temperatura i wilgotnośc

Forum poświęcone zagadnieniom technicznym towarzyszącym F1.

Moderator: Moderatorzy

Haron1101
Posty: 2
Rejestracja: sob 27 lut, 2010 22:36

temperatura i wilgotnośc

Post autor: Haron1101 » sob 27 lut, 2010 22:41

witam
Chciałbym się dowiedzieć na co wpływa temperatura i wilgotność powietrza podczas wyścigu, czy ma to związek z przyczepnością, czy różnica kliku stopni pomiędzy kwalifikacjami a wyścigiem ma wpływ na zmianę ustawień bolidu?

proszę o link do jakiejś lektury przynajmniej, która mi pomoże

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » ndz 28 lut, 2010 01:22

z temperaturą jest prosto, im wyższa temperatura, tym bardziej nagrzany asfalt, łątwiej rozgrzać gumy, ale też istnieje ryzyko szybkiego ich przegrzania i nadmiernego zużycia.

z temperaturą wiąże się również wydajność chłodzenia silnika, skrzyni biegów i hamulców. Można to było idealnie zobaczyć na zimnych jak na standardy F1 testach w jerez gdzie Mclaren zmniejszał prowizorycznie wloty powietrza do chłodnic

wilgotność, tutaj głównie wpływa na kierowcę, jazda w wilgotnym klimacie jest dużo bardziej męcząca. Wpływa też na chłodzenie silnika.

No chyba że weźmiemy pod uwagę skrajną wilgotność, opady deszczu ale tego już ci tłumaczyć nie trzeba.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Haron1101
Posty: 2
Rejestracja: sob 27 lut, 2010 22:36

Post autor: Haron1101 » pn 01 mar, 2010 20:41

jak deszcz wpływa na ustawienia bolidu?
Wiem że podnosi się skrzydła, aby był większy docisk, zawieszenie idzie w górę czy w dół?

Piszę prace na temat ustawień bolidu formuły 1 ze względu na warunki pogodowe, jeśli ktoś ma chwilkę to niech coś napiszę.

dzieki

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pn 01 mar, 2010 21:08

zawieszenie na deszcz jest wyższe i bardziej miękkie, bolid nie może być taki sztywny jak na suchą nawierzchnię.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
Leeloo
Posty: 1210
Rejestracja: pt 17 sie, 2007 19:51

Post autor: Leeloo » pt 05 mar, 2010 00:33

hideto pisze:zawieszenie na deszcz jest wyższe i bardziej miękkie, bolid nie może być taki sztywny jak na suchą nawierzchnię.
im bardziej mokro tym fajniejsza zabawa (bez głupich skojarzeń :mrgreen: )
"Kto walczy do końca, czasem przegrywa, kto się poddaje, przegrywa zawsze".

Heihachi07
Posty: 1
Rejestracja: sob 10 sty, 2015 14:15

sultan

Post autor: Heihachi07 » sob 10 sty, 2015 14:16

Małe pytanko. Czy są jakieś ograniczenia w jego konstrukcji? Mam tu na myśli czy na przykład można bądź nie stosować jakieś fikuśne przegrody i inne sposoby by ograniczyć majdanie się paliwa w baku? bo jak się wydaje takie bujanie mogłoby nieźle zaburzyć stabilność samochodu. Przemieszczając szybko i często środek ciężkości.


Hybride DeViL

Awatar użytkownika
del
Posty: 2343
Rejestracja: sob 13 maja, 2006 00:02
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: del » ndz 11 sty, 2015 19:37

Bardzo ładnie jest to przedstawione np. tu:
http://www.f1fanatic.co.uk/2013/04/29/f ... ning-fuel/

A ograniczenia w konstrukcji znajdziesz w przepisach:
http://www.formula1.com/inside_f1/rules ... 2/fia.html
Zwyciężają tylko tacy, którzy nie tracą wiary.

ODPOWIEDZ

Wróć do „F1 - forum techniczne”