Prodrive - nowy team w F1

Forum poświęcone torom, zespołom Formuły 1, oraz reprezentującym je kierowcom - tak wyścigowym, jak i testowym.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Stash
Posty: 102
Rejestracja: wt 24 kwie, 2007 10:56

Prodrive - nowy team w F1

Post autor: Stash » pn 14 maja, 2007 17:36

kempa007 pisze:Prodrive chce być w pierwszej połowie stawki
David Richards szef nowopowstającego zespołu F1 – Prodrive liczy, że jego nowa ekipa będzie w stanie walczyć w pierwszej połowie stawki o punkty do klasyfikacji mistrzostw świata Formuły 1. Zdaniem Richardsa wynik taki jest realny, gdyż przepisy w F1 w sezonie 2008 zmienią się, umożliwiając mu nabycie nadwozia i silnika od istniejącego zespołu.

Mówiąc o swoim wejściu w świat F1 David Richards powiedział stacji ITV: „W F1 jest kilka niezwykle konkurencyjnych zespołów, które zajmują się F1 od lat i są w tym niezwykle dobre. To byłoby bardzo aroganckie myśleć, że ktoś może dostać się tam i zachwiać tą równowagę.”

„Ale mimo to, jeżeli dobierzemy odpowiedniego partnera, odpowiednich kierowców i wykonamy dobrą pracę, będziemy walczyć przeciwko pierwszej połowie stawki całkiem szybko.”

Przy okazji Richards przyznał, że przy regulaminie, który aktualnie obowiązuje w F1, jego zespół nie mógłby zaistnieć. „Nie moglibyśmy uczestniczyć w F1 na aktualnych zasadach. Widzieliście nowe zespoły i ilość pieniędzy oraz inwestycji jakich to wymaga- to sprawia, że byłoby to dla nas niemożliwe. Ale w sezonie 2008 zasady będą bardzo wyraźne: będzie można używać bolidów wyprodukowanych i zbudowanych przez istniejące zespoły.”

Źródło: www.formula1.pl
Czyżby David Richards uważał, że w F1 wystarczy mieć dużo pieniędzy, aby odnieść sukces? Jeżeli tak, to może mocno się rozczarować, a jego zespół może podzielić losy Toyoty. Jak będzie, pokaże przyszłość.
Ostatnio zmieniony śr 08 sie, 2007 21:32 przez Stash, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Sakon Yamamoto
Posty: 977
Rejestracja: wt 20 mar, 2007 20:02
Lokalizacja: North Caldwell, NJ

Re: Prodrive - nowy team w F1

Post autor: Sakon Yamamoto » pn 14 maja, 2007 17:42

Stash pisze:Czyżby David Richards uważał, że w F1 wystarczy mieć dużo pieniędzy, aby odnieść sukces?
Wydaje mi sie, ze uwaza wrecz przeciwnie, bo sam napisales
Stash pisze: Widzieliście nowe zespoły i ilość pieniędzy oraz inwestycji jakich to wymaga- to sprawia, że byłoby to dla nas niemożliwe.

Awatar użytkownika
Stash
Posty: 102
Rejestracja: wt 24 kwie, 2007 10:56

Post autor: Stash » pn 14 maja, 2007 18:25

Prodrive musi czekac do sezonu 2008r gdyż mają się zmienic przepisy umożliwiające nabycie nadwozia i silnika z istniejącego zespołu.
Budowac cały bolid od zera za drogo by ich kosztował i napewno dużo więcej czasu by musieli poswięcic na budowę :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Ma Lin
Posty: 127
Rejestracja: czw 22 lut, 2007 16:08
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Ma Lin » pn 14 maja, 2007 19:38

Może dodaj że tekst to cytat za www.formula1.pl żeby uniknąć nieporozumień. A tak na temat, jestem ciekaw, jak Prodrive wypadnie i ewentualnie od kogo odkupi nadwozie. Richards ma łeb nie od parady, co pokazał swego czasu w Hondzie. Ciekawe jak to będzie, 24 kierowców na torze, oby emocje były też wieksze

Awatar użytkownika
TTU
Posty: 401
Rejestracja: pn 26 lut, 2007 11:37
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: TTU » wt 15 maja, 2007 11:17

Jak dla mnie zespół w Formule 1, który kupuje silnik i nadwozie od konkurencji będzie skazany na ogon lub w najlepszym razie na środek stawki. Dlaczego ? Dlatego, że zespoły z pierwszej trójki walczące o mistrzostwo nie będą dzielić się swoją najnowszą technologią z konkurencyjnym zespołem - nie po to wydają na F1 miliony, żeby sprzedać to co mają najlepszego za "grosze" i jeszcze ryzykować utratę punktów na rzecz zespołu który od nich kupi. Owszem Ferrari czy McLaren coś sprzedadzą, ale poprzednią, słabszą wersję.

W sumie, to nic wielkiego z tego nie wyniknie, może tylko dla Dave'a Richardsa i kilku nowych kierowców i inżynierów, którzy dostaną szansę zaistnienia w F1.

RobertG
Posty: 167
Rejestracja: ndz 08 paź, 2006 21:44

Post autor: RobertG » wt 15 maja, 2007 13:00

TTU pisze:Jak dla mnie zespół w Formule 1, który kupuje silnik i nadwozie od konkurencji będzie skazany na ogon lub w najlepszym razie na środek stawki. Dlaczego ? Dlatego, że zespoły z pierwszej trójki walczące o mistrzostwo nie będą dzielić się swoją najnowszą technologią z konkurencyjnym zespołem - nie po to wydają na F1 miliony, żeby sprzedać to co mają najlepszego za "grosze" i jeszcze ryzykować utratę punktów na rzecz zespołu który od nich kupi. Owszem Ferrari czy McLaren coś sprzedadzą, ale poprzednią, słabszą wersję.

W sumie, to nic wielkiego z tego nie wyniknie, może tylko dla Dave'a Richardsa i kilku nowych kierowców i inżynierów, którzy dostaną szansę zaistnienia w F1.
W zasadzie masz racje.
Ale moze nastapic dziwna sytuacja ze chetnych do sprzedazy zrobi sie wielu i zacznie sie konkurencja. Nie koniecznie uwidoczni sie to spadkiem cen "produktu" ale raczej tym ze mozna zaoferowac sprzet lepszy od konkurencji czyli nieomal tak samo dobry albo taki sam jak wlasny.
W tej chwili silniki "sprzedaja" Ferrari, Renault, Toyota i Honda. Mysle ze nic nie stoi na przeszkodzie by w najblizszym czasise dostawca zostalo rowniez BMW i prawdopodobnie Mercedes, a wtedy bedziemy swiadkami wiekszej konkurencji "oferentow".

Menson
Posty: 98
Rejestracja: pn 19 lut, 2007 22:26

Post autor: Menson » wt 15 maja, 2007 13:54

Czyli zacznie się teraz "show" i wszystkie firmy będą chciały jeździć w F1, i sobie kupią od razu auta dobre :O.

Awatar użytkownika
Luizjana Gun
Posty: 186
Rejestracja: ndz 27 sie, 2006 19:33
Kontakt:

Post autor: Luizjana Gun » wt 15 maja, 2007 14:47

Jeszcze nikt nic nie kupił i nie wiadomo co będzie miał w ofercie, sądzę, że niech nie nastawia się na specjały, ale jeżeli będą to rzeczy pozwalające na to, aby powstała tylko klasa średnia i ta walcząca o pudło, to jestem za, teamy które walczą jedynie o przetrwanie wyścigu są żałosne i często szybko kończyły swój żywot totalnie zniechęcone - wystarczy wspomnieć SuperAguri, kto chciałby ich znowu oglądać w formie z tamtego roku? Ja wolę widzieć ich cięszących się ze zdobycia jednego punktu jakby to było zwycięstwo w wyścigu, to da im dużego kopa do dalszej pracy i szansę na pozyskanie nowych sponsorów, a gdyby mieli sie drugi rok obijać na końcu stawki pewnie nie przetrwaliby długo w tym biznesie.

Awatar użytkownika
Ismola
Posty: 2705
Rejestracja: sob 30 wrz, 2006 15:01
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ismola » śr 08 sie, 2007 16:14

Czyli ten team będzie czy nie?

Awatar użytkownika
Denis
Posty: 235
Rejestracja: ndz 17 cze, 2007 21:48
Kontakt:

Post autor: Denis » czw 09 sie, 2007 11:50

TTU pisze:Jak dla mnie zespół w Formule 1, który kupuje silnik i nadwozie od konkurencji będzie skazany na ogon
Porównaj Super Aguri z Hondą.

Co do Prodrive... albo będą się spisywac jak Red Bull albo jak siostrzeniec Red Bulla Torro Rosso. Na nic więcej chyba nie mogą liczyc tymbardziej że ma tam jeździc Wurz (!?)
Formula1tv.tnb.pl
http://formula1tv.tnb.pl/

Awatar użytkownika
Venceremos
Posty: 2020
Rejestracja: wt 01 sie, 2006 12:05
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Venceremos » czw 09 sie, 2007 11:58

Denis pisze:Na nic więcej chyba nie mogą liczyc tymbardziej że ma tam jeździc Wurz (!?)
Nie wiadomo kto tam będzie jeżdżił. Nie wiadomo nawet czy faktycznie wystartują. Prodrive nie wydał jeszcze żadnego oświadczenia o personelu, o silniku, o nadwoziu, o sponsorach. Niczego nie wiadomo o ich planach i media zaczynają już podejrzewać, że mogą się nie wyrobić z podpisaniem wszystkich umów. Moim jednak zdaniem, jeżeli SA w zeszłym roku na ostatni gwizdek zdążyło to Prodrive tym bardziej da radę.

Jeżeli chodzi o Wurza jednak to przypomnij mi ile on punktów zdobył w tym sezonie, a ile zdobył tak bardzo chwalony Rosberg? Możliwe, że nie jest to najszybszy kierowca, ale dużo nadrabia doświadczeniem, a jako wieloletni tester McLarena przydałby się Prodrive, jeżeli Ci faktycznie skorzystaliby z zakupu bolidu od McLarena.
Ostatnio zmieniony czw 09 sie, 2007 13:12 przez Venceremos, łącznie zmieniany 1 raz.
"Formula 1 is not a sport" - Jedyna rozsądna wypowiedź Alonso :D

kubica_22

Post autor: kubica_22 » czw 09 sie, 2007 12:57

Denis pisze:
Venceremos pisze:Nie wiadomo nawet czy faktycznie wystartują.
Co do Prodrive... albo będą się spisywac jak Red Bull albo jak siostrzeniec Red Bulla Torro Rosso. Na nic więcej chyba nie mogą liczyc tymbardziej że ma tam jeździc Wurz (!?)
A ja myślę że będzie się spisywać troche lepiej niż Toyota na Węgrzech :mrgreen:
Myślę że o Prodrivie było na tyle głośno ze dołączy żeczywiście do Formuły 1. :cool:

Alma:zostawcie mi trochę pracy, a nie się sami poprawiacie i potem mogę tylko podkreślać ;)
Ostatnio zmieniony pt 10 sie, 2007 09:25 przez kubica_22, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kayo
Posty: 1528
Rejestracja: śr 04 kwie, 2007 17:19
Lokalizacja: Żory

Post autor: Kayo » pt 10 sie, 2007 09:06

kubica_22 pisze:
Denis pisze:
Venceremos pisze:Nie wiadomo nawet czy faktycznie wystartują.
Co do Prodrive... albo będą się spisywac jak Red Bull albo jak siostrzeniec Red Bulla Torro Rosso. Na nic więcej chyba nie mogą liczyc tymbardziej że ma tam jeździc Wurz (!?)
A ja myślę że będzie się spisywać troche lepiej niż Toyota na Węgrzech :mrgreen:
Myślę że o Prodrivie było na tyle głośno ze dołączy żeczywiście do Formuły 1. :cool:
żeczywiście = rzeczywiście kubica_22

Jak dorównają SA to będzie to dla nich sukces jeżeli nie to mogą skończyć tak jak LOLA, Minardi, Stewart i wiele innych.
"Komentarz, jest jedną ze sztuk opowiadania"- Murray Walker

Awatar użytkownika
Sakon Yamamoto
Posty: 977
Rejestracja: wt 20 mar, 2007 20:02
Lokalizacja: North Caldwell, NJ

Post autor: Sakon Yamamoto » wt 14 sie, 2007 02:34

Kayo pisze:Jak dorównają SA to będzie to dla nich sukces jeżeli nie to mogą skończyć tak jak LOLA, Minardi, Stewart i wiele innych.
Kayo powiedz mi, ze teraz naprawde zartowales ustawiajac Minardi (przez 340 GP, w ktorych startowali zdobylo 38 punktow) na rowno z zespolem Sir Stewart'a, ktory zdobyl tyle punktow podczas 'zaledwie' jednego sezonu (16 GP), wliczajac w to jedna wygrana podczas GP Europy w 99' ?

Awatar użytkownika
Kayo
Posty: 1528
Rejestracja: śr 04 kwie, 2007 17:19
Lokalizacja: Żory

Post autor: Kayo » wt 14 sie, 2007 12:12

Poniosło mnie ze Stewartem to przesadziłem nie ludzko. Prodrive na tak wiele to liczyć nie może.
"Komentarz, jest jedną ze sztuk opowiadania"- Murray Walker

Awatar użytkownika
alma
Posty: 978
Rejestracja: sob 24 lut, 2007 15:08
Lokalizacja: Grb/Lbn/Łódź

Post autor: alma » czw 23 sie, 2007 22:49

Mało ambitne źródło, ale zawsze coś:
Prodrive blisko porozumienia z McLarenem
Zapowiadają, zapowiadają, a oficjalnych informacji jak nie było, tak nie ma :roll:
Zgrywam grzeczną panienkę, ale jeszcze dzisiaj będę niegrzeczna...

Awatar użytkownika
TobaccoBoy
Posty: 304
Rejestracja: wt 12 cze, 2007 05:41

Post autor: TobaccoBoy » czw 23 sie, 2007 22:57

A ja na to jak na lato.
TobaccoBoy na innym forum pisze:... w tym problem, że ten "tłum" jest sztuczny jak cyce Dody Cool . Po przegranym przetargu Akayama Holdings (bliski partner Maka i wl. marki DireXiv) dosyć mocno podupadł.
Stoddy przyznał, iz nie ma czasu, kasy i chęci na powrót do F1 w najbliższym czasie.
Eddie też olał F1 i jak sam to ujął "ma wyższe priorytety".
Pollock i jego spółka to była w zasadzie farsa, bo po odejściu BAT ze sponsoringu Craig nie ma z czego sponsorować projektu F1.
Reszta kandydatów to w zasadzie plotki albo po prostu pajace, które nigdy na serio nie brały możliwości udziału w F1.

Tak naprawdę Prodrive jest jedynym obecnie kandydatem, który ma taką możliwość, ale w związku z problemami w WRC (Solberg chce do Cytryny; Subaru podobno rozgląda się za nowym tunerem; FIA też nie podoba się sposób realizacji i wpadki rajdów, które realizuje firma Richardsa; siedziba nie może być wybudowana, bo ekolodzy i rząd brytyjski skutecznie ją blokują itp) rodzi się pytanie - Czy Prodrive F1 Team powstanie kiedykolwiek, a jeśli juz to z czego będzie utrzymywany (bo "współpraca" z Makiem to roczny koszt około 100 mln $, to nie tak jak z SA i Hondą czy RBR i STR) ???
Obecnie Anglik robi dobrą minę do złej gry.
Żebyście się nie zdziwili i nie zobaczyli sytuacji jak w 2002....

Awatar użytkownika
Ismola
Posty: 2705
Rejestracja: sob 30 wrz, 2006 15:01
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ismola » pt 24 sie, 2007 00:11

Co było w 2002? Nie pamiętam, żadnej takiej sytuacji...

Awatar użytkownika
TobaccoBoy
Posty: 304
Rejestracja: wt 12 cze, 2007 05:41

Post autor: TobaccoBoy » pt 24 sie, 2007 00:16

Ismola, dwie nazwy: Prost, Arrows... oraz trzęsienie portami przez władze tego sportu o te 20 bolidów na starcie... :roll:

Awatar użytkownika
Wokinger
Posty: 211
Rejestracja: czw 09 sie, 2007 12:20
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: Wokinger » pt 24 sie, 2007 13:15

OT: Jeżeli mowa o Arrowsie to go lubiłem, a ten pomarańczowy bolid był jednym z najładniejszych w stawce.

Awatar użytkownika
Ismola
Posty: 2705
Rejestracja: sob 30 wrz, 2006 15:01
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ismola » pt 24 sie, 2007 13:55

Ja Arrows lubiłem ze względu na nazwę :P Miałem w 2001 8 lat(?) i kojarzyło mi się to z lotkami :D

Awatar użytkownika
k0gi
Posty: 714
Rejestracja: wt 20 mar, 2007 23:04

Post autor: k0gi » śr 03 paź, 2007 10:23

hej

dzis sobei czytam czytam cos na sieci i wyczytuje ze ProDrive ma miec takei same bolidy jak McLaren :?: :!: :?:

no to by byl baaaardzo mocny team

do tego podobno ktos tam sobie wymysla wersje ze Alonso zostaje w McL a Hamilton idzie do Prodrive bo obydwa niby bolidy maja byc mega super szybkie, hę :?:

cichy
Posty: 1558
Rejestracja: pt 21 wrz, 2007 23:38

Post autor: cichy » śr 03 paź, 2007 11:08

wątpię... McLaren by stracił na tym... a w końcu to na ich silnikach mają jeździć.

Awatar użytkownika
maiesky
Posty: 203
Rejestracja: pn 24 lip, 2006 11:43
Lokalizacja: Świecie

Post autor: maiesky » śr 03 paź, 2007 13:05

No niekoniecznie- z racji, że FIA ma się przyglądać bolidowi na 2008 i mogą (ale nie muszą) mieć problemy z autoryzacją, to wypchnięcie bolidu do innego zespołu może pomóc zachować tempo rozwoju, ominąć FIA i Ferrari (przecież będą patrzeć na ręce McL a nie Prodrive). To takie moje gdybanie, na ile realne- sam nie wiem (jest mocno uproszczone).
Taki poligon testowy dla McL.

Awatar użytkownika
jaro738
Posty: 2949
Rejestracja: śr 13 gru, 2006 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: jaro738 » śr 03 paź, 2007 21:33

maiesky, bo wszyscy są takcy tępi i nie wiedzą że McL będzie spraedawał bolidy Prodrive

Awatar użytkownika
Ismola
Posty: 2705
Rejestracja: sob 30 wrz, 2006 15:01
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ismola » śr 03 paź, 2007 21:55

Ale nie sądzicie, że McLaren będzie wolał żeby wygrał Prodrive zamiast ich...? To byłoby idiotyczne...

Awatar użytkownika
McLfan
Posty: 2484
Rejestracja: wt 11 lip, 2006 15:02
Lokalizacja: Opole

Post autor: McLfan » czw 04 paź, 2007 10:08

Ismola pisze:Ale nie sądzicie, że McLaren będzie wolał żeby wygrał Prodrive zamiast ich...? To byłoby idiotyczne...
Na pewno nie, chociażby ze względu na swoich sponsorów.

aerodynamik
Posty: 548
Rejestracja: wt 14 sie, 2007 13:57

Post autor: aerodynamik » czw 11 paź, 2007 15:26

Ostatnio podobno zerwali rozmowy negocjacyjne z McLarenem i nie wiadomo, co było tego powodem. Ja osobiście sądzę, że Richards się pokłócił o coś z Dennisem. Coś co nie przypasił obu panom.

Awatar użytkownika
Kayo
Posty: 1528
Rejestracja: śr 04 kwie, 2007 17:19
Lokalizacja: Żory

Post autor: Kayo » czw 11 paź, 2007 15:59

McLaren od początku jakoś do tego nie był przekonany. Może po prostu doszli do pewnego etapu i Dennis powiedział Richardsowi "dowidzenia" i że Mercedes nie ma zamiaru dzielić się bolidem.
Ostatnio zmieniony czw 11 paź, 2007 17:34 przez Kayo, łącznie zmieniany 1 raz.
"Komentarz, jest jedną ze sztuk opowiadania"- Murray Walker

Awatar użytkownika
McLfan
Posty: 2484
Rejestracja: wt 11 lip, 2006 15:02
Lokalizacja: Opole

Post autor: McLfan » czw 11 paź, 2007 16:35

Sa wątpliwości co do legalności dostania się Prodrive do F1. A Dennis chce sie trzymać z boku do wyjaśnienia sprawy. Chce być zupełnie czysty i nie angażować się jeśli jest prawdopodobieństwo oszustwa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zespoły/Kierowcy/Tory F1”