BMW Sauber F1 Team

Forum poświęcone torom, zespołom Formuły 1, oraz reprezentującym je kierowcom - tak wyścigowym, jak i testowym.

Moderator: Moderatorzy

jasio
Posty: 202
Rejestracja: ndz 27 sie, 2006 13:19

BMW Sauber F1 Team

Post autor: jasio » pt 22 wrz, 2006 18:42

Mam nadzieję, że nie dostanę zaraz po uszach za otworzenie nowego wątku.
Przeglądnąłem jednak forum i żadnego takiego tematu nie napotkałem, poza Kubicą rzecz jasna.

Wracając do rzeczy:

BMW Sauber podało dzisiaj, że w pozostałych 3 tegorocznych wyścigach kierowcą testowym bedzie nadal Vettel. Tym samym zdementowało plotki o zatrudnieniu Timo Glocka na miejsce Vettela.

W wielu komentarzach pojawiają się jednak oceny wykazujące brak doświadczenia Vettela i jego nie za wysoką przydatność dla rozwoju bolidu.
Powstaje zatem pytanie, czym kierowało się BMW decydując na takie posunięcie?
Do konca roku została jeszcze przecież do załatwienia sprawa nowych specyfikacji na silniki 2007, a o tym jakoś w BMW cicho.
Nie ulega też, dla mnie przynajmniej, żadnej kwestii, że Vettel jest dobrym i obiecującym kierowcą, a Kubica i Heidfeld muszą mieć kogoś do pomocy na piątkowe treningi.
Być może team chce też wykorzystać szybkość Vettela do testowania nowych silników?
Bo opon jak sie zdaje, to im chyba nie dobierze. :)

Awatar użytkownika
mati91
Posty: 241
Rejestracja: wt 19 wrz, 2006 16:23
Lokalizacja: Poznań=>Berlin=>Karlsruhe zalezy od pory roku :))

Post autor: mati91 » sob 23 wrz, 2006 00:00

kto wie, moze to taka niespodzianka jak Robert, moze szukaja na sile mlodego kierowcy, ktory pokazuje swe checi i walke i zapal do dluzszej pracy w BMW, a moze ktos dal w lape, lub to kogos znajomy ? :D :D :D

Awatar użytkownika
godzil2
Posty: 1353
Rejestracja: wt 23 maja, 2006 20:26
Kontakt:

Post autor: godzil2 » sob 30 wrz, 2006 13:16

Przed GP Chin zepspol ma sznase na zrobienie sobie przwagi nad Toyotą, bowiem głównie z nią rywalizują. Teraz BMW Sauber ma 3 punkty przewagi nad Toyotą, wiec mają szanse. Zobaczymy.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
Wilu
Posty: 107
Rejestracja: sob 26 sie, 2006 17:15
Lokalizacja: Nysa

Post autor: Wilu » sob 30 wrz, 2006 14:02

No aptrząc na postawe Toyoty w Chinach to jest to bardzo realne o ile Rober i Nick pojadą bez większych błędów i znajdą się na punktowanych pozycjach.
Obrazek
Hasta la victoria siempre! Patria o Muerte !

jasio
Posty: 202
Rejestracja: ndz 27 sie, 2006 13:19

Post autor: jasio » wt 03 paź, 2006 19:54

Coś jednak jest na rzeczy! :)

autosport.com informuje, że Timo Glock ma jednak uczestniczyć w najbliższych testach BMW w Jarez.
To raczej świadczy o bardzo intensywnym poszukiwaniu trzeciego kierowcy przez BMW Sauber.

Nie wydaje mi się, by mieli zrezygnować z Kubicy.
Show jakie zrobił Robert w Chinach było dla firmy lepszą reklamą niż niejedno punktowane miejsce! :)

Hondomaniak
Posty: 27
Rejestracja: wt 12 wrz, 2006 13:48
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Hondomaniak » wt 03 paź, 2006 20:28

Wydaje mi się ,że Ventyl :D przejdzie do historii jako kierowca testowy BMW ponieważ jak wiemy związany jest kontraktami z RB .A Timo Glock być może zajmie jego miejsce w sezonie 2007.Kubica jezdzi jak wściekły.W 2007 roku mam takie wrazenie ,ze sprawi sporo niepewnosci koledze Heidfeldowi.Czego sobie i Państwu życzę. :wink:

Awatar użytkownika
Wilu
Posty: 107
Rejestracja: sob 26 sie, 2006 17:15
Lokalizacja: Nysa

Post autor: Wilu » wt 03 paź, 2006 21:18

Mi również wydaje się ze to Timo Glock będzie 3 kierowcą, co nie znaczy że jest lepszy bo uważam że to Vettel jest lepszy, ale o decyzji zadecyduje powiązanie Vettela z red Bullem. BMW nie będzie chciało szkolić potencjalnej konkurencji.
Obrazek
Hasta la victoria siempre! Patria o Muerte !

Awatar użytkownika
Bolid
Posty: 24
Rejestracja: pn 02 paź, 2006 10:55
Lokalizacja: Malmo

Post autor: Bolid » śr 04 paź, 2006 16:31

Tak ten zespół ma możliwości ale czy je wykorzysta zobaczymy,myśle ze dzięki kubicy napewno ich notowania się jeszcze bardziej podniosą o ile zostawią roberta ,chodź niechce mi sie wierzyć by było inaczej
Ostatnio zmieniony czw 05 paź, 2006 20:33 przez Bolid, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mati91
Posty: 241
Rejestracja: wt 19 wrz, 2006 16:23
Lokalizacja: Poznań=>Berlin=>Karlsruhe zalezy od pory roku :))

Post autor: mati91 » śr 04 paź, 2006 19:40

Bolid pisze:Tak ten zespół ma możliwości ale czy je wykorzysta zobaczymy,myśle ze dzięki kubicy napewno ich notowani sie jeszcze bardziej podniosa o ile zostawia robert ,chodz niechce mi sie wierzyc by było inaczej
Zajrzyj prosze do Hyde parku na moj temat, m.in. tworzony w Twoim kierunku, sorry za off topic

jasio
Posty: 202
Rejestracja: ndz 27 sie, 2006 13:19

Post autor: jasio » wt 10 paź, 2006 23:43

Jutro BMW rozpoczyna kolejną sesje testów w Jarez.
Już zapowiedzieli, że będą testować nową konstrukcję na 2007 rok oraz jakieś nowinki na GP Brazylii mające wpłynąć na szybkość bolidu.
Doczekać się nie mogę, taki jestem ciekawy. :)
Ciekawe, kiedy poinformują, który z kierowców na czym tam sobie jeździł? Chociaż, może to będzie widać?

ropz
Posty: 26
Rejestracja: sob 07 paź, 2006 09:34
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ropz » śr 11 paź, 2006 12:17

W Jerez kolego, w Jerez.. a propo tego miasta i tych testow dlaczego jeszcze nie ma wyników z tych testow przeciez dzis juz 11 a wczoraj byl juz jeden dzien testow?
ropz

jasio
Posty: 202
Rejestracja: ndz 27 sie, 2006 13:19

Post autor: jasio » śr 11 paź, 2006 12:29

Dziekuję, Kolego, dziękuję! :)
Faktycznie, bardzo poważny błąd, już posypuję głowę popiołem. :x
A wyników kolego nie ma, bo BMW Sauber dopiero dzisiaj rozpoczyna testy. Toyota również. Wczoraj jeździły zespoły Ferrari, Williams Toyota, McLaren Mercedes. I te wyniki zostały podane.

Gdybyś nie wiedział gdzie znaleźć, zaglądnij na: The Official Formula 1 Website

cougar
Posty: 477
Rejestracja: pt 21 kwie, 2006 16:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: cougar » śr 11 paź, 2006 13:27

Wszystkich zainteresowanych przepraszamy za opóźnienia. Już dziś dołożymy wszelkich starań, aby podsumowanie kolejnego dnia testów na Jerez dostępne było tuż po zakończeniu sesji.

cougar
Posty: 477
Rejestracja: pt 21 kwie, 2006 16:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: cougar » śr 11 paź, 2006 20:55

przeniesione:
jasio pisze:Czy nie zechciałby ktoś przetłumaczyć chociaż w skrócie artykułu
z Blicka?
Może mati91, coś wspominałeś wcześniej o znajomości niemieckiego?
Hondomaniak pisze:Tak w skrócie telegraficznym o jeżdzie BMW Sauber Team.Nick po raz pierwszy dostał informacje ,że Robert jedzie szybciej na swoim pitstopie.Po raz drugi tuż przed żarciem zwiru przez Roberta,po raz trzeci dostał polecenie "daj się wyprzedzić" na ósmym okrążeniu przed końcem wyscigu.Nie reagował jednak na żadną informację.Dlaczego? Proste. :( Praca zespołowa w tym teamie nie wyglada wcale tak różowo jak piszą .Nick walczy teraz o pozycję nr 1 w zespole.I w sumie nie ma w tym nic dziwnego.Ale Robert jest i tak lepszy i powoli się o tym przekonują w teamie.Trudno będzie mysle zrobić teraz z Nicka -takiego Rubensa B .Sami muszą to rozwiązać. :wink:
jasio pisze:Dziekuję! :)

Jest, więc chyba jednak coś na rzeczy.
A jeżeli jest, dr Mario popędzi kota Heidfeldowi. Swoją drogą nie wyobrażałem sobie, by kierowca z takim doświadczeniem mógł dla własnego interesu dopuścić się zagrywki na szkodę teamu.
I to na dodatek w BMW?
To jak dla mnie nie do pomyślenia.
Co też chciał w ten sposób udowodnić? Chyba tylko to, że mu się gotuje pod chełmem? Brak wyobraźni i odpowiedzialności.
goqsane pisze:
Hondomaniak pisze:Tak w skrócie telegraficznym ...
According to the 'Blick' newspaper, Nick Heidfeld's race engineer radioed the German during the 53-lap Suzuka race with the message: 'Robert is faster'.
He was referring to Polish team newcomer Robert Kubica, who was keen to overtake his teammate. Blick alleges that the 'Robert is faster' message was in fact an instruction for Nick to move over, even though the 'order' was not obeyed.
mati91 pisze:
jasio pisze:Czy nie zechciałby ktoś przetłumaczyć chociaż w skrócie artykułu
z Blicka?
Może mati91, coś wspominałeś wcześniej o znajomości niemieckiego?
dawaj linka :)
jasio pisze:Koledzy już trochę pomogli, ale jak klikniesz w "Blicka" (w moim poście) to wejdziesz. :D
Luizjana Gun pisze:Robert testował dzisiaj oba bolidy, z tego sezonu i na 2007, więc chyba już jest jasne kto jest nr 1 w teamie, myślę, że w BMW sprawy stanęły na głowie i na pewno nie spodziewali się, że tak potoczą się sprawy, JV wywalą w środku sezonu, Nick będzie bezbarwny i dopiero nacisk Roberta zmusi go do pracy, a wszystko to przez młodego Polaka, którego zatrudnieniem uważali, że bardzo ryzykują, bo może się nie sprawdzić :lol: Mają teraz twardy orzech do zgryzienia, bo naturalną rzeczą byłoby, aby debiutant nie był liderem teamu, więc najlepszy partnerem Kubicy byłby Vettel, sądzę że ta dwójka sprawiłaby, że wszyscy kibice F1 patrzyliby na zespół z ciągłym zainteresowaniem, a przecież o to w tym chodzi, no ale Nick (chyba) musi zostać, co do końca nie jest złą wiadomością dla Roberta, z Vettelem byłoby gorąco, a tak spoko sobie przy Heidfeldzie wyrobi mocną pozycie w zespole.
jasio pisze:
Luizjana Gun pisze:...Mają teraz twardy orzech do zgryzienia, bo naturalną rzeczą byłoby, aby debiutant nie był liderem teamu, więc najlepszy partnerem Kubicy byłby Vettel, sądzę że ta dwójka sprawiłaby, że wszyscy kibice F1 patrzyliby na zespół z ciągłym zainteresowaniem...
...co do końca nie jest złą wiadomością dla Roberta, z Vettelem byłoby gorąco...
Mnie też układ Kubica/Vettel bardzo, ale to naprawdę bardzo by się podobał!
To by był układ rewolucyjny, jak na stosunki i tradycje F1.

Nie uważam tego za takie bardzo nieprawdopodobne. BMW już pokazało, że stać ich na niekonwencjonalne rozwiazania, nie dość na tym takim posunięciem nie ryzykowali by tak bardzo, jak by się to mogło pozornie wydawać. Są w końcu wciąż zespołem "na dorobku".
Myślę, że zwrócili by tym na siebie oczy i całą sympatię wszystkich sympatyków F1!!! :D

Nie bałbym się też konkurencji Vettela dla Kubicy, w końcu wcześniej, czy później dojdzie do ich rywalizacji, a taka rywalizacja pozwoliłaby jednemu i drugiemu wspiąć się na sam top!

PS. to by chyba pasowało do BMW Sauber F1 Team

jasio
Posty: 202
Rejestracja: ndz 27 sie, 2006 13:19

Post autor: jasio » czw 12 paź, 2006 06:58

Czyżby wczorajsza i dzisiejsza nieobecność Heidfelda na testach w Jerez miała znaczyć coś więcej?
Znowu jakiś artykuł w Blicku, z którym oczywiście mam kłopoty.

goqsane
Posty: 111
Rejestracja: pn 21 sie, 2006 22:33
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: goqsane » czw 12 paź, 2006 10:27

Ogólnie konkludując to zapytali Nicka o Kubice, mówiąc, że jest przyszłościa itd na co on odpowiedział: "W punktach wygrywam 9:6, w treningowych duelach 4:1, kim więc ja jestem?"

EDIT: Redaktorzy tez nadmieniaja jego 'wygfrana' w 2001 z Kimi w Sauberze, a nastepnie wszyscy znaja historie Kimiego ;)

Awatar użytkownika
Luizjana Gun
Posty: 186
Rejestracja: ndz 27 sie, 2006 19:33
Kontakt:

Post autor: Luizjana Gun » czw 12 paź, 2006 22:02

No chłopak ma pecha, ale to ciągłe porównywanie Roberta do Kimiego, też już nudzi, wracając do Heidfelda, to on po prostu nie ma zadatków na gwiazdę i biedak jest wkurzony, że nawet debiutant z Polski już go pod tym względem wyprzedza, a pewnie niedługo w zdobytych punktach itd., szkoda jedank, że atmosfera w zespole sie popsuła, wolałem tą ich cichą rywalizacje, a teraz to się przenosi na pyskówki w mediach, oby to się nie rozwinęło w coś poważnego bo będzie źle, ale czyżby już ta wymiana zdań nie poskutkowała tym, że obaj nie jeżdzą w Jarez, testy to w sumie jedno z miejsce gdzie kierowcy mogą zacieśniać kontakty, a tu widać, że raczej zaczynają się unikać, eh.

Awatar użytkownika
sailplaner
Posty: 165
Rejestracja: śr 30 sie, 2006 17:29
Lokalizacja: Września

Post autor: sailplaner » czw 12 paź, 2006 22:52

Luizjana Gun - masz chyba rację, niestety. Sam w innym poście przy okazji GP Chin i wpadce z oponami pisałem, że nie ma wzajemnych oskarżeń i dobrze. Ale w Japonii coś tam chyba pękło. Cały świat słyszał, jak puścili przez radio tekst do Kubicy - wyprzedź Nicka!. Potem teksty Roberta, że nie mógł wyprzedzić, bo go nie puścił... coś śmierdzi!

F1 to sport z kasą Pewnie teraz się okarze, czy Nick ma bogatych sponsorów i dzięki temu wygryzie Kubicę, czy też doktorek postawi na Roberta.... A cisza może sugerować, że chcą ugasić konflikt i zostawić taki skład - czas pokaże.

Ale to tylko domysły. Oparte na tej śladowej wiedzy jaką mamy z mediów i na poszlakach. Po Interlagos wszytko (chyba?) będzie jasne

jasio
Posty: 202
Rejestracja: ndz 27 sie, 2006 13:19

Post autor: jasio » czw 12 paź, 2006 23:26

W pierwszej chwili myślałem, że Heidfeld w ogóle nie bedzie testował tym razem w Jerez, potem doczytałem się, ze taki rozkład sesji został zaplanowany nieco wcześniej, dwa dni dla Roberta i jeden dla Nicka.
Na podstawie tego rozkładu lekcji nie wyciągałbym jednak wniosku, że był on (ten rozkład) spowodowany nie najlepszą atmosferą w zespole.
Skłaniałbym się raczej do myśli, że Robert testował więcej i przed Nickiem, ponieważ team doszedł do przekonania, że jego praca może być bardziej przydatna dla ustawienia bolidów i dopiero po dokonaniu poprawek wynikających z uwag Roberta, do pracy może przystapić Nick.

Inna rzecz, że atmosfera w zespole wydaje się nie za dobra i bez tego.
Nickowi wyraźnie humor nie dopisuje, coraz częściej wypowiada się raczej niepochlebnie o Robercie i udowania na gębę wszem i wobec, ze to on jest No 1 w zespole.
Podobnie zresztą jak JV nie tak dawno.
Co było potem z JV wszyscy wiemy i najprawdopodobniej dość szybko podobnie będzie z NH. Nikt nie będzie musiał nikomu w żadnych pyskówkach niczego więcej udowadniać, bo i tak wszystko rozstrzygnie się na torze.

Cała sytuacja stała się bardzo nieprzyjemna i nie odbiega wcale od niedawnej pyskówki Alonso na temat Fisichelli.
Bardzo liczę na to, że Robert się powstrzyma i nie będzie uczestniczył w tym cyrku.
Heidfelda najbardziej ruszyło to, że cały świat na żywo w czasie GP Japonii dowiedział się który z nich jest szybszy. :)
Na F1-Live można nawet przeczytać:
  • Nick Heidfeld BMW Sauber jest sfrustrowany medialnym szałem roztoczonym wobec nowicjusza - (Robert Kubica) i chociaż 29-letni Niemiec ma pewny kontrakt na sezon 2007, powiedział dla magazynu Motor Auto Und Sport, że to nie polskie "dziecko" jest prawdziwą gwiazdą obozu BMW.
    Jego rozdrażnienie prawdopodobnie zostało wywołane przez wiadomości radia w Suzuka informujące, że jego 21-letni kolega - Kubica, jadący za Heidfeldem "jest szybszy".
    - "Jestem zwykle szybszy niż on i zdobywam więcej punktów odkąd startujemy razem, jeśli Kubica jest tak dobry wtedy jaki ja jestem?"
Frustracja, co prawda boli, nie wpływa jednak na poprawę wyników.

Awatar użytkownika
Luizjana Gun
Posty: 186
Rejestracja: ndz 27 sie, 2006 19:33
Kontakt:

Post autor: Luizjana Gun » pt 13 paź, 2006 08:52

W sumie to nie ma co się na razie martwić, Heidfeld naskrobał sobie rzepki porządnie na Suzuce i szybko tego nie odpokutuje, bo jak to właściwie wyglądało? mieli bolidy na 8 i 9 pozycji i bezwględnym zadaniem dla tego kto jest na ósmej, to wściekły atak na pozycję 7, bo zawsze w obwodzie jest kolega z tyłu, który w razie czego jeden punkt dowiezie, a co robi Nick? jedzie sobie spokojnie i ma za nic ściganie się z Toyotami, więc kiedy Kubica wypada z toru, traci ok. 10s. i dogania go z powrotem, flaki musiały się przewrócić ludziom z teamu, po takim czymś, akcje w zespolu wiadomo komu spadły, a komu wzrosły.

jasio
Posty: 202
Rejestracja: ndz 27 sie, 2006 13:19

Post autor: jasio » pt 13 paź, 2006 09:48

Luizjana Gun pisze:...co robi Nick? jedzie sobie spokojnie i ma za nic ściganie się z Toyotami, więc kiedy Kubica wypada z toru, traci ok. 10s. i dogania go z powrotem, flaki musiały się przewrócić ludziom z teamu...
Nic specjalnie dodać, nic ująć. :D

Na pytanie Heidfelda, "...kim w takim razie jestem?" można by odpowiedzieć:
Leniuchem Pan jest, Panie Heidfeld. :)

Przy okazji chcę zwrócić uwagę, że kierowcy którzy nie potrafią, albo mają duże kłopoty z wyprzedzeniem Kubicy, Heidfelda wyprzedzaja najczęściej bez walki, bez najmniejszych problemów. Massa, który na Monzy objechał Nicka jak dzieciaka, Kubicy już nie dał rady!

Strata pozycji w trakcie GP Chin, to dodatkowy przykład nie najlepszej kondycji psychicznej Heidfelda. Wymachiwanie rekami, jazda po trawie, bo go poniosło w trakcie wyprzedzania "ogona", w efekcie przegrana z Hondami, to raczej objaw braku odporności, a nie sylwetka gwiazdy, rasowego, doświadczonego kierowcy F1.
Deja vu związane z wcześniejszą sytuacją Heidfeld/Kimi nie daje mu pewnie spać po nocach. :)
Takie sfrustrowane gwiazdy widziałem już wcześniej, zazwyczaj jednak na deskach jakiegoś teatru, czy opery.

Hondomaniak
Posty: 27
Rejestracja: wt 12 wrz, 2006 13:48
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Hondomaniak » pt 13 paź, 2006 10:42

Debiut Nicka Heidfelda to chyba 2000r? Dość długo - za chwilę 7 rok w stawce podstawowych kierowców F1.Dobry początek - 3 miejsce GP Brazylii.Kimi póżniej nie dał mu oddychać,po drodze jakaś przygoda z Jordanem,niedyspozycje przez kilka wyścigów.Wydaje mi się ,że jego najlepszy czas minął.Chyba w obecnosci Roberta nie rozpali się nowym blaskiem.
Zespół BMW zaplanował rozkwit kariery Roberta na sezon 2008.Jaką pozycję pozostawi ambitnemu Heidfeldowi?
To dosć jednak młody kierowca,głodny spektakularnych sukcesów.
Niepokojąco brzmią wypowiedzi kierowców BMW.Widać konflikt.A to raczej nie buduje zespołu. :cry:
Wiecie coś może na temat "kuszenia" Roberta przez inne zespoły?
To ostatnie pytanie troszkę w kategorii żartu. :D

Awatar użytkownika
gomez
Posty: 1314
Rejestracja: śr 04 paź, 2006 13:10
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: gomez » pt 13 paź, 2006 14:29

Ktoś ma z szanownych kolegów informacje dotyczące dnia testów w Jarez z 12 pażdziernika??? Niema jeszcze w serwisie www.formula1.pl.

jasio
Posty: 202
Rejestracja: ndz 27 sie, 2006 13:19

Post autor: jasio » pt 13 paź, 2006 16:19

Wyniki i zdjęcia z wczorajszych testów można znaleźć między innymi na F1 Racing.

Awatar użytkownika
del
Posty: 2343
Rejestracja: sob 13 maja, 2006 00:02
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: del » pt 13 paź, 2006 19:04

A obszerną relację tutaj, u nas :) http://www.formula1.pl/F1_news-1264-Jer ... zonie.html

cougar
Posty: 477
Rejestracja: pt 21 kwie, 2006 16:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: cougar » pt 13 paź, 2006 19:31

Przy okazji - przepraszamy wszystkich zainteresowanych testami na Silverstone i Jerez za wyjątkowe opóźnienia w publikowaniu tych podsumowań. Jako usprawiedliwienie dodam, że wina leży po stronie naszych uczelni :P
W ramach rekompensaty więc - w tekście, do którego link podał już NMD (Nasz Moderator Del ;) ) starałem się w miarę zwięźle i sensownie podać najważniejsze wydarzenia, które miały miejsce od środy aż do dziś. Mam nadzieję, że się udało :)
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Nitroman
Posty: 56
Rejestracja: sob 26 sie, 2006 19:48
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Nitroman » pt 13 paź, 2006 20:38

Nick nie testował bo miał złe samopoczucie :lol: (jeżeli to prawda do padam na łopatki) . Mogli chociaż powiedzieć że jest chory
Wyginaj śmiało ciało

Awatar użytkownika
Luizjana Gun
Posty: 186
Rejestracja: ndz 27 sie, 2006 19:33
Kontakt:

Post autor: Luizjana Gun » pt 13 paź, 2006 20:53

Jak się kończą chorobowe w BMW to każdy wie, gorzej niż w Biedronce, jeszcze zobaczymy debiut Vettela w Brazylii :lol:

Awatar użytkownika
gomez
Posty: 1314
Rejestracja: śr 04 paź, 2006 13:10
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: gomez » pt 13 paź, 2006 21:24

Nie sądzę żeby zrobili aż takie drastyczne posunięcie. Pamiętajmy że BMW walczy teraz o pozycję z Toyotą, a Vettel nie był by tego gwarantem.

jasio
Posty: 202
Rejestracja: ndz 27 sie, 2006 13:19

Post autor: jasio » pt 13 paź, 2006 21:55

Hondomaniak pisze:...Widać konflikt. A to raczej nie buduje zespołu...
Wiecie coś może na temat "kuszenia" Roberta przez inne zespoły?
Na temat kuszenia Roberta nic chyba nie słychać, (ja na pewno nic takiego nie słyszałem), a jeżeli są jakieś spekulacje gdzieś na innych forach, to raczej wszystkie w formie dyskusji z przymrużeniem oka. :)

Jest coś takiego w F1, że zbyt często następuje wymiana kierowców pomiedzy teamami i najczęściej nie wiadomo, kogo w następnym sezonie bedą reprezentować ci najlepsi.
Co by nie mówić o Schumacherze, to jednak trzeba mu przyznać wyjątkowe, jak na obyczaje F1 przywiązanie do "barw klubowych". Między innymi taka właśnie postawa pozwoliła chyba na osiągnięcie przez Ferrari obecnego poziomu.

Teoretycznie można by przewidywać jakiś tam skok Roberta na kasę, czytaj przesiadkę na aktualnie lepszy samochód.
Wspominałem już wcześniej w jednym ze swoich postów, że nie chciałbym jednak dla niego takiego rozwiązania, bo chociaż droga BMW dla osiągnięcia najwyższego poziomu w konstrukcji bolidu może być dość odległa, to jednak obecnie wszystko wskazuje na to, że ten cel jest możliwy do osiągnięcia.
Sam nie wiem czemu ale mam jakieś spore zaufanie do teamu BMW, pomimo nawet popełnianych obecnie błędów.

Jest jeszcze kwestia "przywiązania do barw klubowych".
Przykład Schumachera wskazuje dobitnie, ze zawodnik, który wraz z teamem pokona drogę na szczyt, będzie potem dla tego teamu gryzł asfalt i dopiero taka postawa pozwoli mu na utrzymanie się na szczycie przez dłuższy czas. Kim innym jest i inaczej zachowuje się kierowca sprzedawany, co sezon pod inny sztandar, inaczej ten który rośnie razem z zespołem.

Oczywiście nie wiemy, jak dalej będzie przebiegała kariera Roberta i wszystko o czym tu piszę, to nic innego jak bazgroły po piasku, nie mniej taka przyszłość wydawałaby mi się najciekawsza. :)

Jeśli mówimy o Vettelu:
Wydaje mi się, że gdyby były dopięte sprawy pomiedzy Red Bull a BMW dotyczące ewentualnego transferu Vettela do teamu zobaczylibyśmy go w tym tygodniu na testach.
Ponadto przedłużająca się kuracja Timo Glocka, nie pozwoliła na sprawdzenie jego przydatności dla zespołu, co dodatkowo skomplikowało i tak niejasną sytuację. Słychać też tu i tam, że na Glocka mają chrapkę i inne teamy.

Mario ma ostatnio sporo do przemyślenia.
Ja mu tam nie współczuję, ma w końcu to, co lubi. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zespoły/Kierowcy/Tory F1”