Zaatrudnienie mechaników, jak to wygląda??

Zaczynasz swoją przygodę z F1? Zacznij od tego działu - w nim możesz zapytać o dowolną kwestię.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
alpha
Posty: 64
Rejestracja: wt 01 kwie, 2008 22:31
Lokalizacja: Gniezno

Zaatrudnienie mechaników, jak to wygląda??

Post autor: alpha » pt 04 lip, 2008 22:44

Zastanawia mnie fakt jak wygląda zatrudnienie mechaników w teamie F1?? Czy zwyczajnie przynoszą CV i tyle??

Awatar użytkownika
Jasi0_92
Posty: 126
Rejestracja: wt 17 cze, 2008 16:57
Lokalizacja: BdG

Post autor: Jasi0_92 » pt 04 lip, 2008 22:52

A co chciał byś pracować ??? :D Szczerze mówiąc nie mam pojęcia, ale nie wydaje mi sie, że wystarczy,że jesteś dobrym mechanikiem. Podejrzewam, że trzeba mieć jakiś staż np: w fabryce i doświadczenie.

Awatar użytkownika
alpha
Posty: 64
Rejestracja: wt 01 kwie, 2008 22:31
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: alpha » sob 05 lip, 2008 18:11

Hmm pracować?? W sumie to zeta "mechaniczna" już blisko, więc w przyszłości kto wie....... Ale po prostu mnie to ciekawi.... :razz:
Ostatnio zmieniony ndz 06 lip, 2008 16:34 przez alpha, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
soh
Posty: 37
Rejestracja: pn 28 kwie, 2008 10:22

Post autor: soh » ndz 06 lip, 2008 11:12

Mnie również to ciekawi, a ponadto jak to się przedstawia z inżynierami konstruktorami oraz technologami? Ktoś się z tym spotkał?

Awatar użytkownika
Zeid
Posty: 441
Rejestracja: pt 21 wrz, 2007 18:06
Lokalizacja: Gorzów Wlkp./Gdańsk

Post autor: Zeid » ndz 06 lip, 2008 11:35

Na stronie choćby BMW Sauber macie na dole coś takiego jak kariera i tam możecie wysłać swoją aplikacje na szukane przez nich stanowiska. Główne wymagania.. Doświadczenie w zespole F1.

Awatar użytkownika
soh
Posty: 37
Rejestracja: pn 28 kwie, 2008 10:22

Post autor: soh » ndz 06 lip, 2008 13:28

Hehe, F1 to pewnie obieg zamknięty :P

Luke
Posty: 2
Rejestracja: wt 15 lip, 2008 18:56
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Luke » śr 16 lip, 2008 13:06

Proponuje zacząć od słabszych serii nikt od tak nie został nigdy mechanikiem w F1. Ja na twoim miejscu zaczął bym od np. kia picato albo do jakiegoś teamu rajdowego. No albo szukać okazji np. w charakterze douczenia młodych talentów czy coś takiego :wink:

Awatar użytkownika
sbk?
Posty: 295
Rejestracja: sob 26 kwie, 2008 10:48

Post autor: sbk? » czw 17 lip, 2008 00:01

Mi się wydaje że mechanicy są zatrudniani na podobnie jak kierowcy czyli brani z niższych serii wyścigowych tak jak z GP2 czy jakiś RenaultWorldSeries, bo przecież nie weżną Mariana z warsztatu na wsi prosto do Ferrari

Awatar użytkownika
Ismola
Posty: 2705
Rejestracja: sob 30 wrz, 2006 15:01
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ismola » czw 17 lip, 2008 11:32

Mariana ze Wsi to może nie, ale Luigiego z Medialonu?

vagabondo
Posty: 53
Rejestracja: pt 21 mar, 2008 08:16
Lokalizacja: Sesto San Giovanni

Post autor: vagabondo » czw 17 lip, 2008 11:41

Ismola pisze:Mariana ze Wsi to może nie, ale Luigiego z Medialonu?
Luigi z Milano to robił ksero... a teraz pomyka czerwoną syreną po ulicach.

Awatar użytkownika
Ismola
Posty: 2705
Rejestracja: sob 30 wrz, 2006 15:01
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ismola » czw 17 lip, 2008 22:57

Oj... To był tylko przykład :P Losowe imię i losowe miasto :P Nie chcąco to mi się skojarzyło z Ferrari :D

vagabondo
Posty: 53
Rejestracja: pt 21 mar, 2008 08:16
Lokalizacja: Sesto San Giovanni

Post autor: vagabondo » pt 18 lip, 2008 09:05

Ismola pisze:Oj... To był tylko przykład :P Losowe imię i losowe miasto :P Nie chcąco to mi się skojarzyło z Ferrari :D
Przyznam że wyszło Ci bardzo zgrabnie.
A co do mechaników, kolega wcześniej kilka postów słusznie zauważył że warto zacząć od najniższych serii, ja jednak zaczynał bym od Kartingu.
Tak jak to robili praktycznie wszyscy z F1.

Swaveck

Post autor: Swaveck » wt 06 paź, 2009 00:03

soh pisze:Mnie również to ciekawi, a ponadto jak to się przedstawia z inżynierami konstruktorami oraz technologami? Ktoś się z tym spotkał?
Jesli chcesz dostac sie do F1 jako inzynier to MUSISZ miec wczesniejsze doswiadzczenie w motorsport, oczywiscie jezyk angielski. Musisz tez miec duuuzo czasu.

Ja do F1 szedlem przez 5 firm. Zbieralem doswiadczenie i kazda nastepna firma byla o jeden krok blizej. Nie da rady wskoczyc od razu do F1 znikad.

Ja zaczalem obliczenia FEA w firmie produkujacej fotele samochodowe (doswiadzczenie w FEA) pozniej przenioslem sie do GE Aircraft Engines (doswiadczenie FEA kompozyty), pozniej przeprowadzilem sie do Anglii i pracowalem tez jako obliczeniowiec w firmie produkujacej amortyzatory do F1 (znowu FEA ale juz motorsport), nastepny krok - cosworthmahle motorsport (fea motorsport) i w koncu - Renult F1.

Jesli liczysz na olbrzymie pieniadze, normowany tydzien pracy to musze Cie rozczarowac - zapomnij o F1. Pieniadze sa dobre ale nie olbrzymie a godziny pracy nienormowane (ja pracuje okolo 55-60h tygodniowo. Zdaza sie ze i w weekend trzeba skoczyc do pracy. Zastanow sie dobrzez czy niedobory czasu, snu zastąpisz pasją. Po pewnym czasie praca juz tak nie ekscytuje.. ale 60 h trzeba nadal pracowac.

Pozdrawiam i zycze powodzenia
Slawek

ODPOWIEDZ

Wróć do „ABC Formuły 1”