Renault F1

Forum poświęcone torom, zespołom Formuły 1, oraz reprezentującym je kierowcom - tak wyścigowym, jak i testowym.

Moderator: Moderatorzy

KRISF1
Posty: 1120
Rejestracja: wt 26 lut, 2008 17:20

Post autor: KRISF1 » sob 07 lis, 2009 18:09

eXe pisze:Moim zdaniem Renault mysli nad wycofaniem sie lecz chca poczekac do testow zimowych jak wypadna dobrze na tle innych zespolow zostaja a jak kiepsko to koncza z F1 a pretekstem bedzie brak pieniedzy ktore maja :)
A od kiedy testy zimowe są wyznacznikiem formy? Gdyby tak było byłbym bogaty typując na podstawie treningów :P

Awatar użytkownika
the_foe
Posty: 821
Rejestracja: wt 26 maja, 2009 16:55

Post autor: the_foe » sob 07 lis, 2009 18:42

eXe pisze:Moim zdaniem Renault mysli nad wycofaniem sie lecz chca poczekac do testow zimowych jak wypadna dobrze na tle innych zespolow zostaja a jak kiepsko to koncza z F1 a pretekstem bedzie brak pieniedzy ktore maja :)
tak nie bedzie, musza opchnac zespol przed koncem roku by poprawic wyniki finansowe ZA TEN ROK. Dostana kase od jakis Arabow, rozwiaza rezerwy na F1, troche innych sztuczek ksiegowych i moze jakos wyjda nawet na plus i zarzad zachowa robote. A jak team Abu-zabi-F1 bedZie na coswortach konczyl co 3. wyscig to jeszcze wlasciciele pogratuluja im dalekowzrocznosci.
To jest problem korporacji, szczegolnie w zlych czasach, koniec roku to okres nwerowego szukania kasy...
uwazam ze odejscie RF1 jest pzresadzone w 99% jeszcze jest nadzieja ze zostana z silnikami.

stu
Posty: 23
Rejestracja: pn 22 paź, 2007 21:38
Lokalizacja: Poznań

Post autor: stu » sob 07 lis, 2009 19:27

Raczej się nie wycofają, pod koniec roku prace nad bolidem będą jeszcze bardziej zaawansowane, a to kosztuje. Jedyna opcja to ewentualne odsprzedanie zespołu razem z kontraktami i obsługą.

Awatar użytkownika
Rav
Posty: 353
Rejestracja: pt 03 sie, 2007 17:55

Post autor: Rav » sob 07 lis, 2009 20:36

KRISF1 pisze:
eXe pisze:Moim zdaniem Renault mysli nad wycofaniem sie lecz chca poczekac do testow zimowych jak wypadna dobrze na tle innych zespolow zostaja a jak kiepsko to koncza z F1 a pretekstem bedzie brak pieniedzy ktore maja :)
A od kiedy testy zimowe są wyznacznikiem formy? Gdyby tak było byłbym bogaty typując na podstawie treningów :P
Bo my to za przeproszeniem g.... wiemy na podstawie testow, mozemy sie ewentualnie domyslac, tak jak domyslelismy sie rok temu slabej formy McLarena i była to prawdą, jednak zespoły wiedzą duzo wiecej i wiedzą gdzie sie mniej wiecej znajdują. BMW nie raz przyznawało, ze na testach było na rowni z Toyota ale przed Ferrari. Ferrari tez chyba kiedys tam okreslilo, ktorym mniej wiecej zespolem bylo podczas testow. Oni wiedzą mniej wiecej gdzie sie znajdują, ile maja rezerwy itp. Np Brawn GP podczas testow na pewno wiedzial ze są najlszybsi, co przyznawali inni kierowcy. Pewni niczego raczej nie są ale ogolny obraz sytuacji maja dosc jasny.

Awatar użytkownika
lg2000
Posty: 1842
Rejestracja: pn 02 lip, 2007 10:25
Lokalizacja: EPML

Post autor: lg2000 » ndz 08 lis, 2009 22:29

Coś już wiadomo o nowym samochodzie Renault na sezon 2010.
Z końcem września konstrukcja R30 została ukończona
Nos samochodu jest podobny do tegorocznego RB5 (co raczej nie powinno nikogo dziwić)
Zgodnie z informacjami Alonso rozwój R29 zakończył się pięć miesięcy temu i od tego czasu wszystkie siły zostały przerzucone do prac nad R30.

Awatar użytkownika
Chipita
Posty: 2345
Rejestracja: pn 22 paź, 2007 16:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Chipita » pn 09 lis, 2009 00:13

lg2000 pisze:Nos samochodu jest podobny do tegorocznego RB5
A do którego konkretnie? Bo chyba 2 nosy RB5 mieliśmy w tym sezonie - ten z początku trochę niższy wąski a później ten wyższy dużo szerszy. :]

PS. A "sauce" jest?
ESPAÑA !!!

Awatar użytkownika
lg2000
Posty: 1842
Rejestracja: pn 02 lip, 2007 10:25
Lokalizacja: EPML

Post autor: lg2000 » pn 09 lis, 2009 13:58

Chipita pisze: A do którego konkretnie? Bo chyba 2 nosy RB5 mieliśmy w tym sezonie - ten z początku trochę niższy wąski a później ten wyższy dużo szerszy. :]
Do obydwu! Nos (cała konstrukcja) RB5 z tego sezonu był bardzo charakterystyczny.
PS. A "sauce" jest?
Niestety żadno oficjalne. Przecieki, plotki. :roll:
EDIT: O tym że skończyli R30 wypowiedział się Caubet. O wyglądzie nosa R30 wypowiedział się w programie o F1 "Auto-critiques" Cedric Voisard z Figaro.

Baton
Posty: 201
Rejestracja: pn 14 wrz, 2009 09:09

Post autor: Baton » wt 10 lis, 2009 07:49

Renault szykuje powrót marki Gordini. Może o to chodzi w całym tym zwlekaniu z ogłoszeniem decyzji. Powrót takiej marki jak Gordini trzeba jakoś na nowo wypromować a F1 jest idealnym miejscem do promowania sportowej odmiany Renault. Zresztą niebieskie Gordini były już obecne w F1 bodajże w latach pięćdziesiątych.
http://www.confidential-renault.fr/Gord ... 062dce474f

Awatar użytkownika
Chipita
Posty: 2345
Rejestracja: pn 22 paź, 2007 16:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Chipita » wt 10 lis, 2009 16:53

R8 Gordini Press Film (French narration)
więcej informacji pisze:From the archives, Renault has released R8 Gordini press footage from the 1960s. This coincides with the announcement of the Gordini name revival as the sporty label of the Renault Sport range.
Bankowo jakieś elementy Gordini będą na R30. :)
ESPAÑA !!!

Baton
Posty: 201
Rejestracja: pn 14 wrz, 2009 09:09

Post autor: Baton » wt 10 lis, 2009 17:15

Niebieski bolid z dwoma białymi pasami od nosa aż po tylny spoiler...

Voycek
Posty: 417
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 22:06

Post autor: Voycek » wt 10 lis, 2009 21:06

..
Ostatnio zmieniony wt 09 mar, 2010 18:23 przez Voycek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Quba
Posty: 193
Rejestracja: śr 14 paź, 2009 22:06
Lokalizacja: BdG

Post autor: Quba » wt 10 lis, 2009 21:40

Voycek pisze:teraz im brakuje 30mln? jeszcze kilka dni temu serwisy pisały o zwiększeniu budżetu o 80 mln. ręce opadają.
"moda na sukces" to pikuś przy plotach ze świata F1. :twisted:
Nie o 80mln tylko do 80 mln a to już jest różnica, z tego co wiem to budżet Renault jest zamknięty w 60% i brakuje im jeszcze jakiś 20 mln.

Awatar użytkownika
the_foe
Posty: 821
Rejestracja: wt 26 maja, 2009 16:55

Post autor: the_foe » wt 10 lis, 2009 23:37

Quba pisze:
Voycek pisze:teraz im brakuje 30mln? jeszcze kilka dni temu serwisy pisały o zwiększeniu budżetu o 80 mln. ręce opadają.
"moda na sukces" to pikuś przy plotach ze świata F1. :twisted:
Nie o 80mln tylko do 80 mln a to już jest różnica, z tego co wiem to budżet Renault jest zamknięty w 60% i brakuje im jeszcze jakiś 20 mln.
to co? caly budzet to tylko 50 mln?

Voycek
Posty: 417
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 22:06

Post autor: Voycek » śr 11 lis, 2009 00:15

..
Ostatnio zmieniony wt 09 mar, 2010 18:24 przez Voycek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
lg2000
Posty: 1842
Rejestracja: pn 02 lip, 2007 10:25
Lokalizacja: EPML

Post autor: lg2000 » śr 11 lis, 2009 11:43

Voycek pisze: a samo ING dawało 75 mln euro.
Szacują to na 40 mln. Te 30 mln to chyba jednak nie tak dużo jak na taki zespół. Na Kubicy (w stosunku do Alonso) zaoszczędzili 15 mln, Total na pewno dorzuci więcej jak go poproszą, MegaFon sam zdeklarował większy udział, więc raptem wystarczy znaleść jednego dobrze płacącego sponsora. Myślę że jak Sauber znalazł nabywcę na zespół w rozsypce, bez miejsca, to tym bardziej łatwiejsze by to było dla Renault. Jednak z wypowiedzi Caubeta wynika że nie chcą tego robić, wolą sponsoring.

Voycek
Posty: 417
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 22:06

Post autor: Voycek » śr 11 lis, 2009 19:36

..
Ostatnio zmieniony wt 09 mar, 2010 18:24 przez Voycek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
the_foe
Posty: 821
Rejestracja: wt 26 maja, 2009 16:55

Post autor: the_foe » pn 16 lis, 2009 18:22

http://gazetasportowa.blox.pl/2009/11/1 ... ubicy.html

13 grudnia (zlowieszcza data!) dowiemy sie czy bedziemy jeszcze Kubice w F1 ogladac...

Awatar użytkownika
Invinciblee
Posty: 1262
Rejestracja: sob 27 gru, 2008 11:38
Kontakt:

Post autor: Invinciblee » pn 16 lis, 2009 18:41

the_foe pisze:http://gazetasportowa.blox.pl/2009/11/1 ... ubicy.html

13 grudnia (zlowieszcza data!) dowiemy sie czy bedziemy jeszcze Kubice w F1 ogladac...
Jak coś to:
"13 grudnia (zlowieszcza data!) dowiemy sie czy bedziemy jeszcze Renault w F1 ogladac..."

Kubica i tak się gdzieś wciśnie.

Kamil F1
Posty: 2249
Rejestracja: śr 27 gru, 2006 17:39
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Kamil F1 » pn 16 lis, 2009 19:07

Niech się szybko decydują, nie ma na co czekać powinni szybko to ogłosić jak np. BMW i sprawa załatwiona kierowcy mają wystarczająco dużo czasu aby znaleźć sobie pracę. W tym momencie większość kierowców już jest potwierdzona i w tym wypadku Kubica pozostał by tylko z opcjami słabszych teamów bądź teamów w których raczej ciężko będzie zdobyć posadę... 13 grudnia prawie miesiąc czekania...

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » wt 17 lis, 2009 10:59

http://f1.sport.pl/Artykul.82+M534b15fb299.0.html

Mialem spory zgryz, do którego tematu to przypisać (logiczniejsze wydają się: Timo Glock/Manor GP), jednak tam pewnie ktoś dopisze. Ja się zastanawiam, czy Timo ma w sobie coś z buddyjskiego mnicha, czy nad Renault jednak zbierają się ciemne chmury? Nie podoba to mi się. Ostatecznie wszystko może być tylko zasłoną, bo np. do Reni wróci stary dobry Heikki, który byłby raczej od Glocka tańszy. Ale w takim razie co ten "droższy" Glock robi w Manor?? Idąc myśleniem typu "Rosberg dobra driver, bo być w 2009 na podium", to samo można powiedzieć o Timo. W takim razie dlaczego jeden będzie walczył z Merolem o WDC, a drugi gdzieś tab się pałętał?
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

Awatar użytkownika
the_foe
Posty: 821
Rejestracja: wt 26 maja, 2009 16:55

Post autor: the_foe » wt 17 lis, 2009 16:45

cos mi sie wydaje ze Renault F1 szuka zawodnika ktory zaplaci za starty. Mogli miec Kovala, mogli miec Glocka. Trulli tez nie byl najgorsza opcja...wybrzydzali. Tylko ze teraz juz nie ma w czym wybierac...

Awatar użytkownika
doriano
Posty: 3197
Rejestracja: czw 15 maja, 2008 23:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: doriano » wt 17 lis, 2009 16:54

the_foe pisze:cos mi sie wydaje ze Renault F1 szuka zawodnika ktory zaplaci za starty. Mogli miec Kovala, mogli miec Glocka. Trulli tez nie byl najgorsza opcja...wybrzydzali. Tylko ze teraz juz nie ma w czym wybierac...
Przy rzekomej 30. mln. "dziurze budżetowej" rozglądania się za pay-driverami wykluczyć chyba nie można. Co do wybierania i wybrzydzania... Jak by na to nie patrzeć jeszcze kilku kierowców bez kontraktu jest (choćby Kov i Hei :D ), zaś pay-driverów to raczej pod dostatkiem. :P

[ Dodano: Sro 18 Lis, 09 11:25 ]
Sprawa robi się coraz ciekawsza. Pojawiły się właśnie informacje, że możliwe jest sprzedanie 40% udziałów zespołu "rosyjskiemu inwestorowi" (czyżby Megafon?). Jeśli transakcja dojdzie do skutku, to drugim kierowcą byłby zapewne Pietrov.

źródło

Rozwiązanie jest raczej niegłupie, gdyż jego rezultatem jest pewna sytuacja finansowa zespołu, przy jednoczesnym zachowaniu kontroli Renault nad tym co się w "stajni" dzieje.

Minusy? Pietrov i Rosjanie. Z obiektywnego punktu widzenia można mieć tylko wątpliwości jak ten facet będzie sobie dawał radę w F1 i narzekać, że Renault nie zatrudni kogoś lepszego (bardziej doświadczonego).

Ale jak sobie pomyślę jaki będzie krzyk, że Robert trafił z deszczu pod rynnę, bo od germańców do ruskich... No i już widzę te komentarze na oncie, że Pietrov będzie kierowcą numer jeden... :/

Awatar użytkownika
zderzack
Posty: 1353
Rejestracja: czw 17 lip, 2008 01:05
Lokalizacja: mam to niby wiedzieć??
Kontakt:

Post autor: zderzack » wt 01 gru, 2009 14:22

Dziwię się, że jeszcze nikt nie podał...

http://f1.sport.pl/Artykul.82+M59cd73f4ec7.0.html

Renault restrukturyzuje zespół, także jest pewne pozostanie w stawce. Chyba, że to ostatni posiłek przed śmiercią :mrgreen:
Szybkiego powrotu do ścigania Robert

Awatar użytkownika
szamanka
Posty: 1236
Rejestracja: sob 09 sie, 2008 22:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szamanka » wt 01 gru, 2009 15:52

http://www.f1ultra.pl/index.php/wiadomo ... ndrom.html
A tutaj teoria wg której Renault pozbyło się zespołu.

Awatar użytkownika
zu7
Posty: 1887
Rejestracja: wt 25 mar, 2008 21:21

Post autor: zu7 » wt 01 gru, 2009 16:35

szamanka pisze:http://www.f1ultra.pl/index.php/wiadomo ... ndrom.html
A tutaj teoria wg której Renault pozbyło się zespołu.
Eh od początku byłem przeciwny związkowi z Renault. Machnąłem sporo wypowiedzi na ten temat na f1.sport.pl pod felietonem "Dlaczego nie Renault?". Ale może i dobrze się stało. Stefan GP będzie mieć szansę na dobrego kierowcę! :razz:

Voycek
Posty: 417
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 22:06

Post autor: Voycek » wt 01 gru, 2009 18:44

..
Ostatnio zmieniony wt 09 mar, 2010 18:25 przez Voycek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Quba
Posty: 193
Rejestracja: śr 14 paź, 2009 22:06
Lokalizacja: BdG

Post autor: Quba » wt 01 gru, 2009 19:14

Gdzieś czytałem że MGP go podkupił.

Chyba tu: http://www.f1ultra.pl/index.php/top-sto ... nault.html

Voycek
Posty: 417
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 22:06

Post autor: Voycek » wt 01 gru, 2009 19:30

...
Ostatnio zmieniony wt 09 mar, 2010 18:25 przez Voycek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
the_foe
Posty: 821
Rejestracja: wt 26 maja, 2009 16:55

Post autor: the_foe » wt 01 gru, 2009 19:54


Voycek
Posty: 417
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 22:06

Post autor: Voycek » wt 01 gru, 2009 20:34

..
Ostatnio zmieniony wt 09 mar, 2010 18:25 przez Voycek, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zespoły/Kierowcy/Tory F1”