Renault F1

Forum poświęcone torom, zespołom Formuły 1, oraz reprezentującym je kierowcom - tak wyścigowym, jak i testowym.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
lg2000
Posty: 1841
Rejestracja: pn 02 lip, 2007 10:25
Lokalizacja: EPML

Post autor: lg2000 » ndz 10 paź, 2010 19:18

Zespół RF1 przeszukuje tor Suzuka szukając nakrętki. Mają nadzieję że pozwoli to wyjaśnić przyczyny awarii. Według Autohebdo..
Boulier w swym wywiadzie wierzy że na Interlagos i AbuDabi będą tak silni jak na Suzuce. Korea chyba im też powinna odpowiadać.
Przed startem samochód Roberta oklejano na stanowisku startowym przeźroczystą taśmą. Może puściła i samochód się rozpadł? :razz:

Awatar użytkownika
the_foe
Posty: 820
Rejestracja: wt 26 maja, 2009 16:55

Post autor: the_foe » ndz 10 paź, 2010 23:39

Na suzuce Renault wcale nie byli silni. W Q Kubica wspiał sie na wyzyny. Wycisnal maksa. W wyscigu bylo widac juz efekt minimalizowania ryzyka. Gdyby nie strata kola 3. miejsce Kubica mial jak w banku, bo Alonso nie zamierzal dzis walczyc. Webber zapewne tez raczej liczylby na zyskanie miejsca przy zmianie opon.

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » pn 11 paź, 2010 12:31

the_foe pisze:W wyscigu bylo widac juz efekt minimalizowania ryzyka.
the_foe, błagam Cię, skąd Ty takie wnioski wysnuwasz? Ja osobiście też raczej spodziewałem się, że Robert będzie hamulcowym w pociągu, martwiłem się, że zwyczajowo będzie musiał zmienić opony wcześniej niż reszta i będzie miał kiepskie okrążenie wyjazdowe itp. itd., ale żeby widzieć efekty minimalizowania ryzyka po starcie i jeździe za SC?
No chyba, że masz na myśli minimalizowanie ryzyka przez czołówkę, która faktycznie przejechała cały wyścig i to jest rzeczywiście argumentem na "pewniaka" na podium dla Kubicy. Bo ja Twoją wypowiedź zrozumiałem tak, że to Kubica minimalizował w wyścigu ryzyko.

Minimalizował tak dobrze, że postanowił pozostawić koło zapasowe na wypadek konieczności wymiany flaka na poboczu Spoona. :mrgreen:

Swoją drogą, oczywiście że mi to nie zwisa, ale o Robercie w RF1 można już mówić w kontekście całego sezonu. Wykonuje świetną robotę i IMO w tym sezonie pod każdym względem udowodnił, że WDC dla niego nie byłoby przypadkiem.
Ostatnio zmieniony pn 11 paź, 2010 12:38 przez zderzack, łącznie zmieniany 1 raz.
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

Awatar użytkownika
the_foe
Posty: 820
Rejestracja: wt 26 maja, 2009 16:55

Post autor: the_foe » pn 11 paź, 2010 12:36

zderzack pisze:Bo ja Twoją wypowiedź zrozumiałem tak, że to Kubica minimalizował w wyścigu ryzyko.
To zle zrozumiales, bardzo zle.

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » pn 11 paź, 2010 12:39

To ja bardzo, bardzo przepraszam :wink: Pozdrowienia!
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

Awatar użytkownika
the_foe
Posty: 820
Rejestracja: wt 26 maja, 2009 16:55

Post autor: the_foe » pn 11 paź, 2010 13:26

jak to teraz czytam, to rzeczywiscie mogles tak pomyslec. Chodzilo mi jednak o to, ze Kubica mial bardzo duze szanse utrzymania 2 miejsca a moze nawet walke o zwyciestwo, nie dlatego, ze nagle bolid RF1 stal sie 1 ligowy, tylko dlatego, ze strategia teamow walczacych o WDC/WCC byla zachowawcza.

Awatar użytkownika
Invinciblee
Posty: 1260
Rejestracja: sob 27 gru, 2008 11:38
Kontakt:

Post autor: Invinciblee » czw 28 paź, 2010 15:20

Podobno Rubens może odejść z Williamsa. Więc może warto było by przygarnąć dziadka do Renault...

Awatar użytkownika
Kofi
Posty: 197
Rejestracja: pn 23 lut, 2009 15:06
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Kofi » czw 28 paź, 2010 15:26

Po jakiego grzyba?

Ani pieniędzy nie przyniesie, ani wyników rewelacyjnych.

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » czw 28 paź, 2010 15:33

Przy mojej wielkiej sympatii do gościa, uważam, że powinien już iść na emeryturę.
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

Awatar użytkownika
Invinciblee
Posty: 1260
Rejestracja: sob 27 gru, 2008 11:38
Kontakt:

Post autor: Invinciblee » czw 28 paź, 2010 15:38

Dotrzymywał tempa Buttonowi będąc przy tym bardziej "stabilnym". Jeśli był by taki jak Button w McL to trudno o coś lepszego. Kto przyniesie lepsze wyniki? Sutil? :roll:

Awatar użytkownika
Ataru
Posty: 171
Rejestracja: pn 17 maja, 2010 11:18

Post autor: Ataru » czw 28 paź, 2010 16:28

A w McLarenie Button jest tak swietny? Jezdzi niezawodnie moze, ale powoli, a Button objezdzal go (Rubensa) jak chcial. A Barrichello mlodszy juz nie bedzie, juz teraz potrafi pomylic gaz z hamulcem, jak w Belgii.
McLfan pisze:Widzę zło w Alonso
Nikt nie spodziewa się hiszpańskiej inkwizycji!

Awatar użytkownika
Invinciblee
Posty: 1260
Rejestracja: sob 27 gru, 2008 11:38
Kontakt:

Post autor: Invinciblee » czw 28 paź, 2010 16:35

A ma być taki świetny? Ma być idealnym kierowcą nr 2 :twisted: A tu Rubens ma doświadczenie :P No i znowu pytam: który dostępny kierowca przyniesie lepsze wyniki?

Awatar użytkownika
karolVTEC
Posty: 1632
Rejestracja: śr 05 lis, 2008 18:49
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: karolVTEC » czw 28 paź, 2010 17:08

wg mnie ta dyskusja jest bezcelowa. Jakiś magazyn szukał sensacji i napisał sobie że Barrichello nie ma pewnego miejsca w Williamsie. To jest plotka typu: Kubica znowu jest przymierzany do Ferrari na 2011 rok :P
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna

Sir_Kamil
Posty: 223
Rejestracja: czw 18 lut, 2010 23:35

Post autor: Sir_Kamil » czw 28 paź, 2010 18:49

Nie wydaje mi się aby Williams puścił Rubensa na zieloną łykając dwóch payów... co się zaś tyczy samego Rubensa to żaden kilometr (bardzo cenny kilometr zwłaszcza przy powrocie KERS) przedsezonowy czy już sezonowy na treningach nie zostałby zmarnowany- Rubens to strzał w 10 i najlepsza z dostępnych opcji, jeśli faktycznie dostępnych. Oczywiście gdyby finanse zespołu pozwoliły na taką rozgrywkę.

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » czw 28 paź, 2010 19:06

A no właśnie... Rubens byłby idealnym... testowym, tylko jeśli testów tak mało, to niech testuje w niedzielę. W przeciwieństwie do wielu za patałacha go nie uważam, zmiany poczynione w BGP001 (nie wiem czy intencjonalnie) ewidentnie "pod niego" sprawiły, że zaczął objeżdżać Buttona...

A chciałbym go na emeryturze, bo... no niech ustąpi miejsca młodszym. Gdyby wrócić chociaż do testów z 2008r., byłby idealny.
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » czw 28 paź, 2010 21:55

Sir_Kamil pisze:Nie wydaje mi się aby Williams puścił Rubensa na zieloną łykając dwóch payów...
W tej plotce raczej chodzi o przymusową emeryturę dla Rubensa celem pozostawienia Hulkenberga w składzie. Nie przeceniałbym roli kierowcy w testowaniu bolidu - HUL też da radę równo jeździć przez kilka razy dziennie a i pewnie kilka uwag będzie miał... Widać jednak, że już teraz na tle BAR wygląda on całkiem nieźle - to mogłaby być całkiem niezła inwestycja...

edit:

Z drugiej strony jeśli to rzeczywiście HUL poleci z Williamsa, to nie miałbym nic przeciwko temu, aby i jego kandydaturę do drugiego fotela w RF1 solidnie przemyśleć.

Sir_Kamil
Posty: 223
Rejestracja: czw 18 lut, 2010 23:35

Post autor: Sir_Kamil » czw 28 paź, 2010 23:22

doriano pisze:
Sir_Kamil pisze:Nie wydaje mi się aby Williams puścił Rubensa na zieloną łykając dwóch payów...
W tej plotce raczej chodzi o przymusową emeryturę dla Rubensa celem pozostawienia Hulkenberga w składzie.
Nie brałem tego pod uwagę nawet przez nanosekundę.
doriano pisze:Nie przeceniałbym roli kierowcy w testowaniu bolidu
Całe szczęści zespoły są innego zdania :grin:

Sir_Kamil
Posty: 223
Rejestracja: czw 18 lut, 2010 23:35

Post autor: Sir_Kamil » ndz 31 paź, 2010 16:30

Ataru pisze: ale ze w Renault nie dzieje sie najlepiej.
Tak? A dlaczego?

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » ndz 31 paź, 2010 16:36

Sir_Kamil pisze:Tak? A dlaczego?
bo tak najłatwiej powiedzieć, Bo Robert zawsze musi mieć ekipę która chce zrobić wszystko tylko nie umożliwić mu zwycięstwa itp.

Bo zbyt trudno w tym kraju powiedzieć 'Robert trafił do ekipy która go wynieść może na szczyt'.

Poza tym, jak ekipa znów zacznie wracać na szczyt i włączy się do czołówki (a wszystko wskazuje na to że są szanse) to i sponsorzy się znajdą i poważne zainteresowanie ze strony renault jako koncernu samochodowego.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
Ataru
Posty: 171
Rejestracja: pn 17 maja, 2010 11:18

Post autor: Ataru » ndz 31 paź, 2010 19:34

Jedna pozyczka od DIAC, druga od Snorasa, a przy tym mowienie o tym, ze Lopez chce zarabiac na F1, a nie do tego biznesu dokladac, a do tego dorzucic fakt, ze on mowil wprost, ze wynosi go to wiecej niz przypuszczal. To dla mnie oznacza, ze nei dzieje sie najlepiej, bo poki co Lopez inwestuje w RF1, tak? Ale zechce te pieniadze wyciagac, wiec fundusze tak na researche, jak i produkcje pewnie sie bedzie obcinac, a w F1 pieniadze to polowa sukcesu, druga polowa z kolei to ludzie. W obu kwestiach wokol Renault nie jest spokojnie, stad i taka moja opinia. Jesli cos sie zmieni jak to prognozuje hideto - okej, swietnie, ale czy na to wszystko wskazuje - no ja taki pewien tego to juz nie jestem. A potem bedzie placz, ze Renault, tak swietny team znowu spieprzyl Robertowi kariere. Oczekiwania powinny byc mniejsze, bo nie jest to juz team z czolowki, czy to z czasow Fernando, czy jeszcze Misiaela i Benettona. I gdyby nie dobry kierowca, jakim jest Kubica, to Williams, czy Sauber mieliby co najmniej nie mniejsze szanse na sukces. Taka juz moja opinia. Ale nijak ma sie to do Pietrowa, niestety.

EDIT: Niemniej - jak ktos ciekawy konkretow, to ciekawy wpis mamy tutaj: http://joesaward.wordpress.com/2010/10/ ... -f1-story/

A pisze to w koncu nie byle kto. Polecam lekture.
McLfan pisze:Widzę zło w Alonso
Nikt nie spodziewa się hiszpańskiej inkwizycji!

Sir_Kamil
Posty: 223
Rejestracja: czw 18 lut, 2010 23:35

Post autor: Sir_Kamil » ndz 31 paź, 2010 20:26

Ataru pisze:Jedna pozyczka od DIAC, druga od Snorasa,
Będę wdzięczny za udokumentowanie- udowodnienie istnienia owych pożyczek. Od biedy może być oficjalne stanowisko zespołu- komunikat prasowy.
Ataru pisze:druga polowa z kolei to ludzie. W obu kwestiach wokol Renault nie jest spokojnie, stad i taka moja opinia.
Można konkrety- konkretne nazwiska, oraz wiadomy bilans odejść do zasilenia składu Renault. Będę zobowiązany.

Mam jeszcze kilka pytań. Jeśli jest tak źle, dlaczego Renault dokonało i cały czas finalizuje drogą modernizację tunelu? Za co wobec tak fatalnej kondycji finansowej zespół dokonuje wymiany floty zaledwie trzyletnich obrabiarek elektroerozyjnych na urządzenia najnowszej generacji i odświeża dział produkcji? Dlaczego zespół wobec kłopotów wybiera najdroższą opcję testów aerodynamicznych wysyłając ekipę za ocean do tunelu Windshear Inc. na pełnowymiarowe testy zamiast skoczyć na pobliskie lotnisko co jest nieporównywalnie tańszą opcją? Skąd pieniądze na niezliczone modyfikacje podłogi, skrzydła, dwie wersje f-ductu i tak dalej? Dlaczego zespół zatrudnia tak dużo pracowników-przeszło dwa razy więcej niż taki Sauber? Nie ma tańszych opcji na obecność w stawce? Dlaczego uzupełnia kadry aerodynamiczne? Dlaczego sam tylko naliczyłem kilkanaście zamkniętych ofert dla inżynierów-specjalistów w trakcie sezonu? Dlaczego do zespołu z Williamsa wrócił jeden z architektów sukcesów Renault Rod Nelson? Naoki Tokunaga z Ferrari? Daniele Casanova z Red Bulla? Podobno i szef aero Toyoty Jason Somerville?

Ataru pisze: EDIT: Niemniej - jak ktos ciekawy konkretow, to ciekawy wpis mamy tutaj: http://joesaward.wordpress.com/2010/10/ ... -f1-story/

A pisze to w koncu nie byle kto. Polecam lekture.
Nie, to nie są konkrety. To są typowo sawardowskie luźno powiązane fakty z domieszką bajdurzenia w stylu 'Zdzisiek zna siostrę szwagra Mariana więc pewnie niedługo otworzą razem skup butelek'... wartość tego scenariusza jeszcze tego samego dnia obnażyło zdementowanie przez Snoras doniesień brytyjskiej prasy a ostatecznie dobije ogłoszenie współpracy między Renault a Team Lotus Fernandesa- skłóconym śmiertelnie z Grupą Lotus.

Awatar użytkownika
Ataru
Posty: 171
Rejestracja: pn 17 maja, 2010 11:18

Post autor: Ataru » ndz 31 paź, 2010 21:02

Wiedzialem, ze padnie argument tunelu. Jasne, ze pieniadze sa, nie jest to zespol, ktory sie nie rozwija, ale to jest F1 i sam z tego co mowisz to zdajesz sobie sprawe z tego jak one sa istotne. Mowisz o poprawkach, a te poprawki maja wszystkie teamy w F1, no niektore wiecej, inne mniej - Renault miewalo glownie te tansze - nos i skrzydelka. To wszystko kosztuje. Zostana wsadzone tam, gdzie to najpilniejsze - bedzie mniej na jakis research i produkcje chocby nowej podlogi. Mowisz o konkretach - nazwiskach i bilansie zyskow i strat - przyznam sie, ze na tyle rzeczowa dyskusje zwyczajnie nie jestem gotowy, nie mam tez tyle czasu by wygrzebywac te wszystkie informacje, ale pesymistyczne newsy jakie sie czyta dotycza glownie nowych ekip i wlasnie Renault dodatkowo. Co sie slyszy o wymienianych Mercedesie, Sauberze itd? Mowie tak generalnie.

Poza tym rzucach suche liczby odnosnie ilosci pracownikow porownujac Enstone do Grove, czy Hinwil.

Nie znam zestawienia ilosci pracownikow w danych fabrykach i czy wszyscy sa bezposrednio zaangazowani w f1, ale to, ze Lopez nie wywalil ludzi na bruk nie oznacza wcale, ze team ma sie swietnie, wiec argument mnie nie przekonuje. Nie znamy tez umowy miedzy Renia a Gienia i jak to tam z kwestia pieniedzy wyglada, wiec i trudno ocenic. Ale jesli Snoras wyklada pieniadze w zamian za udzialy RF1 na blacie - no to naprawde nie jest optymistyczne, jakbys nie probowal naginac rzeczywistosci. I doskonale wiesz, ze pewnych rzeczy sie po prostu nie ebdzie mowic na glos, nie ma jednak zaprzeczen, ktore do tej pory bywaly, wiec czy potrzeba Ci potwierdzenia? Naprawde? ;-)

I gdyby nie Kubica to ja bym nie widzial wiecej szans dla Renault niz dla Williamsa, czy Saubera, raczej dokladnie przeciwnie.

Generalnie - swietny post, wiele z niego mozna wyniesc, tylko nijak ma sie to, co piszesz, do rzeczywistosci w mojej opinii. Jasne, ze mozna podawac argumenty za tym, ze jest swietnie w zespole, ale po wypowiedziach Lopeza tego nie widze. Zupelnie. A fakt pozostawienia Pietrowa (bo w takim kontekscie juz chyba mowimy o naszym bracie ze wschodu, to tak z uklonem w strone tematu) juz o tym swiadczy calkiem niezle.

Do milego.
McLfan pisze:Widzę zło w Alonso
Nikt nie spodziewa się hiszpańskiej inkwizycji!

Awatar użytkownika
McLfan
Posty: 2484
Rejestracja: wt 11 lip, 2006 15:02
Lokalizacja: Opole

Post autor: McLfan » ndz 31 paź, 2010 21:04

Sir_Kamil pisze:Jeśli jest tak źle, dlaczego Renault dokonało i cały czas finalizuje drogą modernizację tunelu? Za co wobec tak fatalnej kondycji finansowej zespół dokonuje wymiany floty zaledwie trzyletnich obrabiarek elektroerozyjnych na urządzenia najnowszej generacji i odświeża dział produkcji? Dlaczego zespół wobec kłopotów wybiera najdroższą opcję testów aerodynamicznych wysyłając ekipę za ocean do tunelu Windshear Inc. na pełnowymiarowe testy zamiast skoczyć na pobliskie lotnisko co jest nieporównywalnie tańszą opcją?
Przepraszam Cię bardzo. Ataru lubi bajdurzyć, wymagasz więc od niego informacji skąd bierze rzeczy o których pisze. Wypadałoby zatem być w porządku samemu i również pokazać skąd bierzesz takie informacje. Bo równie dobrze można sobie wybrać parę zdań, trudnych wyrazów i udawać speca. Nie, to nie jest atak. Po prostu sam chcę się dowiedzieć, nie śledząc pilnie poczynań zespołów poza wyścigami.

Sir_Kamil
Posty: 223
Rejestracja: czw 18 lut, 2010 23:35

Post autor: Sir_Kamil » ndz 31 paź, 2010 21:55

Ataru pisze:Wiedzialem, ze padnie argument tunelu.
To tylko jeden z wielu argumentów, jak najbardziej racjonalnych i bardzo klarownych w intencji modernizacji. Grunt w tym, że Ciebie kręcą jedynie niepotwierdzone głupoty "in minus" jakie serwuje prasa... 10 żelaznych i potwierdzonych wydarzeń w stylu "modernizacja tunelu" nie trafia do Ciebie tak, jak ploteczka o tym, że odchodzi inżynier wyścigowy Pietrowa...
Ataru pisze:Mowisz o poprawkach, a te poprawki maja wszystkie teamy w F1, no niektore wiecej, inne mniej - Renault miewalo glownie te tansze - nos i skrzydelka.
To oczywiście nie jest prawda... obowiązkowa lektura dla Ciebie to analiza techniczna przedniego skrzydła w wykonaniu Pata Symondsa w ostatnim numerze F1 Racing. Ja Cię pewnie nie przekonam, może przekona on. To jeden. Dwa- to nie są w żadnym wypadku ani łatwe ani tanie modernizacje- czym różnią się megawaty zużytej energii w wielkim komputerze CFD Appro i tunelu aerodynamicznym na badania przedniego skrzydła, od energii zużytej na inna badania... dajmy na to dyfuzora? Niczym. Trzy- Renault modernizowało w tym roku wszystkie elementy, które można. Podłogę, skrzydła przednie i tylne, okolice kół, pokrywę silnika, dwa F ducty ale i mechanikę- WSZYSTKO co można. Tutaj nie ma tańszych i droższych obszarów. Intensywność i dynamika zespołu w obszarze rozwoju w sezonie jasno wskazuje na to iż operuje on na najwyższym poziomie.
Ataru pisze:To wszystko kosztuje. Zostana wsadzone tam, gdzie to najpilniejsze - bedzie mniej na jakis research i produkcje chocby nowej podlogi.
Jak widać nie. Wszystko było poprawiane.
Ataru pisze:Mowisz o konkretach - nazwiskach i bilansie zyskow i strat - przyznam sie, ze na tyle rzeczowa dyskusje zwyczajnie nie jestem gotowy, nie mam tez tyle czasu by wygrzebywac te wszystkie informacje
Więc zbadaj temat zamiast powielać nieprawdziwe informacje.
Ataru pisze:ale pesymistyczne newsy jakie sie czyta dotycza glownie nowych ekip i wlasnie Renault dodatkowo. Co sie slyszy o wymienianych Mercedesie, Sauberze itd? Mowie tak generalnie.
A jakieś to pesymistyczne newsy? O przepływie kadry inżynierskiej? O odejściu inżyniera wyścigowego Pietrowa? Sauber posłał w zimie dobre 200 osób na zieloną trawę... a Renault zwiększyło zatrudnienie... tego nie słyszałeś?
Ataru pisze:Poza tym rzucach suche liczby odnosnie ilosci pracownikow porownujac Enstone do Grove, czy Hinwil.
W czym problem? "suche liczby" to etaty kosztujące w skali roku grube miliony. Nikt kogo nie stać w prywatnym sektorze wolnego rynku, nie zatrudnia pracowników, których nie potrzebuje i których potencjału nie jest w stanie wykorzystać... tylu pracowników.
Ataru pisze:Nie znam zestawienia ilosci pracownikow w danych fabrykach i czy wszyscy sa bezposrednio zaangazowani w f1
Dla dyskusji dobrze byłoby gdybyś poznał orientacyjną sumę. Przecież to podstawowe dane przy analizie potencjału zespołów. Nie dysponując tak elementarną wiedzą może tylko porażać otoczenie wnioskami w stylu "gdyby Robert był w Sauberze to byłoby tak samo"...
Ataru pisze:ale to, ze Lopez nie wywalil ludzi na bruk nie oznacza wcale, ze team ma sie swietnie, wiec argument mnie nie przekonuje.
Oczywiście, że nic nie jest automatyczne, ale jest to nic innego jak POZYTYWNY prognostyk... rozumiesz tendencyjność własnego rozumowania? Wszędzie te "pesymistyczne newsy"- często wymyślone- ale za to zero refleksji na faktami.
Ataru pisze:Ale jesli Snoras wyklada pieniadze w zamian za udzialy RF1 na blacie - no to naprawde nie jest optymistyczne, jakbys nie probowal naginac rzeczywistosci. I doskonale wiesz, ze pewnych rzeczy sie po prostu nie ebdzie mowic na glos, nie ma jednak zaprzeczen, ktore do tej pory bywaly, wiec czy potrzeba Ci potwierdzenia? Naprawde? ;-)
Przecież Snoras to zdementował na litość boską... widziałeś tylko doniesienia o rzekomym kredycie, ale dementi Snoras Banku następnego dnia już nie? Kolejne raz wybiórcze postrzeganie problemu.
Ataru pisze:Generalnie - swietny post, wiele z niego mozna wyniesc, tylko nijak ma sie to, co piszesz, do rzeczywistosci w mojej opinii.
Nic nie rozumiesz...To co ja piszę to JEST RZECZYWISTOŚĆ. Mój post to retoryczne odniesienie pytań do potwierdzonych FAKTÓW które WYDARZYŁY się w RZECZYWISTOŚCI a nie moje subiektywne przemyślenia. Co więc w moim poście widziałeś nierzeczywistego?
Ataru pisze:ale po wypowiedziach Lopeza tego nie widze.
Ostatnią wypowiedź Lopeza jaką widziałem dotyczyła jego zachwytów nad zaawansowanym w rozwoju przyszłorocznym bolidem R31... Przy okazji pojawiały się wypowiedzi Allisona zachwalającego walory i jakość zmodernizowanego tunelu, dwukrotny wzrost potencjały badań aero względem poprzednich lat w zespole etc. To kolejny "pesymistyczny" news?

Awatar użytkownika
lg2000
Posty: 1841
Rejestracja: pn 02 lip, 2007 10:25
Lokalizacja: EPML

Post autor: lg2000 » pn 01 lis, 2010 06:35

Lopez już mówił że zatrudniają podobna ilość ludzi jak Ferrari i McLaren czyli około pięćuset. Oprócz tunelu Boullier mówił o inwestycji w symulator (dla Vitalija? :razz:), który wcale nie jest tani. Jeżeli Lopez chce zarabiać na F1 to musi mieć zespół mistrzowski bo w innym przypadku będzie to zespół średniaków typu Sauber czy Williams którzy wydają tyle ile uda im się pozyskac a nie tyle ile potrzeba. Ekipa Lopeza na pewno zarządza zespołem w sposób profesjonalny, w przeciwieństwie do Flavia który de facto (razem z Alonso) zrujnował ten zespół.

rentonB
Posty: 283
Rejestracja: ndz 31 sty, 2010 11:56
Lokalizacja: Szwecja

Post autor: rentonB » pn 01 lis, 2010 08:54

Na F1Talks jest przetlumaczony tekst o Renault, bardzo ciekawy.

Awatar użytkownika
Ataru
Posty: 171
Rejestracja: pn 17 maja, 2010 11:18

Post autor: Ataru » pn 01 lis, 2010 12:46

Ciezko sie rozmawia z Toba, kiedy nie przytaczasz zrodel i faktow, a sam ich wymagasz, odsylasz do lektur, bedac przy tym przekonanym o wlasnej nieomylnosci. Cenie rzeczowa dyskusje, ale wybacz, na jej potrzeby nie bede przekopywal stosu informacji i newsow by zaprzeczyc temu, co mowisz. Pewnie juz nie te lata, tez nie te emocje by koniecznie musiec postawic na swoim. Mowisz o elementarnej wiedzy samemu zestawienia pracownikow fabryk przy tym nie podajac, a szkoda, wyniosl bym z tej dyskusji w koncu cos interesujacego. Skoro masz do tego dostep to o te informacje zwyczajnie grzecznie prosze.

Mowisz o poprawkach, a nowe czesci mial kazdy inny team, takze biedny Sauber, a to najdrozsze researche i z pewnoscia jedna z najdrozszych czesci, jesli chodzi o produkcje.

Co do tego kto kogo przekonuje, coz, Ciebie nie przekonuje ani ja, ani niestety takze Saward, czlowiek, ktoremu jednak szacunek sie nalezy za te wszystkie lata wokol padoku.
to nie są w żadnym wypadku ani łatwe ani tanie modernizacje- czym różnią się megawaty zużytej energii w wielkim komputerze CFD Appro i tunelu aerodynamicznym na badania przedniego skrzydła, od energii zużytej na inna badania... dajmy na to dyfuzora? Niczym.
Do tego bede chcial sie odniesc nieco obszerniej. Oczywiscie teoria jakoby wszystko wykonywaly komputery i ludzie i ich czas do badan byl zbedny latwo obalic, doskonale o tym wiesz, przeciez nie tak to dziala, tu z kolei ja polece Tobie moze ostatniego managera F1, bez nawet cienia zlosliwosci, choc sam grom poswiecam niewiele czasu (odkad Heroes III i piekne lata poszly w niepamiec ;-) ), no ale w koncu czego nie robi sie dla swojej pasji? Naprawde niezle on oddaje te techniczna strone. Rzecz jasna jest to wylacznie gra i wszystko trzeba brac w nawias, ale generalnie fajna rzecz i wiele mozna z tego wyniesc, choc wymadrzac sie nie planuje rzecz jasna, a juz na pewno nie na tej jedynie podstawie ;-) Niemniej jasne jest, ze research researchowi nie bedzie rowny, a to, ze taniej wyniesie "zrobic" nowy nos, czy nowe skrzydelko z przodu, niz nowe "coinnego" powinno byc jasne, a roznica wydaje sie na tyle diametralna, ze nie powinienes mowic w tej sytuacji o "niczym".

Co do tego co Snoras dementowal... Do tej pory wszystkie bzdury team Renault F1 dementowal dosc szybko, oczywiscie te, ktore moglyby byc nie na reke. Co zrobil Snoras? Zaprzeczyl jedynie jakoby chcieli wejsc do F1, nic ponadto. Zreszta to stosunkowo niewielki litewski bank, powiazany jednak z duuuzo wieksza familia ze wschodu. Wiec tez podawaj fakty, a nie tylko to z nich wyrywaj, co jest wygodne dla Twoich tez. Z calym szacunkiem. A trzymanie sie retoryki typu "nic nie rozumiesz" "moje-fakty-wydarzenia-rzeczywistosc" jest moze i dobre z Twojego punktu widzenia, ale mnie to rzeczywiscie jakos nie przekonuje, szczegolnie ze operujesz tymi "faktami", khm, no co najmniej nieobiektywnie ;-)

Co do Renault, coz, od poczatku padaly zapewnienia zespolu o tym, ze szukaja swietnego kierowcy obok Roberta, prawda? Prawda. Byla tez mowa o walce o mistrzostwo w 2011 roku. W tym kontekscie jesli porownamy sytuacje zespolu dzis - nie wyglada tak obiecujaco, zgodzisz sie ze mna, czy etam? Bo nijak maja sie przedsezonowe zapewnienia Boulliera o tym, ze kierowca obok Roberta ma byc co najmniej tak samo dobry, do rzeczywistosci, to chyba wiemy. Ze tylko to ich interesuje w kontekscie przyszlosezonowej walki o mistrzostwo. A co mamy to mamy. Chwile potem mielismy testy, ktore Renault uwazalo za, o zgrozo, udane! Rzeczywiscie optymizm z nich bije od poczatku, tylko juz wtedy widzielismy niezly rozdzwiek pomiedzy zapewnieniami o mistrzostwie a rzeczywista forma, tu tez chyba sie ze mna zgodzisz. Szybko przychodzily informacje o problemach Renault, czy to o skrzyni biegow, czy to o zawieszeniu, konkretnie tych dwoch, w koncu tak malo istotnych, elementach bolidu. Potem juz w trakcie sezonu przestalo byc tak pesymistycznie i rzeczywiscie bywaly w pszczolkach spore poprawki, tutaj czapki z glow, swietna robota, ale inne ekipy nie spia i te inne takze chwalic trzeba, zganic wypadaloby chyba glownie FI. Nie chce sie znecac i ilosc i dlugosc prac nad f-ductem w trakcie sezonu przemilcze.

Wiesz, dla mnie wszystko zalezy od tego gdzie umiescimy punkt odniesienia. Jesli Renault naprawde ma walczyc w przyszlym sezonie o mistrzostwo to wszystko to dla mnie jakos nie wyglada tak, jak powinno. Klopoty z plynnoscia, Pietrow i wypowiedzi Lopeza o tym, ze on chce pieniadze z F1 wyjmowac. Jesli patrzymy na ten zespol jednak w kontekscie nie scislej czolowki, ale sredniaka to tak - widac powody do optymizmu, dobry kierowca, inwestycje o ktorych tam cos przebakiwales i takie tam.
McLfan pisze:Widzę zło w Alonso
Nikt nie spodziewa się hiszpańskiej inkwizycji!

Sir_Kamil
Posty: 223
Rejestracja: czw 18 lut, 2010 23:35

Post autor: Sir_Kamil » pn 01 lis, 2010 13:19

Nie wiem jak odnieść się do tego powyżej... straszny bełkot bez ładu i składu i nic nie da się rozumieć :???: Wróć jeśli można do mojego postu i odpowiedz na pytania, które Ci zadałem.

Zadam jeszcze raz i ponumeruje, żebyś wiedział do czego się odnieść i przy odpowiedzi uwzględnił numery.

1. Będę wdzięczny za udokumentowanie- udowodnienie istnienia owych pożyczek (Od Snoras i DIAC). Od biedy może być oficjalne stanowisko zespołu- komunikat prasowy.

2. Można konkrety- konkretne nazwiska, oraz wiadomy bilans odejść do zasilenia składu Renault. Będę zobowiązany.

3. Dlaczego Renault dokonało i cały czas finalizuje drogą modernizację tunelu?

4. Za co wobec tak fatalnej kondycji finansowej zespół dokonuje wymiany floty zaledwie trzyletnich obrabiarek elektroerozyjnych na urządzenia najnowszej generacji i odświeża dział produkcji?

5. Dlaczego zespół wobec kłopotów wybiera najdroższą opcję testów aerodynamicznych wysyłając ekipę za ocean do tunelu Windshear Inc. na pełnowymiarowe testy zamiast skoczyć na pobliskie lotnisko co jest nieporównywalnie tańszą opcją?

6. Skąd pieniądze na niezliczone modyfikacje podłogi, skrzydła, dwie wersje f-ductu i tak dalej (nie dało się zrobić więcej w tym roku).

7. Dlaczego zespół zatrudnia tak dużo pracowników-przeszło dwa razy więcej niż taki Sauber? Nie ma tańszych opcji na obecność w stawce?

8. Dlaczego uzupełnia kadry aerodynamiczne? Dlaczego sam tylko naliczyłem kilkanaście zamkniętych ofert dla inżynierów-specjalistów w trakcie sezonu?

9. Dlaczego do zespołu z Williamsa wrócił jeden z architektów sukcesów Renault Rod Nelson? Naoki Tokunaga z Ferrari? Daniele Casanova z Red Bulla?

anode
Posty: 31
Rejestracja: ndz 10 sty, 2010 21:57

Post autor: anode » pn 01 lis, 2010 15:07

Sir_Kamil: naprawde jestem pelen podziwu, ze jeszcze Ci sie chce dyskutowac w tym temacie. Nadmiar wolnego czasu czy moze masz jakas misje do spelnienia? ;)

Awatar użytkownika
Ataru
Posty: 171
Rejestracja: pn 17 maja, 2010 11:18

Post autor: Ataru » pn 01 lis, 2010 15:39

No jesli sie nie odniosles do niczego, co pisalem, to nie widze tematu do dyskusji, doprawdy, pogratulowac jedynie samopoczucia. Szkoda, ze piszac jak to swietnie znasz sytuacje sam nie jestes w stanie odniesc sie do danych, czy faktow, by poprzec te bzdury o ktorych pisales. Tego jednego zaluje. Niemniej zycze milego dnia ;-)
McLfan pisze:Widzę zło w Alonso
Nikt nie spodziewa się hiszpańskiej inkwizycji!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zespoły/Kierowcy/Tory F1”