Technika?

Forum poświęcone zagadnieniom technicznym towarzyszącym F1.

Moderator: Moderatorzy

szefmafiii

Technika?

Post autor: szefmafiii » ndz 30 maja, 2010 19:09

Witam wszystkich serdecznie
Jestem laikiem ktory lubi ogladac F1 .jestem nowy na forum i licze na wyrozumialosc

Na czym polega fenomen zespołu Rad Bulla??

:roll:
Don Tonny

Awatar użytkownika
szamanka

Post autor: szamanka » ndz 30 maja, 2010 19:13

Na pewnym genialnym konstruktorze nazwiskiem Neway.

Jeśli chodzi Ci o wytłumaczenie typu - bo maja to i tamto w swoim bolidzie to go nie dostaniesz, nawet na paddocku tego nie wiedzą, inaczej dawno by skopiowali i fenomenu by nie było.

Awatar użytkownika
doriano

Post autor: doriano » ndz 30 maja, 2010 23:19

szefmafiii pisze:Na czym polega fenomen zespołu Rad Bulla??
Jest też bardzo ogólna odpowiedź, która Ciebie, jako "laika", może usatysfakcjonować: aerodynamika. Bolidy RBR generują astronomiczny docisk, o czym najlepiej świadczy ich przewaga nad Renault, które mimo jazdy na identycznych silnikach, właśnie ze względu na niedoskonałości aerodynamiczne sporo do nich traci.

Niestety jeśli chodzi o szczegóły, to szamanka napisała całą prawdę. Za wyjątkiem tego, że pan magik nazywa się Newey. ;)

Majka

Post autor: Majka » wt 22 cze, 2010 17:18

redbull pradopodobnie przemapowuje silnik na kwalifikacje co pozwala im "dmuchac na dyfuzor" nieco bardziej. Trik polega na tym ze przepuszczaja wiecej powietrza przez silnik co powoduje wiecej gazow na wylocie wydechu a przez to i wiekszy downforce.
Zmiana mieszanki powoduje przegrzewanie silnika dlatego stosowane jest to tylko w kwalifikacjach.
Wyscig w Monaco byl ostatnim hiperdominujacym wyscigiem redbulla.

M.

Awatar użytkownika
doriano

Post autor: doriano » wt 22 cze, 2010 17:27

Majka pisze:Wyscig w Monaco byl ostatnim hiperdominujacym wyscigiem redbulla.
Czemu?