tak więc, aby utrzymać obecnych producentów lub przyciągnąć nowych, nowa jednostka napędowa będzie musiała być znacznie tańsza.

Kolejnym pewnikiem jest to, że będzie to hybryda. Elektryczna mobilność stanie się istotna w tej dekadzie i wszyscy producenci będą promować swoją elektryczną lub hybrydową technologię. F1 jest hybrydowa od 2011 roku i przyszłość będzie prawdopodobnie bardziej elektryczna, a nie mniej.

Tak więc moje spekulacje na rok 2025:

1.6 V6 Turbocharged ICE
Standard FIA - generator odzyskujący energię cieplną z wydechu
250Kw MGU-K

1.6 V6 ponownie, ponieważ mogą one zachować istniejącą skrzynię biegów i tylne zawieszenie. Turbodoładowany, ponieważ jest bardziej wydajny i lżejszy, a dzięki zastosowaniu konwencjonalnego turbo, mniejsi producenci powinni być w stanie opracować taki silnik. Konwencjonalne turbo nie będzie wytwarzać wysokiego ciśnienia doładowania, więc aby to zrekompensować jednostka napędowa powinna osiągać 18000rpm. Wyobraź sobie ten dźwięk :P

Jednostka odzysku spalin w standardzie FIA, ponieważ obecnie MGU-H przyczynia się do produkcji ponad 4MJ energii elektrycznej na każdym okrążeniu. To sprawia, że system hybrydowy jest znacznie bardziej efektywny niż tylko MGU-K (1-2MJ). Widzieliśmy to już z KERS 2009-2013, gdzie w tym czasie zysk był głównie tracony na rzecz większej masy samochodu. Specjalna jednostka odzysku powinna być opłacalnym rozwiązaniem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „F1 - forum techniczne”