GP2 - Sezon główny - Informacje, dyskusje

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

GP2 - Sezon główny - Informacje, dyskusje

Post autor: hideto » śr 28 maja, 2008 23:14

a więc tak póki co ustaliliśmy z Radą co następuje:

Mod to będzie GP2 2008 - rozmawiałem z autorem mod powinien wyjść na przełomie czerwca/lipca.

Fizyka - póki co otrzymaliście pierwszą wersję do ligi letniej, dopracujemy ją na podstawie aktualnych wyników GP2 - jesteśmy bardzo blisko ;-)

kalendarz

otóż jedziemy aktualny sezon GP2 + 2 tory wybrane przez radę.

więc kalendarz wygląda póki co tak:

Nazwa GP - Tor (dł. Race 1/dł. Race 2)

GP Hiszpanii - Circuit de Catalunya (39/26)

GP Turcji - Istanbul Racing Circuit (34/23)

GP Monaco - Circuit de Monaco (45/30)

GP Francji - Circuit de Nevers Magny-Cours (41/27)

GP W. Brytania - Silverstone Circuit (35/24)

GP Niemiec - Hockenheimring (39/26)

GP Węgier - Hungaroring (41/27)

GP Europy - Circuit de Valencia (44/30)

GP Belgii - Circuit de Spa-Francorchamps (26/17)

GP Włoch - Autodromo Nazionale di Monza (31/21)

w nawiasach jest aktualnie 100% długości wyścigu. Jeśli w F1L będzie 75% to odpowiednio zmniejszymy ilość okrążeń.

Pomoce - TC Low i sprzęgło (jako że GP2 posiada w rzeczywistości auto sprzęgło) a tc low z uwagi na ew. klawiaturowców.

Format rozgrywki jaki proponują - to tylko propozycja jeszcze nie przedyskutowana z radą - qual w sobotę zaraz po nim Race 1 w niedzielę Race 2 - tak to mi się widzi głównie ze względu na wydłużenie dystansu ;-) sezon zacznie się wtedy gdy F1L dojedzie do GP Hiszpanii tzn ustalimy sobie że w tym samym tygodniu w którym F1L będzie miało wyścig w czwartek w sobotę i niedzielę odbędą się eventy GP2. Dzięki temu będzie porządek i stworzy się globalny kalendarz podział czasu serwerowego dla całej ligi na formum formula1.pl

Póki co tyle informacji. Zachęcam do jazdy w sezonie letnim, by fizyka autentycznie była najlepszą z możliwych :)
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
Chipita
Posty: 2345
Rejestracja: pn 22 paź, 2007 16:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Chipita » śr 28 maja, 2008 23:22

Sezon główny zacznie się mniej więcej w październiku?
ESPAÑA !!!

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » śr 28 maja, 2008 23:23

sezon główny zacznie się równo z GP Hiszpanii w F1L - o ile przejdzie moja propozycja rozegrania autentycznego sezonu F1 2008 (Mike był za) jeśli nie to jakoś to pogodzimy.
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
Chipita
Posty: 2345
Rejestracja: pn 22 paź, 2007 16:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Chipita » czw 29 maja, 2008 00:00

No ok, ale kiedy to mniej więcej będzie? Bo w sezonie letnim nie wystąpię z powodu zbyt słabego sprzętu i chcę wiedzieć czy uda mi się coś skombinować do głównego.
ESPAÑA !!!

Awatar użytkownika
hideto
Posty: 10740
Rejestracja: czw 15 cze, 2006 17:57
Kontakt:

Post autor: hideto » czw 29 maja, 2008 00:04

no prędzej niż we wrześniu to nie, może nawet w październiku, nie wiem kiedy wyjdzie to dokładnie. Wyścigi będa tak jak w prawdziwej GP2 około raz na miesiąc ;-)
"Człowiek, który zgadza się ze wszystkimi, nie zasługuje na to, by ktokolwiek się z nim zgadzał." - Winston Churchill

Awatar użytkownika
Frankozola
Posty: 222
Rejestracja: sob 12 sty, 2008 08:23
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Frankozola » czw 29 maja, 2008 07:30

Mam nadzieję że mówią prawdę co do tego moda....
My zaczynamy coś myśleć o malowaniu i testy

Awatar użytkownika
MikeF1
Posty: 433
Rejestracja: pt 10 sie, 2007 16:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MikeF1 » czw 29 maja, 2008 10:08

kurde pisać jak się jeździ lepiej a nie... !!

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » czw 29 maja, 2008 10:11

Pojeździłem wczoraj chwilkę. Zaznaczam, że setup był bazowy, zmieniałem w nim tylko obroty. Dzisiaj się postaram pojeździć na zmienionym setupie. A teraz uwagi:

1. Bardzo fajnie się jeździ. Auto jest lepiej zbalansowane w stosunku do F1L, w dodatku dużo prościej się je prowadzi. Nawet, gdy jakiś poślizg jest, to auto reaguje z malutkim opóźnieniem, dzięki któremu możemy go zniwelować, a nie od razu krzaki. W sam raz na naukę jazdy.

2. Hamulce do wymiany, nie dają się zablokować.

3. Dyferencjał reaguje nieciekawie. Przy zmianie biegu do góry koła się ślizgają i to bez względu, czy zmiana 1->2, czy 5->6. Zmiana w dół taka tragiczna chyba nie jest, bo mi się w oczy nie rzuciło.

4. Za szybko dochodzimy do maksymalnej prędkości. Na Nurburgringu miałem pełną prędkość mniej więcej w połowie prostej startowej, a przeciez nie jest to szybki tor. Możliwości poprawy są trzy - a) zmiana setupu bazowego; b) zwiększenie oporu areo; c) zmiana w silniku i skrzyni biegów;

5. Wydaje mi się, że bolid jedzie w zakrętach po prostu za szybko. W połączeniu z nieco opóźnionym poślizgiem, krótkie zakręty można brać często na pełnym gazie a przy długich bardzo opóźniać hamowanie. Na Nurburg GP2 miało w zakrętach większą prędkość niż F1L na setupie defaultowym. Po zmianie setupu na "Imola by jacek" prędkości się wyrównały. Ogólnie, gdyby nie Vmax, to GP2 miałoby lepsze czasy niż F1L.

Na defaultowym setupie straciłem 2s do czasu PP z 2007. Nie wiem, czy to mało, czy dużo. Przejechałem łącznie może 5okr.

Podsumowując, co według mnie należy poprawić:
1. Przyczepność jest za duża;
2. Za duże przyspieszenie, wydaje mi się, że auto przyspiesza tak jak F1L;

Jeszcze jedno pytanie, co z żywotnością silnika?
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

Awatar użytkownika
MikeF1
Posty: 433
Rejestracja: pt 10 sie, 2007 16:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MikeF1 » czw 29 maja, 2008 10:30

yarpen.zirgin pisze:Pojeździłem wczoraj chwilkę. Zaznaczam, że setup był bazowy, zmieniałem w nim tylko obroty. Dzisiaj się postaram pojeździć na zmienionym setupie. A teraz uwagi:

1. Bardzo fajnie się jeździ. Auto jest lepiej zbalansowane w stosunku do F1L, w dodatku dużo prościej się je prowadzi. Nawet, gdy jakiś poślizg jest, to auto reaguje z malutkim opóźnieniem, dzięki któremu możemy go zniwelować, a nie od razu krzaki. W sam raz na naukę jazdy.

2. Hamulce do wymiany, nie dają się zablokować.

3. Dyferencjał reaguje nieciekawie. Przy zmianie biegu do góry koła się ślizgają i to bez względu, czy zmiana 1->2, czy 5->6. Zmiana w dół taka tragiczna chyba nie jest, bo mi się w oczy nie rzuciło.

4. Za szybko dochodzimy do maksymalnej prędkości. Na Nurburgringu miałem pełną prędkość mniej więcej w połowie prostej startowej, a przeciez nie jest to szybki tor. Możliwości poprawy są trzy - a) zmiana setupu bazowego; b) zwiększenie oporu areo; c) zmiana w silniku i skrzyni biegów;

5. Wydaje mi się, że bolid jedzie w zakrętach po prostu za szybko. W połączeniu z nieco opóźnionym poślizgiem, krótkie zakręty można brać często na pełnym gazie a przy długich bardzo opóźniać hamowanie. Na Nurburg GP2 miało w zakrętach większą prędkość niż F1L na setupie defaultowym. Po zmianie setupu na "Imola by jacek" prędkości się wyrównały. Ogólnie, gdyby nie Vmax, to GP2 miałoby lepsze czasy niż F1L.

Na defaultowym setupie straciłem 2s do czasu PP z 2007. Nie wiem, czy to mało, czy dużo. Przejechałem łącznie może 5okr.

Podsumowując, co według mnie należy poprawić:
1. Przyczepność jest za duża;
2. Za duże przyspieszenie, wydaje mi się, że auto przyspiesza tak jak F1L;

Jeszcze jedno pytanie, co z żywotnością silnika?
ad2. ok, przyjąłem do wiadomości, poprawimy :-)
ad3. to wina max momentu obrotowego sprzęgła, jest za mała wartość, łatwo to poprawić i to zrobię.
ad4. możliwe, że opór powietrza jest trochę za mały. O jaką prędkość max Ci chodzi? 250kmh na default? Czy vmax - 320?
ad5. Też mam to wrażenie, tu pomyślę co zrobić.

Pamiętaj jednak, że co do przyspieszenia, to jest ono w real GP2 teraz prawie identyczne jak w F1. Co do silnika, to nic nie zmieniałem, więc jego żywotność jest taka jak w poprzednim sezonie - mam coś zrobić?

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » czw 29 maja, 2008 10:37

MikeF1 pisze: ad4. możliwe, że opór powietrza jest trochę za mały. O jaką prędkość max Ci chodzi? 250kmh na default? Czy vmax - 320?
Chodzi mi o default setup ze zmienionymi maks obrotami. Osiągałem 267 (coś koło tego) bardzo szybko. Jeśli uważasz, że powinno być tak jak w F1L, to zmiana w defaultowym setupie by się przydała (zmniejszenie skrzydeł).

MikeF1 pisze:Co do silnika, to nic nie zmieniałem, więc jego żywotność jest taka jak w poprzednim sezonie - mam coś zrobić?
Nie wiem. Pytałem, bo chciałem się dowiedzieć jakie są bezpieczne wartości obrotów i do jakich opłaca się silnik kręcić.

[ Dodano: Czw 29 Maj, 08 10:40 ]
MikeF1, wstrzymaj się jeszcze ze zmianami, pojeżdżę na zmienionym setupie to się zobaczy. Chociaż na pewno trzeba będzie coś zrobić, skoro tracę tylko 2s na defaultowym zamykając obroty w połowie prostej.
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

Awatar użytkownika
Chipita
Posty: 2345
Rejestracja: pn 22 paź, 2007 16:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Chipita » czw 29 maja, 2008 15:07

MikeF1 pisze:kurde pisać jak się jeździ lepiej a nie... !!
Raczej normalni kierowcy GP2 ci nie powiedzą co i jak tak dokładnie jak yarpen, venc, net i reszta, więc musisz czekać na nich...
ESPAÑA !!!

Awatar użytkownika
MikeF1
Posty: 433
Rejestracja: pt 10 sie, 2007 16:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MikeF1 » czw 29 maja, 2008 15:49

Mi chodzi głównie o odczucia, czy da sie bez pomocy, czy przyjemnie pracuje FFB itp ;]

Awatar użytkownika
Ismola
Posty: 2705
Rejestracja: sob 30 wrz, 2006 15:01
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ismola » czw 29 maja, 2008 16:02

No dobrze... Ale GP Hiszpani to sezon główny już? A co z letnim?

Awatar użytkownika
Piotrek15
Posty: 1657
Rejestracja: ndz 22 kwie, 2007 14:56
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Piotrek15 » czw 29 maja, 2008 16:08

MikeF1 pisze:Mi chodzi głównie o odczucia, czy da sie bez pomocy, czy przyjemnie pracuje FFB itp ;]
przy realfeel troche kiera za ''lekko'' skręca...

Awatar użytkownika
yarpen.zirgin
Posty: 4404
Rejestracja: pt 16 lut, 2007 12:46

Post autor: yarpen.zirgin » czw 29 maja, 2008 19:21

Sezon letni uważam za otwarty :P Zaraz postawię serwer testowy. Tor to Nuerburgring.

Hamachi
Sieć: F1L - GP2
Hasło: F1L

Już stoi.

[ Dodano: Czw 29 Maj, 08 19:32 ]
Jednak nie postawię. Braciszek mi coś w komputerze nabruździł :/
KubicoManiak vel Dobro Squad
CHAM squad

Awatar użytkownika
Ismola
Posty: 2705
Rejestracja: sob 30 wrz, 2006 15:01
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ismola » czw 29 maja, 2008 19:40

To może ustalmy najpierw na jakim torze odbędzie się wyścig i kiedy :P

[ Dodano: Czw 29 Maj, 08 20:41 ]
I tak Dudek postawił, tor catalunya :)

Awatar użytkownika
swirek258
Posty: 646
Rejestracja: ndz 24 lut, 2008 19:25
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: swirek258 » wt 09 wrz, 2008 23:58

http://f1forum.formula1.pl/viewtopic.php?p=78469#78469

Czy związku z Wypowiedzią Venca znalazło by się miejsce dla mnie w jakimś teamie? :razz: .

Awatar użytkownika
Miszczuk
Posty: 739
Rejestracja: wt 07 sie, 2007 11:42
Lokalizacja: Kowary

Post autor: Miszczuk » śr 10 wrz, 2008 14:22

Pogadaj z "bossami" zespołów :razz: a jak nic nie znajdziesz to maka nie ma zespołu, a na bank by chętnie pojeździł - możecie założyć nowy

Awatar użytkownika
gootek
Posty: 784
Rejestracja: pt 08 lut, 2008 10:09
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: gootek » śr 10 wrz, 2008 15:20

"Nie umiem robić setupu" - licencję jak masz zamiar zdać?


Zabawa w moda. Gp2 jest ligą do nauki.
Miszczuk
Ostatnio zmieniony śr 10 wrz, 2008 16:52 przez gootek, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
swirek258
Posty: 646
Rejestracja: ndz 24 lut, 2008 19:25
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: swirek258 » śr 10 wrz, 2008 16:57

gootek pisze:"Nie umiem robić setupu" - licencję jak masz zamiar zdać?
Coś się nauczyć do czasu zdania...Przynajmniej spróbować. :wink:

Awatar użytkownika
maka87-1992
Posty: 952
Rejestracja: czw 24 sty, 2008 16:56

Post autor: maka87-1992 » śr 10 wrz, 2008 17:32

Miszczuk pisze:Pogadaj z "bossami" zespołów :razz: a jak nic nie znajdziesz to maka nie ma zespołu, a na bank by chętnie pojeździł - możecie założyć nowy
Pojeździł by chętnie...ale gorzej z czasem :(

Awatar użytkownika
Ismola
Posty: 2705
Rejestracja: sob 30 wrz, 2006 15:01
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ismola » pn 22 wrz, 2008 21:41

W takim razie ile wyścigów będzie liczyło się do klasyfikacji ogólnej z letnich GP?

Awatar użytkownika
gootek
Posty: 784
Rejestracja: pt 08 lut, 2008 10:09
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: gootek » pn 22 wrz, 2008 21:43

Do sezonu głównego? Żaden :D

[ Dodano: Pią 26 Wrz, 08 11:44 ]
Mam jedną sprawę, o której chyba trzeba pogadać. Czasami mam tak, że FFB po prostu przestaje mi działać, mam wrażenie, że to wina USB albo RealFeel, nieistotne. Na szczęście jak tylko wcisnę RACE i przejadę kilka metrów to wiem, czy działa czy nie, a nigdy nie wyłącza się już w czasie jazdy, tylko odrazu po wciśnięciu RACE. Przypuśćmy, że takie coś przydarzy mi się na wyścigu: wcisnę RACE i już na początku FL wiem, że nie mam FFB. Czy w takiej sytuacji będę mógł liczyć na restart, czy jechać bez FFB, ewentualnie odrazu wyjść z serwera?

Zablokowany

Wróć do „Informacje Prasowe”