Iskry spod bolidow w koncowce lat 80-tych..

Zaczynasz swoją przygodę z F1? Zacznij od tego działu - w nim możesz zapytać o dowolną kwestię.

Moderator: Moderatorzy

Mikołaj Sokół
Posty: 300
Rejestracja: wt 21 sie, 2007 16:04
Kontakt:

Post autor: Mikołaj Sokół » wt 15 sty, 2008 22:46

hideto pisze: wybaczysz ale innego tłumaczenia słowa 'metallic' niż 'metalowy' nie znam ;-)
Wybaczam ;-) Ale "metallic" to "metaliczny"...

toldi
Posty: 62
Rejestracja: pt 31 sie, 2007 15:42
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: toldi » śr 15 wrz, 2010 10:21

Pozwólcie, że jeszcze raz odświeżę ten temat :wink:
Teraz F1 zawita do Singapuru, a jak wiemy na tamtejszym torze jest chyba najwięcej wybojów spośród wszystkich torów w kalendarzu.
W poprzednich latach można było zaobserwować snopy iskier wydobywające się spod bolidu na nierównościach, czyli środek masy samochodu jest przesunięty bardziej do tyłu i metalowe elementy zawieszenia przy nisko zawieszonym samochodzie powodują iskry?

Sir_Kamil
Posty: 223
Rejestracja: czw 18 lut, 2010 23:35

Post autor: Sir_Kamil » sob 18 wrz, 2010 20:39

Nie ma fizycznej możliwości aby elementy zawieszenia tarły o nawierzchnię... no chyba, że koło odpadło a najlepiej więcej niż jedno;)

"Środek masy samochodu"? Obciążenie tylnej osi jest oczywiście większe, ale niekoniecznie chodzi o kwestie masy- tył samochodu ustawia się możliwie najniżej przez wzgląd na kwestie aerodynamiczne.

Awatar użytkownika
mago-san
Posty: 575
Rejestracja: wt 06 kwie, 2010 13:00
Lokalizacja: Opole

Post autor: mago-san » ndz 03 paź, 2010 16:05

toldi pisze:metalowe elementy zawieszenia
emm...to raczej nie zawieszenie a podłoga... właśnie jak napisał Sir_Kamil... no a tor w Singapurze wymaga dużego docisku i dobrej przyczepności mechanicznej, więc samochód jest ustawiony tak a nie inaczej i do tego straszne nierówności, wysokie tarki... no i lecą iskry
"Lepiej po cichu robić swoje, a potem zaskoczyć wynikiem." - RK
SZYBKIEGO POWROTU ZA STERY BOLIDU ROBERT!!!!

Qbasek
Posty: 2
Rejestracja: pt 15 lip, 2011 16:16
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Qbasek » pt 15 lip, 2011 16:53

Jestem nowy na forum, ale ...
Też mi się nie wydaje, żeby przy takiej technologii "dzisiejszego" bolidu, drewniana podłoga tarła o tor.
Musiało by się coś stać ( odpadnięcie kół bądź wejście w ostry zakręt przy dużej prędkości )
W tym sezonie iskier raczej nie zauważyłem.
Ale mogę się mylić
P O L O N E Z (ZZI)

Awatar użytkownika
Ferraristka
Posty: 1017
Rejestracja: sob 09 maja, 2009 17:33

Post autor: Ferraristka » pt 15 lip, 2011 18:23

Ostatni wyścig. Schumacher. Piękne istry spod bolidu.
"I'm so proud about the people around who support me more than ever,more than 100%,much more than I expected" F.Massa

Qbasek
Posty: 2
Rejestracja: pt 15 lip, 2011 16:16
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Qbasek » pt 15 lip, 2011 20:12

Tak ? Jakoś niezauważyłem.
Przy następnym GP będę zwracał więcej uwagi na iskry :p
No nic, dzięki za poprawkę :)
P O L O N E Z (ZZI)

Awatar użytkownika
McLfan
Posty: 2484
Rejestracja: wt 11 lip, 2006 15:02
Lokalizacja: Opole

Post autor: McLfan » pt 15 lip, 2011 21:33

Poczekaj do Singapuru lub Abu Dhabi. ;)

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » pt 15 lip, 2011 21:58

Belgia jest prędzej
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
jaro738
Posty: 2949
Rejestracja: śr 13 gru, 2006 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jaro738 » pt 15 lip, 2011 23:41

w belgii to akurat mało widać, jak już to właśnie pył ze sklejki

KRISF1
Posty: 1120
Rejestracja: wt 26 lut, 2008 17:20

Post autor: KRISF1 » pn 18 lip, 2011 15:44


Awatar użytkownika
Ferraristka
Posty: 1017
Rejestracja: sob 09 maja, 2009 17:33

Post autor: Ferraristka » pn 18 lip, 2011 16:07

O własnie, o to mi dokładnie chodziło ;)
"I'm so proud about the people around who support me more than ever,more than 100%,much more than I expected" F.Massa

ODPOWIEDZ

Wróć do „ABC Formuły 1”