Prędkość maksymalna

Forum poświęcone zagadnieniom technicznym towarzyszącym F1.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » śr 18 lut, 2009 21:02

Obrazek

Prosz... i grzecznie mi tu się przestań burzyć.

f - współczynnik tarcia
N - siła nacisku
R - promień walca
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
lg2000
Posty: 1841
Rejestracja: pn 02 lip, 2007 10:25
Lokalizacja: EPML

Post autor: lg2000 » śr 18 lut, 2009 22:15

ptasior pisze:
lg2000 pisze:Opory aerodynamiczne rosną do ³ potęgi
A nie do drugiej potęgi?
Siła do ² moc do ³

ptasior
Posty: 130
Rejestracja: wt 05 sie, 2008 15:02

Post autor: ptasior » śr 18 lut, 2009 22:53

lg2000 pisze:Siła do ² moc do ³
Nie bardzo rozumiem co ma siła i moc do oporów. Wzór na opór powietrza: 1/2 * q * V * V * sp * cd, gdzie
q - gęstość powietrza,
V - prędkość,
sp - powierzchnia przekroju poprzecznego,
cd - współczynnik oporu.
Więc opór aerodynamiczny rośnie kwadratowo.

Awatar użytkownika
don
Posty: 783
Rejestracja: wt 11 gru, 2007 12:41
Lokalizacja: Krk/Lkr

Post autor: don » czw 19 lut, 2009 13:53

ptasior's right. Siła oporu (nazywana często po prostu 'oporem') rośnie kwadratowo.

Awatar użytkownika
soh
Posty: 37
Rejestracja: pn 28 kwie, 2008 10:22

Post autor: soh » ndz 01 mar, 2009 13:42

Ale jak sobie jeszcze pomnożycie tą siłę przez prędkość, to dostaniecie moc tych oporów, więc moc będzie rosła wraz z trzecią potęgą prędkości.

Awatar użytkownika
lg2000
Posty: 1841
Rejestracja: pn 02 lip, 2007 10:25
Lokalizacja: EPML

Post autor: lg2000 » czw 22 lis, 2012 20:06

Znalazłem ciekawy artykuł o prędkości maksymalnej samego Hołowczyca. Napisany świetnym językiem jak to u Hołka. :D
By the grace of God Almighty
And the pressures of the marketplace
The human race has civilized itself
It's a miracle

ODPOWIEDZ

Wróć do „F1 - forum techniczne”