Propozycja zmiany przepisów odnośnie SC

Forum poświęcone zagadnieniom technicznym towarzyszącym F1.

Moderator: Moderatorzy

jaq
Posty: 3
Rejestracja: wt 26 lut, 2008 14:29

Propozycja zmiany przepisów odnośnie SC

Post autor: jaq » pt 16 maja, 2008 07:59

Witam
Oglądając wyścigi i kibicując którejkolwiek z drużyn, niektórzy z drżeniem serca wyczekują czy aby taktyki zespołowej nie zburzy wyjazd SC.
Biorąc to pod uwagę zastanawiałem się jak można ulepszyć przepis poświęcony SC i oto moja propozycja dotycząca ostatniej fazy przebywania SC.

1. Po neutralizacji i przjechaniu x okrążeń SC zjeżdża z toru, natomiast kierowcy ustawiają się na liniach startowych wg zajmowanych pozycji w wyścigu.
2. Sędziowie wypuszczają bolidy z przewagą którą udało się kierowcom wypracować do momentu wjazdu SC (np. Kierowca pierwszy wypuszczony natychmiast kierowca drugi 10 sek. później jeśli miał stratę 10 sek do pierwszego itd. itp.)
3. W momencie neutralizacji Pit-lane mogą być otwarte

Zalety:
Wyjazd SC nie ma wpływu na taktykę zespołu
Kierowca spokojnie może budować swoją przewagę podczas wyścigu
Nie ma niebezpieczeństwa że ktoś musi zjechać do pit-lane kosztem kary (patrz NH)

Wady:
W zasadzie jedna - słabsze zespoły nie mają szans na włączenie się do walki o punkty na co niejednokrotnie liczą.
Poza tym brak.

Proszę o opinie na temat mojej propozycji
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Xcore
Posty: 1648
Rejestracja: pt 23 mar, 2007 15:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Xcore » pt 16 maja, 2008 08:04

Stanie bolidu w miejscu z włączonym silnikiem powoduje przegrzewanie go, więc trzeba będzie brać mechaników. Jeden z rozrusznikiem, w tym roku jeszcze z kocami grzewczymi. Poza tym, to jest jak czerwona flaga, tylko że się ustawiają na polach i mają tą przewagę. Zauważ jeszcze, że okrążenia lecą podczas jazdy za SC, wyścigi będą trwać dłużej (to zaleta :mrgreen: )
Ostatnio zmieniony pt 16 maja, 2008 08:51 przez Xcore, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie mogę ci pomóc
Jestem Ikskorem :)

Awatar użytkownika
alma
Posty: 978
Rejestracja: sob 24 lut, 2007 15:08
Lokalizacja: Grb/Lbn/Łódź

Post autor: alma » pt 16 maja, 2008 08:42

A jak podczas tego ponownego startu pokazać kierowcom, że teraz ich czas na start? Szczególnie gdy dzieliło ich np. niecała sekunda? Albo jeśli zawodnik prowadzący w wyścigu miałby taką przewagę nad ostatnimi, że zanim oni ponownie by wystartowali to on już byłby na prostej start-meta? Wtedy to by się szopki działy...
Ponowne ustawianie się,start itp zajmowałyby za dużo czasu :P
Zgrywam grzeczną panienkę, ale jeszcze dzisiaj będę niegrzeczna...

jaq
Posty: 3
Rejestracja: wt 26 lut, 2008 14:29

Post autor: jaq » pt 16 maja, 2008 08:50

niezupełnie się z wami zgadzam
alma - jest kółko zapoznawcze przed startem i bolidy dość sprawnie ustawiaja się na swoich miejscach po nim.
Xcore - jak wyżej - przecież po okrążeniu zapoznawczym nikt nie gasi silników

Awatar użytkownika
alma
Posty: 978
Rejestracja: sob 24 lut, 2007 15:08
Lokalizacja: Grb/Lbn/Łódź

Post autor: alma » pt 16 maja, 2008 08:59

Ja piję do 2 zasady jaką ustaliłeś, czyli wypuszczania zawodników zgodnie ze stratą jaka mieli do prowadzącego.
jaq pisze:jak wyżej - przecież po okrążeniu zapoznawczym nikt nie gasi silników
Nikt nie gasi bo nie muszą długo czekać na start. W twoim systemie zawodnicy z końca stawki musieliby czasem czekać ok minuty albo i dłużej na swoją kolej. Technika to nie moja działka, ale silniki chyba za dobrze takiego czekania nie znoszą.
Zgrywam grzeczną panienkę, ale jeszcze dzisiaj będę niegrzeczna...

Awatar użytkownika
Xcore
Posty: 1648
Rejestracja: pt 23 mar, 2007 15:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Xcore » pt 16 maja, 2008 09:03

Jak będzie jakaś kraksa poważna, że zanim się wszystko usunie trochę czasu, to może zająć nawet 5 minut + wypuszczanie zawodników. Silniki bolidów nie mogą być chłodzone cieczą, dlatego mają te chłodnice. Gdy jadą, wiatr do tych chłodnic wpada i slinik się chłodzi. Jak już alma napisała na Formation lap to ok. pół minuty jak się ustawią wszyscy, 5 świateł i jazda. W takim czasie silnik się nie przegrzeje.
Nie mogę ci pomóc
Jestem Ikskorem :)

michal
Posty: 181
Rejestracja: pt 15 cze, 2007 21:10

Post autor: michal » pt 16 maja, 2008 09:05

jaq pisze:niezupełnie się z wami zgadzam
alma - jest kółko zapoznawcze przed startem i bolidy dość sprawnie ustawiaja się na swoich miejscach po nim.
Xcore - jak wyżej - przecież po okrążeniu zapoznawczym nikt nie gasi silników
Zdaje się, że chodziło o to, że jest spory problem ze startem. Załóżmy, że trójkę kierowców dzieli różnica jednej sekundy. I jak im pokazać, że mają wystartować 0,3 sekundy później niż kierowca przed nim? A co ze stratą wynikającą z odległości między kolejnymi miejscami startowymi?

Ale to jeszcze nic - ciekawsze rzeczy by się działy, gdyby kilku ostatnich kierowców było już zdublowanych. Wyobrażasz sobie? Oni stoją na starcie i czekają aż sędziowie im pozwolą jechać, a z tyłu za nimi z prędkością 200km/h wypadają z ostatniego zakrętu bolidy które startowały jako pierwsze....

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » pt 16 maja, 2008 09:07

Ogólnie przepis byłby do bani i na szczęście nikt się na takie coś nie zgodzi. SC został wprowadzony właśnie dlatego, żeby nie zatrzymywać wyścigu i jakoś łagodzić niebezpieczne sytuacje.
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

jaq
Posty: 3
Rejestracja: wt 26 lut, 2008 14:29

Post autor: jaq » pt 16 maja, 2008 09:13

Oni nie stoją przez cały czas tylko jak napisałem jeżdźą za SC do czasu gdy ten nie zjedzie, dopiero jak SC zjeżdża ustawiają się na liniach i w zasadzie od razu mogą wypuszczać pierwszych kierowców (kierowców ze stratami 0,3 - 1 sek mogą puszczać razem. Jeżeli chodzi o straty +1lap mogą wyjeżdżać z pit-lane.

Awatar użytkownika
MtK
Posty: 1681
Rejestracja: czw 05 lip, 2007 12:51
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: MtK » pt 16 maja, 2008 20:26

jaq pisze:Oni nie stoją przez cały czas tylko jak napisałem jeżdźą za SC do czasu gdy ten nie zjedzie, dopiero jak SC zjeżdża ustawiają się na liniach i w zasadzie od razu mogą wypuszczać pierwszych kierowców (kierowców ze stratami 0,3 - 1 sek mogą puszczać razem. Jeżeli chodzi o straty +1lap mogą wyjeżdżać z pit-lane.
Ale powiedz mi po co by to było? Twoja wersja jest awykonalna bo wprowadzała by ogromne zamieszanie i tyle. Krzyku tyle bo kierowca Saubera został ukarany, pech każdemu się zdarza choć sam uważam że zamykanie pit lane to lekki bezsens ale może dlatego że interesuje się tym sportem już trochę i przywykłem do masowego napadu na boksy w czasie neutralizacji ;) Aktualny system jest dobry i nie ma sensu go zmieniać.
Ostatnio zmieniony sob 17 maja, 2008 10:11 przez MtK, łącznie zmieniany 1 raz.
Scuderia Ferrari Marlboro fan since 1996 MSC fan since 1994
Tak, chcę Hamiltona w Ferrari.

Awatar użytkownika
Chipita
Posty: 2345
Rejestracja: pn 22 paź, 2007 16:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Chipita » czw 05 cze, 2008 21:19

Podczas Grand Prix Francji zostaną przetestowane nowe reguły użycia samochodu bezpieczeństwa. Zespoły sprawdzą nowy system, który może rozwiązać kontrowersje, które pojawiły się po zamknięciu alei serwisowej zaraz po pojawieniu się samochodu bezpieczeństwa. Testy odbędą się w piątek, 21 czerwca.

Początkowo planowano sprawdzić nowe rozwiązanie już w czwartek poprzedzający GP Monako. Ostatecznie termin przesunięto, by pozwolić zespołom na wypróbowanie oprogramowania podczas testów w Barcelonie, które odbędą się po wyścigu w Montrealu. Następnie system zostanie przetestowany w symulowanych warunkach wyścigu na Magny-Cours.

Opóźnienie to oznacza, że nowe zasady nie będą obowiązywać podczas GP Kanady, gdzie zwykle dochodzi do neutralizacji.

Rok temu w Montrealu po raz pierwszy uwydatniły się problemy powodowane przez zamykanie alei serwisowej. Samo rozwiązanie miało za zadanie niedopuszczenie do sytuacji, gdzie kierowcy przejadą obok miejsca wypadku i z pełną prędkością pojadą przez resztę toru, by wykonać tankowanie. To tam po raz pierwszy zostały nałożone kary 10-sekundowego postoju za zjeżdżanie do alei serwisowej przy czerwonych światłach, sygnalizujących jej zamknięcie.

Sportowa Grupa Robocza Formuły 1 i Charlie Whiting z FIA początkowo wspierała system ustanowienia minimalnych czasów przejazdów przez konkretne sektory toru, gdy na torze pojawia się samochód bezpieczeństwa. Obecny pomysł rozwinął jednak się z chęci wykorzystania standardowego modułu ECU do monitorowania bolidów podczas neutralizacji toru, co miało powstrzymywać kierowców przed zbyt szybką jazdą. Pozwalało to także na pełne otwarcie alei serwisowej przez cały okres panowania na otrze samochodu bezpieczeństwa.

System ma działać w ten sposób, że będzie wysyłał do każdego kierowcy informację o pojawieniu się na torze samochodu bezpieczeństwa. Ci z kolei potwierdzą otrzymanie tej informacji poprzez naciśnięcie guzika, który przestawi moduł ECU w tryb pracy podczas neutralizacji.

Aby system wszedł do powszechnego zastosowania, zespoły muszą go jednogłośnie zaakceptować. Poważne źródła w FIA twierdzą jednak, że w najbliższej przyszłości możemy się spodziewać jego wprowadzenia.

„To jeszcze nic pewnego, i musimy najpierw sprawdzić, czy to działa,” twierdzi informator w wywiadzie dla Autosportu. „Uzgodniliśmy tylko jego przetestowanie, to wszystko. Ale jeśli zadziała dobrze na Magny-Cours, będziemy mogli coś zrobić w bardzo krótkim czasie.”

Źródło: autosport.com
ŹRÓDŁO

Pierwsze kroki, aby sytuacja podczas wyjazdu na tor SC była "normalniejsza". Wg mnie dobry pomysł i liczę, że będzie on stosowany w GP Francji w wyścigu.
ESPAÑA !!!

Awatar użytkownika
michal_krasnik
Posty: 876
Rejestracja: pt 29 lut, 2008 21:56

Post autor: michal_krasnik » czw 05 cze, 2008 21:22

który przestawi moduł ECU w tryb pracy podczas neutralizacji.
Ciekawe na czym ten tryb będzie polegał. Ograniczenie prędkości czy coś innego ?

koza
Posty: 197
Rejestracja: pn 04 lut, 2008 20:39

Post autor: koza » czw 05 cze, 2008 22:29

W koncu ruch w kierunku normalnosci...

Awatar użytkownika
Użytkownik
Posty: 175
Rejestracja: ndz 16 mar, 2008 12:28
Lokalizacja: się biorą dzieci?

Post autor: Użytkownik » pt 06 cze, 2008 08:24

Przypomina mi to mój własny post napisany po GP Hiszpanii
Po raz kolejny rezultat wyścigu wypaczony przez Safety Car, tym razem ofiarą padł Heidfeld. Uważam że mądre głowy powinny jakoś ten element wyścigu przemyśleć. Przykładowo zamontować w samochodach coś na zasadzie ogranicznika prędkości takiego jak na pasie serwisowym, jest wypadek, wylatują na tor porządkowi i machają jakąś tam flagą, kierowcy zwalniają do powiedzmy 120km/h i tak jadą, odstępy między samochodami zostają, kolejność ani nic się nie zmienia tylko wszyscy sobie jadą z taką właśnie prędkością. Nie ma tego całego ustawiania się gęsiego za SC, przepuszczania zdublowanych i całej kombinacji. Oczywiście aleja serwisowa jest cały czas otwarta. Takie moje przemyślenie.
Ta propozycja zmiany idzie w podobnym kierunku. Bardzo dobrym kierunku. Chodzi o to, tylko i wyłącznie, aby gdy jest wypadek ZWOLNIĆ samochody na torze a nie zaburzać cały układ poprzez niwelowanie przewagi, którą zawodnicy wypracowali, zabranianie pitstopów itp. BRAWO!

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » pt 06 cze, 2008 08:34

Użytkownik, ta przewaga jest niwelowana także dlatego, żeby widowsko było ciekawsze. Namiastka tego co piszesz była stosowana kilkanaście lat temu. Tam podczas neutralizacji samochody się "zbijały do kupy", ale zapisywano im odstęp na ostatnim okrążeniu. Burdel był straszny.

Co do samego newsa, to ciężko coś stwierdzić dopóki nie będziemy wiedzieć na czym ten tryb pracy ecu polega. Poza tym to kierowca uruchamia tryb ecu, więc co mu szkodzi uruchomić go trochę później. Zawsze sekunda, czy dwie do przodu.
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

Awatar użytkownika
Użytkownik
Posty: 175
Rejestracja: ndz 16 mar, 2008 12:28
Lokalizacja: się biorą dzieci?

Post autor: Użytkownik » pt 06 cze, 2008 09:35

Użytkownik, ta przewaga jest niwelowana także dlatego, żeby widowsko było ciekawsze.
No to może co 10 okrążeń należy wypuszczać SC na tor nawet gdy nic się nie dzieje aby widowisko było ciekawsze? Nie sugerujesz chyba że obecny system jest taki jaki jest dlatego że tak jest ciekawiej?
Namiastka tego co piszesz była stosowana kilkanaście lat temu. Tam podczas neutralizacji samochody się "zbijały do kupy", ale zapisywano im odstęp na ostatnim okrążeniu. Burdel był straszny.
Zgadza się, dlatego chodzi o to żeby właśnie nie zbijały się do kupy tylko zwalniały wszystkie w miarę równocześnie, zachowując kolejność, odstępy itd. Wtedy można boksy zostawić otwarte na stałe. Walka na torze staje się czysta, mniej losowa a zajęte miejsce w mniejszym stopniu wynika z tego że inny bolid akurat w odpowiednim momencie się rozpirzył o barierę...
Co do samego newsa, to ciężko coś stwierdzić dopóki nie będziemy wiedzieć na czym ten tryb pracy ecu polega. Poza tym to kierowca uruchamia tryb ecu, więc co mu szkodzi uruchomić go trochę później. Zawsze sekunda, czy dwie do przodu.
No ja powiem szczerze problemu nie widzę, zapala się lampka - kierowca ma 3 sekundy (5, 8 ... do wyboru) na wciśnięcie guzika. Przy dzisiejszym stopniu naszpikowania wszystkiego elektroniką nie będzie problemu ustalić kto kiedy nacisnął. Wciśnie za późno - przejazd przez boksy. Wyprzedzi kogoś przed wciśnięciem guzika - karny postój 15s. Żaden problem, jak jesteśmy w stanie badać temperaturę paliwa lanego do baku i walić kary gdy za niska to takie rozwiązanie jest tym bardziej wykonalne.
Oczywiście odpowiednio duża lampka na kierownicy + stewardzi z flagami na potwierdzenie żeby się żaden nie tłumaczył że nie widział lampki...

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » pt 06 cze, 2008 10:46

A później taki Sato będzie się tłumaczył, że lampki nie widział, flag nie widział i w ogóle to on przeprasza.

Zresztą, popatrz na inną sytuację. SC może sterować szybkością stawki. W Barcelonie, po wypadku Heikkiego cała stawka przepuściła Medic Car właśnie dlatego, że SC zwolnił do tych 50 km/h.
Po drugie jak dobrać prędkość? Nie może być mała, bo opony muszą być rozgrzane (patrz jedna z hipotetycznych przyczyn śmierci Senny). Jak mijasz miejsce wypadku, to nie może być też za duża. SC to może kontrolować, a ECU już nie.
Założę się, że dając ograniczenie na powiedzmy 100km/h znajdą się zawodnicy, którzy będą próbowali nadrobić sekundy nie zwalniając obok miejsca wypadku.

Po trzecie i ostatnie, przy neutralizacji pojazdy są zbite w kupę co pozwala porządkowym oczyścić tor. Przepuszczają te 21 aut, potem włażą na tor i mają jakieś 2-4 minut na sprzątanie. Bez SC samochody będą ich mijały cały czas.
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

Awatar użytkownika
Użytkownik
Posty: 175
Rejestracja: ndz 16 mar, 2008 12:28
Lokalizacja: się biorą dzieci?

Post autor: Użytkownik » pt 06 cze, 2008 12:28

yarpen.zirgin pisze: Po trzecie i ostatnie, przy neutralizacji pojazdy są zbite w kupę co pozwala porządkowym oczyścić tor. Przepuszczają te 21 aut, potem włażą na tor i mają jakieś 2-4 minut na sprzątanie. Bez SC samochody będą ich mijały cały czas.
Przyznam że ten argument jest dobry i póki co nie wiem co odpowiedzieć :cool:

Awatar użytkownika
MtK
Posty: 1681
Rejestracja: czw 05 lip, 2007 12:51
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: MtK » pt 06 cze, 2008 18:37

A ja uważam że przepisy były dobre 2 lata temu i do tego powinni wrócić ;)
Scuderia Ferrari Marlboro fan since 1996 MSC fan since 1994
Tak, chcę Hamiltona w Ferrari.

krzysiu
Posty: 12
Rejestracja: pt 15 lut, 2008 14:26
Lokalizacja: Bączałka
Kontakt:

Post autor: krzysiu » ndz 08 cze, 2008 14:44

Moim zdaniem to by zepsuło całą nieprzewidywalność w F1. A z tymi przepisami byłoby nudno oglądać F1. Ale to tylko moje zdanie :cool:
Ayrton Senna. Nigdy nie zapomne.

Javkens
Posty: 5
Rejestracja: sob 22 mar, 2008 11:31

Post autor: Javkens » pt 13 cze, 2008 15:12

A dlaczego nie można zrobić tak, że podczas przejazdu przez sektor w którym jest wypadek komputer sam zwalnia do tych 40 km/h, a dwa pozostałe sektory jest prędkość 100km/h. Takie polecenie do komputera wprowadzało by kierownictwo wyścigu. Przy dzisiejsze technice nie było by to problemem :)
www.ligaraikonen.vgh.pl
Moja liga F1. Gramz na rFactor. Start juz za tydzien.
ZAPRASZAM

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » pt 13 cze, 2008 15:49

1. Byłoby problemem. Nie z tych "nie do obejścia", ale jednak;
2. A co z czasem na uprzątnięcie? Przy zbitej stawce porządkowi go mają;
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

Ziobuleq
Posty: 42
Rejestracja: sob 26 kwie, 2008 19:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziobuleq » sob 14 cze, 2008 09:24

yarpen.zirgin pisze:Namiastka tego co piszesz była stosowana kilkanaście lat temu. Tam podczas neutralizacji samochody się "zbijały do kupy", ale zapisywano im odstęp na ostatnim okrążeniu. Burdel był straszny.
Z czego wynikał ten burdel ? Wydaje się, że przy obecnej technice nie powinno stanowić to problemu a taki system jest najbardziej sprawiedliwy. Co do zwalniania wszystkich bolidów przez ECU wypadało by również obniżyć prędkość w alei serwisowej no i oczywiście zwolnić mechaników w boksach :mrgreen:
Pozdrówka dla wszystkich fanów F1

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » pn 16 cze, 2008 09:58

Z tego burdel wynikał, że dajmy na to Mansell jechał tuż za Alesim, do którego w rzeczywistości miał 5s straty.
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

aerodynamik
Posty: 548
Rejestracja: wt 14 sie, 2007 13:57

Post autor: aerodynamik » śr 25 cze, 2008 08:40

Aktualne przepisy dotyczące SC są bardzo dobre. Na tym ma polegać Formuła 1 - na szczęściu, pechu i nieprzewidywalności. Jedynym moim zdaniem błędem jest pozwalanie oddublowywania się. Dlaczego? Otóż to kierowca, który miał stratę, dajmy na to 1 kółka, odzyskuje kółko straty i ustawia się na końcu stawki. Potem, załóżmy, wszyscy zjeżdzają, a on wychodzi na prowadzenie. I nie zjeżdża już do boksu. Powiedzcie mi - czy to miałoby jakikolwiek sens? Taki przepis jest do kosza. Kierowcy mają wygrywać w sposób "uczciwy". A ten przepis takiej "uczciwości" nie daje. Bo kiedyś opisany przez mnie przypadek z pewnością wystąpi...

Awatar użytkownika
McLfan
Posty: 2484
Rejestracja: wt 11 lip, 2006 15:02
Lokalizacja: Opole

Post autor: McLfan » śr 25 cze, 2008 09:13

Nie ma takiej możliwości, bo kierowca oddublowujący się też musi jechać rozsądną prędkością. A oddublowanie jest na ostatnim okrążeniu, wtedy, gdy stawka po postojach jest już uformowana. :wink:

aerodynamik
Posty: 548
Rejestracja: wt 14 sie, 2007 13:57

Post autor: aerodynamik » śr 25 cze, 2008 09:54

McLfan pisze:Nie ma takiej możliwości, bo kierowca oddublowujący się też musi jechać rozsądną prędkością. A oddublowanie jest na ostatnim okrążeniu, wtedy, gdy stawka po postojach jest już uformowana. :wink:
A jeżeli porządkowi sprzątają nadal szczątki samochodów? Przez dobre kilka okrążeń? Wtedy jest więcej na to szansy pod względem taktycznym i logicznym. I jeżeli kierowca będzie jechać szybko... A jemu samemu się zmieni taktykę na bardziej korzystną...

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » śr 25 cze, 2008 10:05

aerodynamik:
1. Jak sam napisałeś "na tym ma polegać Formuła 1 - na szczęściu, pechu i nieprzewidywalności."

2. Jak napisał McFan, oddublowywanie jest na ostatnim okrążeniu przed zjazdem SC. Wtedy porządkowi już nie sprzątają.
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

aerodynamik
Posty: 548
Rejestracja: wt 14 sie, 2007 13:57

Post autor: aerodynamik » śr 25 cze, 2008 10:06

yarpen.zirgin pisze:aerodynamik:
2. Jak napisał McFan, oddublowywanie jest na ostatnim okrążeniu przed zjazdem SC. Wtedy porządkowi już nie sprzątają.
No to chybaostatnio niezbyt uważnie oglądałem F1. :wink:

FAster Ferrari
Posty: 11
Rejestracja: ndz 04 paź, 2009 18:10

Post autor: FAster Ferrari » wt 29 mar, 2011 18:35

Witam chciałam sie dowiedzieć o co chodzi z tą linią SC (pierwsza, druga). Przepisy na sezon 2011
"Samochód bezpieczeństwa (SC)

Przepisy te zostały uaktualnione, pojawił się zapis podobny do Artykułu 30.13 – podczas gdy wprowadzony jest samochód bezpieczeństwa „żaden kierowca nie może jechać niepotrzebnie wolno, niekonsekwentnie lub w jakikolwiek inny sposób, który może być potencjalnie uznany niebezpiecznym”.

Nowe przepisy również jasno mówią, kiedy można wyprzedzać samochód bezpieczeństwa: „Podczas wjazdu do alei serwisowej jakikolwiek samochód może wyprzedzić inny samochód pozostający na torze, wliczając w to SC po tym, jak przekroczył on pierwszą linię SC. Podczas wyjazdu z alei serwisowej każdy samochód, wliczając w to SC, może wyprzedzać lub być wyprzedzonym przez każdy samochód na torze, zanim minie on drugą linię SC”.

Kolejna nowa zasada mówi, że gdy wyścig zostaje wznowiony po okresie neutralizacji, to kierowcy którzy „nie są w stanie ustawić się w wymaganej kolejności zanim dotrą do pierwszej linii samochodu bezpieczeństwa zmuszeni są do wjazdu na aleję serwisową i mogą powrócić do wyścigu dopiero w momencie, gdy cała stawka przejedzie obok pit-lane”. Ta sama zasada ma zastosowanie, gdy wyścig zostanie zawieszony i wznowiony – kierowca nie będący w stanie przywrócić wymaganej kolejności zanim wyścig zostanie wznowiony również musi zjechać do alei serwisowej. "

Jeżeli ktoś mógł by mi to wytłumaczyć? A co do SC chodzi o to,że kierowcy podczas wyjazdu SC na tor muszą się ustawić w kolejności takiej jak podczas wyśccigu ( np. sytuacja jaka miała miejsce w GP Brazyli kiedy to kierowcy dublowani jechali przed Alonso )?

ODPOWIEDZ

Wróć do „F1 - forum techniczne”