Setupy
Moderator: Moderatorzy
a co to jest balans? jesli nie mix sztywnosci sprezyn, ride height, antiroll-bars (sway bars) i kilku innych wynalazkow. z f1 jest dodatkowo problem taki, ze (tak mowia) 60% suspension travel to opony (jak pewnie zauwazyles, wysokie sa strasznie)
niskie cisnienia sa fajne, bo bedziesz mial wiekszy contact patch, ale w zamian opona bedzie sie bardziej odksztalcac przez co moze miec tendencje do grzania sie szybciej, a dodatkowo sprawia, ze samochod bedzie mniej 'obliczalny'.
jesli o deszcz chodzi (np w netkar) to hid napisal chyba wszystko, dorzucilbym od siebie jeszcze wiecej aero.
z setupami to ogolnie jest fajna zabawa, ale w rf tak duzo zalezy od moda, ze setup ktory "na logike" powinien byc calkiem niezly zazwyczaj okazuje sie kompletnie do dupy.
niskie cisnienia sa fajne, bo bedziesz mial wiekszy contact patch, ale w zamian opona bedzie sie bardziej odksztalcac przez co moze miec tendencje do grzania sie szybciej, a dodatkowo sprawia, ze samochod bedzie mniej 'obliczalny'.
jesli o deszcz chodzi (np w netkar) to hid napisal chyba wszystko, dorzucilbym od siebie jeszcze wiecej aero.
z setupami to ogolnie jest fajna zabawa, ale w rf tak duzo zalezy od moda, ze setup ktory "na logike" powinien byc calkiem niezly zazwyczaj okazuje sie kompletnie do dupy.
Jeszcze dodam, że warto na deszczu iść w kierunku podsterownego setupu. Nawierzchnia ma tendencje do mocnej nadsterowności, przy bolidzie podsterownym, łatwiej będzie wykorzystać poślizg tylnej osi - ale to już dla ludzi którzy uwielbiają lekko gubić tylną oś ;-)
Mówiąc Balans, pewnie chodzi mu o rozłożenie balastu.
Natomiast z rfactorem jest tak jak z prawdziwą F1.
W F1 nie ma czegoś takiego jak 'tworzenie setupu na każdy wyścig od zera'. Nie byłoby to możliwe w ciągu tych góra 50 kółek które się robi na treningach. Każdy kierowca F1, ma tzw. "Bazowy Setup", który potem przy pomocy symulatora jest dostosowywany do danego toru, a na samym końcu na torze robi się finalne poprawki.
Ludzie ktorzy siedzą w ustawieniach auta po 2 tygodnie do jednego wirtualnego GP mnie w gruncie rzeczy śmieszą - zwłaszcza, jak uważają to za bycie 'profesjonalistami'... Błedy na okrążeniu są warte więcej niż 1-2 dziesiąte które się zyska 'genialnym setupem'. Oczywiście mowa o różnicy między dobrym setupem a genialnym. Na byle jakim to i kilka sekund można zgubić.
Mówiąc Balans, pewnie chodzi mu o rozłożenie balastu.
Natomiast z rfactorem jest tak jak z prawdziwą F1.
W F1 nie ma czegoś takiego jak 'tworzenie setupu na każdy wyścig od zera'. Nie byłoby to możliwe w ciągu tych góra 50 kółek które się robi na treningach. Każdy kierowca F1, ma tzw. "Bazowy Setup", który potem przy pomocy symulatora jest dostosowywany do danego toru, a na samym końcu na torze robi się finalne poprawki.
Ludzie ktorzy siedzą w ustawieniach auta po 2 tygodnie do jednego wirtualnego GP mnie w gruncie rzeczy śmieszą - zwłaszcza, jak uważają to za bycie 'profesjonalistami'... Błedy na okrążeniu są warte więcej niż 1-2 dziesiąte które się zyska 'genialnym setupem'. Oczywiście mowa o różnicy między dobrym setupem a genialnym. Na byle jakim to i kilka sekund można zgubić.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill
dlatego tez, ja osobiscie, w samochodach w ktore jestem "wjezdzony" (glownie w lfs)
mam jeden setup, w ktorym w zaleznosci od toru (szybki, wolny) zmieniam tylko przelozenia skrzyni i aero. (co czasem pociaga za soba minimalne zmiany w zawieszeniu).
takze ustawienie samochodu pod jakikolwiek tor to w najgorszym przypadku godzina.
co z reszta i tak ma male znaczenie ze wzgledu na to, ze i tak zazwyczaj popelniam bledy podczas jazdy.
przejechac te kilkadziesiat kolek ze stalym tempem to jednak nie taka prosta sprawa.
na naszym "sim poziomie" setup powinien byc po to zeby nie utrudniac, oczywiscie mozna spedzic tydzien i ustawic samochod tak agresywnie, ze raz na kilkanascie kolek uda sie wykrecic jakies alien lap, tylko po co.
setupy w rf to jak pisalem dla mnie ciagle wielka zagadka jest.
a jak juz ktos chce sie zaczac bawic w setupy, to na poczatek polecam jakies autko bez aero, (np mrt w lfs'ie), pomaga zrozumiec jak to wszystko dziala, jakie sa efekty poszczegolnych modyfikacji itd.
mam jeden setup, w ktorym w zaleznosci od toru (szybki, wolny) zmieniam tylko przelozenia skrzyni i aero. (co czasem pociaga za soba minimalne zmiany w zawieszeniu).
takze ustawienie samochodu pod jakikolwiek tor to w najgorszym przypadku godzina.
co z reszta i tak ma male znaczenie ze wzgledu na to, ze i tak zazwyczaj popelniam bledy podczas jazdy.
przejechac te kilkadziesiat kolek ze stalym tempem to jednak nie taka prosta sprawa.
na naszym "sim poziomie" setup powinien byc po to zeby nie utrudniac, oczywiscie mozna spedzic tydzien i ustawic samochod tak agresywnie, ze raz na kilkanascie kolek uda sie wykrecic jakies alien lap, tylko po co.
setupy w rf to jak pisalem dla mnie ciagle wielka zagadka jest.
a jak juz ktos chce sie zaczac bawic w setupy, to na poczatek polecam jakies autko bez aero, (np mrt w lfs'ie), pomaga zrozumiec jak to wszystko dziala, jakie sa efekty poszczegolnych modyfikacji itd.
-
- Posty: 93
- Rejestracja: ndz 27 mar, 2011 17:11
Dziękuje wam bardzo. Dzięki waszym radom udało mi sie w trzy godziny pokombinowac i zrobic setup na mokrą Australię. Na razie położyłem nacisk na to zeby samochód był stabilny bo nie mam jeszcze świetnie wyrobionej techniki jazdy na deszczu, więc poćwicze a potem postaram się pójść w kierunku by bolid był szybszy na deszczu, tylko co wtedy zmieniać kiedy balans jest dobry a cambeów itp wolałbym nie psuć? No właśnie. Na arzie zrobiłem 1:34.xxx na deszczu (nie monsun) w Australii na modzie delux 2010 z wyłączonym F3 F5 F6 F7 F10. Dobry to jest czas czy raczej jest nad czym pracować?
hm, 1:34 to jakies ~10s off w stos do tempa kwalifikacyjnego, to cos slaby ten deszcz.
poza tym, jesli "bawisz sie w setupy" to zapewne powazniej chcialbys podchodzic do sim racingu.
powaznie i "F1 challenge mod" sie wzajemnie wykluczaja, z takiego prostego powodu, ze symulacja fizyki w w/w grze po prostu lezy (moze bylo to to fajne 10lat temu).
jesli juz chcesz "powazniej" to zainteresuj sie takimi tytulami jak:
- netkar pro - jako jedyny symuluje deszcz, i to calkiem niezle - potrzebna pelna, platna wersja
- lfs - moj zdecydowany faworyt pod wzg "playabiliy" - fizyka na naprawde wysokim poziomie, duze community, nawet na demo.
-rfactor - tutaj fizyka troche kuleje, natomiast nadrabia olbrzymia iloscia modow/torow.
http://www.youtube.com/user/sh3d2
tutaj znajdziesz kilka moich przejazdow (tych udanych i tych mniej), glownie lfs i netkar
btw, nie ma sensu zamykac sie w f1, gdyz jazda samochodem f1 (nawet w takiej pc symulacji) wymaga jednak pewnych umiejetnosci, ktore mozna nabyc jezdzac slabszymi seriami.
poza tym, jesli "bawisz sie w setupy" to zapewne powazniej chcialbys podchodzic do sim racingu.
powaznie i "F1 challenge mod" sie wzajemnie wykluczaja, z takiego prostego powodu, ze symulacja fizyki w w/w grze po prostu lezy (moze bylo to to fajne 10lat temu).
jesli juz chcesz "powazniej" to zainteresuj sie takimi tytulami jak:
- netkar pro - jako jedyny symuluje deszcz, i to calkiem niezle - potrzebna pelna, platna wersja
- lfs - moj zdecydowany faworyt pod wzg "playabiliy" - fizyka na naprawde wysokim poziomie, duze community, nawet na demo.
-rfactor - tutaj fizyka troche kuleje, natomiast nadrabia olbrzymia iloscia modow/torow.
http://www.youtube.com/user/sh3d2
tutaj znajdziesz kilka moich przejazdow (tych udanych i tych mniej), glownie lfs i netkar
btw, nie ma sensu zamykac sie w f1, gdyz jazda samochodem f1 (nawet w takiej pc symulacji) wymaga jednak pewnych umiejetnosci, ktore mozna nabyc jezdzac slabszymi seriami.
-
- Posty: 93
- Rejestracja: ndz 27 mar, 2011 17:11
Mółgbys napisac coś wiecej o tych grach? Są jakies ligi jeżdżące na tym i jakiego wkładu finansowego potrzeba?sh3d2 pisze:hm, 1:34 to jakies ~10s off w stos do tempa kwalifikacyjnego, to cos slaby ten deszcz.
poza tym, jesli "bawisz sie w setupy" to zapewne powazniej chcialbys podchodzic do sim racingu.
powaznie i "F1 challenge mod" sie wzajemnie wykluczaja, z takiego prostego powodu, ze symulacja fizyki w w/w grze po prostu lezy (moze bylo to to fajne 10lat temu).
jesli juz chcesz "powazniej" to zainteresuj sie takimi tytulami jak:
- netkar pro - jako jedyny symuluje deszcz, i to calkiem niezle - potrzebna pelna, platna wersja
- lfs - moj zdecydowany faworyt pod wzg "playabiliy" - fizyka na naprawde wysokim poziomie, duze community, nawet na demo.
-rfactor - tutaj fizyka troche kuleje, natomiast nadrabia olbrzymia iloscia modow/torow.
http://www.youtube.com/user/sh3d2
tutaj znajdziesz kilka moich przejazdow (tych udanych i tych mniej), glownie lfs i netkar
btw, nie ma sensu zamykac sie w f1, gdyz jazda samochodem f1 (nawet w takiej pc symulacji) wymaga jednak pewnych umiejetnosci, ktore mozna nabyc jezdzac slabszymi seriami.
licencja lfs - Ł24
informacje o ligach znajdziesz tu www.lfsforum.com
licencja netkar - 15E
tutaj slabiej, chociaz wiem ze jakies ligi jezdza
zarowno jeden jak i drugi tytul oferuje tryb demo, w pelni funkcjonalny, tyle ze w przypadku netkara ograniczony do jednego samochodu i dwoch torow, a w przypadku lfs 3 samochodow i jednego toru.
oczywiscie sa to gry pt "bez porzadnej kierownicy nie podchodz".
ponadto lfs oferuje bolid f1.06, czyli bmw-sauber z sezonu 06.
netkar natomiast samochod zwany ks2, czyli cos zblizone osiagami do gp2 (o ile wiem to sa mody z samochodami f1, ale jeszcze nimi nie jezdzilem)
dodatkowo netkar umozliwia jazde w deszczu (tylko w pelnej wersji), ktory jest naprawde swietnie symulowany.
wiecej informacji znajdziesz na
http://www.netkar-pro.com/main/
http://www.lfs.net/
informacje o ligach znajdziesz tu www.lfsforum.com
licencja netkar - 15E
tutaj slabiej, chociaz wiem ze jakies ligi jezdza
zarowno jeden jak i drugi tytul oferuje tryb demo, w pelni funkcjonalny, tyle ze w przypadku netkara ograniczony do jednego samochodu i dwoch torow, a w przypadku lfs 3 samochodow i jednego toru.
oczywiscie sa to gry pt "bez porzadnej kierownicy nie podchodz".
ponadto lfs oferuje bolid f1.06, czyli bmw-sauber z sezonu 06.
netkar natomiast samochod zwany ks2, czyli cos zblizone osiagami do gp2 (o ile wiem to sa mody z samochodami f1, ale jeszcze nimi nie jezdzilem)
dodatkowo netkar umozliwia jazde w deszczu (tylko w pelnej wersji), ktory jest naprawde swietnie symulowany.
wiecej informacji znajdziesz na
http://www.netkar-pro.com/main/
http://www.lfs.net/
-
- Posty: 11
- Rejestracja: pt 19 sie, 2011 20:22
-
- Posty: 1
- Rejestracja: śr 02 lis, 2011 19:17
-
- Posty: 2
- Rejestracja: pt 20 wrz, 2013 23:45
witam,
mam pytanie apropo setupów do F1 CH. Mianowicie nie chodzi mi o gotowce, ale nie chodzi mi też o przetłumaczenie wszystkich ustawień. Chciałbym usłyszeć od kogoś doświadczonego od czego zacząć przy konfiguracji. Na pewno jedne ustawienie są ważniejsze od innych i trzeba mieć jakąś bazę. Nie wiem czy zacząć np. od spojlerów i skrzyni, czy od wysokości zawieszenia??? Chciałbym posiedzieć nad tym ile się da i mieć satysfakcję z własnych setów, ale pomocne będzie od czego zacząć, bo dla początkującego iloś ustawień przytłacza
mam pytanie apropo setupów do F1 CH. Mianowicie nie chodzi mi o gotowce, ale nie chodzi mi też o przetłumaczenie wszystkich ustawień. Chciałbym usłyszeć od kogoś doświadczonego od czego zacząć przy konfiguracji. Na pewno jedne ustawienie są ważniejsze od innych i trzeba mieć jakąś bazę. Nie wiem czy zacząć np. od spojlerów i skrzyni, czy od wysokości zawieszenia??? Chciałbym posiedzieć nad tym ile się da i mieć satysfakcję z własnych setów, ale pomocne będzie od czego zacząć, bo dla początkującego iloś ustawień przytłacza
- listek2000
- Posty: 120
- Rejestracja: sob 28 mar, 2009 17:03
witam , chodzi mi o poradę w tworzeniu własnego BAZOWEGO setupu do gry F12013 codemaster (ps3)
chciałbym zrozumieć balans, jak to wygląda w prawdziwej f1, jak to wygląda w praktyce bo chce to zrozumieć i skutek działania?
na koniec czy są jakieś zasady, których się NIE robi, czyli przy np wysokim areo nie ustawia się danego balansu, lub przy wysokim balansie NIE ustawia się danego zawiasu?
zmierzam do tego,ze areo,balans i zawias musza tworzyć pewna logiczna całość, i taka bazę chciałbym wypracować i w zależności od toru robić małą kosmetykę np zawiasem, areo czy balansem, tu tez proszę o podpowiedz,
zależy mi o pomoc na ustawienia na 100% wyścig w pełni zatankowanym bolidem,
dzięki i pozdr.





chciałbym zrozumieć balans, jak to wygląda w prawdziwej f1, jak to wygląda w praktyce bo chce to zrozumieć i skutek działania?
na koniec czy są jakieś zasady, których się NIE robi, czyli przy np wysokim areo nie ustawia się danego balansu, lub przy wysokim balansie NIE ustawia się danego zawiasu?
zmierzam do tego,ze areo,balans i zawias musza tworzyć pewna logiczna całość, i taka bazę chciałbym wypracować i w zależności od toru robić małą kosmetykę np zawiasem, areo czy balansem, tu tez proszę o podpowiedz,
zależy mi o pomoc na ustawienia na 100% wyścig w pełni zatankowanym bolidem,
dzięki i pozdr.
______________________________________
- matteo98987
- Posty: 118
- Rejestracja: śr 10 paź, 2012 17:34
- Lokalizacja: Pruszków
listek2000
Tutaj masz wszystkie setupy do F1 2013 do wszystkich torów na sucho i mokro
https://www.youtube.com/watch?v=wF3PpvOXhLQ
Tutaj masz wszystkie setupy do F1 2013 do wszystkich torów na sucho i mokro
https://www.youtube.com/watch?v=wF3PpvOXhLQ