Zaczynasz swoją przygodę z F1? Zacznij od tego działu - w nim możesz zapytać o dowolną kwestię.
Moderator: Moderatorzy
-
kijek
- Posty: 1
- Rejestracja: pn 16 cze, 2008 15:16
Post
autor: kijek » pn 16 cze, 2008 15:26
Witam
Mam pytanie. Z ilu ludzi sklada sie team F1 obslugujacy bolid podczas pit-stopu. Mialem takie pytanie w jednym konkursie. Odpowiedzi byly: 20, 19 lub 24. Ja nie znam odpowiedzi,a w dostepnych publikacjach znajduje tylko okreslenie "okolo 20". Bardzo prosze o pomoc.
Z gory dziekuje.
-
F1_Kacek
Post
autor: F1_Kacek » pn 16 cze, 2008 15:40
No to jest tak:
2 podnosi o bolid
3 do każdej opony (3x4=12)
2 tankujących
1 "lizak" (oprócz w Ferrari)
2 do dyfozorów (tak to się nazywa ?)
Czyli wg. moich obliczeń 19

-
Matthias
- Posty: 518
- Rejestracja: ndz 05 sie, 2007 10:46
- Lokalizacja: Wolbrom
-
Kontakt:
Post
autor: Matthias » pn 16 cze, 2008 15:44
+ mechanik który dokonuje popraw aero + mechanik który przeciera szybkie kierowcy, etc. :D Chyba nie da się sprecyzować dokładnej liczby, a może jest jakiś przepis ilu mechaników może brać udział w pit-stopie?
-
F1_Kacek
Post
autor: F1_Kacek » pn 16 cze, 2008 15:47
matthias pisze:mechanik który dokonuje popraw aero
Nie zawsze, chyba tylko jak spadnie deszcz ... tak mi się wydaje.
matthias pisze:mechanik który przeciera szybkie kierowcy
Chyba kierowcy mają warstwy folii i jak zabrudzi im się wizjer, to zdejmują jedną warstwę
-
Matthias
- Posty: 518
- Rejestracja: ndz 05 sie, 2007 10:46
- Lokalizacja: Wolbrom
-
Kontakt:
Post
autor: Matthias » pn 16 cze, 2008 15:49
F1_Kacek pisze:hyba kierowcy mają warstwy folii i jak zabrudzi im się wizjer, to zdejmują jedną warstwę
Prawda, ale juz nie raz widzialem, szczególnie jak pada deszcz, ze mechanik przeciera szmatka wizjer :)
-
Zeid
- Posty: 441
- Rejestracja: pt 21 wrz, 2007 18:06
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp./Gdańsk
Post
autor: Zeid » pn 16 cze, 2008 15:50
http://www.bmw-sauber-f1.com/pl/#/inter ... stop/~5|0/
Na tym zdjęciu w tle naliczyłem 20 ;) Ale jeżeli nie ma poprawek przedniego skrzydła to jest ich chyba 19.
Ostatnio zmieniony pn 16 cze, 2008 15:52 przez
Zeid, łącznie zmieniany 2 razy.
-
michal_krasnik
- Posty: 876
- Rejestracja: pt 29 lut, 2008 21:56
Post
autor: michal_krasnik » pn 16 cze, 2008 15:51
Na zdjęciach widać ok. 24:
Na stronie BMW Sauber pokazane jest co który robi to jest 22, ale do maszyny tankującej i węża jest 2 osoby, a na tych zdjęciach jest więcej, ale chyba dlatego, że może za chwilę miał być drugi pit stop kierowcy.

-
McLfan
- Posty: 2484
- Rejestracja: wt 11 lip, 2006 15:02
- Lokalizacja: Opole
Post
autor: McLfan » pn 16 cze, 2008 16:42
F1_Kacek pisze:matthias napisał/a:
mechanik który dokonuje popraw aero
Nie zawsze, chyba tylko jak spadnie deszcz ... tak mi się wydaje.
Przy zmianie mieszanki opon w czasie wyścigu też bardzo często zmieniają położenie przedniego skrzydła.

-
tygras
- Posty: 23
- Rejestracja: wt 06 maja, 2008 21:45
Post
autor: tygras » pn 16 cze, 2008 18:40
oprocz 2 tankujacych jest jeszcze 3 ci ktory trzyma ta "zaslonke" zeby paliwo im nie chlapnelo na rury wydechowe czy cos tam innego...i chyba jeszcze chlopek jeden jest w razie zgasniecia silnika, co go chwatko odpala;)
-
qwert
- Posty: 289
- Rejestracja: pt 03 sie, 2007 22:29
- Lokalizacja: Olsztyn
Post
autor: qwert » pn 16 cze, 2008 18:45
Jeszcze jest zazwyczaj człowiek, który trzyma tą osłonę, chroniącą przed chlapnięciem paliwa na obudowę silnika (czy jakoś tak

). Poza tym wydaje mi się, że wężem do tankowania zajmuje się trzech mechaników, ale to tylko moje przypuszczenia.
EDIT: tygras mnie ubiegł. ;)
-
tygras
- Posty: 23
- Rejestracja: wt 06 maja, 2008 21:45
Post
autor: tygras » pn 16 cze, 2008 19:38
qwert pisze:Poza tym wydaje mi się, że wężem do tankowania zajmuje się trzech mechaników, ale to tylko moje przypuszczenia.
mi tez sie wydaje ze jest ich 3 jeden przy maszynie stoi
-
Fana
- Posty: 85
- Rejestracja: ndz 04 maja, 2008 23:26
- Lokalizacja: Częstochowa
Post
autor: Fana » śr 18 cze, 2008 17:58
Wg info graik Alianz, które są prezentowane na Ultrze, mechaników jest 22 przy pit stopie. Lecz nie ma tam np. uwzględnionego gościa od korekty przedniego skrzydła itd.
Raczej nie da się określić dokładnej liczby osób obsługujących pita, bo ta zmienia się w zależności od potrzeb. Np. wzrasta kiedy wymienia się przednie skrzydło.
-
Mobii
- Posty: 16
- Rejestracja: śr 06 sie, 2008 00:04
- Lokalizacja: PZ
Post
autor: Mobii » śr 06 sie, 2008 00:30
michal_krasnik pisze:
Na stronie BMW Sauber pokazane jest co który robi to jest 22, ale do maszyny tankującej i węża jest 2 osoby, a na tych zdjęciach jest więcej, ale chyba dlatego, że może za chwilę miał być drugi pit stop kierowcy.
Obrazek
a co robia ci kolo wlotu powietrza do chlodnic? czego oni tam szukaja?
-
Xcore
- Posty: 1648
- Rejestracja: pt 23 mar, 2007 15:04
- Lokalizacja: Białystok
Post
autor: Xcore » śr 06 sie, 2008 01:30
Oczyszczają wlot do chłodnicy zapewniając lepsze chłodzenie.
Nie mogę ci pomóc
Jestem Ikskorem :)
-
wlocek369
- Posty: 8
- Rejestracja: pn 23 kwie, 2012 14:32
Post
autor: wlocek369 » pn 23 kwie, 2012 14:54
Nie wiem też czy wszędzie ale gdzieś czytałem że jest też dodatkowo osoba z elektrycznym starterem i akumulatorem na wypadek gdyby silnik zgasł i trzeba było go ponownie odpalać. zwłaszcza że należy wziąć pod uwagę że silnik na "dzień dobry" ma już 5 kafli czyli 5000 obrotów
-
hideto
- Posty: 10740
- Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
-
Kontakt:
Post
autor: hideto » pn 23 kwie, 2012 18:10
I po co aktualnie ten gościu z rozrusznikiem (o akumulatorze to pierwsze słyszę w ogóle...) skoro od kilku lat wszystkie bolidy mają moduł anti-stall i zwyczajnie nie da się ich zgasić ani przy spinie ani przy puszczeniu manetki sprzęgła zbyt wcześnie w boksie.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill