Technika?

Forum poświęcone zagadnieniom technicznym towarzyszącym F1.

Moderator: Moderatorzy

szefmafiii
Posty: 1
Rejestracja: ndz 30 maja, 2010 19:01
Lokalizacja: SYCYLIA

Technika?

Post autor: szefmafiii » ndz 30 maja, 2010 19:09

Witam wszystkich serdecznie
Jestem laikiem ktory lubi ogladac F1 .jestem nowy na forum i licze na wyrozumialosc

Na czym polega fenomen zespołu Rad Bulla??

:roll:
Don Tonny

Awatar użytkownika
szamanka
Posty: 1236
Rejestracja: sob 09 sie, 2008 22:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szamanka » ndz 30 maja, 2010 19:13

Na pewnym genialnym konstruktorze nazwiskiem Neway.

Jeśli chodzi Ci o wytłumaczenie typu - bo maja to i tamto w swoim bolidzie to go nie dostaniesz, nawet na paddocku tego nie wiedzą, inaczej dawno by skopiowali i fenomenu by nie było.

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » ndz 30 maja, 2010 23:19

szefmafiii pisze:Na czym polega fenomen zespołu Rad Bulla??
Jest też bardzo ogólna odpowiedź, która Ciebie, jako "laika", może usatysfakcjonować: aerodynamika. Bolidy RBR generują astronomiczny docisk, o czym najlepiej świadczy ich przewaga nad Renault, które mimo jazdy na identycznych silnikach, właśnie ze względu na niedoskonałości aerodynamiczne sporo do nich traci.

Niestety jeśli chodzi o szczegóły, to szamanka napisała całą prawdę. Za wyjątkiem tego, że pan magik nazywa się Newey. ;)

Majka
Posty: 15
Rejestracja: ndz 14 mar, 2010 19:11

Post autor: Majka » wt 22 cze, 2010 17:18

redbull pradopodobnie przemapowuje silnik na kwalifikacje co pozwala im "dmuchac na dyfuzor" nieco bardziej. Trik polega na tym ze przepuszczaja wiecej powietrza przez silnik co powoduje wiecej gazow na wylocie wydechu a przez to i wiekszy downforce.
Zmiana mieszanki powoduje przegrzewanie silnika dlatego stosowane jest to tylko w kwalifikacjach.
Wyscig w Monaco byl ostatnim hiperdominujacym wyscigiem redbulla.

M.

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » wt 22 cze, 2010 17:27

Majka pisze:Wyscig w Monaco byl ostatnim hiperdominujacym wyscigiem redbulla.
Czemu?

Moim zdaniem Walencja to ponownie dublet RBR. Kanada trochę zmieniła układ, bo i tor był nietypowy, Walencja jest nieco bardziej konwencjonalnym (jak na F1 i wymagania stawiane bolidom) torem. Jeśli "wygaszacz" w RBR tym razem wypali to znów będzie pozamiatane...

Dalej SF/McL - trudno powiedzieć co mocniejsze, bo zmiany w bolidzie Ferrari spore. Renault - tor teoretycznie powinien im dosyć pasować, jednak brak "wygaszacza" może znów skomplikować sprawę.

edit:

Dopiero teraz zauważyłem, że to nie temat o GP Europy... :oops: Mimo to nie kasuję, bo tak szybkie zakończenie dominacji RBR IMO niczym pewnym nie jest.

Majka
Posty: 15
Rejestracja: ndz 14 mar, 2010 19:11

Post autor: Majka » wt 22 cze, 2010 20:22

doriano pisze:
Majka pisze:Wyscig w Monaco byl ostatnim hiperdominujacym wyscigiem redbulla.
Czemu?

... tak szybkie zakończenie dominacji RBR IMO niczym pewnym nie jest.
Dominacji nie, ale hiperdominacji tak. Nadal beda szybcy ale P1 P2 co wyscig juz sie skonczylo. Renault, Ferrari oraz McLaren/Mercedes (ulotna pamiec) wprowadzaja na Valencie to samo rozwiazanie z wydechem ktore ma redbull - i wg teamow to wlasnie to jest kluczem do szybkosci RBR. Poza tym Renault wprowadza kilka innych poprawek. Redbull am swoj pakiet wprowazic dopiero na Silverstone, ale nie sadze by bylo to cos rownie rewolucyjnego jak blown diffuser. Ferrari twierdzi ze dzieki nowemu wydechowi beda szybsi o okolo 0.7s (plotki ale kto wie). To bedzie gdzies w okolicach RBR prawda? Pakiet Renault i zysk jaki dzieki niemu zostanie osiagniety jest rownie imponujacy.

Czowlowka bedzie teraz jeszcze bardziej ciasna. Czasy absolutnej dominacji RBR sie skonczyly. To juz nie bedzie 1.5 sek szybciej niz konkurencja jak bylo na poczatku sezonu.

M.

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » wt 22 cze, 2010 21:06

Majka pisze:Renault, Ferrari oraz McLaren/Mercedes (ulotna pamiec) wprowadzaja na Valencie to samo rozwiazanie z wydechem ktore ma redbull - i wg teamow to wlasnie to jest kluczem do szybkosci RBR
Z tego o wiem, to rozwiązanie to zostanie w Walencji wprowadzone tylko przez SF. Reszta dopiero nad tym pracuje.

Prawdę mówiąc również wydaje mi się, że wydech w RBR jest jednym z najważniejszych elementów decydujących o ich sukcesie. Powinienem się więc zgodzić z Tobą w kwestii zakończenia (hiper)dominacji. Pamiętam jednak wypowiedzi z obozu Ferrari, w których to dawali do zrozumienia, że wprowadzenie tego systemu jest bardziej kluczem do dalszego rozwoju, niż końcem pościgu. Stąd rezerwa z jaką podchodzę do niwelowania przewagi RBR.

Podsumowując - nie bardzo wierzę, że SF już teraz dogoni RBR. Ba! Nie jestem nawet pewien czy przeskoczy McLarena.

McLarenowi dwa ostatnie tory (zwłaszcza ostatni) bardzo odpowiadały. IMO Walencja nie będzie dla nich równie gościnna. Może po modyfikacjach układu wydechowego dogonią (albo nawet wyprzedzą...) RBR, jednak o ile wiem ma to nastąpić dopiero na Silverstone lub Hockenheim.

Reszta zespołów na tym etapie nie stanowi realnego zagrożenia dla RBR.

pozdrawiam

Majka
Posty: 15
Rejestracja: ndz 14 mar, 2010 19:11

Post autor: Majka » śr 23 cze, 2010 11:58

doriano pisze: Z tego o wiem, to rozwiązanie to zostanie w Walencji wprowadzone tylko przez SF. Reszta dopiero nad tym pracuje.
No to masz zle informacje :)

Pozdro
M.

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » śr 23 cze, 2010 12:04

Majka, podaj źródło Twoich.
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » śr 23 cze, 2010 12:23

Np. tutaj napisane jest, że w Walencji zmieniony wydech posiadać będzie Ferrari. Reszta dopiero nad tym pracuje.

Co prawda wiadomość ta nie wyklucza, że McL czy RF1 również przywiozą do Walencji swoją wersję wydechu a`la RBR, ale news ten na pewno tego nie sugeruje. Co więcej - analogiczne newsy na innych portalach sugerują, że zespoły te będą przywozić tego typu ulepszenia dopiero na Hocke lub Silverstone.

Chętnie poznam Twoje źródła. ;)

Majka
Posty: 15
Rejestracja: ndz 14 mar, 2010 19:11

Post autor: Majka » śr 23 cze, 2010 12:31

doriano pisze:Np. tutaj napisane jest, że w Walencji zmieniony wydech posiadać będzie Ferrari. Reszta dopiero nad tym pracuje.

Co prawda wiadomość ta nie wyklucza, że McL czy RF1 również przywiozą do Walencji swoją wersję wydechu a`la RBR, ale news ten na pewno tego nie sugeruje. Co więcej - analogiczne newsy na innych portalach sugerują, że zespoły te będą przywozić tego typu ulepszenia dopiero na Hocke lub Silverstone.

Chętnie poznam Twoje źródła. ;)
Nie interesuje mnie co pisze prasa na ten temat. Moje zrodlo to mja prywatna sprawa.
Informuje jedynie ze Renult bedzie posiadalo ten element w najblizszym wyscigu,a ty mozesz w to uwierzyc lub zignorowac. FP1 juz za kilkadziesiat godzin wiec bedziesz mial okazje zweryfikowac swoje zrodla z moimi.

Dodam, ze nie jest to jedyny nowy element jaki bedzie zamontowany podczas najblizszego GP. To najwiekszy pakiet poprawek RF1 w tym roku.

M.

[ Dodano: Czw 24 Cze, 10 20:41 ]
ooo.. niespodzianka

http://www.autosport.com/news/report.php/id/84702

M.

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » czw 24 cze, 2010 22:13

No M., to(ście) się spisali. RF1 regularnie zapracowuje na miano czarnego konia sezonu. Od pierwszych testów w Walencji. Nie chodzi o ilość poprawek, tylko o sposób ich wprowadzenia.

Wchodzą sobie na paddock i mówią "a wiecie, mamy nowy wydech, ale co to przy sześciopaku piwa. weźcie sobie po jednym" :cool:

Kiedyś (nawet niedawno temu) niezbyt sympatyzowałem z Renault, ze względu na Flavia i Alonso. Teraz zaczynam ten team kochać. Robert nie mógł lepiej trafić.
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

Awatar użytkownika
sh3d2
Posty: 227
Rejestracja: śr 03 mar, 2010 21:33

Post autor: sh3d2 » pt 25 cze, 2010 02:15

Majka pisze: Trik polega na tym ze przepuszczaja wiecej powietrza przez silnik
Czy to znaczy, że silniki f1 w wyścigu jadą na bogatej mieszance (lambda<1)?

pytanie drugie:
Zdaje sobie sprawę, że idealny AFR zależy od składu paliwa (obecnosc MBTE), a skład ten to pewnie tajne/poufne, ale (jeśli posiadasz takie informacje) podaj (przykładowy) air-fuel ratio, albo chociaż wartości lambda o jakich mówimy.

pozdrawiam

Majka
Posty: 15
Rejestracja: ndz 14 mar, 2010 19:11

Post autor: Majka » pt 25 cze, 2010 21:47

sh3d2 pisze: Czy to znaczy, że silniki f1 w wyścigu jadą na bogatej mieszance (lambda<1)?

pytanie drugie: Zdaje sobie sprawę, że idealny AFR zależy od składu paliwa (obecnosc MBTE), a skład ten to pewnie tajne/poufne, ale (jeśli posiadasz takie informacje) podaj (przykładowy) air-fuel ratio, albo chociaż wartości lambda o jakich mówimy.
Nie wiem jaka dookladnie jest lambda na wyscig i nie interesuje mnie to, co wiecej nie sadze aby mialo to jakikolwiek znaczenie przy tym o czym piszemy.
Plotki po padoku chodza natomiast ze redbull kwalifikacje jezdzi na mocno zubozonej mieszance przez co zwieksza sie przeplyw gazow przez silnik co powoduje zwiekszony docisk jako ze gazy wydechowe sa uzywane na elementach aero, ale i tez zwiekszenie temperatury przez co mozna je stosowac tylko przez dosc krotki okres czasu (kwalifikacje)

M.

Awatar użytkownika
Kulfon
Posty: 458
Rejestracja: sob 08 maja, 2010 20:57

Post autor: Kulfon » pt 25 cze, 2010 22:12

Majka czy jesteś w stanie stwierdzić, korzystając ze swoich źródeł z podobną trafnością kiedy w Renault zostanie wprowadzony F-duct?

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1886
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » pt 25 cze, 2010 22:31

Majka pisze: Plotki po padoku chodza natomiast ze redbull kwalifikacje jezdzi na mocno zubozonej mieszance przez co zwieksza sie przeplyw gazow przez silnik co powoduje zwiekszony docisk jako ze gazy wydechowe sa uzywane na elementach aero, ale i tez zwiekszenie temperatury przez co mozna je stosowac tylko przez dosc krotki okres czasu (kwalifikacje)
Ok nie znam się zbytnio na pracy silnika, ale domyślam się że ma jakąś optymalną mieszankę paliwa. Skoro zostaje zubożona to czy nie traci się na mocy? Czy warto jest poświęcać moc na trochę lepszy docisk? No chyba że ją zubożają chwilowo na na czas szybkiego zakrętu. W takim razie musieliby dokonywać paru takich zmian na okrążenie. I to szybko. Czy to mogło być przyczyną silnikowych kłopotów Vettela? A może patent RedBulla polega na czymś innym jednak?

Awatar użytkownika
Matthias
Posty: 518
Rejestracja: ndz 05 sie, 2007 10:46
Lokalizacja: Wolbrom
Kontakt:

Post autor: Matthias » pt 25 cze, 2010 23:22

Hmm, nie wiem jak to działa, ale czy inżynierowie Renault nie mają przypadkiem dostępu do danych z silnika RedBulla? Czy inżynierowi silnikowi RedBulla to po prostu redbullowcy w strojach Renault?

Majka
Posty: 15
Rejestracja: ndz 14 mar, 2010 19:11

Post autor: Majka » sob 26 cze, 2010 00:28

zu7 pisze: Ok nie znam się zbytnio na pracy silnika, ale domyślam się że ma jakąś optymalną mieszankę paliwa. Skoro zostaje zubożona to czy nie traci się na mocy?
Nie, nie traci sie, ale silnik sie przegrzewa.

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1886
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » sob 26 cze, 2010 13:33

Matthias pisze:Hmm, nie wiem jak to działa, ale czy inżynierowie Renault nie mają przypadkiem dostępu do danych z silnika RedBulla? Czy inżynierowi silnikowi RedBulla to po prostu redbullowcy w strojach Renault?
No właśnie. Jeśli istnieje coś takiego jak historia pracy silnika i Renault ma do tego dostęp to powinno dobrze wiedzieć czy RedBull coś kombinuje z jego działaniem w połączeniu z wydechem.
Majka pisze:
zu7 pisze: Ok nie znam się zbytnio na pracy silnika, ale domyślam się że ma jakąś optymalną mieszankę paliwa. Skoro zostaje zubożona to czy nie traci się na mocy?
Nie, nie traci sie, ale silnik sie przegrzewa.
No dobrze a jak zużycie paliwa? Nie wzrasta?

Awatar użytkownika
McLfan
Posty: 2484
Rejestracja: wt 11 lip, 2006 15:02
Lokalizacja: Opole

Post autor: McLfan » sob 26 cze, 2010 13:50

zu7 pisze:No dobrze a jak zużycie paliwa? Nie wzrasta?
Skoro mieszanka jest ZUBOŻONA. 8) A poza tym, jakie to ma znaczenie? To kwalifikacje są, a nie wyścig.

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1886
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » sob 26 cze, 2010 13:57

McLfan pisze:
zu7 pisze:No dobrze a jak zużycie paliwa? Nie wzrasta?
Skoro mieszanka jest ZUBOŻONA. 8) A poza tym, jakie to ma znaczenie? To kwalifikacje są, a nie wyścig.
Zubożona w co? Paliwo czy powietrze? Znaczenie ma duże ponieważ czemu nie używać tego w czasie wyścigu? Silnik się przegrzewa. Ok. Ale czy modyfikacje silnika polegające na ulepszeniu jego wytrzymałości i niezawodności nie są dozwolone? Jeśli paliłby mniej to byłaby prosta i legalna droga do ulepszeń. Także coś mi tu nie gra. Ale oczywiście mogę się mylić.

Awatar użytkownika
sh3d2
Posty: 227
Rejestracja: śr 03 mar, 2010 21:33

Post autor: sh3d2 » sob 26 cze, 2010 15:27

zu7 pisze: Zubożona w co? Paliwo czy powietrze?
uboga mieszanka - lambda > 1
bogata mieszanka - lambda < 1

lambda to dla odmiany nic innego jak stosunek proporcji powietrze/paliwo mieszanki do proporcji powietrze/paliwo mieszanki stechiometrycznej.

jako ze dla mieszanki stechiomatrycznej jest to wartosc (mniej wiecej) stala, to zmienic mozemy dwie rzeczy, ilosc powietrza jaka wprowadzamy do silnika, albo ilosc paliwa.
jako ze zalezy nam na zwiekszeniu gazow na wylocie, to musimy tez zwiekszyc ilosc gazow wlatujacych do silnika (wiecej powietrza przy tej samej dawce paliwa - mieszanka uboga)

Wynika z tego ze oszczednosci na paliwie nie ma wcale, bo dawka paliwa, jaka podajemy do silnika pozostaje bez zmian, malo tego, gdyby zmiejszyc dawke, silnik grzalby sie jeszcze bardziej, a gazow ktore by nam dmuchaly na dyfuzor wcale nie przybedzie.

tak ja to rozumiem.

pozdrawiam

tart
Posty: 4
Rejestracja: pn 04 maja, 2009 11:23

Post autor: tart » pn 28 cze, 2010 21:19

Majka pisze:Informuje jedynie ze Renult bedzie posiadalo ten element w najblizszym wyscigu,a ty mozesz w to uwierzyc lub zignorowac. FP1 juz za kilkadziesiat godzin wiec bedziesz mial okazje zweryfikowac swoje zrodla z moimi.
No i jak? Dla mnie nie jest jasne czy były te poprawki o których pisałaś. Czy przegrzewanie się silnika u Roberta świadczy o zastosowanych poprawkach?
Z drugiej strony aż takiego ogromnego postępu w Q nie było widać!

Awatar użytkownika
lg2000
Posty: 1841
Rejestracja: pn 02 lip, 2007 10:25
Lokalizacja: EPML

Post autor: lg2000 » sob 03 lip, 2010 21:45

sh3d2 pisze:
zu7 pisze: Zubożona w co? Paliwo czy powietrze?
uboga mieszanka - lambda > 1
bogata mieszanka - lambda < 1

lambda to dla odmiany nic innego jak stosunek proporcji powietrze/paliwo mieszanki do proporcji powietrze/paliwo mieszanki stechiometrycznej.

jako ze dla mieszanki stechiomatrycznej jest to wartosc (mniej wiecej) stala, to zmienic mozemy dwie rzeczy, ilosc powietrza jaka wprowadzamy do silnika, albo ilosc paliwa.
jako ze zalezy nam na zwiekszeniu gazow na wylocie, to musimy tez zwiekszyc ilosc gazow wlatujacych do silnika (wiecej powietrza przy tej samej dawce paliwa - mieszanka uboga)

Wynika z tego ze oszczednosci na paliwie nie ma wcale, bo dawka paliwa, jaka podajemy do silnika pozostaje bez zmian, malo tego, gdyby zmiejszyc dawke, silnik grzalby sie jeszcze bardziej, a gazow ktore by nam dmuchaly na dyfuzor wcale nie przybedzie.

tak ja to rozumiem.

pozdrawiam
Jeżeli RBR jeździ się na mieszance w górnym zakresie &#955; dla silnika to temperatura spalin jest wyższa, czyli objętościowo (gaz się rozszerza) jest go więcej, czyli przepływ przez dyfuzor jest większy i tym samym przyczepnośc tylnej osi. Ilość powietrza zasysana przez silnik jest limitowana przekrojem airboxa i jest taka sama. W wyścigu nie są w stanie stosować takiego mapowania bo silnik by się przegrzał i uszkodził.

Awatar użytkownika
sh3d2
Posty: 227
Rejestracja: śr 03 mar, 2010 21:33

Post autor: sh3d2 » ndz 04 lip, 2010 01:29

lg2000 pisze:Jeżeli RBR jeździ się na mieszance w górnym zakresie &#955; dla silnika to temperatura spalin jest wyższa, czyli objętościowo (gaz się rozszerza) jest go więcej, czyli przepływ przez dyfuzor jest większy i tym samym przyczepnośc tylnej osi. Ilość powietrza zasysana przez silnik jest limitowana przekrojem airboxa i jest taka sama. W wyścigu nie są w stanie stosować takiego mapowania bo silnik by się przegrzał i uszkodził.
Wynikałoby z tego, ze cieplejszy gaz (spaliny w tym przypadku) jest efektywniejszy aerodynamicznie (skoro zadnej zmianie masy gazow na wylocie nie mozemy mowic).
Nie mam co prawda doswiadczenia z aerodynamicznie wspomaganymi samochodami, mam natomiast pewne (amatorskie) doswiadczenie lotnicze, i o ile mnie pamiec nie myli, to w goracym (rzadkim) powietrzu lata sie zdecydowanie gorzej(pomijając oczywiscie noszenia spowodowane "wedrujacym" do gory cieplym powietrzem (termika)), wiec odwrotnie.
Moglbys (lg2000) mi to jakos sensowniej wytlumaczyc (tutaj lub na pw).

dzieki i pozdrawiam

Awatar użytkownika
lg2000
Posty: 1841
Rejestracja: pn 02 lip, 2007 10:25
Lokalizacja: EPML

Post autor: lg2000 » ndz 04 lip, 2010 11:56

sh3d2 pisze: Wynikałoby z tego, ze cieplejszy gaz (spaliny w tym przypadku) jest efektywniejszy aerodynamicznie (skoro zadnej zmianie masy gazow na wylocie nie mozemy mowic).
Nie mam co prawda doswiadczenia z aerodynamicznie wspomaganymi samochodami, mam natomiast pewne (amatorskie) doswiadczenie lotnicze, i o ile mnie pamiec nie myli, to w goracym (rzadkim) powietrzu lata sie zdecydowanie gorzej(pomijając oczywiscie noszenia spowodowane "wedrujacym" do gory cieplym powietrzem (termika)), wiec odwrotnie.
Moglbys (lg2000) mi to jakos sensowniej wytlumaczyc (tutaj lub na pw).

dzieki i pozdrawiam
W lotnictwie siła nośna spada wraz ze wzrostem temperatury z dwóch przyczyn. Jedna to aerodynamiczna gdy spada gęstość powietrza wraz ze wzrostem temperatury, a druga to spadek mocy silnika wskótek zmniejszenia się masy zassanego powietrza. Jeżeli chodzi o "dmuchany dyfuzor" to jeżeli jest prawdą że RBR specjalnie podnosi temperaturę spalin w kwalifikacjach, to nie po to aby zwiększyć przepływ masowy, bo on się prawie nie zmieni, ale po to żeby zwiększyć ich prędkość wylotową. IMO: odpowiednie skierowanie przepływu spalin w okolice dyfuzora może powodować zmianę przepływu głównego strumienia powietrza przez dyfuzor i zwiększenie różnicy ciśnień na nim. Im większe ciśnienie kinematyczne gazu to tym mniejsze statyczne, więc można sobie wyobrazić że gazy wydechowe mogą niejako "zwiększać powierzchnię dyfuzora" i tym samym jego skuteczność. Zaznaczam że jest to tylko moja opinia na ten temat zakładając że trik z zubożonym mapowaniem stosowany przez RBR jest prawdziwy.

EDIT:
James Allen wspomina o strategii ze zmianą mapowania silnika na kwalifikacje przez RBR.

Awatar użytkownika
Leeloo
Posty: 1210
Rejestracja: pt 17 sie, 2007 19:51

Post autor: Leeloo » czw 10 mar, 2011 14:45

w sumie nie wiem gdzie to napisać to napiszę tutaj,
pytanie raczej do znawców regulaminu technicznego F1,

czy ruchomy balast jest dozwolony ?
"Kto walczy do końca, czasem przegrywa, kto się poddaje, przegrywa zawsze".

Awatar użytkownika
McLfan
Posty: 2484
Rejestracja: wt 11 lip, 2006 15:02
Lokalizacja: Opole

Post autor: McLfan » czw 10 mar, 2011 14:49

Nie. Poczytaj o aferze z B.A.R. Honda z 2005 roku. No i o aferze z Renault w 2006 roku z mass dumperami.

ODPOWIEDZ

Wróć do „F1 - forum techniczne”