Numeracja bolidów.

Zaczynasz swoją przygodę z F1? Zacznij od tego działu - w nim możesz zapytać o dowolną kwestię.

Moderator: Moderatorzy

Mikołaj Sokół
Posty: 300
Rejestracja: wt 21 sie, 2007 16:04
Kontakt:

Post autor: Mikołaj Sokół » sob 08 wrz, 2007 10:16

hideto pisze:w 1972 roku zmieniono system przyznawania numerów na ten znany z dzisiejszego F1 i chyba w 1996 całkowicie zakazano uzywania numeru 13
Nie do końca to prawda. System stałych numerów startowych na cały sezon po raz pierwszy wprowadzono w 1974 r. (obowiązywał także przez większą część sezonu 1973, ale nie przez cały rok) - zespół, w którym występował mistrz świata dostawał numery 1 i 2, a reszta zasadniczo pozostawała bez zmian (dlatego np. Tyrrell przez wiele lat miał numery 3 i 4, a Ferrari 27 i 28). Od 1996 r. numery na cały sezon przyznawane są wg. klasyfikacji konstruktorów z poprzedniego sezonu, cały czas z zastrzeżeniem, że zespół w którym startuje mistrz świata kierowców ma numery 1 i 2.

A co do bieżącej zagadki - czy nie jest tak, że synek tego pana ostatnio się bawi w jeżdżenie ciężarówkami, a szans na starty w F1 pozbawił go pewien chłopak z Krakowa? ;-)

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » sob 08 wrz, 2007 10:19

Nie do końca to prawda. System stałych numerów startowych na cały sezon po raz pierwszy wprowadzono w 1974 r. (obowiązywał także przez większą część sezonu 1973, ale nie przez cały rok) - zespół, w którym występował mistrz świata dostawał numery 1 i 2, a reszta zasadniczo pozostawała bez zmian (dlatego np. Tyrrell przez wiele lat miał numery 3 i 4, a Ferrari 27 i 28). Od 1996 r. numery na cały sezon przyznawane są wg. klasyfikacji konstruktorów z poprzedniego sezonu, cały czas z zastrzeżeniem, że zespół w którym startuje mistrz świata kierowców ma numery 1 i 2.
nie twierdzę że tak było na 100% taką informację znalazłem w internecie... nie jestem pewien czy nie była to angielska wikipedia.

a co do zagadki to nie mogę podpowiedzieć :P
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

barteks2

Post autor: barteks2 » sob 08 wrz, 2007 20:09

Mikołaj Sokół pisze:Od 1996 r. numery na cały sezon przyznawane są wg. klasyfikacji konstruktorów z poprzedniego sezonu, cały czas z zastrzeżeniem, że zespół w którym startuje mistrz świata kierowców ma numery 1 i 2.
Mikołaj, czy mam racje biorąc pod uwagę tylko obecną sytuację w klasyfikacji konstuktorów, Kubica będzie miał nr 6 w przyszłym sezonie :smile: :?:

Awatar użytkownika
jaro738
Posty: 2949
Rejestracja: śr 13 gru, 2006 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jaro738 » sob 08 wrz, 2007 20:16

barteks2,

wyręczę Mikołaja, jeżeli utrzymała by się obecna klasyfikacja konstruktorów, i nie doszło by do zmian składów teamów to będzie ta sprawa wyglądała tak:

1Hamilton
2Alonso
3Raikkonen/Massa
4jw.
5Heidfeld
6Kubica
7Heiki/Fisico
8jw
9Rosberg/Wurz
10jw
11David/Webber
12jw
13----------------
14Ralf/Jarno
15jw

Awatar użytkownika
Kubica_23
Posty: 127
Rejestracja: pt 23 lut, 2007 20:43
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Kubica_23 » sob 08 wrz, 2007 20:20

jaro738 pisze:1Hamilton
2Alonso
To Ferdek nie będzie już1 kierowcą??
GO ROBERT!!! GO! GO! GO!

Awatar użytkownika
MtK
Posty: 1681
Rejestracja: czw 05 lip, 2007 12:51
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: MtK » sob 08 wrz, 2007 20:24

Kubica_23 pisze:
jaro738 pisze:1Hamilton
2Alonso
To Ferdek nie będzie już1 kierowcą??
Jeżeli Ham zostanie mistrzem to nie bo nr1 przysługuje tylko mistrzowi chyba że ten odchodzi wtedy dostaje go kierowca nr1 teamu który wygrał w klasyfikacji konstruktorów.
Scuderia Ferrari Marlboro fan since 1996 MSC fan since 1994
Tak, chcę Hamiltona w Ferrari.

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » sob 08 wrz, 2007 20:24

Kubica_23 pisze:
jaro738 pisze:1Hamilton
2Alonso
To Ferdek nie będzie już1 kierowcą??
z numerem 1 zawsze jeździ mistrz świata.

z numerami 3/4 mistrzowski zespół ( o ile nie jest to ten sam w którym jeździ mistrz świata)

dlatego renault ma numery 3/4 a Ferrari 5/6
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

barteks2

Post autor: barteks2 » sob 08 wrz, 2007 20:46

Dziękijaro738, bo kiedyś pisałem o tym to ludzie mi nie wierzyli :P

Awatar użytkownika
jaro738
Posty: 2949
Rejestracja: śr 13 gru, 2006 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jaro738 » sob 08 wrz, 2007 20:49

o ile dobrze pamiętam, (a głowy nie daję, i proszę psów w razie W na mnie nie wieszać) to wtedy ująłęś to w formie że na pewno KUB będzie miał nr 6, choćby nie wiem co się stało, ale w tej dzisiejszej, i po moim zastrzeżeniu to już nie ma prawa budzić wątpliwości

Awatar użytkownika
Robert Orlik
Posty: 269
Rejestracja: sob 01 wrz, 2007 16:39

Post autor: Robert Orlik » czw 20 wrz, 2007 18:04

jaro738 pisze:barteks2,

jeżeli utrzymała by się obecna klasyfikacja konstruktorów, i nie doszło by do zmian składów teamów to będzie ta sprawa wyglądała tak:

1Hamilton
2Alonso
3Raikkonen/Massa
4jw.
5Heidfeld
6Kubica
7Heiki/Fisico
8jw
9Rosberg/Wurz
10jw
11David/Webber
12jw
13----------------
14Ralf/Jarno
15jw
A teraz zagadka ;) Tzn. raczej pytanie ode mnie, bo chyba jeszcze nie zalapalem tych zasad do konca...
Co bedzie, jesli wygra Alonso, a odejdzie do innego zespolu? McLaren - jak wiemy - punktow zespolowych juz nie ma.. ;) Wtedy Alonso nr 1 w nowym zespole i jego "dowolny kolega z nowego zespolu" to nr 2, pozniej oba Ferrari (chyba, ze Ferrari to bedzie nowy zespol, Alonso i wtedy ma 1 i 2), BMW, itd., Tak? Czy cos mieszam..? A Hamilton z ostatnim numerem w McLarenie? ;))

Rob

PS: Czyli, jesli Alonso wygra i przejdzie do Ferrari, to Robert bedzie jezdzil z nr 4 w przyszlym sezonie..? ;)
"Expose yourself to your deepest fear; after that, fear has no power. You are free."

lukaszlew77
Posty: 691
Rejestracja: czw 02 sie, 2007 14:44
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukaszlew77 » czw 20 wrz, 2007 18:21

Robert Orlik pisze:
jaro738 pisze:barteks2,

jeżeli utrzymała by się obecna klasyfikacja konstruktorów, i nie doszło by do zmian składów teamów to będzie ta sprawa wyglądała tak:

1Hamilton
2Alonso
3Raikkonen/Massa
4jw.
5Heidfeld
6Kubica
7Heiki/Fisico
8jw
9Rosberg/Wurz
10jw
11David/Webber
12jw
13----------------
14Ralf/Jarno
15jw
A teraz zagadka ;) Tzn. raczej pytanie ode mnie, bo chyba jeszcze nie zalapalem tych zasad do konca...
Co bedzie, jesli wygra Alonso, a odejdzie do innego zespolu? McLaren - jak wiemy - punktow zespolowych juz nie ma.. ;) Wtedy Alonso nr 1 w nowym zespole i jego "dowolny kolega z nowego zespolu" to nr 2, pozniej oba Ferrari (chyba, ze Ferrari to bedzie nowy zespol, Alonso i wtedy ma 1 i 2), BMW, itd., Tak? Czy cos mieszam..? A Hamilton z ostatnim numerem w McLarenie? ;))

Rob

PS: Czyli, jesli Alonso wygra i przejdzie do Ferrari, to Robert bedzie jezdzil z nr 4 w przyszlym sezonie..? ;)
Mistrz zawsze ma numer 1 - tak jak obecnie Alonso. Nr. 2 ma partner z zespołu mistrza. Jeżeli mistrz zmienił team, to zwycięzca klasyfikacji konstruktorów ma nr. 3 i 4(obecnie Renault).

Jeśeli Alonso zdobędzie mistrzostwo i przejdzie do Ferrari to będzie tak:
1. Alonso
2. Massa/Raikkonen
3. Heidfeld
4. Kubica
a McLaren numery 22 i 23.

Awatar użytkownika
alma
Posty: 978
Rejestracja: sob 24 lut, 2007 15:08
Lokalizacja: Grb/Lbn/Łódź

Post autor: alma » czw 20 wrz, 2007 18:31

lukaszlew77 pisze:a McLaren numery 22 i 23.
Nurtuje mnie jeszcze jedna kwestia.W następnym sezonie prawdopodobnie przychodzi Prodrive. Czy Prodrive bierze ostatnie nr, czyli 24-25, czy to McL ma mieć te z samego końca?
Zgrywam grzeczną panienkę, ale jeszcze dzisiaj będę niegrzeczna...

Awatar użytkownika
jaro738
Posty: 2949
Rejestracja: śr 13 gru, 2006 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jaro738 » czw 20 wrz, 2007 18:38

o to dobre pytanie mi się wydaje że to McL będzie miał 24,25

Awatar użytkownika
Ismola
Posty: 2705
Rejestracja: sob 30 wrz, 2006 15:01
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ismola » czw 20 wrz, 2007 18:56

A mi, że 22,23... Bo każdy nowy zespół musi być ostatni chyba...

Awatar użytkownika
jaro738
Posty: 2949
Rejestracja: śr 13 gru, 2006 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jaro738 » czw 20 wrz, 2007 19:17

no to się w Australii dowiemy... :lol:

lukaszlew77
Posty: 691
Rejestracja: czw 02 sie, 2007 14:44
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukaszlew77 » czw 20 wrz, 2007 19:19

alma pisze:
lukaszlew77 pisze:a McLaren numery 22 i 23.
Nurtuje mnie jeszcze jedna kwestia.W następnym sezonie prawdopodobnie przychodzi Prodrive. Czy Prodrive bierze ostatnie nr, czyli 24-25, czy to McL ma mieć te z samego końca?
Właśnie o tym zapomniałem. Do tej pory było, że nowy zespół miał numery końcowe i chyba tak pozostanie.
Ostatnio zmieniony czw 20 wrz, 2007 20:03 przez lukaszlew77, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
iceman
Posty: 54
Rejestracja: ndz 09 wrz, 2007 18:26
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: iceman » czw 20 wrz, 2007 19:38

McLaren będzie miał nr 1 i 2 gdy jednym z jego kierowców w przyszłym sezonie będzie mistrz świata 2007

Awatar użytkownika
jaro738
Posty: 2949
Rejestracja: śr 13 gru, 2006 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jaro738 » czw 20 wrz, 2007 20:12

a nam cały czas chdzi o to, że jak jeden z jego kierowców nie będzie miał iceman, jedno słowo: czytaj

Awatar użytkownika
iceman
Posty: 54
Rejestracja: ndz 09 wrz, 2007 18:26
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: iceman » czw 20 wrz, 2007 20:27

Tak masz rację nie czytałem. A jeśli kierowcą McLarena będzie wicemistrz świata to też ostatnie numery czy 5 i 6?

Awatar użytkownika
jaro738
Posty: 2949
Rejestracja: śr 13 gru, 2006 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jaro738 » czw 20 wrz, 2007 20:30

niee 22,23/24,25

[ Dodano: 20 Wrzesień 2007, 20:34 ]
Ferrari miało 5,6 tylko dlatego , że było nr 2 WCC, a ferdek przeniósł się z renault które było zwycięzcą w WCC w sezonie 2006 kolejność jest taka:

mistrz jeździ w teamie z WCC,

McL 1,2
Ferrari3,4

Mistrz nie jeździ w teamie z WCC, albo w ogóle nie jeździ w F1

Ferrari 1(?),2
mcL ostatnie wolne
Ostatnio zmieniony czw 20 wrz, 2007 20:53 przez jaro738, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MtK
Posty: 1681
Rejestracja: czw 05 lip, 2007 12:51
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: MtK » czw 20 wrz, 2007 21:41

jaro738 pisze:Mistrz nie jeździ w teamie z WCC, albo w ogóle nie jeździ w F1

Ferrari 1(?),2
mcL ostatnie wolne
Jeżeli kierowca WDC nie jeździ w F1 to team WCC dostaje numery 0 i 2 a jeżeli nie jeździ w teamie z WCC to team z WCC dostaje nr 3 i 4 a numery 1 i 2 otrzymuje team w którym jeździ WDC.
Scuderia Ferrari Marlboro fan since 1996 MSC fan since 1994
Tak, chcę Hamiltona w Ferrari.

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » pt 21 wrz, 2007 08:19

MtK pisze:
jaro738 pisze:Mistrz nie jeździ w teamie z WCC, albo w ogóle nie jeździ w F1

Ferrari 1(?),2
mcL ostatnie wolne
Jeżeli kierowca WDC nie jeździ w F1 to team WCC dostaje numery 0 i 2 a jeżeli nie jeździ w teamie z WCC to team z WCC dostaje nr 3 i 4 a numery 1 i 2 otrzymuje team w którym jeździ WDC.
A teraz przeczytaj pierwszy post w tym wątku.
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

Awatar użytkownika
Chipita
Posty: 2345
Rejestracja: pn 22 paź, 2007 16:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Chipita » wt 23 paź, 2007 17:41

Piszecie, że dojdzie nowy team - Provide. Moglibyście mi przybliżyć temat lub podać link do tematu na forum gdzie to się znajduje?
ESPAÑA !!!

Awatar użytkownika
jaro738
Posty: 2949
Rejestracja: śr 13 gru, 2006 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jaro738 » wt 23 paź, 2007 17:54

Chipita pisze:Provide
Prodrive jak już

co do teamu, to dostał zielone światło już w zeszłym roku, zapowiadano, że w grudniu zaprezentują i poraz pierwszy wyślą na tor swój bolid, ale na tym kończą się informacje co do tego "beniaminka". Nie podana została oficjana informacja, ani o składzie, ani o sponsorach, ani żaden konkret, więc nie wiadomo czy bolidy #24 i #25 wyjadą w Australii

Awatar użytkownika
godzil2
Posty: 1353
Rejestracja: wt 23 maja, 2006 20:26
Kontakt:

Post autor: godzil2 » wt 23 paź, 2007 18:03

Chipita, zapraszam tutaj ;)
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Kamil F1
Posty: 2249
Rejestracja: śr 27 gru, 2006 17:39
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Kamil F1 » pn 12 sty, 2009 19:52

FIA opublikowała listę kierowców F1 na sezon 2009
http://www.formula1.com/news/headlines/2009/1/8829.html

Zaciekawiła mnie jedna sprawa: dlaczego Kimi Raikkonen ma numer 3, a Massa 4 przecież to Felipe miał więcej punktów :?:

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pn 12 sty, 2009 19:54

poza numerem 1 i 2, wewnątrz teamów numery przyznawane są przez zespół.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
Korbaczek
Posty: 892
Rejestracja: sob 29 wrz, 2007 16:47
Lokalizacja: Przeźmierowo
Kontakt:

Post autor: Korbaczek » pn 12 sty, 2009 20:32

Co do numeracji, to warto zwrócić uwagę, że tym razem to Kubica dostał wyższy numer, a nie Nick. Czyżby jakaś zmiana 'lidera' w teamie?

muddy
Posty: 64
Rejestracja: ndz 25 maja, 2008 21:17

Post autor: muddy » wt 13 sty, 2009 14:18

Myślę, że to raczej stało się automatycznie: znaczenie miała właśnie kolejność na koniec poprzedniego sezonu. Skoro BMW nie faworyzuje żadnego ze swoich kierowców, to muszą mieć jakąś "sprawiedliwą" zasadę przyznawania numerów, a takie kryterium jest chyba najbardziej obiektywne (chyba lepsze niż "kolejność alfabetyczna" ;-) ).

wlocek369
Posty: 8
Rejestracja: pn 23 kwie, 2012 14:32

Post autor: wlocek369 » pn 23 kwie, 2012 14:41

Ja jeszcze dodam że oprócz numerków 1-25 są dodatkowo numerki 31-42, które zarezerwowane są dla trzecich kierowców. Jednak z tego co słyszałem pierwsze 4 zespoły (tam gdzie kierowcy mają numery 1-8) nie mogą posiadać w czasie treningów na torze 3 kierowcy więc numerki 31-34 w praktyce nie są używane.

ODPOWIEDZ

Wróć do „ABC Formuły 1”