Limit skrzyń biegów

Forum poświęcone zagadnieniom technicznym towarzyszącym F1.

Moderator: Moderatorzy

Olek 89
Posty: 5
Rejestracja: czw 15 kwie, 2010 09:58

Limit skrzyń biegów

Post autor: Olek 89 » sob 11 gru, 2010 11:28

W rozmowie z Polskim inżynierem z McLarena jeden ze słuchaczy zadał podobne pytanie, ale (przynajmniej ja) nie usłyszałem konkretnej odpowiedzi, a bardzo mnie to ciekawi: skoro na prawie każdym torze sotsowane są inne przełożenia, to zapewne muszą byc też inne zestawy zębatek, wiec w takim razie co konkretnie podlega limitowi jednej skrzyni na 4 wyścigi? Sama obudowa czy może niektóre zębatki mogą by zmieniane w zależności od toru, a inne nie?

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » sob 11 gru, 2010 11:36

odpowiedział na to pytanie, wysłuchaj wywiadu jeszcze raz :)
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Olek 89
Posty: 5
Rejestracja: czw 15 kwie, 2010 09:58

Post autor: Olek 89 » sob 11 gru, 2010 11:49

Tak jak powiedziałeś wysłuchałem raz jeszcze i powiedział tylko, że można zmieniac zębatki. Wiec co podlega limitowi? Sama obudowa?

Sir_Kamil
Posty: 223
Rejestracja: czw 18 lut, 2010 23:35

Post autor: Sir_Kamil » sob 11 gru, 2010 16:30

Skrzynia biegów to nie tylko obudowa i zębatki biegów.
http://img355.imageshack.us/img355/9771 ... 0gbap9.jpg
To dość skomplikowany gadżet. Cała konstrukcja, obudowa, mechatronika odpowiedzialna za "nieprzerwaną" (w praktyce bardzo, bardzo szybka zmiana biegów) transmisje etc. podlega narzuconemu cyklowi życia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „F1 - forum techniczne”