GP Italy 2007 - Foto-relacja
Moderator: Moderatorzy
GP Italy 2007 - Foto-relacja
Wraz z Gomezem & Co pojechaliśmy na Monze, gdzie spędziliśmy cztery dni z Formułą 1 w roli głównej. Do teraz nie mogę ochłonąć z ilości wrażeń :shock: . Być może napiszę z Gomezem jakąś relację, ale teraz, tak na szybko przygotowałem foto-story. Zdjęcia są w wysokiej rozdzielczości, więc dociekliwi mogą sobie to i owo powiększać.
Miłego oglądania : foto-relacja z Monzy
Miłego oglądania : foto-relacja z Monzy
Ostatnio zmieniony śr 12 wrz, 2007 18:20 przez TTU, łącznie zmieniany 2 razy.
Dzięki, czekam jeszcze na relację.
Naprawdę kibice wynosili m.in. znaczniki odległości do zakrętu?
A jak wrażenia po GP2, bo mi na żywo to bardzo odpowiadało- zwłaszcza głos silników, który dało się słuchać bez stoperów w odróżnieniu od ryku bolidów F1. A co do robienia zdjęć szybkich bolidów- trzeba było spróbować ustawić stałą ostrość, najkrótszą migawkę i wodzić szybko aparatem za przejeżdżającym kierowcą, o ile masz możliwość takich ustawień w aparacie.
Naprawdę kibice wynosili m.in. znaczniki odległości do zakrętu?
A jak wrażenia po GP2, bo mi na żywo to bardzo odpowiadało- zwłaszcza głos silników, który dało się słuchać bez stoperów w odróżnieniu od ryku bolidów F1. A co do robienia zdjęć szybkich bolidów- trzeba było spróbować ustawić stałą ostrość, najkrótszą migawkę i wodzić szybko aparatem za przejeżdżającym kierowcą, o ile masz możliwość takich ustawień w aparacie.
Skąd masz tą informację ? Zdjęcia "przez siatkę" były robione właśnie w trybie "Sport" - aparat wybierał czas otwarcia migawki na 1/800. Chyba byłem zbyt blisko toru : +/- 10 metrów a bolidy zbyt szybkiebartek2 pisze:Uwaga na przyszłość, masz dosyć dobry aparat, a robisz fotki w Auto Mode
Rada na przyszłość : to przeczytać instrukcję i zacząć robić w trybie manualnym - o ile w nim da się skrócić czas otwarcia migawki. Ewentualnie zmienić aparat na taki, w którym można to zrobić
Naprawdę :lol: - wynosili nie tylko to, powodzeniem cieszyły się także reklamy "Vodafone"Maiesky pisze:Naprawdę kibice wynosili m.in. znaczniki odległości do zakrętu?
Ja wymiękłem właśnie podczas piątkowego treningu GP2, gdy szliśmy wzdłuż prostej za Lesmo - silnik GP2 rozkręcony na full z odległości kilkunastu metrów, też daje zdrowo po uszach. Na Monzy przekonałem się, że GP2 jest super ! Teraz będe je oglądać w TV.Maiesky pisze:A jak wrażenia po GP2, bo mi na żywo to bardzo odpowiadało- zwłaszcza głos silników, który dało się słuchać bez stoperów w odróżnieniu od ryku bolidów F1
ja tak tylko zapytam:
z której strony oni na tą tarkę najeżdżają??
z której strony oni na tą tarkę najeżdżają??
Ostatnio zmieniony śr 12 wrz, 2007 20:25 przez jaro738, łącznie zmieniany 1 raz.
To była informacja: 50 m do centrum :DIsmola pisze:Myślałem, że padnę... Idę sobie trasą na ceremonie nagród, a tu nagle biegnie koleś z tabliczką "50" koło mnie :P
Faktycznie niesamowicie, chyba za rok tam uderzymy, zresztą Monza miała być w tym roku, a skończyło się na Nurburgringu.
Przyznam się, że bardziej mi podobał się dźwięk GP2 niż świdrujący i zabójczy dla uszu F1. A samo GP2 ma w sobie to, czego teraz nie mamy w F1- zaciętą walkę i manewry wyprzedzania na torze.TTU pisze:Ja wymiękłem właśnie podczas piątkowego treningu GP2, gdy szliśmy wzdłuż prostej za Lesmo - silnik GP2 rozkręcony na full z odległości kilkunastu metrów, też daje zdrowo po uszach.
A co do tarki, teraz rozumiem, dlaczego tak się nazywa- nazwa doskonale oddaje cechy tego elementu.
Ostatnio zmieniony śr 12 wrz, 2007 20:28 przez maiesky, łącznie zmieniany 2 razy.
Najeżdżają z przeciwnej strony niż jest robione to zdjęcie, w przeciwnym wypadku po oponach nie wiele by zostało już po kilku okrążeniach. Tarkę widać np. na poniższej focie (Niko Rosberg na szykanie nr 1) :

Ostatnio zmieniony śr 12 wrz, 2007 20:28 przez TTU, łącznie zmieniany 1 raz.
Pewnie siedziałeś daleko od toru - "natężenie dźwięku maleje wraz z kwadratem odległości od źródła dźwięku". Gdy na treningu siedziałem wysoko na trybunie przy pierwszej szykanie, to stopery w uszach też nie były mi potrzebne. Ale kilka metrów od toru to już zupełnie co innego :twisted: !Ismola pisze:Siedziałem na dwóch trybunach i jakoś nie przeszkadzał mi ani na jednej ani na drugiej dźwięk bolidów
Takie informacje można odczytać z każdej fotki przy użyciu odpowiedniego programu graficznego :)TTU pisze:Skąd masz tą informację ? Zdjęcia "przez siatkę" były robione właśnie w trybie "Sport" - aparat wybierał czas otwarcia migawki na 1/800.
Poniżej niektóre dane wyciągnięte z fotki Kubicy przez siatkę :)
Make - Panasonic
Model - DMC-FZ30
DateTime - 2007:09:08 11:49:17
YCbCrPositioning - Co-Sited
ExposureTime - 1/640 seconds
FNumber - 4.50
ExposureProgram - Normal program
ISOSpeedRatings - 100
MaxApertureValue - F 2.83
MeteringMode - Multi-segment
LightSource - Auto
Flash - Not fired, compulsory flash mode
ExposureMode - Auto
White Balance - Auto
DigitalZoomRatio - 0.00 x
SceneCaptureType - Standard
Sęk w tym, że aparat miałeś wycelowany w jeden punkt i w momencie robienia zdjęcia przejeżdżającego bolidu nie wodziłeś nim za bolidem, żeby wyszło w miarę ostro powinieneś przesuwać obiektyw za kierowcą- wtedy otoczenie byłoby rozmazane, a bolid ostry, a teraz jest odwrotnie.TTU pisze:Zdjęcia "przez siatkę" były robione właśnie w trybie "Sport" - aparat wybierał czas otwarcia migawki na 1/800.
Rada na przyszłość : to przeczytać instrukcję i zacząć robić w trybie manualnym - o ile w nim da się skrócić czas otwarcia migawki.
Coś jak poniżej (nie jest to najlepsze zdjęcie, ale na większy zoom mój soniacz nie pozwala)

Za to z tego jestem bardzo zadowolony (siatka i tło rozmyte, Spyker ostry):

Następnym razem będzie lepiej- potrenuj na zwykłych samochodach.
[ Dodano: 12 Wrzesień 2007, 20:53 ]
Przecież to z Seksmisji ...jaro738 pisze:to Ismola = Albercik, no to zapamiętam
PS: Teraz zauważyłem, że w galerii masz w ten sposób wykonane zdjęcia bolidów :oops: więc wiesz o co chodzi
Ostatnio zmieniony śr 12 wrz, 2007 22:27 przez maiesky, łącznie zmieniany 3 razy.
Udało ci się? Gomez to faktycznie był w tej Syrii jak do nieigo dzwoniłeś, że przyszły bilety?Ismola pisze:Ja zrobię wszystko co w mojej mocy żeby zdobyć autograf Ice-man'a ale nie sądze by się powiodło...
Czy na Monza z atrakcji również było F1 taxi?
Ostatnio zmieniony śr 12 wrz, 2007 21:21 przez maiesky, łącznie zmieniany 1 raz.
Hid nie jesteś taki stary :P Ja też znam to na pamięć :P
Te psiary!? ŚWIĘTE!?
NIE WSTANĘ! TAK BĘDĘ LEŻAŁ!
No w każdym razie, byłem max 10metrów od toru, więc to chyba nie tak daleko...
[ Dodano: Sro 12 Wrz, 2007 ]
Autografu nie mam ;/ A taxi F1 nie widziałem...
[ Dodano: Sro 12 Wrz, 2007 ]
TTU JAKIE TY MIAŁEŚ BILETY!?
Te psiary!? ŚWIĘTE!?
NIE WSTANĘ! TAK BĘDĘ LEŻAŁ!
No w każdym razie, byłem max 10metrów od toru, więc to chyba nie tak daleko...
[ Dodano: Sro 12 Wrz, 2007 ]
Autografu nie mam ;/ A taxi F1 nie widziałem...
[ Dodano: Sro 12 Wrz, 2007 ]
TTU JAKIE TY MIAŁEŚ BILETY!?
@Bartek2
To, że odczytałeś ze zdjęcia takie parametry nie oznacza, że robiłem zdjęcia w trybie "Auto-Mode". Generalnie podczas treningów/kwalifikacji/wyścigu nigdy nie przekroczyłem dwóch piw i wiem jakiego programu(ów) tematycznego(ych) używałem.
@Maiesky
Co do wodzenia obiektywem za bolidem, to oczywiście eksperymentowałem w tym kierunku, czego np owocem jest zdjęcie "Quick-Nick" czy też Honda kilka zdjęć później.
Bolidy w ruchu są wyjątkowo niewdzięcznym obiektem do fotografowania, szczególnie gdy chce się je ująć w ruchu i jednocześnie w jako-takim zbliżeniu, by np. można było odczytać napisy na bolidzie. Zdjęcia, na których bolidu "trzeba szukać w kadrze" wydawały mi się mało ciekawe.
@Ismola
Miałem "General Admission" za jedyne 80 Euro, ale następnym razem zainwestuję w coś na trybunie.
To, że odczytałeś ze zdjęcia takie parametry nie oznacza, że robiłem zdjęcia w trybie "Auto-Mode". Generalnie podczas treningów/kwalifikacji/wyścigu nigdy nie przekroczyłem dwóch piw i wiem jakiego programu(ów) tematycznego(ych) używałem.
@Maiesky
Co do wodzenia obiektywem za bolidem, to oczywiście eksperymentowałem w tym kierunku, czego np owocem jest zdjęcie "Quick-Nick" czy też Honda kilka zdjęć później.
Bolidy w ruchu są wyjątkowo niewdzięcznym obiektem do fotografowania, szczególnie gdy chce się je ująć w ruchu i jednocześnie w jako-takim zbliżeniu, by np. można było odczytać napisy na bolidzie. Zdjęcia, na których bolidu "trzeba szukać w kadrze" wydawały mi się mało ciekawe.
@Ismola
Miałem "General Admission" za jedyne 80 Euro, ale następnym razem zainwestuję w coś na trybunie.
Re: GP Italy 2007 - Foto-relacja
Dopiero teraz obejrzałam ten pokaz slajdów : i świetny! dzięki za przekazanie miłych wrażeń :lol:TTU pisze:Wraz z Gomezem & Co pojechaliśmy na Monze, gdzie spędziliśmy cztery dni z Formułą 1 w roli głównej. Do teraz nie mogę ochłonąć z ilości wrażeń :shock: . Być może napiszę z Gomezem jakąś relację, ale teraz, tak na szybko przygotowałem foto-story. Zdjęcia są w wysokiej rozdzielczości, więc dociekliwi mogą sobie to i owo powiększać.
Miłego oglądania : foto-relacja z Monzy
TTU pomóż // Monza 2008
Czesc
Bylem w tym roku na SPA - rewelacja.
w przyszlym roku planuje wyjazd na Monze jednak chcialbym zabrac reszte rodziny i dlatego troszke juz trzeba liczyc sie z kasa.
Na Spa mialem bilet na trybunie za jakies 240€. i stad moje pytanie do ludzi ktorzy byli juz na Monzie by podpowiedzieli CO? GDZIE? JAK? czy warto kupic bilet na "trawke". czy sa miejsca na lace z ktorych widac szykane czy tylko przy prostych gdzie nie ma szans nawet na przeczytanie nazw sponsorow na bolidach bo tak szybko przemykaja.
podpowiedzcie cos. prosze. i z gory dziekuje :)
ja uwazam ze jezeli ktos sie wybiera na SPA to szkoda placic za miejsca na trybunach. jest tyle fajnych miejsc gdzie mozna sie "przyczaic" i wrazenia sa bez porownania lepsze niz na ciasnej trybunie.
Bylem w tym roku na SPA - rewelacja.
w przyszlym roku planuje wyjazd na Monze jednak chcialbym zabrac reszte rodziny i dlatego troszke juz trzeba liczyc sie z kasa.
Na Spa mialem bilet na trybunie za jakies 240€. i stad moje pytanie do ludzi ktorzy byli juz na Monzie by podpowiedzieli CO? GDZIE? JAK? czy warto kupic bilet na "trawke". czy sa miejsca na lace z ktorych widac szykane czy tylko przy prostych gdzie nie ma szans nawet na przeczytanie nazw sponsorow na bolidach bo tak szybko przemykaja.
podpowiedzcie cos. prosze. i z gory dziekuje :)
ja uwazam ze jezeli ktos sie wybiera na SPA to szkoda placic za miejsca na trybunach. jest tyle fajnych miejsc gdzie mozna sie "przyczaic" i wrazenia sa bez porownania lepsze niz na ciasnej trybunie.
1. W monza nie ma łąki, z której możnaby obserwować wyścig - teren jest płaski i zadrzewiony - "trawka" to albo takie niskie 4-stopniowe trybunki (są na zdjęciach w foto-relacji) albo po prostu miejsca stojące przy siatce przy torze. Co ciekawe nawet takie stojące "miejscówki" w najbardziej interesujących miejscach, często są oznaczone przytwierdzonymi tabliczkami z ksywką "właściciela/i" - w praktyce wygląda to tak, że ok. godz. 1-2 w nocy z soboty na niedzielę, miejscowi fani F1 przeskakują w sobie znanych miejscach przez mur okalający tor, rozkładają śpiwory w "swoich" miejscach, nocują i okupują je aż do wyścigu.kolabor69 pisze:czy warto kupic bilet na "trawke". czy sa miejsca na lace z ktorych widac szykane czy tylko przy prostych gdzie nie ma szans nawet na przeczytanie nazw sponsorow na bolidach bo tak szybko przemykaja.
Oficjalnie biwakowanie na torze jest zabronione.
2.Na najlepszych miejscach przy szykanach (o prostej startowej nie wspominając) są płatne trybuny - następnym razem zainwestowałbym raczej w takie miejsce, ale tam gdzie byliśmy (zakręt Lesmo) też nie było źle, chociaż Gomez (i ja przy okazji) miał pobudkę o 6:00 :???: .
3.Bilety najtaniej można kupić na stronie toru.
Jeżeli masz jakieś bardziej szczegółowe pytania to czekam.
TTU c.d.
TTU dzieki za info.
mam jeszcze pyatnie takie.
1 wchodzac na SPA dostalem taka mala mapke rozkladana ktoredy wchodzi sie na ktore trybuny i wtedy bez problemow i bladzenia mozna bylo sie poruszac po calym terenie. moze masz cos takiego z Monzy - bardzo bym byl wdzieczny za np. skan. ja sluze oczywiscie kopia ze SPA.
2 czy na monzie strefa Generel Administration jest rowniez wewnatrz toru czy tylko po zewnetrznej stronie. czy majac ten bilet mozna chodzic po calym obiekcie po Paddoku itd czy sa jakies ograniczenia.
dzieki za odpowiedz.
mam jeszcze pyatnie takie.
1 wchodzac na SPA dostalem taka mala mapke rozkladana ktoredy wchodzi sie na ktore trybuny i wtedy bez problemow i bladzenia mozna bylo sie poruszac po calym terenie. moze masz cos takiego z Monzy - bardzo bym byl wdzieczny za np. skan. ja sluze oczywiscie kopia ze SPA.
2 czy na monzie strefa Generel Administration jest rowniez wewnatrz toru czy tylko po zewnetrznej stronie. czy majac ten bilet mozna chodzic po calym obiekcie po Paddoku itd czy sa jakies ograniczenia.
dzieki za odpowiedz.
Re: TTU c.d.
ad1. Niestety na Monzie nie dają niczego - ale zakupiłem oryginalny program i tam jest jakaś mapka. Jak tylko będę miał dostęp do jakiegoś skanera, to wykonam skana i Ci podeślę. Chociaż wiele się nie spodziewaj, bo z tego co pamiętam to mapka nie zawierała niczego, czego wcześniej nie widziałem w necie - np. mapka ze strony Monza.
Ad.2 Na Monzie strefa Generel Administration jest głównie wewnatrz toru (nazywa to się "Prato Integrale") oraz zdaje się, że również na zewnątrz, ale tylko od Ascari do Parabolica, btw. na Parabolica jakoś nie udało nam się dotrzeć i nie wiem na pewno.
. Zresztą samo wejście na Pit-Lane dla "ludu" było nieoznaczone, nie było też żadnych strzałek - a wchodziło się przez budynek i wyglądało to na wejście do obiektu dla ludzi z przepustkami. Tam gdzie próbowaliśmy wejść, porządkowi nie chcieli nas przepuścić a pytani gdzie jest wejście pokazywali tylko na kierunek "że to tam" a porządkowi z "tam" kierowali nas z powrotem. Dopiero dzięki pomocy red. Sokoła (tu specjalne podziękowania dla niego jeżeli to czyta) trafiliśmy do właściwych drzwi.
W ogóle oznaczenia na Monza są dość słabe, jest kilka strzałek na poszczególne "biletowane" trybuny i to wszystko. Trybunki "General admission" nie są oznaczone i nie ma też strzałek do nich.
Ad.2 Na Monzie strefa Generel Administration jest głównie wewnatrz toru (nazywa to się "Prato Integrale") oraz zdaje się, że również na zewnątrz, ale tylko od Ascari do Parabolica, btw. na Parabolica jakoś nie udało nam się dotrzeć i nie wiem na pewno.
Bilet weekendowy uprawniał do wejścia na "Pit-Lane" w czwartek od 15 do 18, ale wejście na Paddock i do innych obiektów było niemożliwe bez specjalnej przepustki (było ich kilka wersji, m.in. : złota, srebrna i brązowa)- wszędzie przy wejściach stali porządkowi, niestety czujniczy majac ten bilet mozna chodzic po calym obiekcie po Paddoku itd czy sa jakies ograniczenia
W ogóle oznaczenia na Monza są dość słabe, jest kilka strzałek na poszczególne "biletowane" trybuny i to wszystko. Trybunki "General admission" nie są oznaczone i nie ma też strzałek do nich.
Generalnie jesli szukałbym dobrych biletów to wybrał bym szykane Seconda variante. Strefa została w tym roku wyasfaltowana, co idzie za tym, jest strefa w miere bezpieczna i wielu kierowców bardzo często bierze się tam za wszelkiego rodzaju "akcje" ponieważ ewentualny błąd nie kończy zakopaniem w pułapce żwirowej. Sam TTU potwierdzi jak widowiskowa w tym miejscu była seria GP2. To samo będzie się tyczyło F1. 2 najbardziej idealne miejsca do wyprzedzania po prostej start-meta.
Aha, i nie liczcie na "gadzety" ze strony Włochów i władz toru...... :) TTU zapłacił za wkładki do uszu 2 euro, co w normalnym kraju jest rozdawane za darmo wszędzie. No cóż, co kraj to obyczaj.
Sorry za chaos, ale pisze to "na kolanie"
Pozdro.
Aha, i nie liczcie na "gadzety" ze strony Włochów i władz toru...... :) TTU zapłacił za wkładki do uszu 2 euro, co w normalnym kraju jest rozdawane za darmo wszędzie. No cóż, co kraj to obyczaj.
Sorry za chaos, ale pisze to "na kolanie"
Pozdro.
Ostatnio zmieniony śr 10 paź, 2007 16:31 przez gomez, łącznie zmieniany 1 raz.
Szumi dokoła las....
W piątki podczas treningów można wejść na dowolną trybunę - wtedy byliśmy na pierwszej szykanie i na Ascari podczas 2-giego treningu. Niestety w sobotę i niedzielę wejść na trybuny pilnowali porządkowi i można było wejść na nie tylko po okazaniu biletu. Niemniej jednak na sobotni wyścig GP2 już po kwalifikacjach F1 poszliśmy na trybunę "Roggia" przy Secondo Variante i weszliśmy na "krzywy ryj" :mrgreen: - porządkowi stali, ale nie byli zainteresowani tym czy mamy bilety. Potem rozbawiła nas sytuacja gdy turysta z Chin koniecznie chciał usiąść na miejscu, na które miał bilet, a które było już zajęte :lol: - skończyło się tak, że chińczyk wrócił z porządkowym, chociaż obok były wolne miejsca.kolabor69 pisze:mowiles ze bilet miales na Prato a zdjecia robiles z roznych trybun. z Lesmo rozumiem to ta mala 4 stopniwa ale masz tez zdjecia z Ascari. czy mozna sie po nich poruszac w sobote?
Te małe trybunki zaczynały się przy Lesmo, a później ciągnęły się dalej wzdłuż prostej aż do trybuny Seraglia. Były też porozstawiane w innych miejscach ale nigdzie w takiej liczbie jak właśnie za Lesmo.
przypomniało mi się :
szczegół,ale ważny dla osób które na campingu chciałyby skorzystać z prądu - my chcieliśmy i byliśmy nawet przygotowani (przedłużacz, rozdzielacz, liczne ładowarki). Niestety w skrzynkach elektrycznych gniazda miały trzy dziurki o innym rozstawie niż nasze wtyczki, a na recepcji campingu zażądano od nas 20 Euro za wypożyczenie odpowiedniej przejściówki.