Lotus Renault GP
Moderator: Moderatorzy
Lotus Renault GP
Z radością informuję o powstaniu Lotus Renault GP! :mrgreen:
Malezyjczycy wykupili 25% akcji, należących do tej pory do Renault (informacja niepewna...). Renault przestaje więc być udziałowcem w swoim "własnym" zespole - będzie teraz pełnić tylko rolę dostawcy silników (informacja pewna ;) ).
Taka forma zespołu będzie obowiązywać do 2017r.
źródło
Malezyjczycy wykupili 25% akcji, należących do tej pory do Renault (informacja niepewna...). Renault przestaje więc być udziałowcem w swoim "własnym" zespole - będzie teraz pełnić tylko rolę dostawcy silników (informacja pewna ;) ).
Taka forma zespołu będzie obowiązywać do 2017r.
źródło
Ostatnio zmieniony śr 08 gru, 2010 13:31 przez doriano, łącznie zmieniany 1 raz.
Zobaczymy na ile to dobrze wyjdzie ta fuzja, bo chyba tak to można nazwać. "Stary" Lotus może służyć za satelicki team do testowana coś jak RBR via STR, no i jako "poczekalnia" potencjalnych lepszych kierowców. Mam nadzieję że Pietrov tam właśnie wyląduje a Jego miejsce zajmie ktoś godny. Puki co możemy tylko polemizować bo tak naprawdę nie wiemy co będzie ze starym teamem Lotus.
Szumi dokoła las....
Tylko teraz sprawa o cofniecie praw Lotus Racing do nazwy przyjmie na sile.
Stalo sie to co musialo, mam nadzieje ze Petrov poleci bo chyba czekali wlasnie na Lotusa.
No i jestem ciekaw kiedy Roberto dostanie Protona do rajdow
Stalo sie to co musialo, mam nadzieje ze Petrov poleci bo chyba czekali wlasnie na Lotusa.
No i jestem ciekaw kiedy Roberto dostanie Protona do rajdow
Ostatnio zmieniony śr 08 gru, 2010 12:20 przez rentonB, łącznie zmieniany 1 raz.
Skoro teraz Renault bedzie dostarczac tylko silniki to Total bedzie raczej w kolorze livery tak jak jest to w przypadku Red Bulla
Foto R30


Foto R30


Ostatnio zmieniony śr 08 gru, 2010 13:14 przez rentonB, łącznie zmieniany 1 raz.
- GhostRider
- Posty: 389
- Rejestracja: wt 16 wrz, 2008 19:17
A mnie się to malowanie nie podoba. O wiele bardziej wolałem żółto-czarne malowanie Renault z tego sezonu - normalnie miodzio :mrgreen:
Co do samej wiadomości, hmm.. szczerze myślałem że to plotki ale po jakimś czasie coś musiało być na rzeczy. Wie ktoś jaka jest teraz struktura własnościowa teamu ? Bo przed wykupem było 25 % /renault, reszta genii capital. Teraz podobno wiekszosc ma miec lotus group, a renault juz nie ma wcale bo maja tylko silniki dostarczac, uklady przeniesienia napedu, itp. Czyli 60-40, 75-25% (udzialy lotus-udzialy genii) ?
Ciekaw jestem jak rozwiążą kwestię Petrova. Ja bym chciał aby szedł do Virgin, ale tam albo pójdzie Aloiszyn albo... Grosjean czy tam D'ambrosio, juz nie pamietam. Cały czas wydaje mi się mimo wszystko że Witek zostanie ze wzgledu na kase. CHYBA ŻE, nowi właściciele pójdą po rozum do głowy i zatrudnią np. Heidfelda (oczywiście pod warunkiem że zgodzi się być no.2 w teamie :twisted: )
Co do samej wiadomości, hmm.. szczerze myślałem że to plotki ale po jakimś czasie coś musiało być na rzeczy. Wie ktoś jaka jest teraz struktura własnościowa teamu ? Bo przed wykupem było 25 % /renault, reszta genii capital. Teraz podobno wiekszosc ma miec lotus group, a renault juz nie ma wcale bo maja tylko silniki dostarczac, uklady przeniesienia napedu, itp. Czyli 60-40, 75-25% (udzialy lotus-udzialy genii) ?
Ciekaw jestem jak rozwiążą kwestię Petrova. Ja bym chciał aby szedł do Virgin, ale tam albo pójdzie Aloiszyn albo... Grosjean czy tam D'ambrosio, juz nie pamietam. Cały czas wydaje mi się mimo wszystko że Witek zostanie ze wzgledu na kase. CHYBA ŻE, nowi właściciele pójdą po rozum do głowy i zatrudnią np. Heidfelda (oczywiście pod warunkiem że zgodzi się być no.2 w teamie :twisted: )
No właśnie, wbrew temu co napisałem w pierwszym poście, to nie jest do końca jasne. Część źródeł twierdzi, że 25% udziałów, które do tej pory należały do Renault, zostało sprzedanych Malezyjczykom.GhostRider pisze:Wie ktoś jaka jest teraz struktura własnościowa teamu ? Bo przed wykupem było 25 % /renault, reszta genii capital. Teraz podobno wiekszosc ma miec lotus group, a renault juz nie ma wcale bo maja tylko silniki dostarczac, uklady przeniesienia napedu, itp. Czyli 60-40, 75-25% (udzialy lotus-udzialy genii) ?
Są jednak źródła, które sugerują, że teraz większość udziałów należy do Grupy Lotus.
Istnieje również teoria, że teraz 100% należy do Genii Capitals, a Grupa Lotus zaangażowała się w raczej lipny sponsoring tytularny. Lipny, bo według tej teorii miałoby chodzić o 100 mln $ za 7 lat... źródło
- yarpen.zirgin
- Posty: 4404
- Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46
Podobno to drugie. Jak już wielokrotnie pisałem - dla mnie Hulkenberg był zdecydowanie najlepszym debiutantem w tym roku (KOB nie biorę pod uwagę). Pójdę nawet dalej - IMO jest on najlepszym debiutantem odkąd przycięto możliwość testowania.szamanka pisze:Bardziej perspektywiczny od Heidfelda i tańszy byłby chyba Hulkenberg. Pytanie tylko czy wyleciał z Williamsa bo nie radził sobie jako zawodnik pod jakimis względami czy ktoś musiał zrobic miejsce dla Maldonaldo i miał pecha.
Jeśli jakimś cudem ten chłopak dostałby drugi fotel, to z takim składem kierowców LRGP będzie jednym z moich ulubionych zespołów. ;) Obawiam się jednak, że kaska od Witalija nadal śmierdzieć nikomu nie będzie...
edit:
Fragment oświadczenia prasowego Malezyjczyków:
To sporo wyjaśnia w kwestii drugiego kierowcy.„(...)Ponadto Proton będzie mógł skorzystać z kontaktów biznesowych Genii Capital w Rosji i innych krajach, by rozszerzyć swój globalny zasięg.”
Moim zdaniem niestety to wszystko wyjaśnia.doriano pisze:
Fragment oświadczenia prasowego Malezyjczyków:
To sporo wyjaśnia w kwestii drugiego kierowcy.„(...)Ponadto Proton będzie mógł skorzystać z kontaktów biznesowych Genii Capital w Rosji i innych krajach, by rozszerzyć swój globalny zasięg.”
Relacje w jakich są RBR i STR nie mają nic wspólnego z relacjami w jakich są Lotus Renault i Team Lotus, powiedziałbym nawet, że jedne są zaprzeczeniem drugich. RBR i STR mają wspólnego właściciela (Dietrich Mateschitz). Właścicielem Team Lotus jest Tony Fernandes (AirAsia, Tune Group), natomiast Lotus Renault należy do Protona (Lotus Cars) i Gerarda Lopeza (Geni Capital). Mało tego, przedstawiciele obu stron (Fernandes i Proton) od pewnego czasu spotykają się w sądzie, aby wyjaśnić kto ma prawo do używania nazwy Lotus. Dlatego nie może być mowy o żadnym partnerstwie między dwoma zespołami !!!gomez pisze:"Stary" Lotus może służyć za satelicki team do testowana coś jak RBR via STR, no i jako "poczekalnia" potencjalnych lepszych kierowców. Mam nadzieję że Pietrov tam właśnie wyląduje a Jego miejsce zajmie ktoś godny. Puki co możemy tylko polemizować bo tak naprawdę nie wiemy co będzie ze starym teamem Lotus.
W tym artykule jest błąd. f1fanatic powołuje się na Daily Telegraph, które podało sto milionów funtów, nie dolarów.doriano pisze:Istnieje również teoria, że teraz 100% należy do Genii Capitals, a Grupa Lotus zaangażowała się w raczej lipny sponsoring tytularny. Lipny, bo według tej teorii miałoby chodzić o 100 mln $ za 7 lat... źródło
To wielkie logo lotusa na nosie wygląda tragicznie, ale ponoć nowy nos ma być dużo węższy więc nie będzie to chyba tak w oczy cisnąć. Total oczywiście kompletnie nie pasuje, ale cóż poradzić.
I tak mi się ogólny motyw zerżnięcia malowania JPS nie podoba, taka trochę tania sława, jeszcze powinni Kubicy w kasku Senny zacząć jeździć.
I tak mi się ogólny motyw zerżnięcia malowania JPS nie podoba, taka trochę tania sława, jeszcze powinni Kubicy w kasku Senny zacząć jeździć.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill
- Invinciblee
- Posty: 1262
- Rejestracja: sob 27 gru, 2008 11:38
- Kontakt:
Jedyne co mi się w tym malowaniu podoba to logo lotusa :P
Ech. Przynajmniej pasuje do opon.
Ech. Przynajmniej pasuje do opon.
Ostatnio zmieniony śr 08 gru, 2010 19:22 przez Invinciblee, łącznie zmieniany 1 raz.
Dany Bahar dyrektor generalny Lotus Cars powiedział w wywiadzie dla radia BBC, że oni (Lotus Cars) woleliby kontynuować współpracę z Petrovem, ale dodał że stanowisko całego zespołu powinno być znane przed końcem roku.
Ponadto Bahar wydaje się nie martwić sporem o prawa do nazwy Team Lotus, a fakt obecności dwóch zespołów w stawce pod szyldem Lotusa jest wg niego 'rzeczą dobrą'.
Źródło: http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsp ... 269031.stm
Ponadto Bahar wydaje się nie martwić sporem o prawa do nazwy Team Lotus, a fakt obecności dwóch zespołów w stawce pod szyldem Lotusa jest wg niego 'rzeczą dobrą'.
Źródło: http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsp ... 269031.stm
co do kolorystyki ;)
i mam nadzieje że Proton wstrzyknie dodatkową gotówkę (nie biorę pod uwage plotek) i dodatkową motywacje w zespole ;) bo moim zdaniem zespół może w przyszłym sezonie zaskoczyć :)„Kolorystyka wydaje mi się bardzo udana, bo przypomina sukcesy z przeszłości. Nie jest wykluczone, że może ona się nieznacznie zmienić (...)"
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna