Przyszłość F1
Moderator: Moderatorzy
Przyszłość F1
coraz więcej sie mówi o przyszłości F1... o oponach, o tym jak bolidy będą wyglądać, ale ostatnio pojawiła sie informacja o silnikach ;) pewnie źródło mówi że mają powrócić 1,5 litrowe silniki turbo :)
więcej tu:
http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=16118
więcej tu:
http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=16118
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna
- yarpen.zirgin
- Posty: 4404
- Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46
najbardziej zdziwiło mnie iż michelin chce aby zwiększyć wielkosć felg z 13 do 18 cali takie jak w specyfikacji LM,
rzekomo ma to być magnesem dla innych firm które produkują opony dla LM,
z jednej strony fajnie by byłaby rywalizacja, jednak cięzko mi sobie wyobrazić bolid F1 na 18'kach
rzekomo ma to być magnesem dla innych firm które produkują opony dla LM,
z jednej strony fajnie by byłaby rywalizacja, jednak cięzko mi sobie wyobrazić bolid F1 na 18'kach
"Kto walczy do końca, czasem przegrywa, kto się poddaje, przegrywa zawsze".
Grunt, żeby poza zmianą średnicy felgi zwiększono szerokość opony. Więcej przyczepności mechanicznej zdecydowanie byłoby dobrym pomysłem.Leeloo pisze:najbardziej zdziwiło mnie iż michelin chce aby zwiększyć wielkosć felg z 13 do 18 cali takie jak w specyfikacji LM,
rzekomo ma to być magnesem dla innych firm które produkują opony dla LM,
z jednej strony fajnie by byłaby rywalizacja, jednak cięzko mi sobie wyobrazić bolid F1 na 18'kach
Co do silników - jak dla mnie pomysł z 1,5t może nie być zły. Zależy to oczywiście od niuansów technicznych narzuconych przez FIA. Oby tylko nie były słabsze niż dzisiejsze jednostki. ;)
Nie musi to przecież oznaczać drastycznej zmiany w geometrii koła i parametrach samej opony. Napewno będzie musiała mieć zmniejszony indeks profilu i docelowo średnica koła pozostanie zbliżona.
Argument podstawowy za wprowadzeniem takiej zmiany to ułatwienie transferu technologii do innych serii wyścigowych oraz sportowych aut cywilnych.
Temat "światowego silnika" ciągnie się przecież od czasów Maxa M, m.in. ta kwestia jest brana pod uwagę jako bezwarunkowa przy rozważaniu zaangażowania się w F1 przez VW.
Podobna zmiana ma wejść w życie także w WRC.
Argument podstawowy za wprowadzeniem takiej zmiany to ułatwienie transferu technologii do innych serii wyścigowych oraz sportowych aut cywilnych.
Temat "światowego silnika" ciągnie się przecież od czasów Maxa M, m.in. ta kwestia jest brana pod uwagę jako bezwarunkowa przy rozważaniu zaangażowania się w F1 przez VW.
Podobna zmiana ma wejść w życie także w WRC.
No żeby się nie okazało ze z moich 2 litrów mogę wyciągnąć wiecej. Bo spotkałem się już z 650konnymi evo czy wrx sti. Pewnie bestie 1500konne nie wrócą ale 800-900km powinne mieć. Zmiana felgi nie wiele zmieni bo sztywnosc aktualnych opon jest zbliżona do sztywnosci felgi.
Scuderia Ferrari Marlboro fan since 1996 MSC fan since 1994
Tak, chcę Hamiltona w Ferrari.
Tak, chcę Hamiltona w Ferrari.
torque8, Może trochę przesadzam ale wiele sztywniejsza felga nie jest skoro bolid potrafi jechać na samych bokach opony. Przeszukajcie YT, wielokrotnie gdy opona pęka bolid jest w stanie dojechać na boku, który jest w stanie utrzymać masę bolidu. A bok ten zazwyczaj zostaje na feldze.
Scuderia Ferrari Marlboro fan since 1996 MSC fan since 1994
Tak, chcę Hamiltona w Ferrari.
Tak, chcę Hamiltona w Ferrari.
Mówi się, że w związku z dążeniem do uczynienia F1 jak najbardziej "zieloną" i oszczędną, nie ma nawet co marzyć o wyciąganiu 1000km z tych turbodoładowanych jednostek 1.5l. Na dzień dzisiejszy sugeruje się, że jednostki te osiągałyby koło 700km.
źródło
źródło
Kilka kolejnych pomysłów na uatrakcyjnienie F1 :/ wg. mnie niektóre pomysły są poprostu głupie...
Głównym obszarem wziętym pod uwagę oprócz powrotu KERSu, jest aerodynamika. Do czasu aprobaty przez FIA, nadwozie przed strefą boczą i przepływ powietrza pod podwoziem, ma zniknąć.
Oczekuje się także, że przednie skrzydło będzie mniejsze, zaś system regulowania ustawienia przedniego spojlera ma zostać zastąpiony przez takie samo regulowanie tylnego spojlera.
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna
Dziś na jednym z portali, wyczytałem że może będą stosowane sterowane tylne skrzydła... najcekawsze jest to że moment w którym kierowca bedzie mógł zastosować zmianę, będzie sygnalizowany poprzez jakąś lampkę... :shock: tylko jeśli będzie w bezpośredniej walce z poprzedzającym go bolidem, natomiast nie będzie można używać tego "systemu" do obrony.
Ogólnie pomysł wydaje się być ciekawy, ale... brzmi trochę szaleńczo :shock:
Ogólnie pomysł wydaje się być ciekawy, ale... brzmi trochę szaleńczo :shock:
"Dla Formuły 1 naprawdę ważne są dwie rzeczy... Jedną jest Ferrari, a drugą jest hałas" ~Bernie Ecclestone
Drodzy koledzy a mnie sie wydaje ze z tymi "dziwnymi nowinkami" Formuła 1 upada pomału na dno. Prędzej nie było jakiś KERS-ów czy regulowanych skrzydeł a wyścigi F1 były bardziej ciekawe i interesujące . A i bolidy wyglądały ładniej
edit: nie używamy słów, których znaczenia nie znamy ;)
No i pamiętać o znakach interpunkcyjnych!
edit: nie używamy słów, których znaczenia nie znamy ;)
No i pamiętać o znakach interpunkcyjnych!
Ostatnio zmieniony ndz 27 cze, 2010 17:35 przez PiotrasLc, łącznie zmieniany 2 razy.
Mi sie wydaje że F1 stara się iść jakoś z duchem czasu... próbują.
W czewcowym F1Racing jest taki artykuł w którym kilku znanych i znaczących ludzi w F1 mówi co ich zdaniem należałoby, zrobić aby wyścigi były bardziej atrakcyjne, co ciekawe... niektóre opinie się wzajemnie wykluczają, to dowodzi że pomysłów jest wiele... Sęk w tym aby wybrać odpowiednie
W czewcowym F1Racing jest taki artykuł w którym kilku znanych i znaczących ludzi w F1 mówi co ich zdaniem należałoby, zrobić aby wyścigi były bardziej atrakcyjne, co ciekawe... niektóre opinie się wzajemnie wykluczają, to dowodzi że pomysłów jest wiele... Sęk w tym aby wybrać odpowiednie
"Dla Formuły 1 naprawdę ważne są dwie rzeczy... Jedną jest Ferrari, a drugą jest hałas" ~Bernie Ecclestone
- Invinciblee
- Posty: 1262
- Rejestracja: sob 27 gru, 2008 11:38
- Kontakt:
Ja bym po prostu pozwolił zespołom solidnie pobawić się podłogami (efekt przyziemny), wywalił limit obrotów i pozwolił na V12 (ponad 1000KM pewnie by było, przy ponad 20k rpm :D ). Poszerzył bym opony.
Bolidy były by szybsze, ale tory i same samochody są na tyle bezpieczne że możemy sobie na to pozwolić (obecna sytuacja przypomina trochę ograniczenia prędkości na autostradzie - spokojnie można walić ponad 200km/h, a ograniczenie mamy do 130).
Wróciłbym do wymiarów skrzydeł z 2008 co by było ładniej. Może nieco zaostrzyłbym obostrzenia w aero (zauważcie że w tym sezonie dało się już jechać centymetry za poprzedzającym bolidem, przez całe okrążenie).
Jak ktoś chce łatwiejszych wyprzedzeń to nich superbike ogląda :P
Skrzydło które można regulować po zaświeceniu się lampki zalatuje mi amerykańskimi seriami.
Bolidy były by szybsze, ale tory i same samochody są na tyle bezpieczne że możemy sobie na to pozwolić (obecna sytuacja przypomina trochę ograniczenia prędkości na autostradzie - spokojnie można walić ponad 200km/h, a ograniczenie mamy do 130).
Wróciłbym do wymiarów skrzydeł z 2008 co by było ładniej. Może nieco zaostrzyłbym obostrzenia w aero (zauważcie że w tym sezonie dało się już jechać centymetry za poprzedzającym bolidem, przez całe okrążenie).
Jak ktoś chce łatwiejszych wyprzedzeń to nich superbike ogląda :P
Skrzydło które można regulować po zaświeceniu się lampki zalatuje mi amerykańskimi seriami.
Na pewno przydałoby się zmniejszenie wagi aero. Podniesienie mocy ok, ale ja wolałbym zostawienie silników w spokoju i postawienie na KERS. Wydaje mi się że można z niego uzyskać niezły dopał. Dodatkowo sterowany przecież przez kierowcę więc w sumie coś ala drugi pedał gazu. Trzeba wiedzieć jak mocno i kiedy docisnąć. No chyba że znowu tym zajmują się komputery działając w stylu TC.
Mowa jest także o ruchomym tylnym skrzydle. Pomysł ciekawy, choć wypowiedź Kubicy sugeruje że byłby używany tylko przez samochód wyprzedzający??? To by było bez sensu. Ruchome tylne skrzydło byłoby być może o tyle fajne że łatwo sterując dociskiem likwidowałoby potrzebę wydawania kasy na fajerwerki aerodynamiczne.
Mowa jest także o ruchomym tylnym skrzydle. Pomysł ciekawy, choć wypowiedź Kubicy sugeruje że byłby używany tylko przez samochód wyprzedzający??? To by było bez sensu. Ruchome tylne skrzydło byłoby być może o tyle fajne że łatwo sterując dociskiem likwidowałoby potrzebę wydawania kasy na fajerwerki aerodynamiczne.
To dobrze że ludzie nie rozumieją naszego systemu monetarno bankowego. Bo jeśliby zrozumieli to mielibyśmy rewolucję jeszcze tej nocy - H. Ford
- Invinciblee
- Posty: 1262
- Rejestracja: sob 27 gru, 2008 11:38
- Kontakt:
Dlaczego nie? Mnóstwo mocy, więcej docisku z efektu przyziemnego, więcej przyczepności mechanicznej. Przynajmniej nie było by problemu bolidów niewiele szybszych od niższych serii. Początkowo zastanawiałem się czy nie było by dobrym pomysłem jakieś 2000-3000 KM. Ale uznałem że to przesada ;) Jak dodanie gazu będzie oznaczało powerslida to na pewno będzie ciekawiej. No i taka przesada w stronę osiągów bardziej pasuje do F1 niż sztuczne robienie show ze sterowanymi skrzydełkami i lampką w stylu serii zza oceanu.hideto pisze:Invinciblee, brakuje tylko by dodali silniki odrzutowe i małe silniczki sterujące... bez przesaaady...
Dobry pomysł! Gdyby kierowca włączył silnik odrzutowy to by przeleciał nad innym i by nie było problemów z wyprzedzaniem :mrgreen:hideto pisze:Invinciblee, brakuje tylko by dodali silniki odrzutowe i małe silniczki sterujące... bez przesaaady...
"Frajda płynie z wyzwań i dążenia do celu"- Ross Brawn
- Invinciblee
- Posty: 1262
- Rejestracja: sob 27 gru, 2008 11:38
- Kontakt:
PiotrasLc, Jedna Japonia wiosny nie czyni. To też były nudne wyścigi. Jeśli już mamy się cofać to minimum cofnąć się do 2004 albo 1997 roku. Aczkolwiek uważam że cofanie nie ma sensu. Odmrożenie silników przy utrzymaniu limitów silników na sezon no i przede wszystkim zniesienie limitów obrotów. Przy czym zostajemy przy 2,4 V8. No mniejsza wytrzymałość mieszanki opon.
Scuderia Ferrari Marlboro fan since 1996 MSC fan since 1994
Tak, chcę Hamiltona w Ferrari.
Tak, chcę Hamiltona w Ferrari.