HRT (Campos Grand Prix)

Forum poświęcone torom, zespołom Formuły 1, oraz reprezentującym je kierowcom - tak wyścigowym, jak i testowym.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » śr 05 maja, 2010 19:00

Kojag pisze:Mi się wydaje, czy HRT z powodu braku funduszy zamiast włókiem węglowych w niektórych częściach bolidu użyli jakiegoś metalu i bolid był o 20kg cięższy. Jeśli tak było, to czy już to naprawili, czy może naprawią teraz na Barcelonę?
Wydaje Ci się dobrze. Z tego co wiem chodziło głównie o elementy zawieszenia. Na razie HRT nie chwaliło się usprawnieniami bolidu. Prawdę mówiąc nie wiem czy będą jakiekolwiek, bo kilkakrotnie wspominali o tym, że po zakończeniu współpracy z Dallarą dopiero planują rozpocząć program rozwojowy.

Kojag
Posty: 64
Rejestracja: pn 05 kwie, 2010 19:32

Post autor: Kojag » czw 06 maja, 2010 00:25

Skoro mają testerów, to pewnie będą robić jakieś usprawnienia, chyba że chodzi tylko o ustawienie bolibu pod kątem kwalifikacji czy wiścigu przez testerów dla wyścigowców...
Mam nadzieję, że przespieszą choć trochę bo skoro bolid F1 jest jedynie sekundę szybszy od bolidu GP2 to nie brzmi to najlepiej.

Kamil F1
Posty: 2249
Rejestracja: śr 27 gru, 2006 17:39
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Kamil F1 » czw 06 maja, 2010 16:48

Czyli możemy się spodziewać zamiany jednego z obecnych kierowców etatowych, w trakcie sezonu, na Kliena czy Yamamoto :) Dobrze aby do przodu... :)

Kojag
Posty: 64
Rejestracja: pn 05 kwie, 2010 19:32

Post autor: Kojag » czw 06 maja, 2010 17:50

To raczej nie możliwe. W HRT jeżdżą "pejdrajwerzy", a że raczej już zapłacili to jeździć będą do końca i nie ma opcji, żeby ich wymieniono.

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » czw 06 maja, 2010 18:00

jest opcja i to bez problemowa, wszystko zależy od tego jaki kontrakt podpisali...
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

LubięForceIndia
Posty: 1067
Rejestracja: czw 04 cze, 2009 09:42

Post autor: LubięForceIndia » czw 06 maja, 2010 18:27

Kojag, patrz Simtek w 1995. Pół roku miał jeździć Schiattarella, a pół roku Noda ;)

Awatar użytkownika
snajper
Posty: 215
Rejestracja: pn 12 lis, 2007 15:01
Lokalizacja: Opole

Post autor: snajper » czw 06 maja, 2010 21:18

Christian Klien nie posiada obecnie superlicencji F1, co może spowodować, że nie wystąpi w jutrzejszym treningu.

źródło
"Trzymaj się Robert, to twój najważniejszy wyścig, musisz go wygrać!"

Kojag
Posty: 64
Rejestracja: pn 05 kwie, 2010 19:32

Post autor: Kojag » sob 08 maja, 2010 09:50

Myślcie co chcecie, ja myślę, że nie będzie żadnych zmian.

rentonB
Posty: 283
Rejestracja: ndz 31 sty, 2010 11:56
Lokalizacja: Szwecja

Post autor: rentonB » sob 08 maja, 2010 10:22

Zawsze jest ciezej jesli pierwszy raz wsiadasz do bolidu, ale to wystaczylo na pokonanie Senny.

Dodali czerwony pasek, troche lepiej wizualnie wyglada szczegolnie z przodu

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » sob 08 maja, 2010 11:08

Z tematu: "Pierwsza 10 Najlepszych W Historii Kierowców F1"
Anderis pisze:Jeden z użytkowników na forum autosportu doszedł do ciekawych wniosków i w pełni się z nim zgadzam. Otóż najlepszym kierowcą w historii F1 jest Karun Chandhok. Wynika to z przeprowadzenia krótkiego rozumowania:
Ayrton Senna jest przez wielu uważany za najlepszego kierowcę w historii F1 ---> Ayrton powiedział kiedyś, że Bruno będzie lepszym kierowcą od niego ---> Chandhok ostatnio pokonuje Bruno ---> Chandhok jest najlepszy.

Oczywiście z olbrzymim przymrużeniem oka. :wink:
To dopiero ciekawa sytuacja. Jeden z dwóch najlepszych kierowców na świecie jest tylko... rezerwowym! :twisted:

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1886
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » sob 08 maja, 2010 18:54

Chandhok i Senna nie mają łatwo. W czasie wyścigu częściej muszą patrzyć w lusterka za siebie niż przed siebie. Kto wie, może mają już jakieś takie zboczenie by przed każdym zakrętem zerknąć w lusterka i dlatego taki Klien, który nie myśli o tym kręci dużo lepsze czasy :/
To dobrze że ludzie nie rozumieją naszego systemu monetarno bankowego. Bo jeśliby zrozumieli to mielibyśmy rewolucję jeszcze tej nocy - H. Ford

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » sob 08 maja, 2010 19:07

nie, po prostu obaj kierowcy HRT to cienkie bolki, jeden ma kasę a drugi nazwisko i dlatego jeżdżą.

Już dawno powiedziałem, że z zapowiedzi Ayrtona o jego siostrzeńcu zostały tylko puste słowa. Może to przez jego przerwę w karierze nie wiem, fakt jest taki że jest gorszą, wolniejszą i głupszą wersją swojego wujka.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Kojag
Posty: 64
Rejestracja: pn 05 kwie, 2010 19:32

Post autor: Kojag » sob 08 maja, 2010 21:08

hideto pisze:jest gorszą, wolniejszą i głupszą wersją swojego wujka.
A dlaczego "głupszą"? Jest mniej zdolny, ale żeby zaraz głupszy?

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » sob 08 maja, 2010 21:13

tak, głupszy w sensie wyścigowym. Nawet Ayrton nie był na tyle głupi by próbować kogoś objechać po zewnętrznej hamując 2 kołami na tarce a 2 na poboczu, a Bruno się takie sytuacje zdarzały.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
Kofi
Posty: 197
Rejestracja: pn 23 lut, 2009 15:06
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Kofi » śr 12 maja, 2010 16:25

http://www.formula1.com/gallery/race/20 ... esday.html

Jak coś to robotę chłopaki znajdą.

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: karolVTEC » śr 21 lip, 2010 11:54

Chyba już wiadomo dlaczego Yamamoto jeździ w wyścigach zastępując stałych kierowców... HRT prawdopodobnie dogadało sie z Toyotą :roll:
Według plotek płynących z Włoch, ekipa HRT w najbliższych dniach podpisze umowę partnerską z Toyotą. Tym samym najsłabszy zespół w stawce miałby mieć dostęp do wiedzy i zasobów byłego już zespołu F1 zlokalizowanego w Kolonii.
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

Awatar użytkownika
phk88
Posty: 54
Rejestracja: wt 20 lip, 2010 04:13
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: phk88 » śr 21 lip, 2010 12:42

karolVTEC pisze:Chyba już wiadomo dlaczego Yamamoto jeździ w wyścigach zastępując stałych kierowców... HRT prawdopodobnie dogadało sie z Toyotą :roll:
Według plotek płynących z Włoch, ekipa HRT w najbliższych dniach podpisze umowę partnerską z Toyotą. Tym samym najsłabszy zespół w stawce miałby mieć dostęp do wiedzy i zasobów byłego już zespołu F1 zlokalizowanego w Kolonii.
Swoją drogą to dziwne, bo słyszałem że oni właśnie specjalnie nie chcieli kupować ,,resztek" Toyoty, bo to miał być tylko hiszpański zespół. Widać jednak, że przyszła koza do woza :grin:

Latre123
Posty: 56
Rejestracja: pn 20 kwie, 2009 13:15

Post autor: Latre123 » śr 21 lip, 2010 16:58

Ale nawet jeśli go kupią to nie wszystko trzeba go jeszcze umieć zastosować i mnieć kierowców trochę lepszy niż oni mają. Toyota niby miała posiadać dobry samochód ale on nie został skończony i innego zespoły wprowadziły znaczne poprawki wiec teraz może się okazać że jest na poziomie STR albo Saubera. Samo HRT raczej nie będzie mieć kasy na jego rozwój wiec jedyne co raczej będą mogli tym osiągnąć to bycie przed Lotusem.

Awatar użytkownika
szamanka
Posty: 1236
Rejestracja: sob 09 sie, 2008 22:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szamanka » śr 21 lip, 2010 17:01

Przede wszystkim bolid Toyoty był budowany kiedy nikomu jeszcze się nie śniło o Pirelli w przyszłym sezonie, muszą tez zwiększyć bak i dostosować wóz do innego silnika, nie wspominając o dmuchanych dyfuzorach i całej reszcie. Jak dodatkowo FOTA dorzuci obowiązkowy rozkład masy to się okaże że i z bolidem Toyoty HTR daleko nie zajedzie.

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: karolVTEC » śr 21 lip, 2010 19:26

Ale niekoniecznie HRT będzie korzystał w 100% z bolidu Toyoty. Może przecież budować swój własny bolid i jedynie stosować w nim rozwiązania zastosowane w Toyocie :wink:
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

Awatar użytkownika
szamanka
Posty: 1236
Rejestracja: sob 09 sie, 2008 22:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szamanka » śr 21 lip, 2010 19:31

No na pewno nie bedzie korzystał w 100%. I o to mi chodzi, ci ludzie nie maja zupełnie o tym pojęcia bo o ile Virgin i Lotus zbudowały bolidy na ten rok same z lepszym lub gorszym skutkiem HTR zleciło to Dallarze. Z ich zerowym doświadczeniem mają duze szanse to zepsuć.

Awatar użytkownika
maka87-1992
Posty: 952
Rejestracja: czw 24 sty, 2008 16:56

Post autor: maka87-1992 » śr 21 lip, 2010 19:34

Ale maja tez kilku doświadczonych ludzi w załodze, jeden człowiek nic nie zdziała z niedoświadczoną ekipą ale nie zdziwiłbym się gdyby byli wstanie przeskoczyć Virgin.

Awatar użytkownika
Venceremos
Posty: 2020
Rejestracja: wt 01 sie, 2006 12:05
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Venceremos » śr 21 lip, 2010 21:35

szamanka pisze:No na pewno nie bedzie korzystał w 100%. I o to mi chodzi, ci ludzie nie maja zupełnie o tym pojęcia bo o ile Virgin i Lotus zbudowały bolidy na ten rok same z lepszym lub gorszym skutkiem HTR zleciło to Dallarze. Z ich zerowym doświadczeniem mają duze szanse to zepsuć.
Umowa HRT z Toyotą obejmuje ponoć wsparcie inżynierów Toyoty w rozwoju bolidu na przyszły sezon. Nie chodzi więc o same zeszłoroczne bolidy.
"Formula 1 is not a sport" - Jedyna rozsądna wypowiedź Alonso :D

Jaro
Posty: 169
Rejestracja: pt 07 sie, 2009 20:59
Lokalizacja: bytom

Post autor: Jaro » sob 11 wrz, 2010 18:00

Czy oni (zespol) wprowadzili do bolidu choc jedna modyfikacje od poczatku zesonu?

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » sob 11 wrz, 2010 18:03

owszem, kierowcę, nowe malowanko.

A w fabryce nawet ponoć opracowali f-duct który ma obchodzić przyszłoroczne przepisy.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
Invinciblee
Posty: 1260
Rejestracja: sob 27 gru, 2008 11:38
Kontakt:

Post autor: Invinciblee » sob 11 wrz, 2010 18:45

Tak w ogóle to czy pasywny f-duct (Mercedes zdaje się miał coś takiego) też będzie zakazany?

A w HRT narzekali że bolid ze względu na błędy na samym początku jego tworzenia jest trudny w rozwoju. Ale zmniejszyli stratę, więc raczej coś grzebali w samochodzie.

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » sob 11 wrz, 2010 18:48

trudno nie zmniejszać straty, jeśli bolid poznaje się w trakcie sezonu.

Zakazany ma być tylko system aktywny, czyli taki w którego obsłudze czynny udział ma kierowca.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
szamanka
Posty: 1236
Rejestracja: sob 09 sie, 2008 22:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szamanka » sob 11 wrz, 2010 18:53

A moga zrobić cos takiego że system będzie uruchamiany automatycznie powyżej jakichśtam obrotów albo na 7 biegu czy tego typu elektronika jest zabroniona?

Awatar użytkownika
Invinciblee
Posty: 1260
Rejestracja: sob 27 gru, 2008 11:38
Kontakt:

Post autor: Invinciblee » sob 11 wrz, 2010 19:57

Albo coś takiego że przy maksymalnym przepływie spalin (czyli akurat tam gdzie jest potrzebny), spaliny uruchamiają kanał :D


Jestem genialny :D

Awatar użytkownika
Boosterek
Posty: 44
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 09:36

Post autor: Boosterek » sob 11 wrz, 2010 21:22

Invinciblee pisze:Albo coś takiego że przy maksymalnym przepływie spalin (czyli akurat tam gdzie jest potrzebny), spaliny uruchamiają kanał :D


Jestem genialny :D

Już widze jak po kolei wszyscy wypadają np na parabolice czy tez innych szybkich zakrętach :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zespoły/Kierowcy/Tory F1”