Kierownica F1

Forum poświęcone zagadnieniom technicznym towarzyszącym F1.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Chipita
Posty: 2345
Rejestracja: pn 22 paź, 2007 16:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Chipita » pt 07 mar, 2008 07:32

W Top Gear Hammond mówił o kosztach 30 tys. funtów za kierownicę R25. W przeliczeniu na złotówki przy obecnym kursie wychodzi ok. 138 tys. złotych. Duuuużooo. :)
ESPAÑA !!!

cichy
Posty: 1558
Rejestracja: pt 21 wrz, 2007 23:38

Post autor: cichy » pt 07 mar, 2008 09:36

hm.. naprawdę dużo. ciekaw jestem czy Webber szukał swojej w Japonii :)
Ostatnio zmieniony pt 07 mar, 2008 19:16 przez cichy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kazik
Posty: 737
Rejestracja: sob 29 gru, 2007 23:20
Lokalizacja: Nysa

Post autor: Kazik » pt 07 mar, 2008 13:12

Pamiętam,że podczas pierwszego (chyba) GP Węgier Riccardo Patrese podał kierownicę jednemu z marshali (po tym jak zatrzymał się na torze) a facet sądził,że to prezent i wziął sobie ją do domu.Zespół Brabham przez dwa dni szukał tej kierownicy dając ogłoszenia :smile:

Awatar użytkownika
swirek258
Posty: 646
Rejestracja: ndz 24 lut, 2008 19:25
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: swirek258 » pt 07 mar, 2008 19:14

Kazik pisze:Pamiętam,że podczas pierwszego (chyba) GP Węgier Riccardo Patrese podał kierownicę jednemu z marshali (po tym jak zatrzymał się na torze) a facet sądził,że to prezent i wziął sobie ją do domu.Zespół Brabham przez dwa dni szukał tej kierownicy dając ogłoszenia
A znalazł? :grin:

Awatar użytkownika
TobaccoBoy
Posty: 304
Rejestracja: wt 12 cze, 2007 05:41

Post autor: TobaccoBoy » sob 08 mar, 2008 02:17

swirek258, to bodaj - jeśli mnie pamięć nie myli - nie było ogłoszenie, ale zgłoszenie kradzieży na milicję, a nieszczęśnika, który został obdarowany przez Brazylijczyka spotkało wiele nieprzyjemności.

Awatar użytkownika
Kazik
Posty: 737
Rejestracja: sob 29 gru, 2007 23:20
Lokalizacja: Nysa

Post autor: Kazik » sob 08 mar, 2008 03:39

TobaccoBoy, Patrese to italiano (nie brazylijczyk).Kierownica powróciła do zespołu w niedzielę na wyścig....może i dzięki milicji (rendorseg),dokładnie nie pamiętam :wink:

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » sob 08 mar, 2008 04:54

kilka lat temu bodajże w monaco rownież jeden z marshali zabrał na pamiątke kierownicę... nie było zbyt miło gdy go złapano :)

wg R. Hammonda koszt kiery to 30 tysięcy funtów.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » czw 29 maja, 2008 03:32

zdobyłem kilka minut temu:

Obrazek
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

tygras
Posty: 23
Rejestracja: wt 06 maja, 2008 21:45

Post autor: tygras » czw 29 maja, 2008 09:39

http://www.bmw-sauber-f1.com/pl/index.h ... kpit/~4|0/
na pasku wybieramy kokpit a potem kierowica;P wszystko fajnie opisane;)

Awatar użytkownika
G_U_M_A
Posty: 197
Rejestracja: pt 04 kwie, 2008 16:04
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: G_U_M_A » czw 29 maja, 2008 15:32

mam takie pytanie... na zdjeciu, ktore podal hideto jest przycisk do "mapowania pedalu gazu". Czym jest to mapowanie?

Rtoipb
Posty: 153
Rejestracja: pn 19 mar, 2007 15:38
Lokalizacja: Prawie Gliwice

Post autor: Rtoipb » czw 29 maja, 2008 17:31

najprościej tłumacząc mapowanie pedału gazu czyli sposób pracy pedału
czyli jak stopień naciśniecia na pedał jest tłumaczony na otwarcie przepustnicy
Kubicomaniak ;-)
Syberyjskie ślicznoty

Awatar użytkownika
MikeF1
Posty: 433
Rejestracja: pt 10 sie, 2007 16:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MikeF1 » wt 03 cze, 2008 16:40

w grach symulacyjnych THROTTLE AXIS SESNITIVITY :-)

Carbodiox
Posty: 3
Rejestracja: wt 10 cze, 2008 10:38

Post autor: Carbodiox » pt 13 cze, 2008 08:21

Jeszcze do pytania o wzywanie na pita. Kierowca dostaje info przez radio, wyświetla mu sie to taz na wyswietlaczu ale mysi teżspecjalnym przyciskiem na kierownicy potwierdzić żeby mechanicy mieli pewność że skumał (coś jak guzik 'ROGER THAT' w afekcie wyścigu)
Było to w jakims dokumencie na speed tv

[ Dodano: Pią 13 Cze, 08 09:22 ]
Jednak popełniłem błąd. Usłyszałem o tym w programie inside spyker f1 car

Polecam (2:15 jest o tym guziku) http://youtube.com/watch?v=fXrBi1Y46zU

Awatar użytkownika
G_U_M_A
Posty: 197
Rejestracja: pt 04 kwie, 2008 16:04
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: G_U_M_A » pt 13 cze, 2008 15:12

a tutaj znalazlem link gdzie Nick Heidfeld opisuje kierownice BMW Sauber.

http://www.youtube.com/watch?v=AyT6puN583E&NR=1

dodatkowego komentarza udzielil tez Sam Michael - dyrektor techniczny Williamsa

bartic
Posty: 4
Rejestracja: ndz 04 maja, 2008 23:49

Post autor: bartic » pn 07 lip, 2008 10:34

tak czytam do czego służą te przyciski i dobrze zgaduję, że podczas wyścigu kierowca części z nich nie używa?

Awatar użytkownika
soh
Posty: 37
Rejestracja: pn 28 kwie, 2008 10:22

Post autor: soh » wt 08 lip, 2008 10:49

Trochę dziwne byłoby używać tempomat podczas wyścigu :twisted:

albundy
Posty: 19
Rejestracja: śr 21 paź, 2009 15:18

Post autor: albundy » ndz 01 sie, 2010 18:49

a ja mam pytanie jak jest przesylana informacja miedzy kierownica a komputerem,chodzi mi oto jak kierowca wyciaga kierownice to czy tam sa jakies styki czy te informacje sa przesylane radiowo?

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » ndz 01 sie, 2010 19:00

zacznijmy od tego, że kierownica sama w sobie jest komputerem, to nie jest tak, że tam są tylko kabelki przeciągnięte a jednostka jest gdzieś indziej.

Kierownica jedyne co potrzebuje to szybkie łącze które wysyła rządania i otrzymuje dane.

wewnątrz tzw. quickrelease hub, jest wystarczająco dużo miejsca.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

albundy
Posty: 19
Rejestracja: śr 21 paź, 2009 15:18

Post autor: albundy » pn 02 sie, 2010 14:24

no ale te łacze jak wyglada,droga radiowa czy nie? czy jak wyciagnie kierownice to tez bedzie mugł zmienic jakies ustawienie?

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » pn 02 sie, 2010 14:27

Łącze fizyczne, nie droga radiowa.
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pn 02 sie, 2010 14:36

Jak wyciągnie kierownicę, to przede wszystkim ona umrze ze względu na brak dopływu prądu ze źródła zasilania.

nie podejmę się wróżenia jakie złącze jest zastosowane w kierownicach F1, w technice mikroprocesorowej najpopularniejsze jest usb i RS 232, tego drugiego raczej nie stosują z racji na to, że jest to złącze dość słabo przystosowane do ciągłych złączeń i rozłączeń. Czy jest to któraś z odmian USB nie wiem, równie dobrze każdy zespół może mieć opracowaną swoją własną złączke.

Zresztą proszę sobie poszukać na yt filmików, jak kierownica ożywa po podłączeniu do przekładni kierowniczej.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
sh3d2
Posty: 227
Rejestracja: śr 03 mar, 2010 21:33

Post autor: sh3d2 » pn 02 sie, 2010 15:08

podejrzewam, ze calosc dziala odrobine inaczej, a juz na pewno nie w oparciu o magistrale usb.
osobiscie stawiam na tzw "szyne CAN".
http://pl.wikipedia.org/wiki/Controller_Area_Network
co do systemu quickrelease, to prawdopodobnie znajduje sie tam tego typu urzadzenie:
http://www.hrpworld.com/index.cfm?tpc=S ... on=product

ODPOWIEDZ

Wróć do „F1 - forum techniczne”